שלישי, 02 אוגוסט 2011 00:00

המניפסט הקומוניסטי של ילדי השמנת

מפגיני המאהלים הגישו את "מסמך הדרישות" שלהם. זהו מנשר אידיולוגי טהור, קיצוני וקומוניסטי. אין בו שום צעד להקלה של מצוקה מעשית. ילדי הסושי והנרגילה, ילדי ג'ינסים של מעצבים. דרישתם - לקחת מאתנו ולתת להם.

מפגיני המאהלים, שלא היה ברור עד עתה מה הם בדיוק רוצים, שוקדים על הכנת מסמך דרישות. הנה הדרישות של ילדי השמנת "הצפונפונים" (ביטוי קולע של מרגול) - המסתכמות למסמך אידיולוגי-קומוניסטי-פוליטי חסר משמעות מעשית.

1. דירה חינם בצפון ת"א לכול דורש... טוב הם לא ניסחו את זה ככה, הם הסתירו דרישתם מאחורי קישוט מילולי אחר, אבל זה מה שהם רוצים.

2. הגדלת היקף הדיור הציבורי. אנו ראינו שכאשר ממשלות כאן ובחו"ל בנו דיור ציבורי בשנות ה- 50-60 הם בנו מפלצות נוראיות, שגם עניים סירבו לגור בהן, אפילו בחינם, והממשלות נאלצו לפוצץ את המבנים. כעת מבקשים הצפונבונים אותה זוועה מחדש. דעו לכם: אם יהיה דיור ציבורי חדש (חו"ח) הוא יהיה בשדרות ולא בת"א. זה לא רלוונטי לכם, ילדי השמנת.

3. פיקוח על שכ"ד – כבר כתבנו על זה. זה יהרוס לחלוטין את שוק הדירות להשכרה. לא יהיו יותר דירות, גם לא במחיר גבוה.

4. ביטול הורדת המיסים המתוכננת. שיקחו יותר מהעשירים. דמוגוגיה הקומוניסטית בהתגלמותה - לקחת מהעשירים - הופכים את הקינאה לעקרון פוליטי.

5. דיור "בר השגה" – סיסמה יפה - איך?

6. חינוך חינם מגיל אפס – כלומר פעוטונים על חשבון המדינה. קריאת הקרב המודרנית: תנו לנו! בזמני - אם לא היה כסף למטפלות ופעוטונים הייתה האמא נשארת בבית ומטפלת בילדיה. איזה מפגרים היינו אז. שהאימא תטפל בילדיה? איפה נשמע כדבר הזה ? עכשיו, בעולם המודרני, המדינה צריכה לטפל בילדים, והאמא תבלה באוניברסיטה, על חשבון המדינה.

7. הורדת מיסים עקיפים. אני בעד. אני באופן עקרוני בעד כול הורדה של מס. איך בדיוק הורדה של מע"מ מ- 16% ל- 15% ישפיע על משהו לא ברור לי. על זה מקימים מחאה המונית? הם הכניסו את זה סתם, כי זה פופולרי.

8. התנגדות לווד"לים (הוועדות החדשות לדיור לאומי - לזירוז תהליכי אישור בניה). הצפונבונים רוצים יותר בירוקרטיה, יותר מקלות בגלגלים, יותר האטה לתהליך הבנייה, העיקר - יותר כוח למתנגדים כרוניים לעצור תהליכי בנייה. כיצד זה מקדם "דיור בר השגה"? לא הדיור בראש דאגתם, אלא האידיולוגיה והכוח.

9. התנגדות להפרטות למיניהן, בייחוד להפרטת קרקעות. עוד סעיף אידיולוגי טהור, לא מקדם הוזלת הדיור אלא את ייקור הדיור. האידיולוגיה מעל לכול אצל הצפונבונים, אפילו במחיר התייקרות הדיור שנובע מספסרות מונופוליסטית של מנהל מקרקעי ישראל בקרקעות המדינה.

לסיכום: זהו מנשר אידיולוגי טהור, קיצוני וקומוניסטי. אין בו שום צעד להקלה של מצוקה מעשית - כי אין שום מצוקה מעשית - כל ההפגנה הזו הוא הפגנה אידיולוגית טהורה של ילדי השמנת, ילדי הפייסבוק, ילדי הסושי והנרגילה, ילדי ג'ינסים של מעצבים, ילדי הסוציאליסם עם המרצדסים.

(ומוטי, שיהיה בריא, רצה להפיץ ביניהם מנשר קפיטליסטי.... ).


דיור בר השגה על חשבון אחרים

כהרגלם, אנשי השמאל טובים בהמצאת סיסמאות קליטות - עכשיו הם רוצים "דיור בר השגה", ובת"א, דיזנגובה-פינת ארלוזורובה.

יש דיור זול יחסית. יש בפ"ת, כפר אונו, חולון, בת ים, רמלה, לוד. יש בטח גם באשדוד, אשקלון או חדרה, ובטח ובטח בדימונה, ערד, קרית שמונה וכרמיאל. ילדי הפריפריה מסתפקים בדיור זה. אבל ילדי ת"א?? איך אפשר בכלל להעיז ולהזכיר את בת ים?? רק בצפון ת"א. מקסימום בשינקין.

(לא תמצא ילד שגדל בבת-ים שידרוש דירה בת"א).

במרכז ת"א לא יהיו דירות זולות, כמו שאין במרכז של שום עיר בעולם. הביקוש גבוה, השטח מצומצם, ובהכרח המחירים יהיו גבוהים.

אז מה רוצים הצפונפונים יפי הנפש - שאני ואתה, וגב' כהן מחדרה נסבסד להם את הדירות כדי שתהיינה "ברות השגה" עבורם. הם רוצים לחיות על חשבון אחרים. זכותם, זכותם מלידה לחיות על חשבון אחרים, בלוקסוס! מגיע לי! זו הסיסמה החדשה של החוג הנוצץ.

הם גם מוכנים להחרים את הדירות של אנשים אחרים, דירות שנקנו במיטב החסכונות של אותם אנשים. קוראים לזה "פיקוח על שכר הדירה" - שהממשלה תחרים חלק מהנכס ותתן לילדים הטובים לגור בו חצי בחינם. כי "מגיע להם" !

והם גם מוכנים להלחם כדי לקחת מאיתנו את שלנו, כדי שיקחו מאיתנו ויתנו להם.

דור חדש ונפלא, כמו שאמר עמוס עוז, דור ה"מגיע לי", דור ה"תנו לי".

יעקב

עודכן לאחרונה ב שלישי, 02 ינואר 2018 05:26
יעקב
איזה שמות גנאי ?האם אין הם חלק מהאליטות הצפוניות, צפונבונים, בלשון החדה של מרגול?האם אין הם "סוציאליסטים בלימוזינות"? אלה העובדות - זו לא מחאה של שכבות מצוקה. זו מחאה של שמאל פוליטי אליטיסטי.יש הרבה תופסי טרמפ, כמו עופר עיני, ציפי ליבני, ועכשיו גם גוש אמונים. אבל המחאה החלה מהאליטות הצפוניות, השונאות את הממשלה המוכחית.
0
דורון רז
היכן ניתן לראןת כתבה זו בפייסבוקוכיצד ניתן לעשות לה שיתוף? נא השעבון למייל שלי תודה
0
אביתר
לא אוהב את הסגנוןחבל, כי באופן עקרוני אני דווקא מסכים איתך, אבל לקרוא למפגינים בשמות גנאי, להחליט שכולם ימניים ולומר ש'אין בעיה' זה לא לעניין.
0
דודי בדנר
יעקב היקר (1)יעקב שלום,ישנה מצוקה, ואמיתית. היא לא רק בת"א, היא בכל אזור המרכז.כאחד שתומך בכל מאודי ברעיונות השוק החופשי (מפוליטיקאים) המופיעים באתר, אני נעצבאל לבי כשאני רואה איך אתה נגרר לדמגוגיה זולה של אותם פוליטקאים (שאפילו הם כבר ירדו ממנה),ומשלב אותה יחד עם אמיתות האתר.אין דרך טובה יותר לדחות אנשים מהמשך קריאת האמיתות שבמאמרך בפתיחה הדמגוגית "אין בעיה".איך שאל הילד התמים ברוסיה הקומוניסטית: "אם הכל כל כך טוב, אז איפה בוריס?"הייתי מצפה שתסביר שוב (ושוב, ושוב ושוב מעל כל במה אפשרית, עד שיחלחל לכל שטופי המוח ה"סוציאלים")שגביית מסים גבוהים מהמאיון העליון לטובת "העם", היא:א. לא מוסרית.ב. לא מעשית (אחוז אחד של העם לא יכול לממן 99% אחרים).ג. בהכרח תחלחל באופן עקיף לכל שכבות האוכלסיה, כולל המאיון התחתון (העלאת מחירי מוצרים ושרותים כדי לגלגל את המס הלאה).אני מוכרח לומר שאחזה בי חלחלה באופן אישי כששמעתי את תוכנו של המניפסט הקומוניסטי(פה לא היתה דמגוגיה, אגב). יוצאים מעמד הביניים לרחובות, צועקים חמאס, ומגישים מסמך דרישותשיוביל אותם עצמם לירידה ברמת החיים, תוספת מסים, ושחיקת כח הקניה של כספם.הפאטתיות שלהם פשוט מעוררת רחמים, אני מרחם גם על עצמי כי אני חלק מאותו מעמד שחוקוגרוס עד דק, והם צועקים בשמי: "תנו לנו עוד מהחרא הזה!!".צריך להסביר שוב ושוב, שחוק הווונדליזם (הכיוני המועדף עלי), נועד לשחרר בירוקרטיה, להאיץ בניהופיתוח ולהגדיל את ההיצע. לא צריך להיות סטודנט לכלכלה כדי לדעת שהגדלת ההיצע היא צעד הכרחילקראת ירידת מחירים. ההתנגדות העיקשת לניסיון תיקון כלשהו של המצב המעוות הקיים, פשוטבלתי מובנת ובלתי נתפסת. העניין הזה גובל בשערוריה, וחוץ מרביב דרוקר (נקודה לזכותו) שהתבטאאתמול בערוץ 10: "זו הדרישה הכי מופרכת שלהם, ואני מקווה שהיא לא תצליח להכשיל את החוק", לא שמעתי פרשנים כלכליים (או בכלל) שמעלים את העניין.צריך לפרק את סעיפי הדרישות סעיף סעיף (כמו שהתחלת לעשות), ולדון במשמעות של כל סעיףבאופן ישיר וענייני, ללא דמגוגיה של "אין בעיה", ואלו חברות "צפונבונים אוכלי סושי". חלאס עם זה,זה לא מוסיף לנו כלום. יש מצוקה, גם אם אתה לא חש אותה באופן אישי.
0
שמעון דיסקין
נראה כמניפולציה של בעלי בתיםדווקא כאשר הממשלה החליטה לעשות מעשה ולבלום את עליית מחירי הדירות, דורשים ממנה לבטל את חוק הוד"לים (דהיינו, להקטין את ההיצע בשוק הדירות) ולהגדיל סיוע למחפשי הדיור (דהיינו, להגדיל את הביקוש). הקטנת ההיצע והגדלת הביקוש - מתכון בטוח להמשך עליית המחירים...
0
אלין
אז מה ניתן לעשות?יש פה בעיה. מה אם הם ישיגו את הדרישות?
0
ניר רייכמן
כתבה יותר פופוליסטית מהמניפסטיעקב היקר,בתור אחד שגר ליד קרית שמונה אני מכיר קצת את המחירים בפריפריה, הם עלו בעשרות אחוזים ולעיתים גם במאות אחוזים, גם לקניה וגם לשכירות, מהיכן גנבת את המשפט הפופוליסטי שלך שיש דיור זול יחסית מחוץ לת"א? בתור אחד שגר כל חייו בפ"ת ויש לי משפחה שם וחברים אני כיול לספר לך שהיום שכירות בפ"ת לא שונה משכירות בת"א, נא ספר לי מאיפה הבאת את מה שכתבת או שהמצאת הכל, זה הרבה יותר הגיוני בעיניי.כנראה שאתה גם לא ממש מבין מה הולכים לעשות בוד"לים אחרת לא היית כותב התנגדות להתנגדות להם, הולכים לחלק קרקעות בזול אבל לא למי שצריך אלא לאליטות, לאלו שתמיד קיבלו מנבחרינו בתמורה לתמיכה בהם. טול קורה מבין עיניך, היא מפריעה לך לראות את המציאות הקפיטליסטית החזירית שקיימת כאן.אני לא יודע מה להגיד לגבי הקביעה שלך שאין מצוקה מעשית, אתה כנראה חי לך באיזו טירה ומשקיף על כולנו מלמעלה אם אתה חושב שאין מצוקה מעשית. תמיד יהיו את הטרמפיסטים שיקחו בעלות על מחאות, זה תפקידם, למסמס מחאות מוצדקות, בערך כמו תפקידך כאן, אין זה אומר שאין באמת מצוקה, צריך להיות עיוור טיפש ורשע כדי לא לראות שיש מצוקה והיא גדולה אף מהמחאה הנוכחית (לך תשאל כמה רופאים פרזיטים צפונבונים מדוע הם מוחים אם אין שום מצוקה מעשית).כתבה מעוותת שמלאה חורים כמסננת ולא מחזיקה מים כלל, שכל מטרתה היא הלבנת פני המוחים ומסמוס המאבק. לא יצליח לך אפילו שאתה חושב שמגיע לך על חשבון אחרים, שצריכה להיות רמה מכובדת של עבדים שיעבדו בשכר רעב כדי שאתה תוכל לחיות חיי פאר. תתבייש על הפרופוגנדה הזולה.
0
יעקב
הם נגד הפרטת קרקעות (וכול דבר)הפתרון לבעיית הסיפסור בקרקעות של המדינה, המייקר את הדירות, הוא הפרטת הקרקע, כפי שנכתב הרבה פעמים כאן. זה לא שאנו לא דורשים רפורמות.אבל המפגינים מתנגדים להפרטת הקרקע בגלל אידיולוגיה סוציאליסטית קיצונית. זה בדיוק הנושא של הקטע הזה.
0
דורון
מחירים וחוסר תחרותיותמקריאת הבלוג הזה עולה תחושה שלדעת כותבו הכל תקין במשק. מאחר והכל תקין, גם אין סיבה להציע פתרון חלופי ואין לשנות דבר במצב הקיים.ובכן רבותי, מחירים גבוהים שכולנו משלמים כמעט על כל דבר בישראל (בהשוואה למדינות אחרות במערב, ובהשוואה לכוח הקנייה באותן מדינות) הם גבוהים גם בתל אביב וגם בפריפריה. חוסר תחרותיות במשק ושליטה פקידותית על קרקעות וספסור בהן איננו קפיטליזם ותמיכה בהמשכו איננו תמיכה בקפיטליזם אלא דווקא בהיפוכו.מציע לכותב הבלוג להתמקד בבעיה הזו של העדר תחרותיות וספסור ממשלתי בקרקעות ולקרא למלחמה בה, מפני שתקיפת המוחים והמחאה קלה מידי. לא קשה לאיש לראות שאנשים אלו חלקם מונעים ממניעים פוליטיים, מהאגף השמאלי קיצוני של המפה הפוליטית... וחלקם האחר אינו מבין כלל על מה הוא שח והצטרף גם הוא לעדר, מפני שרע לו וקשה לו...
0
גילי נחום
היכן פירות הצמיחה של השנים האחרונותאני בעד קפיטליזם ונגד מעורבות ממשלתית. אך היכן פירות הצמיחה של השנים האחרונות? כ ~4% בשנה.אני וחבריי לא חשים אותם.דעתי הם שהם מועברים למגזרים לא יצרניים בחברה. חלק מהמחאה היא גם על כך. או במילים אחרות שינוי חלוקת העוגה. האתר יכול להתמקד גם בכך (חלק מפורש ממטרות האתר) מאשר רק לנגח את המחאה.למעשה האתר הוא תנועת מחאה בפני עצמה.
0
אלעד
אחלה מאמר רק בעיה אחתבנושא של מי נשאר לשמור על הילדים אין מניעה שהגבר הוא זה שישאר היום (חוץ מהחופשת לידה) גם אפשר להתווכח על מי יותר ראוי (ככל אצבע) הלשון הייתה קצת חזקה
0
דודי בדנר
לניר רייכמן (תגובה 8)כתבת ליעקב:"לא יצליח לך אפילו שאתה חושב שמגיע לך על חשבון אחרים..."אתה אמיתי? עדיין לא הבנת שכל המהות של האתר הזה היא נוגדת בדיוק את המשפט המצחיק הזה."...עבדים שיעבדו בשכר רעב כדי שאתה תוכל לחיות חיי פאר"חיי פאר? יעקב? הבדיחה הכי טובה בעיר.... :-)
0
אלין רוזן
דודי צודק לחלוטין!מסכימה עם דודי בכל מילה. כל הכבוד. אני העתקתי את מה שכתבתם והורדתי את הדברים שמעוררים אנטגוניזם, ופרסמתי בעמודים שלהם. ככה הרבה יותר יתעמקו. אבל בצורה שזה נכתב כרגע זה רק ייצור כעס. תהיו ענייניים ותראו להם בצורה אובייקטיבית, בלי להכניס מילים כמו קומוניזם ומפונקים, שהפתרונות האלה הם דבר רע.
0
אסף ד
עצוב ומביךחבל על הזמן בהתדיינות עם בן אדם שרק מכליל, מקטלג ומשמיץ אנשים אחרים.הכתבה הזאת בעיקר מביכה את כותבה אשר במקום להוביל דיון ענייני ואמיתי בוחר לקטלג 150,000 איש תחת השמות המטופשים הללו.
0
אריה פרלמן
ליעקב היקרראשית כל הערה: ההערה האישית "ומוטי שיהיה בריא וגו'" אינה רלוונטית לטור דעה רציני. שנית, ניכר מהטור שלך שאתה חסר סבלנות כלפי המוחים ודרישותיהם. הם הצליחו לעצבן אותך - ואני מבין היטב לליבך. אולם עליך מוטלת האחריות לשכנע את הבלתי משוכנעים - ולא להעביר דאחקות בין החבר'ה התומכים. לכך דרוש סגנון פחות... איך נגיד... עוקצני?
0
אפרים
לליברטיכיף לשמוע קולות מהחוף המזרחי, במיוחד של אחד שזה עתה הגיע לשם.נשמח לשמוע את רשמיך ממולדת החופש, גם אלו הלא כל כך טובים ( מאחל לך שתיתקל בכמה שפחות ).בהצלחה בבחירות , אל תתאכזב כשהעם הנאור יבחר שוב באובמה...והכי חשוב - בהצלחה לך אישית
0
אפרים
בעד "ילדי השמנת" בלי קשר לדרישותיהםהמעמד הבורגני בישראל ( עשירונים 6-9 ) לא מצליח לגמור את החודש בלי קשר למקום מגוריו.ביבי ושטייניץ ה"קפיטליסטים" לא עשו בשנתיים וחצי האחרונות שום דבר שיש בו כדי לקדם את החופש הכלכלי בישראל, ( סליחה - שכחנו את הסופרטנקר ).התאוריה של הורדת מס למאיון העליון מופרכת מיסודה ואנסה להרחיב קצת:היה היו שני חברים, אחד משתכר 40,000 ש"ח לחודש ברוטו ושוויו הנקי ( נכסים פחות התחייבויות ) שווה היום 2 מליון ש"ח. השני אינו עובד ושוויו הנקי 100 מליון ש"ח.במערכת המיסוי הקיימת היום, זה שעובד משלם 50% ממשכורתו כמיסים, בעוד ה"מסכן" שאינו עובד לא משלם מאומה.כשאזרח משלם מס למדינה הוא אמור להיות פרופורציונלי לשרותים שהוא מקבל מהמדינה, ולכן המס הצודק היחידי הינו מס רכוש באחוז קבוע, כי אז אתה משלם עבור שמירת זכות הקניין שלך ע"י המדינה שזה תפקידה. לא מס הכנסה, לא מלווה עננים ולא בטיח.לצערי היישום של מס רכוש הינו מסובך, אבל זה לא הופך את הדרישה להגדיל את נטל המס על המאיון העליון ללא לגיטימית ( קומוניסטית כדבריך ).הליכוד ממשיך את דרכי העבודה בהנהגת "סוציאליזם לעשירים" ואפילו בצורה יותר בוטה.אינני יודע אם עברת בין המפגינים כדי להבין את התופעה מקרוב, אז דע לך שיש שם הרבה אנשי ימין ( לא מתנחלים ).כמובן שאני מסכים לחלק גדול מטיעוניך, רק שאתה שופך את המים יחד עם התינוק כשאתה מערבב בין עובדות לתפיסת עולמך . לדוגמא - סעיף 6 אצלך : "המדינה צריכה לטפל בילדים, והאמא תבלה באוניברסיטה, על חשבון המדינה."מדבריך ניתן להסיק שרק אמהות שמתבטלות באוניברסיטה זקוקות למטפלת, בישראל אין אמהות עובדות...יעקב , תכיר במציאות : לאוכלוסיה רחבה "חרה" בארץ, בשנים עברו הם ידעו שיש להם אופציה להגר, היום זה יותר מורכב "בזכות" האבטלה בארצות המערב...ולסיכום : תגובות כמו שלך מחזקות את הסוציאליזם הישראלי ( בדיוק כשם שגדעון לוי ועקיבא אלדר חיזקו את הימין בישראל )
0
אביתר
תתמקד בהצעה ולא במציעיםאין שום דבר ענייני בלקרוא למפגינים צפונבונים יפי נפש. הם לא יפי נפש, רובם לא צפוניים וחלקם אפילו לא שמאלנים.ההצעה הגרועה שלהם נובעת מתוך אמונה שגויה שמה שגורם למחירי דיור גבוהים זה מחסור בהתערבות של פוליטיקאים בשוק ולא עודף ממנו.קל מאוד להאמין לדברים האלו - במיוחד כאשר רובנו חונכנו על רעיונות סוציאליסטיים.בכל אופן אני חושב שהרעיונות שלך יעברו טוב יותר אם תעדן את צורת הביטוי שלך.
0
ליברטי
כמה כיף לקרוא אתכם מהחוף המזרחישנים חלמתי לכתוב את המשפט הזה, והנה הוא.יעקב, כמובן, צודק, אבל ברגע ש- 80 אחוז מהעם רוצה סוציאליזם ומדינת רווחה, העם יקבל את שלו - יותר עוני, יותר מיסים, והמשך עבדות לו ולילדיו.העם בישראל מורכב מיוצאי מדינות טוטליטריות שמורגלים לסבול ולא מכירים דבר חוץ מהמלונה שלהם, היהודים מקדשים את המדינה בגלל ההיסטוריה הייחודים שלהם ולא מבינים שהיא שורש כל רע.לכן שום דבר פה לא ישתנה ולא יזוז, אבל כך כך כיף לראות את ההתכתשות המטופשת הזו של העם המטומטם שלא מבין שהוא האחראי למצבו המדרדר - מהצד השני של הגלובוס.אשרי המאמין. ישראל היא יוון עם צרות בטחוניות, עם אוכלוסיה נבערת ופרימיטיבית, ואין לה שום עתיד.
0
יעקב
איפה המצוקההמצוקה האמיתית נמצאת בערים העניות יותר, בבני ברק, בירושלים, בעיירות הפיתוח.בת"א אין מצוקה.אלו שהחלו בהפגנה - לא מתוך מצוקה של ממש הפגינו, אלא מתוך מצוקה של מפונקים - אין להם מספיק כסף כדי לקיים את רמת החיים שהתרגלו אליה. מי שרגיל ללכת בג'ינסים של מעצבים ואין לו כסף כעת לקנות ג'ינסים - מרגיש מצוקה. זאת המצוקה שלהם.כעת הם הכינו רשימת דרישות על טוהרת האידיולוגיה, שאין בינה ובין המצוקות (האמיתיות או המדומות) שום קשר. לא הייתה לי דעה על המפגינים עד שקראתי את רשימת הדרישות. רשימת הדרישות הוא מניפסט אידיולוגי טהור, בלי שום קשר לשום מצוקה.
0
יעקב
יש מצוקה?אולי יש מצוקה בארץ... תמיד יש. כמה שיש לך - אתה תמיד צריך יותר. המצוקה מאד יחסית.דבר אחד ברור: אלו שהתחילו בהפגנה, ואלו שהצטרפו אליה - לא מתוך מצוקה אישית מפגינים - הם לא במצוקה.הם מפגינים מתוך מצוקה אידיולוגית - הם אינם מקבלים - מבחינה אידיולוגית - את אשר קורה. הם רוצים לשנות את הכיוון האידיולוגי של המדינה, בכוח. אלה שאולי נמצאים במצוקה פיסית, בעוני ממשי, לא נמצאים בין המפגינים - הם מסתכלים על הכול בספקנות מוצדקת.
0
יעקב
יש דיור זול (יחסית) בפריפריה"המשפט הפופוליסטי שלך שיש דיור זול יחסית מחוץ לת"א?"אני לא מכיר את קרית שמונה. אבל יש דיור זול (יחסית) מחוץ לת"א, אני למשל יודע על רמלה-לוד - במקרה. שוב - בכול עיר שי דירות יקרות יותר וזולות יותר, חדשות יותר וישנות יותר. יש לכול הטעמים. נכון שבכול מקום המחירים עלו - ביחס למחירים לפני 10 שנים, אבל הם עדיין נמוכים מאשר בת"א, במידה ניכרת. דירות בחינם אין. בזה אני מסכים איתך.אנשי ההפגנה - מצד שני - אינם מוכנים לגור מחוץ לבועה (לת"א ור"ג). אלה שמפגינים דורשים דירה, בזול, על חשבון אחרים, בת"א.זו דרישה אבסורדית.
0
דורון
ליעקב - הדרישות והסוציאליזםהמשפ ט שציטטת מדברי לא הובן נכון. כוונתי לא הייתה לדרישות של המוחים בשדרות רוטשילד... אלו כפי שציינת הן הסוציאליזם בהתגלמותו. חשבתי שזה צריך להיות מובן מאליו לכל מאן דיבעי... הכוונה הייתה למה שהצעתי כפתרונות לאותן בעיות שהוזכרו על ידי. אכן, אין לפתרונות דבר וחצי דבר עם סוציאליזם, כפי שאפשר להווכח בקריאה חוזרת של מה שכתבתי. אגב, קשיי תקשורת גם הם לעיתים חלק מסוים מהבעיה...
0
יעקב
הדרישות והסוציאליסם"להגנה על המצב הקיים אין דבר וחיצי דבר עם קפיטליזם... בדיוק כמו שלדרישות המוצגות לעיל אין דבר וחצי דבר עם סוציאליזם..."אולי לא הבנתי אותך נכון.הדרישות - כפי שהוצגו במנשר שלמעלה הם הסוציאליזם בהתגלמותו: "מגיע לי הכול מהמדינה".אינני מבין מדוע אנשים חושבים שאני מגן על המצב הקיים. גינוי חריף לתנועת ההפגנה השמאלנית-קומוניסטית אין פירושו הגנה על המצב הקיים. את דעותינו על המצב הקיים אנו מביעים במאות פוסטים ומאמרים בבלוג זה.
0
איתמר
לכל המיתממים למיניהם, הוכחות:http://www.youtube.com/watch?v=4uQ0Ry31bAgשימו לב כיצד 'מארגני המחאה' מגרשים בצורה מכוערת את אנשי אם תרצו (חילונים) מהמחאה. אז למי שטוען שמובילי ההפגנה הזאת אינם שמאל קיצוני/אנרכיסטים עוכרי ישראל מגרשי מילואימיניקים - בבקשה די להיתמם. ישנם עוד סרטונים רבים שצולמו בשבועיים האחרונים, אם מישהו מעוניין.
0
יעקב
הם *ה*בעיה, לא חלק מהבעיהקבוצת האנשים הצועקים "מגיע לי" - המדינה חייבת לי דיור, חינוך, מטפלות, אוניברסיטאות - הכול - הם לב הבעיה.הם בעיה הרבה יותר גדולה מהמשלה, על שגיאותיה.
0
יעקב
מותר להפגין בעד שוק חופשי.אבל המפגינים דורשים קומוניזם."בדמוקרטיה מותר להפגין, ובמקרה זה מומלץ להפגין כנגד ממשלה שמתיימרת לכבד את השוק החופשי ובפועל לא עושה דבר לשיחרורו"הם לא רוצים שהממשלה תשחרר את השוק, כי זה פועל, לדעתם, לטובת הטייקונים. הם רוצים שהממשלה תחרים רכושם של הטייקונים ותיתן להם - למפגינים הבלתי עניים (מעמד הביניים).מותר להפגין ? מותר.אבל זו הפגנה של קומוניסטים. לא שזה חדש או חסר תקדים. הקומוניסטים תמיד נוקטים בשיטות אלימות לתפיסת השלטון. הם אף פעם לא כיבדו את הדמוקרטיה.שוב - מותר להפגין - בלי אלימות. מותר.אבל אם מישהו רוצה לשכנע אותי שראוי שאתייחס באהדה והבנה להפגנה - הוא צריך לכתוב מנשר הפוך לגמרה ממה שהם כתבו.
0
יעקב
צריך שוק באמת חופשי"צריך שוק באמת חופשי אבל את זה אין כאן כי הממשלה עושה יד אחת עם הטייקונים"אכן, צריך שוק באמת חופשי.אבל המפגינים לא מפגינים למען זה. לפי מנשר הדרישות שלהם הם רוצים שוק קומוניסטי מנוהל על ידי הממשלה. תקרא את הדרישות.ומי שמבקש זאת אינם העשירונים התחתונים, שאולי נמצאים במצוקה אמיתית אלא בני מעמד הביניים, שנלחמים על מותרות (דירה בת"א) על חשבון המדינה.
0
אפרים
הם חלק מהבעיה?"הם" ???- מי זה הם - כל המעמד הבינוני שסובל ממחירי תופת של כל המוצרים במשק בגלל פרוטקציוניזם מטומטם?בימי מפא"י נהגו למסות "מוצרי מותרות" - לתפישתם , לפחות היה בזה הגיון.היום מטילים מכסים והגבלות יבוא על מוצרים בסיסיים, בטענה של "הגנה על הצרכן" - כך מחייבים אישור מכון תקנים ישראלי לעגלות תינוקות שזכו לאישור מכוני תקנים מפגרים ממדינות נחשלות כמו גרמניה וארה"ב.נראה מה תגיד על דמוקרטיה כששלי יחימוביץ' תעלה לשלטון.בדמוקרטיה מותר להפגין, ובמקרה זה מומלץ להפגין כנגד ממשלה שמתיימרת לכבד את השוק החופשי ובפועל לא עושה דבר לשיחרורו מחוקים ותקנות שלא מאפשרות לו לפרוח.באותה הזדמנות שטייניץ וביבי מוציאים שם רע לשוק החופשי, כי אם ההווה מייצג שוק חופשי אז יחי הסוציאליזם.במקום לחזור לעידן של ממלכת ישראל ויהודה, תילחם בעוולות שהמשלה הנוכחית עושה " בשם הדמוקרטיה " ולא, תזכה במהרה לשלטון סוציאליסטי מוצהר ולא כמו היום -"סוציאליזם לעשירים" במסווה של שוק חופשי
0
אליהו, חיפה
הם חלק מהבעיה - לא חלק מהפיתרוןה"פתרונות" שלהם הם אלו שהביאו אותנו לבעיות שיש לנו היום. אם נמשיך בדרך שלהם, ניפגש עם יוון בירידה.ולעניין הפריפריה - נראה לי שחיפה-קריות מוגדר פריפריהלמרות שיש תרבות, מקומות בילוי, עבודה בשפע, היי-טק, תחבורה ציבורית, הכל במרחק הליכה, וכל הדברים שטוענים שבגללם חייבים לגור בצפון-מרכז תל-אביב.אם לא מקובעים על דירות 5 חדרים(שעולות 700-1300 אלף, כי יש "מעמד ביניים" גדול שמרוויח יפה ורוצה לגור בבית ענק), אלא מוכנים להסתפק ב4 חדרים - יש יופי של דירות גם ב500-600 אלף שקל. דירות קטנות חדרים יש אפילו ב400-450 אלף.זה לא נשמע לי כמו משהו שזוג צעיר לא יכול לממן, ובדירות שאינן ענקיות זה משקף עלות קרקע די נמוכה - לעומת עלות קרקע שלילית במשך 6 שנים (מה שגרם להכפלת המחיר כששוק הדירות התאושש) .אבל למרות כל זה, הם מפגינים גם בחיפה-קריות - ודורשים מימון ממשלתי.כי הם לא מחפשים דירה במחיר סבירהם אומרים את זה באופן הכי מפורש שיש:הם לא רוצים דמוקרטיה,הם רוצים מ-ה-פ-כ-ה.הבהרה:אני ואישתי זוג צעיראנחנו מחפשים בית לגור בו,וההפגנות האלו הן לכאורה הכי "לטובתנו" שיכול להיות.לא רוצה מהם כלום.
0
דורון
להתמקדנראה שהדיון באתר הזה מתפזר ומאבד מיקוד. הבעיות במשק, המכבידות על שכבת הביניים הצעירה ובעצם על כולם, הן: 1. העדר תחרותיות מספקת בכלל המשק ובמוצרי ליבה בסיסיים בפרט. הפתרון: פתיחת חסמים ליבוא (מכסים, תקנים וכ"ו). 2. ספסור ממשלתי בקרקע ציבורית. הפתרון: הפרטת הקרקעות וביטול קיומו של ה"ספסר" הנקרא "מינהל מקרקעי ישראל". 3. נטל המיסים (ישירים ובעיקר עקיפים) על משקי הבית. הפתרון: הורדתם המשמעותית, עד כדי ביטולם המלא במקרים מסוימים.לשאלה המתבקשת מהיכן אם כן תממן הממשלה את הוצאותיה ? התשובה - פרט לביטחון פנים וחוץ, אין לאף ממשלה צורך בהוצאות אחרות. שתסתדר עם מה שיש... שאר הוצאותיה הנוכחיות - בשביל זה יש שוק פרטי וחופשי.להגנה על המצב הקיים אין דבר וחיצי דבר עם קפיטליזם... בדיוק כמו שלדרישות המוצגות לעיל אין דבר וחצי דבר עם סוציאליזם...
0
קפי טליסט
הניתוק שלך נורא ואיום"מעמד הביניים" מתרסק, לא קשור לצפונבונים בשום צורה, דווקא הצפונבונים הם העשירים שמשכירים דירות במחירים מופקעים.איך שאתה משמיץ את רוב העם אז אין לך מה לצפות שיתיחסו אליך ברצינות.אני לא אומר שהתערבות ממשלתית זה יותר טוב או פחות טוב, צריך שוק באמת חופשי אבל את זה אין כאן כי הממשלה עושה יד אחת עם הטייקונים
0
דורון
ליעקב - הדרישות והסוציאליזם 2ציטוט מדבריך - "אינני מבין מדוע אנשים חושבים שאני מגן על המצב הקיים"הסיבה לכך היא שהבלוג הזה הסתפק בתקיפת המוחים, מבלי להצביע על הבעיה לדעתו של הכותב ועל הפתרון המוצע על ידי הכותב. לי ברור שהאתר הזה אינו מגן על המצב הקיים. אבל למישהו זה עדיין לא ברור, הבלוג הנוכחי עלול להטעותו לחשוב כך.
0
שרלוק
לדורון"הבלוג הזה הסתפק בתקיפת המוחים, מבלי להצביע על הבעיה לדעתו של הכותב ועל הפתרון המוצע על ידי הכותב."אתה לא רואה את שרשרת הנושאים למעלה בעמוד? (דמוקרטיה, שלטון מקומי, קרקעות ובנייה, מים, וכו')אז קרא אותם ואז תראה שמצביעים פה טוב מאוד על על הרבה בעיות וגם נותנים פתרונות.
0
דורון
לשרלוקלא קראת עד הסוף את דברי. למען הסר ספק אפשרי אצל קורא עתידי כמוך, טרחתי וכתבתי: "לי ברור שהאתר הזה אינו מגן על המצב הקיים. אבל אם למישהו אחר זה עדיין לא ברור, הבלוג הנוכחי עלול להטעותו לחשוב כך". קשיי תקשורת כבר הזכרנו ?...
0
יעקב
המפגינים אינם אוכלוסייה במצוקההתופעה של "ליברלים עם לימוזינות" אינה חדשה. גם החו"ל העשירים ביותר, שירשו הון גדול, הופכים ל"ליבראלים" (סוציאליסטים) קיצוניים - מאחוזות הענק שלהם, עם הלימוזינות והנהגים.מפגיני המאהלים אינם אוכלוסייה במצוקה, הם בפירוש - כפי שהם עצמם צועקים - מעמד בינוני.לא מצרכי יסוד חסרים להם, מצרכי מותרות הם דורשים מהממשלה (דיור בר השגה).צריך לנפץ את המיתוס כאילו ההפגנות נובעות ממצוקה - הן נובעות מדחף אידיולוגי.דרך אגב - "ילדי פייסבוק" זה עלבון?גם אנשי הוועדים הגדולים שהשתתפו בהפגנה של עופר עיני אינם מסכנים כלל ועיקר, הם סוחטים, בכוח השביתה, משכורות עתק מגופים ממשלתיים.ההצגה כאילו זו מחאה "סוציאלית", לטובת המסכנים, היא שקר וצביעות, ואת השקר הזה צריך להדגיש.צריך להעמיד את האנשים האלה במקומם ולחשוף פרצופם האמיתי. אם אין לכם כסף לדירה בת"א הדבר לא הופך אותכם למסכנים במצוקה. תגורו בבת ים.
0
אאא
לגילי נחוםחלק הלך למגזרים לא יצרניים אבל לדעתי רוב פירות הצמיחה הלכו להקטנת החוב של המדינה.ולעניות דעתי,אין דבר יותר חברתי מזה,מכיוון שהסעיף העיקרי בתקציב הוא החזר חובות
0
אאא
בקשה ממוטיאודה לך אם תפתח נושא חדש שיעסוק במחירי המזון.הטענה לפיה שורש הבעיה הוא קרטלים מקומיים לא כלכך רלוונטית.מתברר למשל כי ליבא קילו אורז עולה 2.2 ש"ח כולל מע"מ.מחיר לצרכן ? למעלה מ 8 ש"ח !!!אותו סיפור עם שמן,סוכר,קפה....שכולם מיובאים.למה פיתה עולה שקל ? בשביל מוצר כלכך בסיסי,זה מחיר אסטרונומי.למה קופסת שימורים מסכנה של מלפפונים חמוצים או זיתים עולה 8-10 ש"ח ? מה,יש בפנים זהב ?התופעות האלה מלמדות כי יבוא חלב לא יפתור שום בעיה,אולי אפילו להפך.
0
אפרים
לא מקניט ולא פרובוקטיבי - פשוט טועהמשפחה אמריקאית שמשתכרת ברוטו 30,000 ש"ח חיה ברמת חיים גבוהה בהרבה ממקבילתה הישראלית.וזה כל הסיפור.ביבי ושטייניץ יכולים להקל על המעמד הבינוני מהיום למחר ע"י הורדת חסמי יבוא - וזה ממש לא חשוב אם היסטורית החסמים הללו נוצרו ע"י ממשלות העבודה.אנשים בארץ רוצים לשפר את איכות חייהם, בלי קשר לאידיאולוגיה זו או אחרת.גם ב 1917, היו ברוסיה הרבה אנשים שליגלגו על המפגינים בלי התייחסות למצוקה האמיתית שלהם.הפתרונות שהמפגינים מציעים אינם רלוונטיים, תציע להם פתרון חלופי - אבל אל תאמר להם שאין בעיה. אילמלא הייתה בעיה לא היית כותב באתר הזה.
0
אריה פרלמן
הדגמה מעשית: לומר אמת מבלי להתלהם.יעקב נכבדי, איש לא ביקש ממך לשקר חלילה. אני מצטט מתוך הטור, ומשמיט [באמצעות סוגריים מרובעים] את מרבית הביטויים החריפים, וגם לאחר הניפוי נותר הטור אמיתי וישיר."מפגיני המאהלים, שלא היה ברור עד עתה מה הם בדיוק רוצים, שוקדים על הכנת מסמך דרישות. הנה הדרישות [ של ילדי השמנת "הצפונפונים" (ביטוי קולע של מרגול) - ] המסתכמות למסמך אידיולוגי-קומוניסטי-פוליטי חסר משמעות מעשית.כעת מבקשים [הצפונבונים] אותה זוועה מחדש. דעו לכם: אם יהיה דיור ציבורי חדש (חו"ח) הוא יהיה בשדרות ולא בת"א. זה לא רלוונטי לכם[ , ילדי השמנת .[זהו מנשר אידיולוגי טהור, קיצוני וקומוניסטי. אין בו שום צעד להקלה של מצוקה מעשית - כי אין שום מצוקה מעשית - כל ההפגנה הזו הוא הפגנה אידיולוגית טהורה של ילדי [ השמנת, ילדי הפייסבוק, ילדי הסושי והנרגילה, ילדי ג'ינסים של מעצבים, ילדי ] הסוציאליסם עם המרצדסים."
0
אירופאי
השאלה היא מה תפקיד האתר ?תגובתך יעקוב מובנת ואפילו משקפת את דעתי (ודעת קוראים רבים, אם יורשה לי לדבר בשמם). אך עד אתה האתר התימר להיות חינוכי. גם ובעיקר שהוא היה ביקורתי היה מסר חינוכי. אני אישית למדתי דבר או שניים אם לא יותר מאתר זה. אין שום בעיה עם הנימה.אך כמו שראינו ברגע שהנושא היה בגופו של אדם ולא בגופו של נושא, המסר החינוכי חסר כמו כן הדיון הפך לחסר תכלית.
0
אסף ד
גישה בטוחה להצלחה...מצד אחד אתה פונה למפגיני המאהלים ומנסה לשכנעם דרך חלוקת כרוזים, מצד שני אתה קורא להם:"ילדי השמנת""הצפונפונים""ילדי הפייסבוק""ילדי הסושי והנרגילה""ילדי ג'ינסים של מעצבים""ילדי סוציאליסם עם המרצדסים"חבל רק שבכרוז פרסמת את כתובת האתר, אני בטוח שדרך השכנוע שלך תקסום להם...
0
יעקב
האם אני מקניט? האם אני פרובוקטיבי?מספר קוראים העירו לי שהסגנון שלי חריף מדי, שבשמות גנאי לא אשיג קירוב לבבות... וכו'.האם הסגנון חריף מדי ?אני חושב שצריך לקרוא לילד בשמו. אנשי מחאת האוהלים אינם אנשים במצוקה, כלומר זו מצוקה של ילדי שמנת, שבוכים על שאינם חיים טוב מספיק, לדעתם.זו אינה מחאה של מי שיש לו מצוקה אמיתית ודורש פתרון למצוקתו.זו מחאה של מי שרוצה לשנות את אופייה של המדינה, מסיבות אידיולוגיות.אינני יודע איך להגיד את הנ"ל בצורה יותר מנומסת ונחמדה.למזלי, אינני פוליטיקאי, ואינני חייב להחניף ל"נוער הנפלא" בכיכרות, ולנסח ניסוחים זהירים של ספינרים חלקלקים ("יש הרבה אמת בדרישותיהם, אנו נבחון... נקים וועדה...). אינני חייב לשקר.אז הבעתי את דעתי.
0
European
But did you try to achieve ?taunting rarely achieves consensus,But I am sure you know that.Anyways, here is a peep at the neighbor's garden, with the not so green grass. It's quite an old thread (4 years old) and by now there are more yellow patches of withered lawn around.http://www.expat-blog.com/forum/viewtopic.php?id=339
0
יעקב
הפוסט הזה דן באופיים של מאהלי המחאה
0
דורון
יו"ש מאד קשורמי שמדבר על בעית זמינות הדיור ומחירו, דווקא צריך היה לדעת את מה שגלוי לעין כל - שיו"ש קשור גם קשור... קשור מאד... למי שמעדיף להצניע את הסיבה הזו ואף לסתום פיות למי שמעז להזכירה בפרהסיה ובקול רם, יש וודאי סיבה טובה משלו, השמורה עימדו למזכרת...
0
יעקב
יו"ש לא קשוראנו מבקשים להתרכז בנושאים של הפוסט. נושא יו"ש לא קשור לנושא הנוכחי, ואנו מבקשים לא לגלוש לנושא זה.מי שנושא זה קרוב לליבו, לכאן או לכאן, מתבקש לחפש פורומים אחרים שבהם דנים בנושא זה.
0
דורון
מצוקת דיור ? היכן הבנייה ביו"ש ?מעניין למה איש באתר זה אינו מזכיר ואינו מצביע על האחת הסיבות העיקריות וחשובות למצוקת הדיור הנוכחיות למצוקת הדיור הנובעת מהיצע דירות נמוך ומעליית מחירן בשוק - חסימת אפשרות הבניה ליהודים ביהודה ושומרון מסיבות פוליטיות.מעניין גם שזו דווקא ממשלת הליכוד (לא ממשלת חד"ש ורע"ם-בל"ד...) שיצרה את מצוקת הדיור הזו מסיבות פוליטיות. האתר הזה אינו אתר של מרץ רחמנא ליצלן... וגם לא של הקרן החדשה... וכל זאת - אף מילה על פתרון מצוקת הדיור על ידי התיישבות חופשית בארץ ישראל. למה ?
0
דורון
מי הוא מעמד הביניים ?אחת הטענות הנשמעות על ידי צעירי המחאה אומרת משהו כמו: "עם אותה הכנסה שאיפשרה להורינו, ואולי גם לנו עד לפני עשור ומעלה, לחיות בכבוד, אנחנו לא מסוגלים כיום לחיות ולהתפרנס באותה רמת חיים. רמת החיים שלנו ירדה, לעיתים עד לקו העוני". איני בטוח שזו טענה שקרית שאין בה ממש. להערכתי יש רגליים לטענה זו וצריך להתמודד איתה, להודות בקיום הבעיה, להציע לה פתרונות ולהלחם עליהם. גם אם אנשי המחאה שטוענים כך מציעים פתרונות סוציאליסטיים מופרכים מעיקרם ומונעים ממניעים פוליטיים, להפלת ממשלת הליכוד.
0
טוקבוקיסט בתשלום (לעצמו)
חוזר: המניפסט הקומוניסטי של ילדי השמנת
לדורון -46רמת החיים של מעמד הביניים עולה ועולה.כשהייתי ילד - לכל המשפחה ממוצעת היה רכב אחד, טלוויזיה אחת, מחשב אחד, לא היה סלולרי, היו אוכלים במסעדה פעם בשנה ביום הולדת של הסבתא.היום - יותר מרכב אחד, מחשבים? - 2-3 בכל בית, סלולרים לכל ראש, יוצאים למסעדות קבוע.כשהלכתי לאוניברסיטה שכר לימוד שאני שילמתי נומינלית אותו שכר לימוד בדיוק כמו שמשלמים הסטודנטים היום, רק שהמדד עלה. שילמתי את שכר הלימוד מהלוואות, לא צווחתי -"תנו לי מגיע לי". אבל לא היה לי כסף למעונות והייתי לוקח שתי אוטובוסים לכל כיוון.באותו הזמן גם התחילו הפגנות הסטודנטים נגד נתניהו- הייתי צעיר ואידיאליסט והצטרפתי- התחלתי להסתובב עם חברה מאגודת הסטודנטים, ראיתי שכל המארגנים ( יעני סטודנטים במצבי) יש רכבים פרטיים שהם מגיעים איתם לאוניברסיטה, ואחת הדרישות שלהם הייתה להגדיל את החניה בקמפוס.- אפילו סטודנטים שקיבלו מעונות בקמפוס רצו חניה להחנות שם את האוטו שלהם.לאחר מכן נושא החניה בקמפוס נהיה הנושא היחיד שלפיו אגודת הסטודנטים נפלה או קמה, יותר חניות בקמפוס = הצלחה בבחירות סטודנטים.כאן נפל לי האסימון - שכל האנשים הללו שדרשו צדק חברתי למעשה רצו חניה קרוב לפרייבט שלהם, והרומן שלי איתם נגמר.אותו דבר קורא היום, המצב ה "אובייקטיבי" השתפר ורמת החיים עלתה, (למעט הנדלן באיזור המרכז) בתי קפה וקניונים מלאים "סטודנטים"- אותם אנשים שאומרים שלא יכולים לגמור את החודש ורוצים דירה רוטשילד בזול. -הכל קשקוש ודמגוגיה.
0
באגסי סיגל
יו"ש מאוד לא קשור"מי שמדבר על בעית זמינות הדיור ומחירו, דווקא צריך היה לדעת את מה שגלוי לעין כל " - לאס וגאס קשור גם קשור ... קשור מאוד.. יותר זול ויותר זמין מיו"ש.ועכשיו ברצינות. מי שרוצה לגור ביו"ש - לבריאות. אני לא. אני רוצה לגור ב חבל לכיש/ עמק האלה/תל אביב - מחק את המיותר. אני מצפה מהמדינה למכור את קרקעותיה בכל הארץ כך שאוכל לגור היכן שאבחר, וגם לאפשר לאנשים להרוס מבני ארבע קומות בתל אביב , ולהקים במקומם 20 קומות מה שיגדיל את ההיצע גם בתל אביב.אתה רוצה לגור ביו"ש? תגור שם . אל תכתיב לאנשים היכן לגור.
0
דורון
לבגסי סיגלהצבעה על חסימת הבניה ביו"ש כסיבה אחת מרבות למצוקת דיור, אינה "הכתבה לאנשים היכן לגור"... ברם, השתקתו של מי שנוקב בסיבה זו בקול רם, יש בה יותר משמץ של "הכתבה לאנשים היכן לגור"...דמגוגיה הייתה תמיד הצד החזק של ארגוני השמאל למיניהם... רק תאר לך שהייתי מעז להביע דעה כזו בשדרות רוטשילד בימים אלו... בזפת ובנוצות היו המהפכנים של רוטשילד מגלגלים אותי, על שאני מעז "להכתיב להם היכן לגור"...
0
בגסי סיגל
מי משתיק אותך?לך תקים אוהלים באריאל ואלקנה ותפגין שם כמו כל שמאלן מצוי נגד הממשלה שלא מחלקת לך בתים בחינם ופותרת לך את מצוקת הדיור.מה שמותר למהפכנים ברוטשילד , בקריית שמונה, בב"ש ובכל מקום אחר, מותר גם ביש"ע.
0
דורון
אתהסליחה ? גם ברוטשילד, קרית שמונה וב"ש יש איסור ממשלתי דה פקטו על בניית בתים ? אפילו אחד כמוך אמור היה לדעת כבר את התשובה לשאלה זו... ובין השאר גם להבין שמי שרוצה, אבל לא יכול, להתגורר ביו"ש, מעלה את הביקוש והמחירים לדיור, בצד הזה של הקו הירוק.איש אינו חולק על זכותך להתגורר בכל מקום שתרצה, ולא להתגורר היכן שאינך רוצה, אבל אפילו מאדם כמוך ניתן היה לצפות שיבין מדוע יש לו אינטרס להנמיך את הביקוש לדיור כאן ולא להגדיל אותו באופן מלאכותי...נו, טוב. ציפיות לחוד ומציאות לחוד. כשעונת השמאל משתוללת בחוץ, אסור לצפות מהחיים ליותר מידי...
0
יוסי ברנע
לא בכל כלכלה חופשיתתפיסת אטומים ראציונלים אגואיסטים בכלכלה אינה יכולה לחול על כל תחומי החיים.למשל בקשר בין הורים לילדיהם. ואגב זאת, יש הגיון בחינוך חינם והדוגמא שנותן הכותב מה בדיוק היא אומרת? שאז היה חינוך טוב? שהאם נשארה בבית ולא יצאה לעבוד או ללמוד?
0
אבי
יעקב- כל מילה בסלע.
0
אפרים
המניפסט הקומוניסטי של ישראל ביתנושרי ישראל ביתנו יצביעו מחר נגד רפורמת החלב. לא צפונבונים, לא סמול, לא ילדי ג'ינסים של מעצבים , לא ילדי סושי ונרגילה. סתם מבוגרי ה"סוציאליזם לעשירים" עם הוולבו שאני מממן.
0
דורון
לליברטי - מספיקהיה רצוי שתפעיל מעט בלמים (אם בכלל יש לך כאלו) ותנסה להשתלט על שטף הקללותהמתלהמות, המהולות בשמחה לאיד כביכול (על כך שאתה את נפשך הצלת וכ"ו וכ"ו...) שבו אינך מפסיק לשטוף את המדיה הוירטואלית. זה לא מוסיף לך נקודות, או גורם למישהו להאזין לדבריך.כשיהיה לך משהו ענייני לומר, אולי יאזינו לך ואולי גם אז לא. עד אז - דאג לענייניך בחוף המזרחי של ארה"ב (אני לא בטוח אם יש כאן אפילו אחד שחושב להתקנא בך...) והנח לאנשים שהארץ הזו חשובה להם.
0
ליברטי
עצר אותי שוטר אמריקאי אתמולועדיין אני חולה על המדינה זו, ומאחל למדינת הזבלים שבזבזתי עלי החזירים המאכלסים אותה כל כך הרבה שנים לשווא - להישרף באש ההפגנות המטומטמות שלה.כמה כיף לראות אתכם מדרדרים להתום שהרווחתם ביושר. את הדתיים שלהם, את עובדי הנמלים וחברת החשמל שלכם, את אנשי הקבע שלכם, את אלה ששתקו כל השנים, את קרובי המשפחה של כל אלה שנהנו מהצד. כולכם אחראיים, וכולכם תשלמו את המחיר - נוסף על זה שאתם משלמים עכשיו, בבריאות, בדם, ובבזבוז הכוחות שלכם על המלחמה האבודה במהות ההסטורית - שהיא כשלונה של מדינת האפסים המנופחים, שנבנתה על יסודות רקובים.
0
לליברטי
מה תעשה כשתסיים ללמוד וויזת הסטודנטשלך תפוג? או כשייגמר לך הכסף ותצטרך גם לעבוד (ובארה"ב על ויזת סטודנט אסור לעבוד, או שמותר באופן מוגבל ביותר)?
0

3000 תוים נשארו