שבת, 13 אוגוסט 2011 00:00

אחי, גיבורי תהילת האוהלים

הלהט המהפכני שלכם חוצב להבות. ההד חוזר אליכם מהתקשורת התומכת, מהאקדמיה ומהממסד הפוליטי. עצרו לרגע! האם ייתכן שעדר הבאפלו שועט אל עבר התהום? הביטו אל תוצאות מהפכות אחרות, עם אותן הסיסמאות, שהצליחו.

הרומנטיקה המתקתקה של המהפכה נישאת מעל הצמרות בשדרות רוטשילד, הלהט המהפכני חוצב להבות. ההד חוזר אליכם מהתקשורת התומכת, מהאקדמיה ומהממסד הפוליטי. כולם מתחרים זה בזה בהתחנפות אליכם, רבים מצטרפים למצעד, שיכורים מהַעֲצָמָה הדדית של סיסמאות מלהיבות. הדרך אל המהפכה נראית סלולה מתמיד.

עצרו לרגע! האם ייתכן שעדר הבאפלו שועט אל עבר התהום? הביטו לאחור אל כל המהפכות במאה השנים האחרונות שחרטו על דיגלן סיסמאות של "שוויון", "חלוקה צודקת של עושר", "ערבות הדדית", "הלאמת רכוש העשירים". 

הביטו היטב אל המהפכות שהצליחו:

1184 1את המהפכה הקומוניסטית ברוסיה הנהיגו מהפכנים סוציאליסטים חדורי מוטיבציה אידיאולוגית. 70 שנים של יישום הרעיון ברוסיה ובמזרח אירופה הניבו קורבנות של עשרות מיליוני אזרחים, קריסה מוחלטת של הכלכלה, החברה והרס הסביבה – עד שהמשטר עצמו קרס ללא ירייה אחת מכובד משקלו העודף. 


1184 2המהפכה הקומוניסטית של מאו צה טונג בסין הקימה קואופרטיבים לעבודה משותפת ולעזרה הדדית, הלאמת קרקעות של איכרים ובעלי אחוזות, פיקוח הדוק על כל תחומי החיים כדי להבטיח משטר חלוקה שוויוני. הערכות צנועות ביותר של קורבנות האדם שמתו ברעב עקב מחסור שנוצר במוצרי חקלאות נאמדות ב- 20 מיליון אנשים. כל תוכנית "חברתית" שיושמה בהמשך גבתה מיליוני קורבנות. מקץ שלושים שנה נזנחה האוטופיה הסוציאליסטית                                  וסין חזרה לצמוח. 

1184 3גם המהפכה של הצעיר הנצחי בדרום אמריקה – ארנסטו צ'ה גווארה הצליחה והעלתה לשלטון בקובה את ידידו פידל קסטרו – קובה התדרדרה, גבולותיה נאטמו, ותושביה כיום מהעניים בתבל. המשטר הסוציאליסטי של קובה הוציא להורג בשלוש השנים הראשונות לקיומו יותר אנשים מאשר המשטר הנאצי של היטלר בשש השנים הראשונות לקיומו. 


1184 4

עד לשנת 1930 הייתה ארגנטינה אחת המדינות העשירות בעולם, עתידה כ"ארצות הברית" של דרום אמריקה נראה מובטח. ב- 1946 עלה לשלטון הקולונל חואן פרון בבחירות דמוקרטיות בתמיכת ארגוני הפועלים תחת סיסמאות של "חלוקה מחדש של העושר". חואן ואשתו הפופולארית אוויטה לא הגדירו את עצמם כקומוניסטים, אלא כמנהיגי ה"דרך השלישית" שמשלבת את הטוב משני העולמות – הקומוניזם והקפיטליזם. נאמנים למצע הבחירות, הם הובילו חקיקה שחיזקה מאד את האיגודים המקצועיים. ארגנטינה הייתה ל"מדינת רווחה" עתירת קצבאות כולל חוק בונוס גורף לכל העובדים בחג המולד ("שי לחג"). המטרה הייתה "צדק חברתי" באמצעות חקיקה להעלאת שכר, תעסוקה מלאה, זכות מלאה לבריאות חינם, מענקי עידוד לתעשייה, ותוכניות בינוי ממשלתיות. פרון הלאים את שרותי הרכבות, את האוניברסיטאות ואת תעשיות התשתית (חשמל ומים). נמלי ים הולאמו ואפילו חברות ספנות. אלפי בתי ספר וגני ילדים ממשלתיים הוקמו, בתי ספר לאחיות וסמינרים למורים. מאות אלפי דירות ממשלתיות נבנו ומשכנתאות ממשלתיות חולקו ביד נדיבה. חואן פרון ירש ארגנטינה עשירה עם עודפי מטבע חוץ בבנקים, תוצאה של מסחר ער בשנות מלחמת העולם השנייה שהטיבו עם כלכלת ארגנטינה. 30 שנות חואן פרון הותירו כלכלה הרוסה ומושחתת. ארגנטינה עברה מספר סבבים של פשיטות רגל ושמיטת חובות. למרות אוצרות הטבע האדירים היא כיום מהמעניות במדינות המערב. 

1184 5בישראל נפח את נשמתו הדגם הסוציאליסטי הרומנטי מכולם – הקיבוץ. מה יותר קל מלהנהיג סוציאליזם בקהילה קטנה והומוגנית של מספר מאות אנשים אינטליגנטים ובעלי מודעות אידיאולוגית גבוהה. ערבות הדדית, כולם דואגים לכולם, כל אחד עובד לפי יכולתו ומקבל לפי צרכיו. מסתבר שהקיבוצים "פשטו את הרגל" מספר פעמים מאז הקמת התנועה הקיבוצית. הניסוי הסוציאליסטי הישראלי הסתיים סופית בקריסה יקרה. "משבר הקיבוצים" בשנות השמונים והתשעים (שאנחנו עדיין משלמים את החשבון שלו) עלה עד היום מאות אלפי שקלים לכל משפחה בישראל. ספק אם הייתה בתולדות מדינת ישראל קריסה כלכלית גדולה יותר. לקיבוצים יש אשמה לא קטנה ברמת החיים הנמוכה שלנו עד היום. חובות הקיבוצים הגיעו בשנת 1989 לכ- 12 מיליארד שקל. בערך 6 אחוזים מהתוצר השנתי של מדינת ישראל של אז. אלו הם רק "החובות האבודים" – אף אחד לא חקר את עשרות המיליארדים מכספי המדינה שהוזרמו לקיבוצים שלא באמצעות הלוואות והתאדו בניסוי הסוציאליסטי האוטופי. הנזק הכלכלי שגרמו הקיבוצים לעם ישראל ראוי למחקר אקדמי. לא נגזים אם נעריך את הנזק כגדול משמיטת חובות תיאורטית של כל ה"טייקונים" של היום גם יחד. 

אם הכוונות היו טובות אז היכן ה"באג"?

כל התנועות צמחו מתוך רצון לשנות מצב קיים בו לחלק קטן מהאוכלוסייה היו "זכויות יתר" בחסות המשטר. כל התנועות רצו להיטיב עם החלק האחר. כל התנועות רצו בסך הכול להשתמש בכוחו המרכזי של השלטון כדי ליצור "חלוקה אחרת". כאן הטעות היקרה: הגדלת כוחו של השלטון המרכזי כדי שיבצע את המלאכה.

זה בדיוק מה שאתם דורשים כעת: שהממשלה תבנה דירות, שהמדינה תסבסד, שהמדינה תעניק, שהרשויות ייפקחו וששכר המינימום יעלה. אם "תנצחו", וככל שדרישותיכם יתקבלו כולן – תוכלו לצפות בתדהמה כיצד כולנו הולכים ונעשים עניים יותר אבל גם מושחתים יותר – שחיתות המונית ו"עממית". לצערי, רב הסיכוי ש"תנצחו" – הפוליטיקאים ייכנעו כי הם רוצים לחזור ולהיבחר. את כל המחאות הובילו אנשים שצעקו בחוצות הערים את הסיסמאות הקליטות ביותר ואת הפתרון האינטואיטיבי אותו חשים מהבטן: "שינוי סדר העדיפויות של החלוקה". עיצרו וחישבו: אולי הבעיה בכלל בעצם קיומה של "חלוקה" על ידי השלטון. אולי "חלוקה" על ידי השלטון הופכת בהכרח את כולם לעניים?

"חלוקה" על ידי השלטון מתבצעת תמיד על ידי הממסד הפוליטי כי אין פטנט אחר. אתם לא רוצים לשנות את השיטה – אתם בסך הכול רוצים "לשנות את סדר העדיפויות". אתם אפילו רוצים לחזק את השיטה הקיימת, אותם כללי משחק.

כן, אתם חושבים כמובן שפוליטיקאים מטעמכם יעשו עבודת "חלוקה" טובה יותר. תשכחו מזה – כך חשב גם צ'ה גווארה. דפי ליף, המהפכנית מרוטשילד, לא מוכשרת יותר מפידל קסטרו או ממזכיר קיבוץ גבעת ברנר.

מה לעשות, תחת כללי המשחק הקיימים במגרש – במחצית הזאת מובילים החרדים, ועדי העובדים הגדולים של עופר עייני, המונופולים הממשלתיים, והטייקונים המוגנים.

אולי צריך להילחם על שינוי השיטה ולהפריד את הפוליטיקאים מהכלכלה? להפסיק בהדרגה את שיטת ה"חלוקה", אולי אם כמעט אף אחד לא "יקבל", אז גם המיסים וגם המחירים יהיו נמוכים?

כדי שיהיה מה "לחלק" - מישהו צריך לייצר

כדי שממשלה תוכל "לחלק" היא צריכה קודם להחרים משאבים כלכליים באמצעות מיסים. כסף אפשר להחרים אך ורק מאנשים שיודעים להפיק תועלת כלכלית – לייצר מוצרים ושירותים שאנשים אחרים קונים מרצונם החופשי כדי להגדיל את תועלתם הם. להחרים ממי?

מקור השפע לכולנו הוא היזם, הוא שלוקח רעיון עסקי, מגייס כסף ומקים מיזם שיוצר ערך כלכלי ויוצר מקומות עבודה. היזם מייצר מוצר או מוכר שירות: הצעיר שמקים את פלאפל מוסקו ברמת גן, הירקן הבוכרי בארלוזורוב, המתפרה של הרוסייה באלנבי. גם עורך הדין שמקים משרד חדש והמתכנת שמגשים רעיון. המוכשרים שבהם יוצרים אלפי מקומות עבודה. להם אנחנו חייבים את רווחתנו – לא לשום ממשלה. 

את פרי עמלם וכישרונם אתם רוצים להחרים ו"לחלק". את התרנגולת שמטילה את ביצי הזהב עבורנו. ומי לדעתכם צריך לשבת בראש שולחן ה"חלוקה"? – לא לשכוח : פוליטיקאים, כי כאמור, אין פטנט אחר. 

אתם רוצים להגדיל את המיסוי על העשירים? כבר עכשיו שלושת העשירונים העליונים משלמים 90 אחוזים (מרכז המחקר של הכנסת) מכלל המיסים הישירים? ואתם חושבים שאנשים מוכשרים יסכימו שתחרימו להם "קצת יותר"? אפילו אתם תסכימו לקבל הנחה במחיר תמורת תשלום בשחור לרופא או לשרברב! או אולי אתם מציעים שהמדינה תיקח יותר הלוואות כדי לממן את הגירעון, כמו יוון ואיטליה? 

כבר היינו ב"סרט" שלכם

שיטת המשטר משאת נפשכם קיימת בישראל מאז הקמתה. ואלה שאיישו את שולחן "החלוקה" תמיד דאגו "לחלק" קצת יותר לסקטור "שלהם". הם "פיקחו", "הגבילו" ו"אסרו". הם "תכננו" את החקלאות, "שמרו" על הקרקעות, בנו "שיכונים ציבוריים", "הקימו" תעשייה למקורביהם ואסרו על יבוא ללא "רישיון" (נחשו מי זכה ברישיונות היבוא?). והתוצאה לא הייתה שונה בהרבה מארגנטינה: למעלה משלושה עשורים מאז קום המדינה היינו מדינת עולם שלישי: תור של שנתיים לטלפון קווי, ערוץ טלוויזיה אחד, רדיו אחד, עיתונות מגויסת, תעשייה מוגנת ויקרה. מקרר היה מצרך מותרות ומי שהצליח לנסוע לחו"ל (לקפריסין) התגאה במגהץ אדים שהביא. במכולת היו ארבעה סוגי לחם, "מעדני החלב" היו שמנת ולבן של תנובה. דולרים קנינו בשוק השחור ובתי החולים "השוויוניים" שכנו בצריפי עץ שהשאיר הצבא הבריטי. ומה יותר טוב – חלק ניכר של התעשייה (וגם בנק הפועלים) היו בבעלות העובדים, ההסתדרות, יתר הבנקים היו בבעלות "טייקונים" עם אישור ממשלתי. קרנות הפנסיה שכספן פשוט נגנב נוהלו גם הן על ידי "נציגי העובדים". הכול קרס כמו בארגנטינה. לשם אתם רוצים להחזיר אותנו?

כן, אני שומע צעקות מהקהל "רוצים להיות כמו שבדיה ונורבגיה". אני לא בטוח שהשבדים כל כך מרוצים. מזה עשרים שנה שהם מנסים לקצץ "במדינת הרווחה" בכל הזדמנות פוליטית אפשרית. התור ל"דיור ציבורי" עתיר השחיתות נמשך 10 שנים. תירשמו בתור לדירה ציבורית בכתה ג' כדי לזכות בה כשתגיעו לאוניברסיטה. אפילו את מערכת החינוך "השוויונית" הם הפכו ל"דמוי פרטית": הורים מקבלים תלושים, איתם משלמים לבית הספר בו הם בוחרים באופן חופשי. כ- 12 אחוזים מבתי הספר כבר בבעלות פרטית מלאה; ודרך אגב, מס החברות בשבדיה קוצץ ועומד על 12 אחוז בלבד. בדנמרק התייאשו משיתוק המערכת הכלכלית שלא אפשרה פיטורי עובדים וגם שם הפכו את שוק העבודה ל"דמוי חופשי": מותר לפטר עובדים מיידית וללא פיצויים מצד המעסיק, המדינה היא שמשלמת "פיצויים". עקום אבל עובד לא רע. 

גם בקיבוצים בישראל בנו, לאחר קריסתם, מערכות ניהול שמדמות "שוק חופשי": שכר לא-שווה, תשלום אישי עבור חשמל ומזון, בתים פרטיים, ביטול ה"ערבות הדדית" שנכשלה בכל מבחן ועוד. 

כלומר, כדי שסוציאליזם איכשהו יתפקד צריך לעשות בו רפורמות "דמויות כלכלה חופשית"... אז למה לדמות, למה להמשיך לאחוז בקרנות המזבח הקורס? – אולי נלך על האורגינל?... 

מוטי היינריך

עודכן לאחרונה ב שלישי, 02 ינואר 2018 05:37
דוד
ל-פרי שמשהיהדות, הנצרות, האיסלאם, בודהיזם, סיינטולוגיה, זאוס ויופיטר...כל דת /כת טוענת את אותו השקר.ותיקון הפרט נשמע כמו משהו שסטאלין היה אומר...אין מה לתקן ובטח שלא על ידי המדינה או איזה רב שקר כלשהו (עלק "צדיק")
0
דורון
יישר כוח
0
10 שנות מס-שבח מרתיעות ספקולנטים
הנה פתרון מוכח מניסיון הסטוריwww.news1.co.il/Archive/003-D-62718-00.html
0
אחיך גיבור תהילת האוהלים
ביבי פרון מחלק את כספי לחרדיםאני ממש לא יודע היסטוריה. אשתי הולכת עם התמונה של צ'ה גווארה על חולצתה , כי לדבריה הוא אחלה חתיך וסכסי. לעניין הדוגמאות ההיסטוריות שהבאת, אז ראשית, לא אני רצחתי את ארלוזורוב, והוויכוח לגבי התנועה הקיבוצית ממש לא רלוונטי. מה שרלוונטי לגביי ולגבי בני משפחתי ( נשוי + 2 בן 37 ) הוא העובדה שאני וזוגתי משתכרים ברוטו כ 27,000 ש"ח לחודש, מזה משלמים מסים ( מס בכנסה, ביטוח לאומי וביטוח בריאות ) בסך של כ 6200 ש"ח לחודש , מס ערך מוסף על הוצאותנו בסך כ 4000 ש"ח לחודש ומיסים עקיפים נוספים שאתה וודאי יודע לחשב ולהעריך טוב מאיתנו.הכעיה שלנו שהמיסים שאנו משלמים ממנים מגזרים בטלניים במשק. בעניין זה אין הבדל בין ביבי לבין חואן פרון - שניהם היטיבו עם העם - קרי ציבור מצביעיהם.ביבי , אלי ישי , ליצמן ומדיניות החלוקה שלהם, הרבה יותר רלוונטיים לעתיד ילדי מהתמונה של צ'ה גווארה.אני נמצא באוהל כי נמאס לי לפרנס את מגיני הקואליציה החרדיים של ביבי. כפי שציינתי מקודם, המחאה היא על כך, שמרכיב נכבד בתשלומים שאני משלם למדינה הולך לכלכל את המגזרים הפרזיטיים שלה. כשאני קורא לערבות הדדית ולצדק חברתי , אני קורא לערבות הדדית בין בני המגזר הנושא בנטל : אלו שמשלמים מיסים והולכים למילואים. כשאני מדבר על צדק חברתי - אני רוצה לקבל שרותים הולמים תמורת המיסים שאני משלם. זה כל הסיפור - לא לנין, לא מאו, לא צ'ה ואפילו לא חמשת הממין של ז'בוטינסקי , אני פשוט דורש תמורה לאגרה. ושוב , אולי תסביר לי מה ההבדל בין ביבי שמיטיב עם החרדים ( ולא מעניין שכולם עשו את זה לפניו ) לבין חואן פרון?
0
אריה פרלמן
תשובה לאחיך גיבור התהילהבדבר אחד אתה צודק: ביבי ממשיך את משטר התמיכות בחרדים ובשאר מגזרים נתמכים. זה גרוע - אין ספק בכך.כעת השאלה היא האם אתה רוצה להצטרף לחגיגת הנתמכים - או להפסיק לחלוטין את מדיניות התמיכות. אם אתה רוצה להפסיק - אני איתך במאה אחוז. באשר לתמורה בעד האגרה - אני מציע שתיאבק על כך שהממשלה תוריד מעצמה כמה שיותר תפקידים -ובמקביל תיקח כמה שפחות מסים. ברוב רובם של תחומי החיים הגורמים הפרטיים יעשו את העבודה טוב יותר מאשר הממשלה. עדיף שירות טוב במחיר יותר יקר מאשר "שירות" קלוקל ב"חינם/חצי חינם מטעם המדינה". בכסף שיתפנה לך מההורדה במסים - נניח אלפיים ש"ח - תוכל לשלם עבור השירותים הפרטיים.
0
פרי שמש
אין תיקון חברתי ללא תיקון הפרטמוטי היקר,האנליזה שלך לכשלונות מדויקת, אך חסרה מרכיב חשוב:אין תיקון חברה ללא תיקון הפרט. חברה היא סה"כ כל פרטיה. רק היהדות, בדרישתה מהאדם/פרט לתקן ולהטיב את דרכיו, יכולה להביאו לכך, ע"י קיום המיצוות. זה עול ומשימה קשה מאוד, לכן לא רבים מצליחים, והמונים בכלל לא מנסים.אין סיכוי לאדם להתגבר על יצריו (חוץ מקומץ צדיקי הדור-שאינם בשילטון), אם לא יחתור הפרט ויתאמץ בקיום המיצוות.הטענות המושמעות כנגד פולוטיקאים ובעלי הון הן טענות נגד הטבע האנושי המלא בתאוות (לכח, כסף, כיבודים, שליטה, כוח, הערצה, סקס, בידור, ועוד..)לכן, אתה צודק שמהפכות "שיוויוניות" מנוצלות בסופו של דבר להטיב עם אלה שבצמרת (ומקורבים). כל השאר מתרוששים (או נרצחים, נעלמים, נאסרים וכו').היהדות לבדה מציעה פתרון לחברה צודקת יותר, אך זו השקעה אישית של כל פרט בחברה לתיקון עצמי. רק אח"כ אפשר לגשת לבנית חברה טובה. קיראו את כל ספרי הנביאים של עם-ישראל, תראו שאין כל חדש!
0
לוי - לגיבור התהילה
רזולוציה: 1) הזעקה 2) הפתרון1) הזעקה:מוחי "האוהלים" זועקים על היוקר, הקושי, המצוקה.עם כל הכבוד להצלחתם השיווקית המדהימה, זעקה זו הוצגה כבר לפני 30 שנה - ע"י תנועת "עצמאות". כשכואב קל לזעוק, ולאמר "אני רוצה תמורה לאגרה". אבל אנו רוצים יותר מזה - פתרון. פתרון שעובד.זה כבר יותר קשה. צריך לשאול, להתעמק, להבין.2) הפתרון:מהו הפתרון שעובד - "מדינת רווחה", או היפוכה הגמור - חופש כלכלי ?לטעון כנגד רה"מ נתניהו זה קל, וגם נכון. יותר קשה להבין שזוהי טענה חלקית. כדי לדעת לדרוש פתרון שעובד חיוני להבין שמבחינת השיטה הכלכלית, כ ל ממשלות הליכוד - של ה"ה נתניהו, שרון, שמיר ובגין - יישמו שיטה כלכלית זהה ל כ ל הממשלות שאינן של הליכוד - של ה"ה אולמרט, שרון, ברק, פרס ורבין. תמציתה: מיסים גבוהים, רגולציה כבדה, וחלוקה.הבעיה איננה בראש ממשלה זה או אחר. הבעיה היא בשיטה: היא לא עובדת.
0
שי בוסקילה
כל מילה בסלע.סוף סוף מישהו שמדבר בהיגיון
0
יופיטר
תפיסת העולם הקומוניסטית בלבוש זהאו אחר, הרימה ראש אחרי אישור המלצות הגזל של וועדת ששינסקי. הסיסמא הייתה אז "הגז שייך לעם" היום הסיסמא "צדק חברתי" , אותם גורמים, אותם סיסמאות, אותם שיטות. גם מאחורי המסע למען ששינסקי עמדה הקרן לישראל חדשה. מאז ששינסקי אנחנו נמצאים במדרון תלול לא רק במטרות אלא גם בבחירת נושאי ההסתה. גם אז השתמשו בהסתה האנטישמית נגד החרדים וגם היום, וכמה ממגיבי האתר החלו להיות שותפים להסתה הזו. החרדים הם הגוף החיובי ביותר במדינת ישראל, אנחנו הרי מטיפים לחרות האד'ם וזכותו לחיות כרצונו, איך זה משתלב עם ההסתה המבחילה נגד קבוצת אוכלוסין הישרה ביותר ? איך הפכנו לשותפים לעלילות הדם של השמאל הקיצוני ועתון הארץ הבוגדני ללא כל בסיס עובדתי ? זה מחפיר ומביש!
0
דורון
המתנחלים והחרדים, החרדים והמתנחלים.הסתה פרועה, צינית, שקרית ושוטפת מוח להמונים נבערים ומוסתים, שהתחילה בשמאל הקיצוני ובעיתון הארץ ("עיתון לאנשים חושבים", בעיקר את מה שהעיתון רוצה שיחשבו...), לפני למעלה מ-30 שנה, הגיעה בימים אלו לאחד השיאים שעדיין לא נשברו במקומותינו. "הכו במתנחלים ובחרדים והצילו את מעמד הביניים/החלשים/החזקים/הרופאים/הסטודנטים/מחלקי הזבל/ אנשי התקשורת (בחר את הקבוצה החביבה עליך..).ההסתה הארסית והמגמתית של עיתון הארץ והשמאל הקיצוני הפכה היום לנחלת מרבית התקשורת הכתובה והאלקטרונית ושל כמעט כל פוליטיקאי מהמרכז ושמאלה.מישהו מהם היה מעז, או אפילו מעלה על דעתו, להסית כך נגד ערבים למשל ? אם בכל מישהו היה חלילה מעז - התקשורת כולה הייתה תולה אותו תלייה פומבית בכיכר העיר ומערכת המשפט הייתה יוצאת מגדרה להעמדתו לדין כמסית "גזען"... זאת למרות כל מה שאנחנו יודעים על מעלליה של הקבוצה הזו שנקראת ערביי ישראל... אבל "מתנחלים וחרדים", "חרדים ומתנחלים" ? אדרבה. כל המכה בהם יותר, כך ייטב. אין ייצוג, הגנה ופיתחון פה בתקשורת לקבוצות אלו. הגיע הזמן לחלוקה מחדש, צודקת ושיוויונית יותר, של המשאב הלאומי של תקשורת בישראל...
0
אח לא גיבור ולא באוהלים
ל (3) אחי גיבור תהילת האוהליםכבר נעשו חישובים מכאן על להודעה החדשה, אבל ה"תקציבים" לחרדים ומתנחלים הם מאוד נמוכים.למעשה תקציב החינוך של החרדים נמוך משמעותית מתמיכה להם זוכים בתי ספר ממשלתיים, אגב הישיבות מקבלות פחות כסף מאוניברסיטאות.לגבי המתנחלים, הם לא מתוקצבים בכלל למעט סבסוד זניח של תחבורה ציבורית.למעשה הם משלמים מיסים יותר ממה שחוזר אליהם.רוב תקציב ההתנחלויות הקיים יוצא לגדר ההפרדה ולשוחד פקידים ברש"פ.בבקשה לדייק בעובדות, אם אתה לא סוגר את החודש ממשכורת של 27000, הבעיה בסדרי עדיפויות שלך, ולא צריך להאשים אנשים אחרים.
0
דוד
לפי התגובות פהואם אכן האנשים שמגיבים מיצגים את הקפיטליזם (או שמדובר על אותו הטרול שמגיב בכינויום שונים)קפיטליזם=סוציאליזם.
0
יבגני
לדורון:זה נכון שתקציב התמיכה הישירה למוסדות דת אינו גבוה יחסית לכמה הוצאות מיותרות אחרות (אם כי מידת המיותרות של כל הוצאה לא בהכרח שווה), אבל אם תיקח בחשבון את העובדה שחרדים נהנים מתמיכה אדירה מביטוח לאומי (משפחות עם הרבה מאוד ילדים, לכל היותר מפרנס יחיד), פטורים תפורים בארנונה - תראה שהם מקבלים הרבה יותר מדיי. כן, כמובן אפשר וצריך להגיד אותו דבר גם בנוגע לערבים (או ליתר דיוק: לערבים מוסלמים בכלל, ולבדואים בפרט). אתה צודק שהתקשורת מתמקדת בחרדים וכמעט לא נוגעת בערבים - מה שקשור כנראה לא רק לאידאולוגיה של האליטה העיתונאית והמשפטית (שזו אכן בעיה רצינית בארץ), אלא גם לפחדנות אישית של הנוגעים בדבר מפני האלימות הנהוגה במגזר.זכותו של כל אדם לחיות כרצונו, אבל לא על חשבון הציבור!לגבי המתיישבים ביו"ש אתה צודק - מי שיוצא נגדם בהקשר הזה פשוט משקר לציבור, ודי ברור שסיבותיו אידאולוגיות (ו/או פיננסיות, מטעם האיחוד האירופי ושות').
0
שפי גור-ארי
לא מדוייקיש מדינה אחת שדואגת מאוד לאזרחים, והאזרחים מפגינים על פעם שהם מרגישים שי אי צדק. קוראים לה צרפת. הם מפגינים על כל שטות ולנו זה אולי היה נראה קטנוני, אבל זה מה שצריך לעשות, לא הפגנה והפסקה, אלה פיקוח מתמיד של האזרחים על מה שנעשה במדינה.
0
ליברטי
על ביבי והחרדיםלפרי השמש: הדת שלך היא שקר היסטורי מעופש שמוביל לבדלנות ולתחושה חסרת בסיס שהיהודים שונים או טובים במשהו מה"גויים". ההליכה בתלם שאתה מתווה מובילה לעוני, דלות, הכחשת המודרניות ודבקות באורחות חיים פרהסטוריים שאבד עליהם כלח מזמן. ברמה המעשית, "קוראי ספרי הנביאים" כעצתך, מוצצים כסף מ"אחיהם היהודים" (אני לא אח שלכם, מוצצי דמי, מצטער) - בישיבות ובויכוחי סרק על תורות בישול גדי בחלב אמו. דת היא שקר שנועד לעזור לשליטים (הרב עובדיה נוסע ב- BMW מהדגם האחרון) להשתיק את ההמון העני על ידי הקניית תחושה של עליונות מוסרית: "נכון, אני חי בזבל, אבל אני מוסרי יותר, ובכלל אזכה לעולם הבא". אתה זכאי להאמין במה שבא לך, ולבחור חיים של דלות, צפיפות וזוהמה - אבל אל תטיף לי, ויותר מכך - אל תעז לגעת בכספי וברכושי, ולשדוד אותי באמצעות מנגנון המדינה.החרדים הם מגזר פרזיטי טהור שהרוויחו את השנאה כלפיהם ביושר: שיתרבו, אבל שיתכבדו לפרנס את מושרציהם מכספם הם, ולא מכספי מיסיי, ובעיקר - שילכו לשרת בצבא כמוני שלוש שנים מהיפות והפרודוקטיביות ביותר בחייהם במקום להיהרג באוהלה של תורה.ביבי: אני לא מבין מדוע באים בטענות אליו. מה הוא יכול לעשות? להפסיק את התמיכה בחרדים? למחרת ש''ס ואגודה יוצאים מהממשלה, ובהצבעת אי-האמון הראשונה הקואליציה נופלת. יש בחירות חדשות, ושוב הליכוד בקושי זוכה למספר המנדטים שמאפשר להקים קואליציה, ושוב החרדים מקבלים מעל 15 מנדטים והופכים ללשון המאזניים.ביבי, גם אם היה רוצה - לא יכול לשנות כלום. הכנסת משקפת את העדפות העם, ומה לעשות, העם המטומטם נתן לחרדים להתרבות עד כדי כך שהשפעתם הפוליטית לא מאפשרת כל שינוי. זו הסיבה לכך שאני אומר שישראל אבודה: הנתמכים, הפרזיטים התרבו והתגברו על ה- host שאת מיצי חייו הם מוצצים, יצרני העושר, מעמד הביניים. הם בעלי כוח פוליטי, ולכן שום שינוי אינו אפשרי, ולא משנה מי יעמוד בשלטון. יצרני העושר הנשדדים שהבינו שהמשחק נגמר ירדו או יורדים זה עתה (אתם צריכים לראות את קהילת הישראלים הענקית במקום שאני גר בו), יש ריצה לתחתית ומי שנשאר זה הפרזיטים הנתמכים, או המטומטמים שגם להרוויח לא יודעים. לשיראל קרה מה שהזהירו מפניו האבות המיסדים של ארה"ב: הטפילים גילו שהם יכולים להצביע לעצמם רכוש, והמדינה בדרך ברורה להתרסקות.
0
ל דורון ויופיטר
על ראש הגנב בוער הכובע?לא ראיתי בשום טוקבק לפוסט הזה מילה אחת נגד המתנחלים. מעבר לזה, גם המחאה כנגד התמיכה בחרדים אינה מופנית לחרדים אלא לביבי ושות' שמסבסדים אותם.אני מבין שכל מי שיוצא נגד התנהלות הממשלה שלכם הינו בהגדרה שמאל קיצוני. אז אני מעדיף להיקרא שמאל קיצוני מאשר ימין מתלהם. ימין שיהיה האחראי הבלעדי לשלטון הקומוניסטי הבא עלי ועליכם לרעה.מדינת ישראל סובלת מאחוז האבטלה הגבוה בעולם. לא זה הנמדד בגאווה ע"י ביבי ושטייניץ. אחוז אבטלה נמדד כאחוז המשתכרים מקרב כח האדם בגיל העבודה ובזה אנחנו במקום האחרון בעולם המערבי - כן, בזכות החרדים. מצידי שימשיכו לא לעבוד - רצונם כבודם. רק שלא יצפו ממני לממן את התחביב שלהם לההרג באוהלה של תורה.מי שלא תורם איברים, שיהיה הגון מספיק לא להשתמש בחינם באברים של הפריירים שתורמים לו. מי שמתנגד שילדיו ילמדו רפואה באוניברסיטה, שיהיה הגון מספיק לא להשתמש בשרותי הרפואה המסובסדים של המדינה.ואפרופו מתנחלים - איתמר מרזל הגיע לשדרות רוטשילד והכריז כי בכל הקשור לסוציאליזם הוא יותר שמאל משמאל - מה שקרוי לאומן - סוציאליסטי....ואינני מתכוון לכל המתנחלים, ברור לי שהוא אינו מייצג אותם. אבל אם תמשיכו להאשים כל מי שמבקר את החרדים והמתנחלים ב"שמאלנות" ו"בוגדנות" , תהיו המסיתים הגדולים שיביאו לחורבן הארץ הזאת.
0
מוש
בלי שטיפת מוח דתית בבקשהאפשר לומר שצריך רק שאנשים יחזרו לקבל על עצמם אחריות. אל תערב את ה' בכל דבר, במיוחד לא בדברים שבין אדם לחברו כמו מסים וממשלה. הנסיון בתחום הזה הוכיח את עצמו כלא טוב בלשון המעטה.
0
דורון
לאסףהמתנחלים נושאים בנטל יותר מהרבה מאד חילוניים תל אביביים. זו עובדה שלא אני קבעתי. ובכל זאת, ההסתה נגדם חמורה, פרועה ומתמשכת. תוצאה של שטיפת מוח עכורה של עשרות שנים, אצל מעצבי דעת קהל - בתקשורת, במערכת המשפט, באקדמיה ובחוגים שלו הקוראים לעצמם אמנים... (בדרנים, שחקנים, זמרים וכ"ו).
0
אסף ד
חרדים וערביםהבעיה הקיימת עם מרבית האנשים במגזרים אלו היא שאינם עובדים/שמעלימים מיסים/לא מתגייסים לצבא/לא מתגייסים לשירות לאומי.....בקיצור, הם לא נושאים בנטל.מהו אותו נטל? זהו נטל המיסים, הן בכספים והן בשנותינו היפות (שירות צבאי).מדוע הבעיה של החרדים עולה על סדר היום יותר מאשר הערבים?1. משום שהחרדים ממומנים על ידי המיסים של אלו שכן נושאים בנטל.2. משום שהמצב הקיים לא מעודד אותם לצאת לעבוד ולתרום למדינה.3. משום שבעוד 20-30 שנה רוב האוכלוסיה תהיה של אנשים שלא עובדים ולא מתגייסים לצבא. כלומר הנטל על אלו שכן תורמים רק יילך ויגדל.אני לא חושב שיש להתרכז באנשים/עיתונאים שמסיתים כנגד אנשים מסוימים. הם לא חשובים.מה שחשוב זה להבין לאן הדברים הולכים! להבין מה יהיה כאן בעוד 20 שנה! אם היום צריך לממן ישיבות והבטחת הכנסה של X אברכים אז בעוד 20 שנה יהיה צריך לממן 3X אברכים. מתישהו זה יתפוצץ. מתישהו לא יהיו עוד אנשים שיהיו מוכנים לממן זאת.
0
אמיתי רינג
מדוע דורשים צדק חברתי ולא צדק...או חברת צדק.ההיפוך הוא אינו מקרי ואינו תמים.התוספת של 'חברתי' מציעה שהצדק שתקף על אדם פרטי אינו תקף כשהוא חי בחברה. מכאן, כאשר אדם חי בחברה כזאת הוא הופך להיות משאב, כל זכויותיו (בייחוד הקניין) מולאמות ועושות טרנספורמציה לחסדים.המשמעות של צדק חברתי הופכת לגרוטסקית - הצדק מתרוקן מתוכן, כי מה שתהיה גחמת נציגי החברה, זהו ה"צדק".
0
אמיתי רינג
יפה מאודפוסט הכרחי ונחוץ.אני רק כופר על כך שהכוונות הן טובות. הכוונות הן רעות והן מובילות לתוצאות איומות.תביעה לשוד בחסות המאפיה של המדינה זאת כוונת זדון.אני מתקומם, כי התפישה של כוונות טובות ותוצאות רעות, מציעה הנחה מקדימה של אי-רציונאליות וכאוס מוחלט.
0
דורון
לשמאלני שחושש להזדהות אפילו בכינוימומלץ שתאזין מעט לחבריך, אנשי התקשורת המתלהמים, הזמרים, הבדרנים, הליצנים והפוליטיקאים הקטנים, שמקבלים במה בתקשורת רק אם הם יודעים לדקלם נכון את המנטרה ולהצביע על "האשמים במצב" - המתנחלים והחרדים... החרדים והמתנחלים... לא תתפוס אחד מהם שלא מגיע לזה כבר במשפט הראשון או השני... (אחרי ה"בקר טוב"...). ואני לא מדבר כבר על עיתון הארץ שהתחיל בזה לפני 35 שנה. היום זה השיח הציבורי הקבוע בכל אותו עדר קרנפים השועט קדימה ומקבל הגברה אדירה בתקשורת, שזועק "דורשים צדק חברתי"... ציטוט לדוגמה של נדב אייל, איש תקשורת בכיר, עורך חדשות החוץ של ערוץ 10, במעריב הבקר, שהיה אמור להיות זה שמסקר את המפגינים: "איננו מבקשים דבר. אנו דורשים הכל"... הוא מתלהם בלשון רבים של אדם של עיתנאי שהיה אמור להיות מסקר אובייקטיבי... או יונית לוי, "רוזה לוקסמבורג" של המפגינים, שלא אטרח לצטט אותה, או נחמיה שטרסלר, פרשן כלכלי וותיק בעיתון הזבל הידוע לשימצה, שגם אותו לא אטרח לצטט (הוא לא מסוגל לגמור משפט בלי מתנחלים וחרדים... חרדים ומתנחלים...). צריך עוד דוגמאות להסתה הארסית והמגמתית של עיתון הארץ והשמאל הקיצוני, שהפכה היום לנחלת מרבית התקשורת הכתובה והאלקטרונית ושל כמעט כל פוליטיקאי מתחיל מהמרכז ושמאלה ?ידידי היקר, והחושש כל כך להזדהות - כדי להיות שמאלני ולשמור עדיין על צלם של יושרה אינטלקטואלית, מבלי להיות חלק מעדר שועט של המונים נבערים ומוסתים, כל שעליך לעשות הוא לענות לעצמך על השאלה הבאה: היית מעז (אתה או חבריך בשמאל), או אפילו מעלים על דעתכם, להסית כך נגד ערבים למשל ? אם בכל זאת מישהו מכם היה חלילה מעז - התקשורת כולה הייתה תולה אותו תלייה פומבית בכיכר העיר ומערכת המשפט הייתה יוצאת מגדרה להעמדתו לדין כמסית "גזען"... זאת למרות כל מה שאנחנו יודעים על מעלליה של הקבוצה הזו שנקראת ערביי ישראל... הבעיה היא שיושרה אעטלקטואלית אינה מצרך מבוקש בימים אלו במקומותינו... זו עונת "המהפיכה" עכשיו...
0
אסף ד
לדורוןדורון שלום,האם מישהו כאן אמר משהו רע על המתחלים? או אפילו, האם מישהו בכלל דיבר כאן על המתנחלים?האם פיספסתי משהו?
0
לאסף
דורוןהפספוס שלך הוא לא בפוסט הזה. בפורום הזה איש לא הזכיר אותם.העליתי את העניין הזה מפני שבהקשר של נושא הפוסט (מחאת האוהלים) אי אפשר שלא להחשף לקשקוש הזה (מתנחלים... חרדים. חרדים... מתנחלים) מכל עבר. אני מניח שגם אתה כמו כולם נחשפת לכך, שלא בטובתך...
0
לדורון
אסף דלגבי החרדים כבר הבעתי את דעתי בתגובה הראשונה שלי במאמר זה.לגבי החרדים אני חושב שעיקר הטענות של האמנים ואולי גם חלקים מהתקשורת היא לא כנגד המתנחלים (כאנשים) אלא כנגד ההתנחלויות עצמן (כאידיאולוגיה).בכל מקרה, אם הנושא מטריד אותך, אני ממליץ לך לפתוח לכך נושא בפורום ולא סתם להטיח באנשים דברים אלו. אשמח להשתתף בדיון שם אם תפתח.
0
בתיה אבן
החרדים יחידת העילית בקרב הדמוגרפיבשל החלטות שמאלני הבג"צ, נאסר לבצע תשלום למשרתי הקבע ביחידת העילית של המאבק הדמוגרפי - החרדים. והם נאלצים לשאת בעול העצום הזה בתנאי מחסור ודוחק.בשל החלטות הבג"צ מותר לעודד ולהשקיע מליונים רבים בייבוא יהודים מתוצרת זרה - מחו"ל - עם הצלחת קליטה מעטה. אך אסור לעודד הגדלת העם היהודי בארצנו "מייצור מקומי". כי מייד מגיעה דרישה "לשוויון" ולהעברת מליונים רבים גם לאויב השוהה בתוכנו - שמולו אנו נמצאים בקרב קריטי זה.נתניהו זיהה זאת כבר לפני מספר שנים, וקיצץ באופן חד את קצבאות הילדים, קצבאות שעיקרן הועבר לידי הבדואים על שפע נשותיהם וצאצאיהם.בשל החלטות אלו, והדרישה "לשוויון" בין אוהב לאויב, נאלצים קברניטי המשק המודעים להכרח בחיזוק הרכיב היהודי בארצנו, לחפש ולמצוא דרכים אחרות "עוקפות בג"צ", כדי לתחזק ולו במעט את משרתי הקבע במאבק הדמוגרפי. אלמלא הילודה החרדית, היתה סכנה מוחשית להקמת ממשלת שמאל - ערבים, דבר שפירושו הוא השמדת מדינת היהודים.כדי למנוע השמדת המדינה, ישראל מוציאה מליארדים רבים בתקציב הבטחון, ובהחלט נכון להוציא קטנטן בהשוואה כדי לעמוד נוכח הסכנה הדמוגרפית של "הרחם הערבייה". סכמה שאליבא ערפאת מצד אחד, ושמעון פרס (מאותו צד), הגדירו אותה כקריטית ביותר לקיומנו כיהודים כאן
0
שמאלני שחושש להזדהות
לדורון בעל היושרה האינטלקטואליתאי נני יודע מהיכן הגעת למסקנה שאני שמאלני. אפשר לתעב את התמיכה בחרדים, וכן, מותר לא לאהוב מתנחלים, אפשר להיות בעד ההתנתקות ולהתנגד לכל הסכם שלום עם הפלשתינאים. צא מהדוגמטיות שלך ואל תכניס אנשים לתבניות.אינני אוהב או שונא ערבים, והם ממש לא רלונטיים לדיון פה. חשוב מה יעשו היהודים. נכון לעכשיו הם עושים שטויות.בדוגמטיות הימנית, נוטים לתקוף את "השמאל" , ואת נציגתו המרושעת עלי אדמות שלי יחימוביץ'. להזכירך, היא לא קובעת, היא לא בממשלה. לימין שלך יש נציגים שהם תמונת מראה שלה, רק עם יכולת השפעה ממשית ומסוכנת פי כמה ממנה.אלי ישי, כרמל שאמה , מירי רגב, ועוד כמה ליצנים סוציאל - לאומנים מהממשלה שלך, גורמים הרבה יותר נזק מדברי ההבל של יחימוביץ'. היא לפחות לא תומכת בחינוך דור שלם של מגזר מסוים לבערות נצח.עיתון הארץ לא נמצא בשלטון, חבריך מ "הימין" נמצאים שם וגורמים נזקים אדירים למדינה שלנו, ותוך כדי כך הם נושאים את שם אלוהיך לשווא.ואפרופו תקשורת, בינתיים אנחנו מדינה חופשית, כשביבי רצה עיתון הוא הקים אותו. אתה רוצה להביע את דעתך, גייס משקיעים מקרב חבריך והקם עיתון, רק היזהר שלא יפעילו נגדך את המקביל ל"חוק החרם" ויסתמו גם את הפה שלך...בוודאי שאני חושש להזדהות, מחר תיתבע אותי על הסתה...סססססתתתתםםםם....
0
דוד
לדורון: המתנחלים והחרדיםהרוויחו ביושר ובעבודה קשה את כל מה שמטיחים בהם בתקשורת וגם דברים שהם בגדר טאבו שלא מטיחים בהם.
0
דורון
לאסףאני חושב שרוב הקוראים בפוסט הזה הבינו שאיני מטיח בהם אישית דבר ושדברי אינם מכוונים אליהם אישית. הדברים הללו פשוט נאמרו בהקשר של נושא הפוסט על מחאת האוהלים. לא על מה שמישהו מהמגיבים אמר כאן.אם משום מה הבנת אחרת, איתך הסליחה.
0
אסף ד
לדורון - תיקוןבפיסקה השנייה של הפוסט האחרון שלי הכוונה היתה למתנחלים (במקום לחרדים)
0
אאא
הם גם רוצים שהכל ימומן מהעלאותמיסים על הטייקונים....אבל בה בעת שהטייקונים ה"חזירים" ירוויחו פחות.ובכן,אם הטיקונים ירוויחו פחות,הם גם ישלמו פחות מיסים.בפרט מיסים ישירים שתלויים ברווח.
0
אאא
מה לגבי המהפכה הצרפתית ?לואי ה 16 הותיר אחריו מעצמה צבאית,תרבותית,כ לכלית ודתית.מדינה מתפקדת מצוין מבחינה דמוגרפית וביולוגית.למה היא הפכה תחת ניהול הדבילים עם הניירות מהאוניברסיטה (ובמיוחד הסוציאליסטים ששולטים בה מאז סוף שנות ה 60) ?לשבר כלי כלכלי,צבאי,תרבו תי ודתי.מדינה גוססת שיש לה 3-4 עשורים להתקיים לפני שהיא הופכת לסומליה 2.מדינה עם שכבת קשישים עצומה,מדינה הרוסה גנטית הודות לאורח החיים הליברלי....
0
אאא
איזה להט ואיזה מהפכנינתב"ג מפוצץ בנוסעיםהמסעדות מתפקעות מלקוחותחנויות החשמל מדווחות על מכירות שיא של סמארטפונים,אייפ ונים,מסכי פלאזמה ומערכות קולנוע ביתיות.הכבישים גדושים ברכבי ליסינד חדשים.מי אחראי לזה ?העשירון התחתון ?
0
דורון
לשמאלני שחושש - חדל קשקשת
0

3000 תוים נשארו