שבת, 10 נובמבר 2012 08:41

אמריקה בחרה בדרכה של אירופה והצביעה עבור ג'וליה

בשיטה הדמוקרטית הקיימת, יזכה בנשיאות (או בראשות הממשלה) כל נשיא שיבטיח לבוחרים יותר כסף תמורת פחות עבודה, ולא משנה באיזה כותרת יקראו לחוקים. איך חרצה ג'וליה את תוצאות הבחירות? אז מי זאת ג'וליה?

 ג'ורג' ברנרד שאו איבחן מזמן את התופעה שקראנו לה "הבאג הדמוקרטי". במשפט ממוקד אחד הוא הצביע על התופעה: "מי שלוקח מפול ונותן לפיטר –  תמיד יוכל לסמוך על תמיכתו של פיטר".
 
כ-47 מיליון אמריקאים מקבלים היום "תלושי מזון" (Food Stamps) – כל אמריקאי שביעי "זכאי". 26 רשויות פדראליות מזרימות כ- 150 מיליארד דולר בשנה כמענקים למוסדות ולרשויות אחרות במסגרת של כ-1,000 תוכניות סיוע פדראליות שונות. כשני שלישים של התקציב הפדראלי הם תשלומי העברה ישירים מפול אל פיטר (כגון ביטוח לאומי, קצבאות סעד, דמי אבטלה וסיוע רפואי) –  כל סעיף בתשלומי העברה אלה, גדול בערך כהיקפו של תקציב הביטחון האמריקאי העצום...
 
47% מאזרחי ארצות הברית לא משלמים מס הכנסה. רוב מוחץ של שחורים (93%) והיספנים (71%) הצביעו עבור אובמה. אפשר לראות כל אחת מקבוצות אלה כ"שוברת האיזון" בתוצאות הבחירות, אבל קיימת קבוצה מוגדרת נוספת שיכולה לענות להגדרה זו: קבוצת האמהות החד-הוריות. ראו כתבה על פקטור האמהות החד-הוריות ""Single Mother Factor כגורם מכריע בניצחון של אובמה.
 
שימו לב לשרשור העוצמה של גוש זה: באמריקה יש יותר נשים מגברים (51%). אבל לא די בכך: 73% מתוך הנשים בעלות זכות בחירה נרשמו להצבעה לעומת 69% מהגברים שנרשמו (באמריקה צריך להירשם מראש להצבעה בבחירות) – כך שלבסוף 53% מהמצביעים בפועל היו נשים. 81% מהמצביעות בפועל היו אמהות. מסתבר שמבין גושי ההצבעה שניתנים לזיהוי, קבוצת האמהות החד-הוריות הצביעה באופן מובהק עבור אובמה, שני שלישים מהן תמכו באובמה. למעלה מ-18 מיליון נשים חד-הוריות שמו את הפתק "הנכון". מספר זה גדול ממספר השחורים שהצביעו עבורו (14.3 מיליון)! ראוי לציין שיש חפיפה גבוהה בין קבוצת השחורים לבין קבוצת הנשים החד-הוריות – כלומר, הרבה נשים חד-הוריות הן שחורות (כשליש מהמשפחות השחורות הן אמהות חד-הוריות לילדים מתחת לגיל 18, לעומת 10% של המשפחות הלבנות).
 
פוטנציאל זה לא נעלם מעיני יועצי הבחירות של אובמה. באתר האינטרנט של הנשיא  מופיעה אנימציה של דמות אישה לבנה, ג'וליה (נאות פוליטית, כדי שלא לפגוע בשחורות...). האנימציה מלווה את האישה מגיל 3 עד גיל 67. מיותר לציין שג'וליה היא אם חד-הורית.      

 

1321


בכל גיל בחייה של ג'וליה, מתואר כיצד משטר אובמה תומך ומיטיב איתה. לעומת זאת, מודגש מה יקרה לג'וליה, אם חלילה מיט רומני יהיה נשיא.
 
בגיל 17, לדוגמה, ג'וליה מבקשת להתקבל לקולג'. היא מסתייעת כמובן בתוכנית "המרוץ לצמרת" שאובמה הנהיג, ובמסגרתה מוקצבים למעלה מ-4 מיליארד דולר פדראליים לשנה להעצמת מערכת החינוך הציבורית. אולם, אם מיט רומני ייבחר, יקוצץ התקציב לחינוך הציבורי כדי לממן הנחות-מס למיליונרים. ראו הוזהרתן.
 
בגיל 25, ג'וליה כבר בוגרת אוניברסיטה. בזכות אובמה היא יכולה לעמוד בקלות בפירעון ההלוואות שהיא לקחה למימון לימודיה. אובמה הטוב, הגביל את גובה התשלומים לפירעון ההלוואות ודואג לריבית נמוכה. ג'וליה תוכל לעמוד בהחזרים. אבל אם רומני ייבחר, הריבית תעלה ונטל החזר ההלוואה יוכפל – לג'וליה וליתר 7.4 מיליון הסטודנטים.
 
וכך בגיל 27 היא תהנה מביטוח בריאות חינם, בגיל 31 כאשר היא החליטה להיכנס להריון היא תזכה כמובן לכל התמיכה של אותה תוכנית בריאות ממשלתית. בגיל 37 ייהנה הילד מגן ילדים שנתמך על ידי אובמה... בגיל 42 היא מקימה עסק ונהנית מתמיכת הרשות לעידוד עסקים קטנים... בגיל 67 ג'וליה בגמלאות ונהנית מפנסיה נדיבה שרומני עלול לקצץ בפראות...   
 
בשיטה הדמוקרטית הקיימת, יזכה בנשיאות (או בראשות הממשלה) כל נשיא שיבטיח לקהל הבוחרים יותר כסף תמורת פחות עבודה, ולא משנה באיזה כותרת יקראו לחוקים. ינצח מועמד שיבטיח לדחות את הקיצוצים בתקציב, להגדיל את המס על "העשירים", "להילחם" בתאגידים, ולהיות "חברתי" למהדרין.       
 
אמריקה הצביעה לטובת משטר של מילוי טפסים לקבלת סיוע ממשלתי במקום לעבוד, להתחרות ולהצטיין. אמריקה הצביעה כדי להיות ג'וליה.
 
מוטי היינריך

עודכן לאחרונה ב שבת, 13 אוגוסט 2016 09:53

3000 תוים נשארו