שלישי, 27 ינואר 2015 05:26

הבאג הדמוקראטי

הרוב כמעט תמיד יצביע למועמדים ולמפלגות שיבטיחו מתנות נוספות לבוחר על חשבון הקופה הציבורית.

הבאג

בשלב מוקדם בחייה של כל דמוקרטיה מגלים הבוחרים שהם יכולים לבחור עבור עצמם מתנות נדיבות מהקופה הציבורית. מהרגע שתגלית מרעישה זו מחלחלת להמונים, הרוב כמעט תמיד יצביע למועמדים ולמפלגות שיבטיחו מתנות נוספות לבוחר על חשבון הקופה הציבורית. זהו "הבאג הדמוקרטי".

הדגש הוא על "נוספות", כי הציבור מתרגל מהר לכל רמת הטבות עד שזו נחשבת למצב "הנורמאלי החדש". כדי לזכות בבחירות דמוקראטיות, צריכים המועמדים "לרגש" את ציבור בוחריהם בהטבה חדשה ונוספת – על חשבון תקציב המדינה. הציבור אינו חש בכיסו באופן מיידי את ההוצאה מתקציב המדינה, לעומת זאת – ההטבה מתורגמת מיד לכסף בארנק.

1522מקור  imgkid.com

לדוגמה: ההעלאה האחרונה של שכר המינימום ל- 5,000 שקל. שום פוליטיקאי לא יעז להגיע לבחירות שעל מצחו חקוק אות קין של "מתנגד להעלאת שכר המינימום", זו התאבדות פוליטית. הסוגיה אפילו לא הגיעה למעמד של "נושא" בבחירות, כי וירוס הבאג הדמוקראטי מקנן עמוק במערכת ופעיל גם בתקופות שבין מערכות בחירות. את ההשלכות השליליות של חוק שכר המינימום החדש אף אחד מאתנו לא מרגיש מיד, לעומת זאת – מאות אלפי ישראלים יזכו, כמעט מידית, לתוספת שקלים בארנקם. לא מדובר רק במשתכרים שכר מינימום; צפוי גל שני ושלישי של העלאות שכר – עובדים שהרוויחו בעבר "מעל שכר המינימום" יגלו, לאחר העלאת שכר המינימום, שבתלוש מופיע שכר "מבייש", שנמוך מהמינימום החדש, או קרוב אליו. תוך תקופה לא ארוכה, יהפוך שכר מינימום "מהפכני" זה למצב "הנורמאלי החדש" ונחזור לשמוע נאומים חוצבי להבות ש"אי אפשר להתקיים משכר מינימום של 5,000 ₪" ויש להעלותו.

לווירוס הבאג הדמוקראטי יש תכונה ממזרית: הסוואה. הוא מיטיב בטווח הקצר עם איבר אחד בגוף, ובמקביל – מזיק לכלל הגוף. גורם למחלות קשות. הבאג מפעיל מסך עשן להסוואת תוצאות פעילותו – קשה לייחס את הסימפטומים של המחלה לווירוס עצמו, לבאג הדמוקראטי.

נחזור לדוגמה של שכר המינימום מבלי לחפור בו לעומק: העלאת השכר חייבת להביא להעלאת מיסים כי הוצאות המדינה גדלות; ולהעלאת מחירים, כי מישהו צריך גם לשלם את הכסף. העלאת שכר המינימום חייבת להגדיל גם את מספר המובטלים בין העובדים שהפריון שלהם נמוך ולא כדאי להעסיקם בשכר של 5,000 ₪.

כאן נכנסת לפעולה תכונת ההסוואה היעילה של הבאג. את הסימפטומים הרעים תמיד אפשר ליחס לגורמים אחרים: העלאות מחירים? "החזירות של רשתות המזון". פיטורי עובדים? "אנשי העסקים החמדניים".         

המחוקק הטוב

חבר כנסת נחשב ל"פרלמנטר טוב" ככל שירבה בהצעות חוק חדשות. מרבית יוזמות החקיקה הם תוצאה ישירה של הבאג הדמוקראטי. הח"כ המצטיין חייב להתאמץ כדי לאתר מתנה שהוא יכול לחלק לציבור הבוחרים. זו אינה משימה קלה. קודמיו, לאורך השנים שחלפו, כבר קטפו את השמנת של חלוקת המתנות האוניברסאלית: יש לנו כבר מזמן דמי אבטלה, קצבאות זקנה, קצבאות ילדים וקצבאות לאמהות חד-הוריות ואפילו "חינוך חינם לגיל הרך". אז אילו מתנות חדשות כבר אפשר להמציא? תמיד אפשר לפתוח בקמפיין מחודש "להעלאת קצבת הזקנה", או "להעלאת שכר המינימום" – זה מצליח מידי פעם. יש ברוך השם 120 חברי כנסת, ביניהם תמיד יהיו כעשרה "מצטיינים" – אבל אין מספיק מתנות גדולות לחלוקה – הרי אי אפשר כל שנה ליזום הצעת חוק "להעלאת קצבאות הזקנה", או "הארכת החופשה השנתית".

מסיבה זו חייב הח"כ המצטיין לגרד ולחפש אפילו אוכלוסייה שולית למדי, כדי לחלק לה מתנה על חשבון הקופה הציבורית. ככל שהקבוצה שמקבלת את המתנה קטנה יותר, צריך קמפיין גדול יותר כדי להדגיש עד כמה המתנה מוצדקת, הוגנת וציונית. ולדוגמה: "חוק הספרים". עם מי הוא מיטיב? עם קבוצה קטנה מאד: הסופרים הוותיקים. כמה סופרים כאלה יש? עשרות? ספק אם יש מאות. אבל התשואה הפוליטית גבוהה יחסית – ראו את כמות הכותרות והכתבות בתקשורת על חוק שמייקר ספרים. כרגיל, הנזק מוסווה – ובהעלאות המחיר יאשימו תמיד את הוצאות הספרים תאבות הבצע.

הבאג הדמוקראטי הוא תופעה ויראלית כלל עולמית. לאחרונה הציע נשיא ארצות הברית, ברק אובמה חבילת מתנות לנוכח הירידה בפופולאריות של המפלגה הדמוקראטית: הטבות למעמד הביניים, זיכויי מס להורים לילדים מתחת לגיל 5, הגדלת ימי המחלה בשכר מלא, לימודי קולג' חינם בשנתיים הראשונות ועוד. גם מפלגת סיריזה היוונית שניצחה בבחירות האחרונות ביוון, הציעה מתנות לבוחר היווני: שמיטת חובות בינלאומית לחוב היווני, חשמל חינם לאזרחים שלא עומדים בתשלום, ביטוח בריאות חינם לכולם, העלאת שכר המינימום ב-50% וגיוס מוגבר של עובדים לסקטור הציבורי. הציעה וזכתה.

מדינה שנגועה בווירוס בשלב מתקדם של המחלה נקלעת למערבולת של הוצאות הולכות וגדלות שלא ניתן לממן אותן באמצעות מיסים – הווירוס חוסם ביעילות אפשרות זו (מיסים מזיקים פוליטית, אלא אם הם מוטלים רק על "העשירים"). המוצא הפוליטי בשלב כזה הוא לקיחת הלוואות וגלגולן אל העתיד – רחוק ככל האפשר. גם נתיב מילוט זה מגיע למיצוי ואז המדינה הופכת לחדלת פירעון, נדרשות רפורמות כואבות והאוכלוסייה מתנסה בירידת רמת החיים. אולם, התמוטטות כלכלית לא עוצרת את הבאג הדמוקרטי. כפי שאנחנו למדים מיוון – תוך תקופה לא ארוכה, הציבור שוב יצביע עבור מי שיבטיח קסם: שקל נוסף לאזרח תמורת פחות עבודה.

האם יש תרופה לבאג הדמוקראטי?

יש תרופה, אבל קשה לבלוע אותה כי בכל נקודת זמן יש פוליטיקאים רבים שנהנים מהבאג, מהעיוות. הפוליטיקאים שמכהנים מותאמים בתכונותיהם האישיות לתפקוד תחת כללי משחק אלה. זה מגרש המשחקים הביתי שלהם. רבים מהם הגיעו למעמדם בזכות מומחיותם בקומבינות הפוליטיות במערכת הנוכחית. קשה לשכנע שחקני כדור-סל לשנות את כללי המשחק לאלו שמקובלים במשחק כדורגל. הם הגיעו למעמדם בזכות השליטה בכדור-סל ולא בכדורגל.

למרות זאת, בכתבה עיתונאית מותר לנו להשתעשע בהצגת המודל האידיאלי. מי יודע? אולי בעת משבר מישהו ייזכר בפיתרון המוצע.    

ראשית, צריך להקטין את כוחם של פוליטיקאים להעברת כסף מקבוצה לקבוצה באוכלוסייה. צריך חוקה, או חוק יסוד, שיעגנו מוסד-על בדמוקרטיה – משאלי עם. כל הצעת חוק שמשמעותה העברת כסף לקבוצת אוכלוסייה תחויב באישור משאל עם ברוב מיוחס. אבל אין די בכך. השאלה במשאל העם חייבת להציג את העלאת המיסים הנדרשת למימון ההטבה לקבוצת היעד.

גם בכך אין די, כי רוב השכירים כלל לא משלמים מס הכנסה – אז מה איכפת להם להצביע עבור מתנה לעצמם על חשבון "משלמי המס"? לכן נדרשת גם רפורמה קיצונית במיסוי – ביטול מס ההכנסה והחלת מס אחד יחיד שכולם משלמים בלי יוצא מהכלל. המס האפשרי היחיד הוא מע"מ או מס מחזור (מס על כל מכירה). כך נטל המס מתפזר על פני כל האזרחים – מי שקונה יותר משלם יותר מס. מס יחיד שמחליף את כל המיסים האחרים מאפשר להציג את תוספת המיסוי הנדרשת למימון הצעת החוק החדשה. עכשיו כבר אפשר להציג את השאלה הנכונה במשאל העם שלנו: "האם אתם בעד שיעורי מחשב חינם לקשישים על חשבון המדינה"? העלות: התייקרות מס המכירות בעשירית האחוז, כל משפחה בישראל – תשלם תוספת מס של כ- 200 שקלים לשנה בממוצע". המתנגדים להצעת החוק יוכלו אפילו להפיץ אפליקציה לסמארטפון: הקלד את הכנסתך ואת מצבך המשפחתי וקבל הערכה כמה תשלם בשנה על הצעת החוק שעולה למשאל עם... 

במקביל צריך לתקוף את הבאג הדמוקראטי בחזית חלוקת הקצבאות וההטבות; זאת כדי לנטרל את היצירתיות הפרלמנטארית באיתור קבוצות "נזקקים". מכיוון שאי אפשר לבטל באופן גורף את כל הקצבאות, צריך לאחד אותן לקצבה אחת בלבד: "קצבת קיום". הקצבה תשולם רק למי שיוכיח שאינו יכול להתקיים ברמה מינימאלית בסיסית ללא קשר לגילו, מצבו המשפחתי, מספר הילדים או מצבו הבריאותי. לא די בכך שהגעתם לגיל 67 כדי לקבל קצבת קיום – אולי יש לכם הכנסות משתי דירות שאתם משכירים? עליכם להוכיח שאין לכם רכוש או הכנסה נאותים. אפילו קשיש נכה לא יקבל קצבה – אם הוא גר בוילה בכפר שמריהו.

בתנאים אלה אפשר יהיה לקיים מדינת רווחה סבירה, עם מיסוי נמוך (כי הוצאות המדינה יהיו נמוכות) – הבאג הדמוקראטי כמעט ימוגר, או לפחות יהיה בשליטה. התוצאה תתבטא בעלייה דרמטית ברמת החיים במדינת ישראל ובירידה בשחיתות המקובלת.

מוטי היינריך

עודכן לאחרונה ב שבת, 28 מאי 2016 07:03
בתיה אבן
הבאג הוא בתקשורת, לא בדמוקרטיה
התקשורת השמאלנית היא שמעוותת ומשקרת, היא שאונסת את המחוקקים לתת הטבות לחביבי התקשורת ולמנוע אותם ממי שאינם כאלהלכן הקלת המס בזמנו למכשירים חשמליים שיזם ארידור כך שגם למסעודה יהיה טלביזיה הותקפה קשות. וגם מכירת קרקעות חופשית (ולא דרך המינהל) ביו"ש , דבר שהביא להוזלתן היחסית, גם היא עוררה התנגדות קשה. וכמובן הסיוע למשפחות ברוכות הילדים העניות ביותר בעמנו (החרדים), גורמת לתקשורת לבחור בגישה אנטישמית נטו.מי שבאמת רוצה להלחם למען חברה טובה יותר, חייב לצאת נגד החד צדדיות של התקשורת. עוצמתם של כמה קברניטי התקשורת מחייבת לקבוע חוק בסיסי כפי שחל על השופטים. האוסר עליהם לחרוץ דין על סמך נטיות ליבם האישיות ומחייב אותם לאוביקטיביות והתייחסות כוללת והגונה
0
שלמה
ניתוח מבריק - פתרון: חוק יסוד
שיחייב כל הצעת חוק בביטול חוק אחר או יותר שישחרר את התקציב הדרוש לחוק זה.
0
דוד
חוק יסוד כזה לא יעבוד
כי אם 80% ירצו לבטל אותה אז מה התועלת...
0
אשר
מתלבט האם לבחור
מוטי צודק, כל המפלגות זהות עקרונית. השוני בניהן הוא שכל אחת מבטיחה למגזר אחר נתח מהתקציב שממומן ע"י משלמי המיסים.הבעיה שלי היא שאני שייך רק לקבוצת משלמי המיסים ולא שייך לשום קבוצה שמקבלת מתנות. למעשה לא משנה לי אם הכסף ילך לדתיים,התנחלויו ת או לקצבאות.... בכל מקרה את המיסים יקחו ממני. אולי אם יהיה לי מזל יופיע בעיר מגורי בפארק ביום העצמאות אמן שאני אוהב לשמוע, בנתיים גם זה לא קרה. לכן אני שוקל לראשונה לא להצביע כלל, כי אני אדיש לתוצאות. אבל אז אומרים לי שאם לא אצביע אני מחזק את החרדים ואת הערבים. מצד אחד אני לא רוצה לחזק אותם כלל, מצד שני אני אומר לעצמי שאני רק קול אחד עם השפעה קטנה על התוצאות והשפעה גדולה על הנפש והרגשת הפרייאר שלי, כלומר יש לזה ערך שלא עשיתי משהו שאני לא שלם איתו, ואולי זו המחאה הפרטית שאני יכול להביע.בקיצור אני מתלבט , יש הצעות ?מוטי, האם אתה מצביע ?
0
בתיה אבן
לאשר, תצביע למען מי ששומר עליך
לישראל יש שני שדות קרב. הקרב הגיאוגרפי בו נוטלים חלק צה"ל והמתיישבים הקובעים ריבונות. והקרב הדמוגרפי, (אשר גם על דעת השמאל וגם על דעת הימין הוא הקריטי ביותר לקיומנו) בו עיקר העול מוטל על החרדים ומשפחותיהם.אותם הנושאים בעול בשדות הקרב הללו הם שמאפשרים לך ולי להתפרנס יפה ולשלם מסים. אך בעוד צה"ל לאחר תקופה קצרה של הכשרה, מהווה פרנסה נאה לרבים. הרי החרדים והמתיישבים משרתים בשדה הקרב הגיאוגרפי דמוגרפי במשך כל ימי חייהם הם ומשפחתם וזאת ללא תמורה ראויה.אם איש צדק אתה, אם שוחר חיים אתה, עליך לתמוך במפלגות שישנו את המצב האבסורדי. כעקרון יש להפריט את מירב השרותים, ולהקטין את עול המיסוי. אך לצערנו כל עוד לא הגיע השלום מחד, ולא בוצעה העברת האויב למזרח ארץ ישראל, מן הראוי שנחדל להיות נצלנים וטיפילים ונתמוך באותם ציבורים הנושאים על גבם את העול של המאבק הגיאוגרפי, כמו גם של המאבק הדמוגרפי.
0
בן הארץ
שוחד גובים והיתנחלויות במיליארדים
מיליארדי שקלים משולמים כל חודש לגובים מיותרים, ולבזבזנות נהנתנית במיליארדים , ולעוד קומץ קטן של אנשים שחיים בהתנחלויות! כספים שהם מדמינו אנו הרעבים , חסרי הבית , והעתיד בארצנו , ארץ אכולת בצע והעושק !
0
בן הארץ
ארץ אוכלת יושביה אכולת הבצע והעושק
המדינה נשלטת ,בידי כנופיות פשע בוגדניות , שהפכו את השלטון לכלי פשיעה בידם ,נגד העם שלנו וילדינו היקרים שמקריבים חייהם על מזבח ארצנו ,לעם כזה כמו שלנו מגיעה רק את הטוב ביותר !
0
בן הארץ
לעמנו מגיעה רק ורק את הטוב ביותר!
במבחן העמים איין שום עם בעולם שעושה מה שהעם שלנו עושה בהקרבה רבה כל כך למען ארצו , וברציפות ולאורך שנים כל כך רבות כמו העם הזה שלנו!הגיעה הזמן ללמוד מהעמים , ולצאת לרחובות כמו כל עם שפוי ,כל אחד ואחד , צריך שיצא מביתו הוא ומשפחתו , כי איין בישראל לא אירגוני עובדים , לא תקשורת , לא סטודנטים ואקדמיה , כמו בעולם ,שיוציאו אותנו לרחובות ,אנחנו העם צריחים וחייבים לקחת מנהיגות ולפעול , ברחובות בזעקה ובצעקה גדולה של סבל וצער על האכזריות והעושק הרב שעושים בנו!פושעים אלו מיתעמרים ורודים בנו,באכזריות, ללא גבול , למען רדיפת בצע ושררה , ולמענם הפכו את חיינו לגיהנום במולדתנו ארצנו !
0
רבי דוד, נהריה
פוסט נהדר נוסף ומאיר עיניים!
ותודה למוטי! ישר כח.באופן אישי לא אהבתי את הכינוי "הבאג הדמוקרטי" לתופעה המבישה הזו.להלן ציטוט הסעיף הראשון מתוך ויקיפדיה על הערך "דמוקרטיה":דמוקרטיה היא שיטת ממשל בה יש לאזרחים יכולת וזכות להשפיע על המדיניות הציבורית במדינתם, באופן חוקי וממוסד. הם יכולים לעשות זאת, לדוגמה, באמצעות הבעת דעות בפומבי, הצבעה בבחירות או במשאלי עם, השתתפות בדיונים לפני ההחלטות ובהחלטות עצמן, התמודדות בבחירות או הצטרפות אל מפלגה המתמודדת בהן. דמוקרטיות של ימינו מעמידות במרכז גם את ההקפדה על שמירת זכויות אדם כמו: הזכות לחירות, חופש דיבור, חופש התאגדות, זכות קניין, וחופש התנועה.אחד העקרונות הוא זכות הקניין דוקא. כלל לא מוזכר שם עניין הכח להחרים כספים על בסיס קבוע מקבצוה אחת של האוכלוסיה על מנת לצ'פר חלק אחר שהשלטון "הדמוקרטי" חפץ ביקרו.לעניות דעתי צריך למצוא שם אחר לתופעה הנלוזה שאינה קשורה ב"דמוקרטיה". האמרה על שני זאבים וכבשה שעורכים הצבעה דמוקרטית מה אוכלים לארוחת צהריים, נאמרה בבדיחות הדעת (אני מקווה) ואינה באמת מייצגת את רעיון הדמוקרטיה.
0
אדם מן הישוב
הצעה לפתרון הבאג הדמוקרטי
אני מציע להקים בית עליון שבסמכותו יהיה לקבוע איך יתחלק נטל המס בין האזרחים, את התקציב עצמו יכין הבית התחתון.בעוד שהבחירות לבית התחתון יהיו שיוויוניות (קול אחד לכל אדם), הבחירות לבית העליון יהיהו באופן פרופורצינאלי לכמות המס ששלמת.כך מי ששלם מס רב יכול להסיט מיסים עתידיים ממנו והלאה ובטווח הארוך נטל המס יהיה אחיד.המנגנון דלעיל ייושם בדרך הבאה: על כל שקל מס תקבל מניה אחת בבית העליון.את המניות תוכל למכור ולהוריש כמו מניות רגילות.מלבד זאת, כל מניה תעניק לבעליה כל אחד בבחירות לבית העליון.הבית העליון יהיה בעל הסמכויות הבאות:1. חלוקת נטל המס בין האזרחים.2. זכות וטו על כל הצעת חוק של הבית התחתון.3. מינוי בית משפט עליון מקביל לבג״צשבסמכותו להיות בורר אחרון בעניני מס.
0
שפירול
אם כבר כולם מציעים דרכים לפתרון הבא
אם כבר כולם מציעים דרכים לפתרון הבאג, אז למה לא לגשת לפיתרון המתבקש, זכות הצבעה למשלמי מיסים בלבד, אם משהו יקבע לאן יחולקו המיסים , זה צריך להיות רק מי שגם משלם מיסים ...
0
בתיה אבן
זכות הצבעה לנושאים בנטל לסוגיו
תשלום המסים הינה אחת הדרכים לנשיאה בנטל. גם חייל צעיר שאינו משלם מסים ממשכורתו העלובה, זכאי להשתתף בהצבעה, וגם מי שנושא בעול המאבק הדמוגרפי - הקריטי ביותר לקיומנו, גם הוא זכאי לקבוע את עתיד עמועלות אחזקת וגידול ילד אצל החילונים לשנה בממוצע היא כ 20,000 שח. כאשר משפחה חרדית נושאת על גבה את העול של גידול הילד הנוסף, במקום המשפחה החילונית זו המעדיפה לשמור על הגזרה או על המותג, היא למעשה נושאת בעול הלאומי הגמוגרפי וחוסכת את אותם עשרים אלף שח לשנה לכל ילד נוסף זה שיעור מס גבוה, ובהתאם לכך יש לחשב את זכויות ההצבעה.
0
לבתיה
אין בישראל חוק ילודה חובה
אבל יש גיוס חובה ויש חובת תשלום מיסים.החרדים עושים ילדים מרצונם, המדינה לא כופה זאת עליהם. לא רוצים, שלא יעשו.לעומת זאת, מי שרואה עצמו כמנוצל מבחינת כמות המסים המוטלים עליו, אין לו אפשרות חוקית להפסיק לשלם אותם.לפיכך, הגיוני אולי לקשור בין זכויות הצבעה ותשלום מסים (ובהקשר הזה ניתן אולי לראות את שירות החובה בצבא כמס), אבל לא הגיוני לקשור בין זכויות הצבעה ובין ילודה מרצון.
0
יופיטר
אם מתעסקים ברעיון של הגבלת זכות
ההצבעה לטעמי זכות ההצבעה צריכה להיות נחלתם של העצמאיים בלבד. אם מחוקקים חוק המגביל את הממשלה, חוק מוסרי ויעיל יהיה זה האוסר על הממשלה לקיחת הלוואות. לרעיון של מס מחזור במקום מס הכנסה זכיתי לכוון מזמן, ואפילו שוחחתי על כך עם אחד מבכירי האוצר טלפונית, אחד הצדדים היפים בהצעה הזו שהיא מייתרת לחלוטין את כל הצבא המיותר של רואי חשבון מנהלי חשבון ופקידי מס. לחוק האומר ששיעור המס עולה ככל שההכנסה עולה ביחס לעצמאיים יש מסר מנוון האומר שככל שאתה מצליח יותר ומוכשר יותר כך תשלם יותר, מי רוצה להצליח בנסיבות כאלו? כדי שהשכירים יטעמו את טעם המס יש לבטל את הניכוי במקור, יקבלו השכירים לידיהם את כל הברוטו ובסוף השנה יתכבדו ויגישו דו"ח למס הכנסה וישלמו מס. התופעה של תשלום מקדמות הינה פשע נטו עוד לא התחיל העצמאי להרוויח וכבר הוא צריך להקדים ולשלם מס. בכלל המאמר הנוכחי מצוין.
0
יופיטר
מכיוון שהתנועה הליברלית החדשה ככל
הנראה לא תתמודד בבחירות, אני לכשעצמי נוטה להצביע לרשימה של בן ארי ולו בגלל התנגדותו למסקנות ששינסקי, נראה שאין הוא מחויב לתקציבים לאף מוסד או ישוב, והוא די פתוח לרעיונות של חופש כלכלי. אסמוך על הוותק שלי באתר כדי שלא יחשדוני בתעמולת בחירות אינטרסנטית. פעם אחת בימי חיי שוחחתי עם בן ארי והצעתי לו להקים בלוק טכני עם התנועה הליברלית, רק שהרעיון לא זכה להד בשני הצדדים
0
בתיה אבן
ל 13, אין חוק למען הצלת יהודי ישראל
מבנה החוקים המאושר (ע"ע בג"צ ותקשורתו), מאפשר חוקים להגנת הקליפה - המדינה. אין חוקים להצלת העם היהודי - (בג"צ יציג זאת כגזענות). ולכן נדרשת כאן עשיה ותרומה שהיא מעבר לדרישות החוק היבש.מי שנושא בעול של הצלת התוכן והמהות, הצלת היהדות הן בהיבט התוכני והן בהיבט הדמוגרפי הוא הציבור החרדי. ואכן הם עושים זאת מתוך ערכיהם העמוקים ולא מתוך ציות לפקיד השומה, כפי שמקבלי הצל"ש בתחום ההגנה על הגיאוגרפיה אינם עושים זאת מתוך פקודות מטכ"ל, אלא הרבה מעבר להן.ישראל (שלאחר הסתלקות בן גוריון) הכירה בתרומה ובזכויות של לוחמי המחתרות, (למרות שאיש לא חייב אותם כמובן להלחם בנאצים או בכובש הבריטי). כך נכון לעשות גם לגבי המשרתים ביחידות העילית של המאבק הדמוגרפי - החרדים.
0
יופיטר
מכיוון שלמדתי עתה כי בן ארי התאחד
עם ישי בטלה אפשרותי להצביע לרשימת עוצמה לישראל שכן בראש מעייניו של ישי השגת תמיכה כלכלית ישירה בגוף זה או אחר. אפשר היה להצביע ללפיד שהתנגד להעלאת מיסים נחרצות, רק שאני לא רוצה להצביע לגרמן זו מהרפואה הציבורית.
0
בתיה אבן
ליופיטר, הגדלת גרעון כמוה כהגדלת מס
אלא שגביית המס נדחית לאחרי שנת התקציב.לפיד לא הציע להקטין את המנגנון הממשלתי ועלותו, אלא מטעמי יחסי ציבור ביקש להטיל את העול על הדורות הבאים ולא על המצביעים כרגע.זו גניבת דעת שטחית ומוזר לי שאדם כמוך נופל למלכודת דבש זו
0
חשבון פשוט
בתיה, את מדגימה את הבאג הדמוקרטי
מהות הבאג הדמוקרטיהיא העברת כספים בכפיהמהציבור היצרנילמטרות שקרובות לליבם של קבוצות לחץ.בין אם אילו הירוקים, החרדים (במקרה שלך) או הוועדים.אני אפילו לא מנסה לשפוט את חשיבות האג׳נדה שלך,הבעיה היא אלמנט הכפיה,כי תשלום המיסים הוא כורח ולא רשות.מטרת יצירת הזיקה בין תשלום מיסים לזכות הצבעההיא להלחם בבאג הדמוקרטי בכל צורה אשר ילבש.
0
focus
זכות היתר היחידה של משלמי המסים
זכות היתר היחידה שהייתי מעניק למשלמי המסים היא הזכות להפחית את גובה המסים. לא הייתי רוצה לתת למשלמי המסים השפעת יתר על כל תחומי החקיקה והמדיניות, אלא רק על מדיניות המיסוי. זו בעצם לא זכות יתר אלא בלם ואיזון מפני עריצות הרוב שאינו משלם.למשל, אפשר לקבוע שרק למשלמי מסים יש זכות הצבעה לפרלמנט המסים, שקובע את מדיניות המיסוי. פרלמנט המסים מורכב מ-30 חברי כנסת (נניח), שתפקידם היחיד וסמכותם הבלעדית היא לחוקק ולהכריע בענייני מסים.לכל משלם מסים יש קול אחד בהצבעה לפרלמנט המסים. מיהו משלם מסים? מי שסך המסים ששילם ב-4 השנים החולפות הוא מעל לחציון.
0
בתיה אבן
ל 19.אין קשר בין יצרניות לתשלום מס
כללית המס הוא החזר חלקי של מה שהאדם מקבל מהמדינה כדי ליצור את הכנסתו.כלומר סחטן מוועד הנמלים, שמשכורתו מהמדינה גבוהה, משלם כפליים מס ויותר לעומת סתם מ"פ צנחנים במארב בגבול הלבנון. ועסקן כדורסל המקבל הון מרשות ההימורים של הטוטו (מס על העניים), משלם מס גבוהה פי כמה מאשר מורה מוכשר מבית ספר בשכונת מצוקה, שהמשכורת שמשולמת לו ע"י המדינה היא קטנה ומצומקת. באופן אבסורדי, ההצעה המופיעה כאן אומרת למעשה שככל שהאדם מצליח לסחוט מהמדינה סכום גבוה יותר, הוא יקבל בנוסף גם זכויות שליטה (ע"ע הון שלטון)השיא הוא כמובן ההתעללות בחרדים, שהם עושים את מלאכת הקודש של המאבק הדמוגרפי להצלת העם היהודי, וחרף היותם "משרתי קבע" הם ומשפחתם, הם אינם זוכים להכנסה מהמדינה (בג"צ וכדומה), ויש המציעים להגביר את ההתעללות בהם באמצעות ביטול זכויותיהם הדמוקרטיות.הגישה העקרונית צריכה להיות "נתינה מול קבלה" והנתינה צריכה להיות מחושבת על בסיס תועלת נטו, משמע התרומה בניכוי העלות. ולכן משפחה יהודית מרובת ילדים - אשר יש סבירות גבוהה שהערכים המחונכים בה יביאו לכך שגם בהמשך יביאו לגידול ולחיזוק הלאום היהודי, תרומתה היא גבוהה יותר מכל עו"ד או פרסומאי ויחצ"ן. ומאחר ועלותה נמוכה יחסית, הרי תרומתה נטו היא מהגבוהות ביותר וכך גם אמורים להיות זכויותיה לקביעת דרכה של המדינההעובדה שאין צורך בכפייה כדי לעודד את היהודים הנאמנים לשאת בייעוד החשוב מכל, אין פירושה שאפשר לא לשלם להם. כפי שאין זה נכון למנוע תשלום ממי שמתנדב לצנחנים למשל או ממי שמתנדב להתגורר בהתנחלות.הבחינה צריכה להיות לפי התועלת לא לפי הסחטנות
0
חשבון פשוט
הסבר לבתיה - נסיון מס׳ 2
זה הוא טיעון קלאסי של חבר מרעי הבאג הדמוקרטי למינהם.הצורה הגנרית של הטיעון החא:חברי קבוצה פלוני/אלמוני תורמים לחברה מעל ומעבר למה שהשוק החופשי (מי אמר כשל שוק?) מפצה אותם ועל כן חובה נעימה היא לנו להפשיט אותך, האזרח היצרן מנכסיךולהעבירם לאחר כבוד לחברי אותה קבוצה נפלאה.תשלומי העברה הן גזל בכוח הזרועוככאלה הם לא מוסריים באופן מוחלט ובלתי תלוי בכל טיעון אחר.הויעון על כך שיש מי שמתעשר בזכות המדינה כדוגמת משפחת עופר/נמרודי ועובדי הנמלים, איננה רלוונטית.ראשית כל, אין הבדל עקרוני בין גזל באמצעות תשלומי העברה וגזל באמצעות תפירת פרויקטים ותקנות המגנות מפני תחרות.למעשה משפחת עופר ועובדי הנמל עושים בדיוק את מה שאת זוממת לעשות רק בצורה מוצלחת יותר (ולו כי הם קבוצה יותר קטנה).שנית, עוול לא מצדיק עוול, מן הראוי להלחם בכל העוולות אולם הרעיון של בית מחוקקים עליון עם זכות וטו על חוקי הבית התחתון, נועד להלחם לפחות באחד העוולות (אם כי זכות הוטו שלו יכולה לסייע גם נגד אויבים אחרים.כמו שלומדים אצלכם החרדים, אם אתה רואה שביל דרוך בשדה של רעךאסור לך לעבור בו ולמעוך את היבול עוד יותר.לגבי משכורות מורים ושאר ״משרתים בקודש״.השכר של עובד הוא בין התפוקה שלו (גבול עליון) להזדמנות השניה הכי טוב שלו (כפי שהמעסיק מעריך אותה) .אם סוחר מוכשר בבורסה, יעבור לעבוד בהעברת זקנים את הכביש מן הסתם הוא ירד בשכר.זו הדרך של השוק להגיד לו, שהוא מביא יותר תועלת לחברה כסוחר בבורסה.בגדול ההכנסה של אדם פרופורציונלית לתרומתו לחברה כפי שהשוק מעריך אותה.
0
בתיה אבן
אכן תשלומי העברה הן גזל
ואני מתנגדת לקחת כסף משמעון למען הבריאות של ראובן, ולקחת כסף מראובן עבור הלימודים של שמעון. אך כאשר שמעון מבצע שירות עבור הציבור כולו, למשל משמש כלוחם ומגן מפני האויב בקרב הגיאוגרפי, נכון לשלם לו שכר הוגן. וכך ויותר מכך כאשר ראובן משרת ביחידת העילית של המאבק הדמוגרפי.העובדה שראובן או שמעון הם חדורי מוטיבציה וערכים ומוכנים להלחם למען העם היהודי גם ללא שכר, אין פירושה שהדבר פוטר אותנו מהחובה המוסרית לתמוך במי שהוא ומשפחתו פועלים למעננו.אך מאחר ובג"צ ושמאלניו מונעים מאיתנו לסייע ליהודים החיים בישראל, בלי לתמוך במקביל באויב, (אפלייה מתקנת מותרת רק בחוק השבות), אין ברירה אלא ליצור מערכות עוקפות בג"צ כדי לסייע במעט לאותם המצילים אותנו מהאסון הדמוגרפי, שאליבא השמאל כמו גם הימין הוא הקריטי לקיומנו.
0
חשבון פשוט
הסבר לבתיה - נסיון מס׳ 3
אין המקרה שלך דומה למקרה של חייל.הציבור לא כפה עליך ועל שכמותךלהביא ילדים.זה כמו שאני אחליט על דעת עצמי שיש סכנה גדולה אם לא יהיו מספיק בליינים בארץ הקודש על מנת להרים פה את המורלואצפה מהציבור לשלם את חשבונותי.אני בכלל לא מדבר על החוויה השונה של חייל בשדה הקרב לבין החוויה של אמא לילדים.יש מי שיראה בהשוואה הנ״ל זילות בהקרבה של החיילים.
0
בתיה אבן
איש לא כפה על לוחמי המחתרות ללחום
אך ישראל ובצדק החליטה לתמוך במי שפעל מתוך ערכיו למען העם היהודי. העובדה שהנושאים בעול המאבק הדמוגרפי עושים זאת למרות שהדבר מעבר ליכולת הכפייה של המערכת, אין פירושה שהמערכת משוחררת מהחובה לשאת לפחות בעול הכלכלי הנובע מכך.מאחר והמדינה מעוניינת בריבוי היהודי, ולראייה מוכנה להשקיע הון בייבוא יהודים הנה (עליה וקליטה), מן הראוי שתפצה ולו גם חלקית את "היצרן המקומי". ומאחר וגם השמאל וגם הימין רואים באיום הדמוגרפי סכנה קיומית, מן הראוי לשלם שכר של אנשי קבע למי שמשרת במשך שנים ודורות את המדינה במאבקה זה מתוך ערכיו ונושא בעול (הבלתי ניתן לכפייה) של מאבק קריטי זה לקיומנו.
0
חשבון פשוט
הסבר לבתיה - נסיון מס׳ 4
אני מסופק לגבי העובדות שאת מציגה, האם יש לך מקורות?למיטב ידיעתי, מדינת ישראל לא פיצתה את לוחמי המחתרות, אני אפילו לא בטוח אם לוחמים שנפצעו במהלך פעולת התנגדות לבריטים מוכרים כנכי צה״ל.בכל מקרה, הדבר הטוב ביותר שאני יכול להגיד על מדינה היא שהיא רע הכרחי.מעשיה או מחדליה אינם מופת מוסרי.כך שגם אם היא פיצתה לוחמי מחתרותאי אפשר להסיק מכך גזירה שווה למקרים אחרים.גם אם המדינה פיצתה לוחמי מחתרות ועקרון הגזרה השווה היה תקף.אין דמיון בין גידול ילדך בנוחות של ביתך ללחימה בשדה הקרב וזו זילות לטעון אחרת.אני גם מטיל ספק בתועלת של הבאת ילדים חרדים.זה מסכן את החירות שלנו וחרות היא תגלית קיומנו כאן.לבסוף גם אם יש תועלת בהבאת חרדים נוספים לעולם (יש מי שיאמר שזה משפט שמפריך את עצמו).החרדים מינו את עצמם למשימה וצריכים לכלכל את עצמם. לבסוף אעיר שלא ברור לי איך חרדית מצטיינת שכמוךמגיבה בשבתאולם אין מנהגי להתערב בעניני הזולת(או לגזול את ממנו).
0
בתיה אבן
איני דתיה כלל, רק שוחרת צדק ויעילות
ואין לי שום קשר לחרדים, אך כמו כל עם ישראל אני מודאגת מהנושא הדמוגרפי. - היחס המספרי בין יהודים לערבים. נושא שאליבא יאסר ערפאת מצד אחד, ושמעון פרס (מאותו צד בעצם), הוא הקריטי ביותר לקיומנו כאן.ומאחר ובג"צ מונע הקמת מפלגה שתפעל כדי להקטין את כמות האויב השוהה בתוכנו, החלופה היא להגדיל את מספר היהודים המצביעים בקלפי.מאחר והמדינה משקיעה הון רב בשמירת קיומה - בהיבט הגיאוגרפי (צה"ל ודומיו). ומאחר והמדינה משקיעה הון רב בייבוא יהודים (עלייה וקליטה). נכון ונבון ויעיל יותר לבצע "תחליפי ייבוא" וזאת באמצעות "עידוד ייצור מקומי". ואת העול הזה נטלו על עצמם החרדים.יתכן והחרדים אינם יעילים בנושאי ספורט או חקלאות. ואין להם הצלחות רבות בנושאי תעשייה וניפוח מנגנון אקדמי. אך בתחום הקריטי ביותר לקיומנו - המאבק הדמוגרפי, הם מצליחים מאוד וזאת בשל החינוך שהם מקנים לצאצאיהם, דבר המבטיח שגם הדורות הבאים ימשיכו להגדיל את הילודה ולעמוד בפרץ.נשאלת השאלה, האם יש לשלם שכר לפי תועלת מחד והזדקקות מאידך - שזו דעתי. או לשלם שכר לפי "תנאי שוק", - משמע סחטנות וועדים ושביתות, שזו הדרך המקובלת בתחומים בהם פועלים החילוניים.טענתך שהחרדים הם שיוזמים את המעשה המועיל לכולנו, ולכן אינם ראויים לתקבול היא מגוחכת. הם ראויים לדעתי לשכר כפול, הן כיזמים והן כפעילים הנושאים בעול.העובדה שהחרדים ימשיכו להגדיל את העם היהודי גם ללא תקבול היא נכונה, אך היא אינה צודקת. כפי שאין זה צודק לא לתת פיצוי לחייל שנפגע בעת שהתנדב למשימה - מיוזמתו.איני באה להשוות בין פציעה ודם לבין ילד וחיתול. ההשוואה עוסקת רק בהיבט הפיצוי מול התנדבות.
0
לבעל הבלוג
בתיה מסיטה את הדיון בעקשנות
כל המהלל את החרדים, מקלל את ששינסקי ו/או הקיבוצניקים ומבזה את השכירים הריהו לתפישתם ליברל.
0
יופיטר
כל הנטפל לחרדים כקבוצה הינו סוג של
גזען לטעמי, וכל מי שאינו שולל את מסקנות ששינסקי בוודאי אינו ליברל, אין לי בעיה עם מי שרוצה לחיות בצורת החיים הנקראת קיבוץ אלא רק עם ההעדפות הניתנות על ידי המשטר לצורת החיים הזו,
0
בתיה
ל 28, הסטת הדיון - ראה תגובות 11.10
בתגובות ההן הוצע ליצור תלות בין הנתינה לקבלה.בין גובה תשלום המסים לבין הזכויות לקבוע את ייעוד המס. אני תמכתי בגישה העקרונית אך ציינתי ש"נתינה" אינה רק דרך המיסוי, גם החייל הנלחם למעננו, שאינו משלם מסים כלל, גם הוא נותן, ולכן גם לו יש זכויות לקבוע יעדים ויעודים.הדבר נכון לגבי הלוחמים בקרב הגיאוגרפי - צה"ל, כמו גם לגבי הנאבקים בקרב הדמוגרפי - הריבוי היהודי - החרדים.העובדה שהחילוניים אינם מוכנים להכיר בתרומה של מי ששונה מהם - (החרדים) ולאפשר להם זכויות חקיקה בהתאם, היא שהאריכה את הדיון.חשוב לציין שהבלוג אינו מוגבל מעשית בכמות התגובות והמלים.כך שדברי לא מקשים על מישהו אחר להגיב בהיבטים המעניינים אותו, ואין כאן "שוד או גזל". האינטרנט הוא מקום רחב ופתוח, ואין זה נאה לנסות ולהפעיל גם כאן את גישת השמאל של סתימת הפיות (ע"ע "מחיקה") לבעלי דעה שונה בכלל ולתומכי היהודים בפרט.
0
ההבדל הקטן
לא תרומה אלא לקיחה בכפיה
תגובות 10-11 לא עוסקות ב"תרומה" (עניין סובייקטיבי) אלא בגביית מס, כלומר, לקיחת כסף בכפיה על ידי המדינה.מטרת ההצעות שהועלו שם היא להגביל ולרסן את הלקיחה בכפיה, על ידי מתן ייצוג מוגבר לאלה שהמדינה לוקחת מהם בכפיה.מתגובותיך עולה שההבדל בין נתינה מרצון ללקיחה בכפיה אינו נהיר לך או אינו חשוב בעינייך. קוראי בלוג זה מייחסים להבדל הזה חשיבות רבה: זהו ההבדל בין חירות ושעבוד.בעניין מחיקת תגובות: את ואני מתארחים כאן בסלון של כותב הבלוג, והוא רשאי לקבוע את מי לארח ואת תדירות האירוח. אם לא טוב לנו או לא מספיק לנו, אנחנו רשאים להתארח בבלוג אחר או לפתוח בלוג משל עצמנו.
0
בתיה אבן
למעלי תרומה, זכויות גבוהות יותר
ברי לי ההבדל בין תרומה מרצון לבין גביה בכפייה, אך כפי ששבתי והסברתי, למי שתורם מרצונו מגיעות זכויות רבות יותר.למה הדבר דומה, שיבוא הטר"ש מתקין הפקסימליות בקיריה, ויטען שלו מגיע משכורת משולשת וקידום צבאי לדרגות הגבוהות,כי הוא גויס לתפקידו "בכפייה". לא כמו שכנו הצנחן או לוחם הגבעתי שהתנדבו מרצונם החופשי לשרת ביחידות אלו.מאחר וצה"ל החליט שחשוב לו שיהיו חיילים קרביים. ולכל ציוני במדינה חשוב שיהיה מאזן דמוגרפי יהודי חיובי, הרי מי שנושאים בעיקר עול המאבק הגיאוגרפי בשדה (גבעתי גולני וכ"ו),כמו גם משרתי הקבע ביחידות העילית של המאבק הדמוגרפי (החרדים), זכאים הן להכרה, הן להכנסה והן להחלטה וחקיקה.כמובן שלבעל הבלוג כמו לעורך ה YNETT הזכות למחוק תגובות שאינן מחמיאות נטו לדעותיו, וכן להגביל כל כתיבה שתומכת בזכות היהודים הנאמנים לעמם להתקיים ולהתקדם. וגם אני מיוזמתי הייתי נמנעת לכתוב דברי כאן אם שם הבלוג היה "יחי האנטישמיות", או "בוז'י וציפי לנצח". אך מאחר ולא זהיתי הגדרה מפורשת שכזו, העזתי ואעיז לכתוב דברים שאינם בהכרח ציטוטי רפיק חלבי וטומי לפיד.
0
דודו
מי שתורם מרצון זכויותיו רבות יותר
ואת זכויות אלו יממנו מי שרוצים לממן אותם מכספם הפרטי כמובן שאחד מאלו שרוצים לממן את בעלי זכויות היתר מכספם הפרט יש לו זכות להחליט איך בדיוק לממן את בעלי הזכויות יתר. מי שתורם מכפיה יש לו זכויות מועטות יותר אבל הוא זכאי להחליט לפי חלקו איך יתחלקו כספי תרומתו.
0
יואל
לבתיה אבן ויופיטר
למי שתורם לא מגיע כלום.תרומה איננה מסחר, אם אתה תורם אתה לא צפוי לקבל ולא צריך לצפות לקבל שום דבר.מי שתורם ל"הקש בדלת" לא צריך לצפות שחולה סרטן יבוא לנקות לו פנלים...בכל מקרה, שרות צבאי חובה איננו תרומה אלא ביצוע עבודה בכפיה. לא "נתת מעצמך" - לקחו ממך בלי לשאול אותך. ואם בכל זאת מישהו מספר לעצמו שהוא תרם/הקריב/נתן מעצמו אז אין סיבה לצפות לשכר או שווה ערך לשכר, משכורת ניתנת לחייל שכיר לא ל'רכוש צה"ל'.ליופיטר - אין גזע חרדי ולכן שנאת חרדים איננה מטעמי גזענות
0
משכורות לחיילים
זכויות גבוהות -- אצל הקב"ה.
מעלי תרומה בתפילה, במצוות ובילודה יזכו לזכויות מופלאות -- אצל הקב"ה.משמעותה המקורית של המלה תרומה היא לתת בלי לצפות לתמורה. מי שנותן מתוך דרישה לקבל משהו בחזרה, מן הראוי שיסכם את התנאים מראש. במקרים רבים הוא יגלה שערכה של מרכולתו בעיני המקבל פחותה ממה שחשב, ואולי המקבל כלל אינו מעוניין במרכולת זו. מסחר הוגן = לסכם את התנאים מראש.בעניין החיילים, יש להבדיל בין כבוד, יוקרה והערכה (היחס של הציבור), ובין תגמול חומרי (משכורות והטבות מהמדינה). אני לגמרי בעד צבא מקצועי ותשלום משכורות דיפרנציאליות לחיילים, כפי שקיים בצבא הקבע. איזה חייל צריך לקבל איזו משכורת? זה תלוי בגורמים רבים, ולא בתחושתה הסובייקטיבית של בתיה. בגדול, זה צריך להיקבע בהתאם להיצע ולביקוש.לפתור את הבאג הדמוקרטי = להקשות על הבתיה החרדית והבתיה החקלאית והבתיה הפמיניסטית והבתיה ההסתדרותית והבתיה היצואנית וכל שאר הבתיות לגזול את כספי משלמי המסים בתואנות שונות ומשונות וביניהן -- טיעוני "תרומה" צדקניים וסובייקטיביים.אחת הדרכים להפחתת הגזל-באמצעות-מסים היא לתת למשלמי המסים יותר השפעה על גובה המסים. לא רק בגלל שזה ידחוף בכיוון של הפחתת היקף המסים, אלא גם בגלל שזה נכון מוסרית. תשלום מרצון עדיף מבחינה מוסרית על תשלום בכפיה, ולכן, היות שזה לא מעשי לאפשר לכל אחד לקבוע כמה מסים הוא ישלם, לפחות יש לאפשר למשלמי המסים *כקבוצה* לקבוע זאת, או לפחות להשפיע על כך יותר מאחרים.
0
בתיה אבן
הכנסה לפי תועלת, לא לפי נזק וסחטנות
חלוקת ההכנסות והרווחה בארצנו אינה מבוססת בעיקרה על "שוק חופשי", השיטה המקובלת בארצנו בשוק הממוסד היא סחטות אלימה, משמע לתת שכר לפי הנזק שיכול להגרם בעת השביתה הפראית, ולא לפי התועלת והתרומה.ולכן עסקן בנמל מקבל שכר הגבוה פי עשר מזה של מורה מוכשר או עובד סוציאלי מסור. גישה זו היא שלילית הן בהיבט הכלכלי תועלתי והן בהיבט המוסרי.מאחר ואכפת לי מהצדק והיעילות יותר מאשר לשמר שיטות וססמאות., אני מציעה לקבוע את הזכויות לפי ההזדקקות מחד, ולפי התועלת מאידך.ולפי שני היבטים אלו, נכון לשלם ולחזק את הקבוצה שהיא גם הנזקקת ביותר, וגם (בשל הקריטיות של המאבק הדמוגרפי) המועילה ביותר
0
אחד האדם
תאמינו בחירות
שעבוד הוא לא מצב יציב (ע״ע ברית המועצות), הוא יקרוס כרעם ביום בהיר אם רק מיעוט משמעותי יאמין כי אפשר וצריך אחרת.
0
יופיטר
ליואל. אין הבדל בין אפליה על בסיס
צבע עור לבין אפליה על בסיס דת. בכל העולם אין הבחנה כזו לבד מישראל ה"נאורה". כל מי שמשמיע את המטבע חרדים מתוך הבנה שאין לו צורך להסביר יותר והביטוי יעשה את שלו יש בכך מן הגזענות וזה כולל את הפרופ' מראשי התנועה הליברלית החדשה וזה כולל את הקטע במצע האחרון של התנועה הליברלית החדשה המתייחס לחרדים, הרי עם אותו פרופ' במקום המילה חרדים היה משבץ, משפחות מרובות ילדים היה מודע לכך שכל האפקט התעמולתי של טענתו היה נעלם כלא היה
0
יופיטר
בעיני שכיר אינו משלם מס. את המס
משלם המעביד שלו, בוודאי שהדברים אמורים ביחס לעובדי "ציבור" הממשלתי , העירוני וכדומה. גם עובדי ממשלה הם משלמי מס? אנחנו הרי מממנים את תשלום המס שלהם
0
יופיטר
הכתיבה הנכונה של המשפט
"הרי אם אותו פרופ' במקום המילה חרדים היה משבץ, משפחות מרובות ילדים היה מודע לכך שכל האפקט התעמולתי של טענתו היה נעלם כלא היה"
0
אפרים
הכתיבה היותר נכונה של המשפט
ההבדל בין אפליה על בסיס גנטי ( גזענות ) לכל אפליה אחרת נעוצה בעובדה שגזע אינו ניתן לשינוי . היטלר לא שנא יהודים בגלל דתם . יהודי מומר הוא עדיין יהודי מהגזע הנחות.חרדי יכול להפוך לחילוני כשם ששמאלני יכול להיהפך לימני .יש מי שאינו אוהב שמאלנים, יש מי שאינו אוהב חרדים , יש מי שאינו אוהב פשיסטים ויש מי שמתעב יהודים חילוניים כי הרי ילדיהם מעשנים סמים במקום ללמוד דף גמרא - זו אינה גזענות
0
יופיטר
גזענות זהו שם כולל לכל אפליה או
הסתה על רקע צבע עור, דת, מין וכדומה. לכן אין זה הנושא האם החרדים הם גזע, ברור שאין מדובר בגזע אלא בדת, אבל העיקרון הוא אחד. המוסלמים הם גזע? ברור שלא אלא דת, אפשר לעקוף את הכינוי ערבים בכינוי מוסלמים ולומר מה שרוצים?
0
אפרים
לומר מה שרוצים
יש ערבים מוסלמים, יש ערבים נוצרים ויש אפילו ערבים יהודים...אפשר לומר מה שרוצים , אבל אם אתה חושב שמדובר בהסתה נגד החרדים , או אפליית חרדים אולי אתה צודק ואולי לא. אבל קוראים לזה הסתה או אפליה. זו סתם דמגוגיה לקרוא לכל התבטאות פסולה בשם גזענות, כשם שלא כל חייל אלים הוא נאצי.
0
אפרים
דוגמא לגזענות
" לא-יבוא עמוני ומואבי, בקהל ה' : גם דור עשירי, לא-יבוא להם בקהל ה' עד-עולם "זו אפליה על בסיס גזע .
0
יופיטר
מתוך ויקיפדיה ערך גזענות
התאוריות הראשונות שהוכתרו בכינוי 'גזענות' מקורן במאה ה-19 והן התייחסו לקבוצות הנבדלות במוצאן הביולוגי בלבד, אולם נ ה ו ג לכלול בהגדרה גם הבחנות על בסיס לאומי‏[3], ניתן ל ה ר ח י ב זאת גם להבחנה על פי תכונות אחרות, כדוגמת מגדר, נטייה מינית, ד ת וכדומה‏[4]. " אז זו כבר לא דמגוגיה. אי אפשר להסתתר יותר מאחורי ההתחכמות שגזענות הינה רק על רקע גנטי, ולומר מה שרוצים. ולכן לטעמי הפרופ' של התנועה הליברלית החדשה ואולי עוד גורמים שם משתמשים לדעתי בהתבטאויות גזעניות על פי הגדרתה הרחבה ובמודע. אבל באמת אין זו מטרתו של האתר, אלא שאני מוצא עצמי נגרר שוב ושוב לוויכוחים על החרדים נוכח התבטאויות לא הוגנות וגזעניות לטעמי, שלא ברצוני
0
בתיה אבן
לאפרים, אנטישמיות היא גזענות
גם כאשר האנטישמיות מבוססת על לאום ודת ולאוו דווקא על "הגזע". והטפה לשנאת האחר והשונה באופן קבוצתי היא גזענות גם כאשר היא באותו עם .ועיקר ההתייחסות של השמאל החילוני כלפי היהודים החרדים היא גזענות מן הסוג הבוטה והמשפיל. כנערה בירושלים בסניף השומר הצעיר צעדנו בקצב בעוד המדריך שואג "דרוס כל דוס, השמד כל חרד". בסגנון שהיה יותר מחיקוי לסטאלין ונערי היטלר.מאז הנושא רק הלך והתפתח, ובשנים האחרונות יש מפלגות שמקוששות את עיקר תומכיהן על רקע שנאה לחרדים ופעולות לפגיעה בהן.הגזענות כנגד היהודים החרדים קיבלה גושפנקא רשמית כאשר שציפי ליבני מנעה בנוכלותה את הכללת ההסתה כנגד החרדים בחוק למניעת פשעי שנאה.הנושא כל כך מקובל ורגיל עד שרוב החילוניים, אותם שנפשם רכה והומיה כאשר מישהו כותב משהו נגד האויב השוהה בתוכנו,הם הם שאצים רצים לפגוע בחרדים, להרעיב את ילדיהם, ולאסור את צעיריהם.ולראייה, חוק "השוויון בנטל" לא הופעל כלפי הערבים, אלא רק כנגד החרדים.
0
יופיטר
עוד ציטוט מויקיפדיה
דוגמה שכזו היא תנועת הקו קלוקס קלאן בדרום ארצות הברית. תנועה ג ג ז ע נ י ת זו שונאת כל מי שאיננו לבן עור ו כ ן אנשים בני הדת היהודית" אני בהחלט מבין את הגורם מתוך התנועה הליברלית החדשה הנעלב מהשוואתו לקו קלוקס קלן
0
אפרים
כמה שאלות ליופיטר ולבתיה
המנהג החרדי לחייב נשים לשבת בחלק האחורי של האוטובוס הינו גזענות , או סתם התעללות?העובדה שישנן שתי מפלגות חרדיות , אחת אשכנזית ואחת ספרדית , הינה גזענות או סתם טמטום?העובדה שאין אף חברת כנסת במפלגות החרדיות זו גזענות?השנאה של בתיה לקיבוצניקים ולשמאל היא גזענות?השימוש התכוף בביטוי גזענות הוא דמגוגיה לשמה. אני יודע שהויקפדיה ניתנה לעם ישראל בהר סיני , אבל למרות שבויקיפדיה כתוב "...נהוג לכלול בהגדרה... " כדאי שלא תאמצו לכם מנהג זה . לגבי הקו-קלוקס קלאן , לא הבנתי למה טרחת , הרי בציטוט שהבאת מתורת משה כתבת " תנועה גזענית זו שונאת כל מי שאיננו לבן..." אכן , אפליה על בסיס גנטי.
0
יופיטר
היות ואני סובר שאין זו מטרת האתר
אין בדעתי להכנס אתך לויכוח על עקרונות הצניעות של הדת היהודית ודתות נוספות, והיות ואני סבור שהאשה זוכה ליחס עדין ומכבד יותר בדרך כלל בקרב הציבור החרדי מאשר בקרב החילוני, די לי בכך. אני חושב שאם אתה סבור שהאיזכור של חרדים במקום שאפשר היה למשל להשתמש בביטוי משפחות מרובות ילדים אינו נגוע בגזענות שיבושם לך ודי לי בכך. חושבני שאין בי שנאה לבני הקיבוצים .
0
יעקב.
שנאה ומריבה על כסף וקיצבאות
מדינה הלוקחת כסף מאנשים או קבוצות אחדות ומחלקת כסף לאנשים או קבוצות אחרות נולדים ריבים - רבים על העוגה, רבים על הכסף, בהכרח, מטבע הדברים.כאשר ה"חקלאים" (קרי הקיבוצניקים) סמוכים על הקופה הציבורית, וגם ה"הוגים" (העוסקים בהגות ומתקיימים מקצבאות) - הכרחי שאלה יריבו עם אלה ויקללו את אלה. זהו מהות העניין.זה לא שלא היו קיימים יהודים אנטישמים (שונאי חרדים) בעבר, בגלות, באירופה, בלי קשר לקיצבאות.אבל - המריבות על כסף תמיד חריפות יותר.לכן - מדינה טובה, מחלקת כמה שפחות כסף של אחרים, ואז יש פחות מריבות. ולחרדים אני אומר: תסמכו פחות על הכסף של המדינה - וישנאו אותכם קצת פחות.
0
בתיה אבן
ליעקב, הרקע לגזענות - נפשי! לא כספי
שחורי העור בארה"ב, היו עניים מרודים שלא זכו בכסף משום גוף, אך הגזענות נגדם היתה קשה. והרקע לכך הוא "שנאת השונה". שחורי הלבוש בישראל, שהם הרובד העני והחלש, אינם שולטים על קרקעות המדינה ולא על מימיה, לא שמיטת חובות ולא חוקי מס מיוחדים.גם הם סובלים מהסתה וגזענות והרקעהוא דומה "שנאת השונה".ולראייה, ראה מה כתב אפריים כאן. שנאתו נובעת מנוהגי צניעותם השונים משל לפיד וגלאון, זה הרקע האמיתי לגזענות.אותם ביטיים שבהם משתמשים הערבים כנגד היהודים, המדמים אותנו לקופים וחזירים. ניתן לשמוע אצל שונאי הכושים בארה"ב, ושונאי היהודים הנאמנים לדתם כאן.כמקובל אצל ה"נאורים". השנאה הקמאית הפרימיטיבית מכוסה בהסוואה אידאולוגית."שוויון בנטל" - שיטה להכניס חרדים לבית הסוהר."שוויון האשה" שיטה לכפות על החרדים לוותר על מנהגי הצניעות שלהם."מקצועות הליבה" שיטה למנוע מהיהודים ללמוד את תורתם."הקלות ליוצאי צבא". שיטה להקשות על החרדים לרכוש דירה. כפי שסיפרתי: אצלנו בקן של השומר הצעיר פשוט שאגו "דרוס כל דוס". היום השיטה משוכללת יותר והסיסמה היא "ממשלה בלי חרדים".אך גם הרקע וגם המשמעות היא זהה
0
אפרים
לבתיה המתקשה בהבנת הנקרא
שחורי העור בארה"ב היו עבדים שבזכותם צמח הדרום האמריקאי. הגזענות נבעה ראשית לכל ממניעים כלכליים.כדאי שתצאי קצת מהפרנויות הדמוגרפיות שלך , ואז אולי תתפני לקרוא באופן מדויק תגובות של אחרים ואולי תביני שאיני שונא חרדים. מה שכתבתי לא נובע משנאה אלא מתיאור מציאות עגומה . יש בישראל שתי מפלגות גזעניות באופן מובהק - לאחת קוראים אגודת ישראל לשנייה קוראים ש"ס ושתיהן חרדיות . ראי את רשימת 120 מועמדיהם לכנסת 120 גברים אשכנזים באחת ו 120 גברים ספרדים באחרת. אם זו לא גזענות מוצהרת אינני יודע מהי גזענות.
0
בתיה אבן
לאפרים. ההבדל בין "הפרדה" לאפלייה"
הפרדה היא בדרך כלל חיובית, למשל מועדון לחובבי הזמר העברי, לעומת מועדון לחובבי הסרט הצרפתי.נכון להפעיל ערוץ טלביזיה לדוברי הרוסית. וטוב שיש תחרות נפרדת לספורטאים מעל 60 , וכך הלאה. ולכן נכון למי שדרך תפילתו היא "ספרדית" ומוריו ורבניו הם ממורשתו שיהיה להם ייצוג משלהם. וטוב לאפשר למי שאינו מתלהב מאופנת היוניסקס העכשווית, ומעדיף להגן על האשה מפני גברים חמדנים, ולאפשר לה לבטא את ייחודה המגדרי ללא הצבתה (ע"ע "ניצב"), בחזית נוספת.הפרדה היא דבר רצוי: בין איזור תעשיה לאיזור מגורים. בין מסלול מכוניות לנתיבי אופנים. בין נבחרת הנוער לנבחרת הבוגרים. בין כדורסל נשים לזה של הגברים.מי יתן ויבוא היום ונצליח להפריד בין אוהבי ישראל לבין אויביהם. לעומת זאת "אפלייה" שמטרתה היא הפגיעה באחר. או ביטול "השונות" שבו היא השלילית.הנסיון לכפות על החרדים לנהוג כמונו היא פשע חברתי. מעשה האונס הקבוצתי שאנו מבצעים כאשר מגייסים אותם בכפייה, הוא עוול גם להם וגם לתקציב הצבא.המאמץ השמאלני לאנוס את החרדים לוותר על נוהגי הצניעות שלהם, לאנוס אותם ללמוד את תורת יוון במקום תורת ישראל.במשך שנים ממלכות הרשע של הגויים עסקו בלפגוע ביהודים ע"י אילוצם לוותר על תרבותם וייחודם. עתה עושים זאת השמאלנים (ע"ע נאורים).הפרדה אינה גזענות. לאסור על האחר לבצע הפרדה בהתאם למורשתו ודרך חייו - זו הגזענות
0
אפרים
לבתיה . מכל מלמדי השכלתי.
הפרדה - בשפת אפריקנס אומרים אפרטהייד. התנועה הנאצית דגלה בהפרדה בין ארים לכל השאר והקימה מועדון לחובבי התרבות הארית. סלקציה הייתה כלי יעיל ביותר לשמירת כללי המועדון. הקו קוקס קלאן דגל בהפרדה בין לבנים פרוטסטנטיים לכל השאר.החומייניסטים באירן והאיסלאמיסטים בדעאש מגינים על הנשים מפני גברים חמדניים. תודה לך על ההבחנה . עכשיו אני יודע למי להצביע בבחירות הקרבות.
0
בתיה אבן
לאפרים, יש מפרידים שהם גם גזענים
אך הבעייה שלנו עם הנאצים אינה ההפרדה שהם ביקשו לעשות, אלא השמדת היהודים. וכך גם לגבי אירן או דעא"ש. - או כל גוף ומפלגה השואפים לפגוע בשונה ובאחר:. ביהודים, ביהדות, ובייחוד היהודי.מהותה ומטרתה של כל מדינה, כל גוף, כל קבוצה, הוא ההפרדה וההבדלה. ויצירת תנאים המתאימים למטרה הייחודית והקהל שלה.אך כאן בישראל, מתוך סגידה למורשת סטאלין ועוינותו לדתות מחד,ומתוך נסיון להיות "אירופאים נאורים" מאידך. ומתוך "שנאת השונה" הקמאית החייתית - היושבת על נושא "הגן האנוכי". התפתחה גישה הפועלת נגד ייעודה של המדינה, להיות בית "יהודי".ולכן, ככל שהמפלגה יותר תומכת בזכויות הערבים, כך היא מתנגדת לזכות היהודים.ככל שהיא מתחלחלת משריפת שטיחון כניסה במסגד, כך היא מתעלמת משריפת בית כנסת ורצח מתפלליו.ככל שהיא תומכת בזכות הערבים לשאת אשה שלישית ורביעית. כך היא מתנגדת למבנה חיי האישות של היהודים החרדים.ככל שהיא תומכת בזכות הערבים לערים ללא יהודים, כך היא מתנגדתלזכות היהודים לישוב ללא ערביםאנטישמיות היא סממן נפוץ בעולם. וישבתוכנו הסבורים שבאמצעות התעללות ביהודים, הם יקנו להם מקום עולמי.ולכן סופר או תסריטאי מתוכנו המחפש הצלחה עולמית, אץ רץ לתקוף את היהודים.וקריין טלביזיה החפץ לאסוף סביבו מפלגה דוהרת, בוחר בדרך הקלה "ממשלה ללא חרדים". כפי ששליטים ערביים יודעים לצבור מחיאות כפיים באמצעות קריאות לפגיעה ביהודים.כך יש המאמצים את השיטה כלפי "היותר יהודים" שבתוכנו
0
עמי
מסכים עם כל מילה!
יישר כוח ! דברים נכונים ונכוחים.
0

3000 תוים נשארו