שלישי, 03 ספטמבר 2013 19:32

ההתחממות הגלובאלית גורמת לירידה באלימות

הנזק הגדול ביותר של "ההתחממות הגלובאלית הנוראית" היא רוח השטות שהורסת כל חלקה טובה במדע. ובניגוד להתחממות הגלובאלית – ההרס הזה הוא ממשי מאד.

אינכם מאמינים? הנה כאן סטטיסטיקות מארה"ב שמלמדות על ירידה ברורה וגדולה בפשיעה בארה"ב, מאז 1993. שני העשורים האחרונים, שהחממיסטים טוענים שהם החמים ביותר בהיסטוריה, ראו ירידה גדולה במספר הנפגעים ממעשי פשע. ולא רק מאז 1993, הנה גרף המראה מספר מקרי הרצח ל-100 אלף תושבים בארה"ב, מאז 1900:

1402 2

יותר מזה. מספר מקרי הלינץ' בארה"ב ירד מ- 150 בערך, לשנה, בשנות ה- 1880  לאפס היום! זה בוודאי ובוודאי בגלל העלייה הנוראית של 0.8 מעלות בממוצע הטמפרטורות באותה תקופה. הסטטיסטיקה (ולא הטענה) לקוחה מספר חדש של הפסיכולוג הידוע סטיבן פינקר, המספר בפירוט רב כיצד האלימות ומעשי האכזריות בחברה האנושית ירדו בהתמדה, לכל אורך ההיסטוריה, עד ימינו.
 
ראיתם מה כוחה של ההתחממות הגלובאלית? אין דבר שהיא אינה מסוגלת לעשות!
 
ועכשיו לחדשות הטריות:
 
וואינט מדווח על "מחקר" שהתפרסם בירחון המדעי (לכאורה) סיינס, הטוען שההתחממות הגלובאלית גורמת, או עלולה לגרום לעלייה במעשי האלימות בעולם. החוקרים הם מאונ' פרינסטון, בשיתוף אונ' ברקלי. (דיווח על ה"מחקר" אצל וואטס כאן, והמחקר בסיינס כאן, הודעה לעיתונות של אונ' פרינסטון כאן, דיווח בגארדיאן כאן).
מה עשו ה"חוקרים"? האם חקרו משהו בטבע, במציאות? לא. הם "חקרו" (או סיכמו) 61 "מחקרים" קודמים על נושאי התנהגות אלימה וסכסוכים ומלחמות גם מקרים של התמוטטות ציוויליזציות. הם הגיעו למסקנה שכאשר חם יותר – האנשים יותר אלימים. משפט המפתח מהתמצית של המחקר:
 
The magnitude of climate's influence is substantial: for each 1 standard deviation (1σ) change in climate towards warmer temperatures or more extreme rainfall, median estimates indicate that the frequency of interpersonal violence rises 4% and the frequency of intergroup conflict rises 14%.
 
קשה לי לבטא עד כמה המחקר הזה שטותי.
 
הם מלבישים אותו במילים טכניות "מלומדות" כמו "סטיית תקן" (standard deviation של הטמפרטורות) – נו באמת, סטיית תקן חנטריש! אנו מדברים על עלייה של 0.8 מעלות! כל אחד מבין שזה בדיוק כלום. אנו רגילים לעליות וירידות בטמפרטורות בין העונות ובין אזורים שונים בעולם של 50, 60 או יותר מעלות (בין, נניח, מינוס שלושים, ל-, נניח, פלוס 40). כדי להסתיר את חוסר המשמעות של 0.8 מעלות הם הפכו אותה ל"סטיית תקן".
 
החוקרים עצמם מודים, בהערת אגב, שיש סיבות רבות לאלימות, וקשה לאמור מה בדיוק החלק של ההתחממות כסיבה לאלימות. זה יפה שהם מודים במובן מאליו, אבל אח"כ הם מתעלמים מזה וקובעים שההתחממות גורמת לאלימות. הקביעה הזו מבוססת בדיוק על תחושת בטן, ועל שום דבר אחר, אבל אם תחושת הבטן שלך חזקה, חזקה עליך שתצליח להנדס את הסטטיסטיקות לכיוון ה"נכון". גולת הכותרת של השטות הזאת היא כמובן – שאין עלייה באלימות בעולם, אלא דווקא ירידה, וזו עובדה.
 
זה ש"חוקרים" (אנשים משועממים באקדמיה) משחקים במספרים בצורת חסרת שחר – מילא. אבל מדהים מה הירחון המדעי (לשעבר) סיינס מקבל לפרסום, ועוד אחרי ביקורת עמיתים! ספק אם ה"מחקר" הזה מתאים לביטאון האגודה לאסטרולוגיה...
 
הנזק הגדול ביותר של "ההתחממות הגלובאלית הנוראית" היא רוח השטות שהורסת כל חלקה טובה במדע. ובניגוד להתחממות הגלובאלית – ההרס הזה הוא ממשי מאד.
 
יעקב

עודכן לאחרונה ב רביעי, 27 יולי 2016 03:52

3000 תוים נשארו