חמישי, 28 ינואר 2016 04:44

חוק הנאמנות הוא חוק מיותר, משרד התרבות עוד יותר

אנו לא צריכים חוקי תרבות, משרד תרבות ולא שרי תרבות. אנו לא צריכים את מירי רגב. אנו לא צריכים תרבות ממשלתית בכלל. האמנים המכובדים מתבקשים לבזות את המדינה על חשבונם ולא על חשבון משלם המיסים.

השרה מירי רגב מציעה את "חוק הנאמנות".


1602 "תיקון החוק שמבקשת רגב להעביר, ישלול תקצוב ממי שיפגע או יבזה את  דגל המדינה או סמלי המדינה, יסית לגזענות, לאלימות או טרור, יציין את יום  העצמאות כיום אבל או ישלול את קיומה של ישראל כמדינה יהודית  ודמוקרטית."

אין שום דבר רע בחוק הזה (ביחס לחוקים רבים אחרים שקיימים במדינה). אין שום סיבה בעולם להכריח  אזרחים לממן ממיסיהם (באמצעות המדינה) ביטויים שפוגעים ברגשותיהם – כמו ביזוי סמלי המדינה.  האומנים המכובדים מתבקשים לבזות את המדינה על חשבונם ולא על חשבון משלמי המיסים (לבזות, או  להביע כל דעה אחרת).

 האומנים יצאו בזעקות שבר סטנדרטיות: "סתימת פיות", "פוגעים בחופש הביטוי", "פאשיזם", "משטרים  אפלים". כבר התרגלנו לזה, כל יום שני וחמישי הם זועקים אותו דבר, אותן מילים, מכירים את זה בעל פה.  לאומנים אלה אפשר לאמור: אתם דמגוגים, כלומר, בעברית: שקרנים. לא פוגעים כלל בחופש הביטוי  שלכם. פוגעים (הלוואי) במימון הממשלתי שלכם. זה לא אותו דבר. לא על חופש הביטוי נלחמים האמנים  אלא על הכסף הממשלתי. איש לא נולד עם זכות בסיסית שהמדינה תממן, על חשבון שאר האזרחים, את  אומנותו, פרנסתו ואורח חייו. האומנים אינם אנשים מיוחסים שמגיע להם כסף מאנשים אחרים (מימון  ממשלתי) בגלל שהם יפים או חכמים במיוחד. שיחיו כמו כולם (איפה השוויוניות?) שיעשו מה שהם רוצים,  שיתבטאו כמה שהם רוצים ואיך שהם רוצים – אבל לא במימון של הממשלה על חשבון שאר האנשים.

 כעת המדינה שלנו אוכלת את פרי הבאושים של האידיאולוגיה הבולשביקית ששלטה בעת הקמתה. לפי  אידיאולוגיה טוטליטרית זו, המדינה צריכה לחנך ולתרבת את העם. העם הם אוסף של נבערים מטומטמים,  והממשלה הנעלה (שהיא האלוהים) צריכה לתרבת אותם. המדינה צריכה לדאוג "שתהיה תרבות"  (קולטורה בלעז). חלילה – אם המדינה לא תעזור – לא יהיו תיאטראות איכותיים, לא תהיה מוזיקה סימפונית,  לא ספרות יפה, נהיה לסדום ולעמורה והאזרחים יהיו בורים ועמי ארצות. על בסיס אידיאולוגיה זו הוקם משרד  התרבות – המביא (כביכול) תרבות להמונים הנבערים.

 אנו לא צריכים משרד תרבות ולא שרי תרבות. אנו לא צריכים את מירי רגב. אנו לא צריכים תרבות ממשלתית  בכלל.

 יבוטל משרד התרבות, תבוטל כל התערבות ממשלתית בענייני תרבות (בייחוד המימון הכספי). תבוטל  מירי רגב.

 האמנים יעשו תרבות ככל שירצו ויוכלו, האנשים יקנו מכספם כמה תרבות שהם רוצים (ספרים, מחזות,  קונצרטים). האמנים יחיו מההכנסות שמופעי התרבות שלהם מכניסים מהאנשים שאוהבים מופעים אלה,  וקונים מרצונם כרטיסי כניסה. תהיה תרבות מסחרית. "מסחרי" זו לא מילת גנאי – "מסחרי" מציין התקשרות  מרצון בין נותן שירות למקבל השירות – מציין את היחס הנכון בין אנשים חופשיים. אנו לא צריכים "תרבות  מלמעלה" – תרבות בכפייה, כלומר – תרבות ממשלתית.

יעקב

עודכן לאחרונה ב רביעי, 18 מאי 2016 04:33
גל ס 28/01/2016
יפה דרשת.
בדמוקרטיה אמיתית אין מקום למשרדים כגון ה"חינוך" וה"תרבות".
0
אייל חדד 28/01/2016
פוסט נהדר
נהניתי במיוחד מצירוף המילים "תבוטל מירי רגב".
0
אילן 28/01/2016
עוד פוסט משובח של יעקב. יישר כח.
!
0
אני 28/01/2016
זאת לא שאלה של האם החוק נחוץ או לא
הוא לא, ומירי רקב יודעת את זה היטב. מה שהיא עוד יודעת זה שהחוק סולל לו את הדרך לתרבות בנוסח ברית המועצות. היא מעוניינת להזרים כספים לשופרות הממשל. החוק נועד להזרים כספים ולא לעצור אותם.בכל אופן, רקב נהנית מכל בעולמות. גם צוברת הון פוליטי ע"י הבערות המודרנית הנרחבת שיש פה וגם מקדמת את האג'נדה שלה
0
יעקב 28/01/2016
"תרבות" כתירוץ לכוח פוליטי
וליטיקאים אוהבים לדחוף אפם ולקבל סמכות כמה שיותר, ולבזבז כמה שיותר כסף של אחרים (של הציבור). הם רודפים כוח ושררה, ותפקידים ותקציבים.האידאולוגיה הרואה במדינה ייצור עליון, שצריך (בין השאר) לחנך ולתרבת את ההמונים הנבערים מסתדרת נפלא עם שאיפות הכוח של הפוליטיקאים. פוליטיקאים זקוקים מאד שירסנו אותם, יגבילו את כוחם ותקציביהם. כדי שהציבור ידרוש ריסון - צריך שיאמינו בבסיס הרעיוני הנכון: שאנו לא זקוקים לתרבות ממשלתית, ושאל לה לממשלה לעסוק (ולהוציא כסף) בתרבות.מה שהאומנים דורשים - זה לא שהממשלה תפסיק לעשות תרבות - אלא שהממשלה תעביר יותר כסף של אחרים להם (לאמנים) ולא לאחרים.
0
גרי 28/01/2016
בעיית תצוגה בכל הדפדפנים
ארכיון - על פנים. חבל שזה המצב.
0
כגכ 29/01/2016
תקציב התרבות והספורט
מה התקציב של משרד התרבות והספורט לצורך העניין???
0
גרי 29/01/2016
ל-7
כמיליארד שקלים בשנה.
0
אירופאי 03/02/2016
ל - 7
http://www.obudget.org/#main//2014/en?toggle=2אכן כמליארד שקל עם נטיות גדילה.
0

3000 תוים נשארו