שבת, 29 אפריל 2017 16:31

1 במאי – יום הזיכרון לקורבנות הסוציאליזם בעולם

כדרכנו, ה-1 במאי מצוין כיום זיכרון לקורבנות הסוציאליזם בעולם. למעלה מ-100 מיליון אזרחים נרצחו בדרך ל"הגשמתו". אין דרך להגשמת הסוציאליזם זולת רשע.

2373

אימפריית הרשע

ממרחק הזמן קשה, לעתים בלתי אפשרי, להבין את התקופה הסובייטית ואת התערובת של פולחן האישיות לשמש העמים [יוסיף סטאלין] והפחד הנורא. הידיעה שאתה אף פעם לא בטוח בשום דבר, שבכל רגע יכולים לאסור אותך, להוציאך להורג, לשלוח אותך ואת משפחתך לגולאג, לאבדון, מבלי שתדע למה.

אולי הלשנה של שכן, של שותף לדירה שחמד את החדר של משפחתך בדירות המשותפות. אולי היה נדמה למישהו שעיווית קלות את שפתיך כשהוזכר שמו של סטלין ובכך כמובן ביקרת אותו. לעולם לא תדע.

מספר המאסרים היה בלתי נתפש: 18 מיליון אזרחים עברו דרך מערכת הגולאגים. בספר התיעודי "המלחשים" מאת אורלנדו פיגס (הוצאות מאגנס וכנרת זמורה ביתן) מתוארות משפחות שבהן בעל ואישה חיו יחד עשרות שנים בלי שסיפרו זה לזו מה דעתם האמיתית על השלטון, בלי שסיפרו שהוריהם היו בגולאג ונחשבו אויבי העם. רק אחרי נפילת ברית המועצות, אחרי עשרות שנות נישואין ושיתוף, הם העזו לספר בהיסוס מי הם באמת.

אנשים נשברו. איננו יכולים להאשים אותם או לשפוט אותם, והארץ כולה פיזמה שיר אחד בלבד:

ישנו אדם מאחורי כותלי הקרמלין
שאותו כל הארץ מכירה ומוקירה
שמחתכם ואושרכם ממנו נובעים
סטלין זה שמו הדגול.

מקור הקטע בכתבה בוואלה על "היהודי שניצח את היטלר וסטאלין בו זמנית".

סיפור אישי טראומתי

הסיפור נחרט בחרדה במוחי כילד קטן (כנראה בגיל 6-7) בשכונה בראשון לציון. אבי עבד כשכיר ואילו אימי שידעה את מלאכת התפירה השלימה את הכנסת המשפחה בתפירת בגדי נשים, בעיקר עבור חברות ושכנות. התשלום התבצע כמובן במזומן ובשחור. אני מעז לחשוף את הסיפור "הנורא" כי לאחר למעלה מיובל שנים כנראה שחלה התיישנות על העברה...

הורי, שחששו משלטונות מס הכנסה ומהלשנות, הזהירו אותי השכם והערב שעבודת אימי היא סוד כמוס וחל איסור חמור לספר על כך לזרים. לא עמדתי בדרישה וכנראה שבכל זאת סיפרתי למישהו בגאווה שאימא יודעת לתפור שמלות...

ואז שלפו הורי את הנשק האולטימטיבי וסיפרו לי סיפור מפחיד: מורים בבתי ספר יסודיים ברוסיה של סטאלין היו מדובבים בשיעורי חברה ילדים קטנים ומעודדים אותם לספר על מעשי הוריהם ונושאי השיחה בבית. המורים חויבו לדווח על "משפחות חשודות" לקג"ב וחלקם עשה זאת מרצון ומתוך הכרה אידיאולוגית.

הסיפור הסתיים בתיאור דרמטי כיצד הילד חוזר הביתה מבית הספר ואינו מוצא יותר את הוריו לעולם. מאז נחרדתי ושתקתי...

אין דרך אחרת ל"הגשמת סוציאליזם" זולת רשע.

מוטי היינריך

 

עודכן לאחרונה ב שני, 08 מאי 2017 04:59
שחרורון
מכחישי כח המשיכה-חלק 1
שיויון הזדמנויות (קפיטליזם) מול שיויון תוצאות (סוציאליזם) ולמה חוק הטבע שנוסח ע"י פארטו מראה שסוציאליזם תמיד יכשלנגיד יקום מחר אדם, ויכתוב ספרים על למה "כוח המשיכה" הוא מרושע, כי הוא מונע מכולם לעוף וכופה עלינו כאב שאנחנו נופלים. אותו אדם ימשוך עדת מאמינים, סוג של מתעמלים מחשבתיים, שבעזרת גמישות מנטלית מרשימה יראו איך פשוט צריך להתעלם ולבטל את כח המשיכה.אחרי ביטול כח המשיכה, אותם אנשים, ינסו לעוף ע"י קפיצה מצוק גבוה. לאחר מספר שניות המציאות תכה בהם שהם ימרחו על רצפת הקניון. באופן מפתיע, כל כמה שנים אנחנו נחזה באותו סיפור מחדש. יתנו לזה שמות אחרים, ותירוצים אחרים. אבל תמיד יגידו שהפעם חוק המשיכה באמת בוטל, ופעם קודמת הם לא באמת רצו לבטל את כל המשיכה. אבל תמיד כל מי שנטל חלק בזה ימרח על רצפת הקניון.Pareto Distribution / Pareto Principle / 20/80 lawפארטו גילה וניסח תופעה מעניינת. ברוב (אם לא כל) הדברים שנוגעים לקבוצה של אנשים, תמיד יש קבוצה קטנה של אנשים שמבצעת את הרוב המכריע של העבודה. שמדובר על יצירת ערך ותפיסת ערך, מספר האנשים שיוצרים 80% מהערך שווה לשורש ריבועי של מספר האנשים בקבוצה.כלומר, בחברה בת 100 אנשים, 10 אנשים סוחבים את כל הארגון על כתפיהם. האמת זה לא מפתיע שחושבים על זה. הנה כמה דוגמאות לקבוצה קטנה של אנשים שסחבה תחום שלם על כתפיהםמוזיקה קלאסית: 15% מהיצירות שמבוצעות ע"י תזמורות פילהרמוניות ברחבי העולם שייכות למוצארט. ובמקרה של מוצארט עצמועולם התוכנה והחומרה: כמה אנשים אחראים לפיתוחים הטכנולוגים של ימינו לעומת כמה מהנדסים יש בעולם? בואו נראה: ביל גייטס, סטיב ג'ובס, אילון מאסק, "סאטושי נאקאמורה" אולי אפשר לחשוב על עוד כמה שמותמדע במאה ה-20: איינשטיין, בוהר, פון נוימן ועוד רשימה לא ארוכה של מדענים. איזה אחוז הם מתוך כל המדענים בעולם.זה קורה בגלל שכישרון ברמה הזאת הוא נדיר ביותר. תוסיפו לזה שבנוסף לכישרון, דרוש נחישות ומשמעת וקיבלתם משהו יותר נדיר. עכשיו על זה צריך שהתנאים והסביבה יתאימו ושהמתכנן המרכזי לא יחליט שמוצרט כתב מספיק, לסטיב גובס יש "עודף יצור" לכן הוא צריך לחלק את הטלפונים חינם, ואילון מאסק צריך לשלם 200% מס כי "צדק חברתי".גאות מרימה את כל הסירותהעיקרון של פארטו מסביר את פערי השכר בשוק חופשי. מעט מאוד אנשים יוצרים ערך מטורף ולכן מקבלים תגמול. הסוציאליזם אוהב להתמקד בכמה עשירים הם, ואיך הם גונבים מכל השאר. אבל האמת היא שכולם נהנים מפרי עבודתם, ושיטת התגמול בשוק החופשי מבטיחה ניצול מקסימלי של כישרונם לטובת הכלל. דוגמא: לפני כ 30 שנה מחשב היה משהו מיסטי ויקר. היום לכל סוציאליסט יש מחשב על בכיס (בסטנדרט של שנות השמונים). זה לא קרה בגלל "צדק חברתי". זה קרה כי ביל גייטס שם לעצמו מטרה לשים מחשב על כל שולחן, וסטיב ג'ובס עמד על כתפיהם של ענקים אחרים והעביר את המחשב מהשולחן לכיס.אחרי הכל, אנשים חכמים ומצליחים בהכרח יודעים לנצל משאבים בצורה טובה. אם תקח את המשאבים מהם ותעביר לאנשים לא משהו, האם הם פתאום יבינו איך לנצל את המשאבים בידהם? לא, הם פשוט ישמחו שקיבלו כסף בחינם וילכו לעשות עוד ילדים.
0
שחרורון
מכחישי כח המשיכה-חלק 2
העם דורש "צדק חברתי"שיוון בתוצאות משמעותו מלחמה ישירה בעיקרון של פארטו. מה יקרה שאתה נלחם באותם אנשים שמיצרים את רוב מה שאתה אוכל וצורך? לא צריך ללכת רחוק - אפילו לא צריך לקרוא את כל "מרד הנפילים". צפון קוריאה אימצה קומוניזם ו"שיויון", האנשים הטובים ביותר נעלמו ואיתם רוב התפוקה. אלו שהיו אחריהם ניסו להעלם גם, אבל האמצעים האלימים לשימור אנשים נכנסו לתוקף. זה לא עזר במיוחד. מליוני אנשים מתו מרעב למען עיקרון השיויון. למעשה הקוראני בצפון נמוך בכ-10 ס"מ מזה בדרום, בגלל חוסר במזון. אותו דבר קרה בסין, בריה"מ, ונצואלה וכרגע מתרחש במדינות סוציאליסטיות אחרות כמו שבדיה (נסה להזמין תור דחוף לרופא בשבדיה אם אתה לא מהגר מוסלמי)איך זה בשוק העבודהחלק קטן מהאנשים מיצרים 80% מהתוצר. אותם קבוצה סופר פרודקטיבים, חבריה כל-כך מבוקשים, שאין להם בעיה מיוחדת למצוא עבודה. ברגע שאירגון הופך מאירגון מבוסס יכולת לאירגון מבוסס על מגדר, גזע או כל קישקוש סוציאליסטי אחר - הם הראשונים לקום וללכת. אחריהם יעזבו אלו שמצאו את עצמם בראש הרשימה. חשבון פשוט (ולא מדייק) מראה שאחרי שני גלים כאלה נשארת עם 20% מ 20% מהתפוקה המקורית - כלומר 4%. פלא שונצואלה מתה ברעב?בישראלאני גר באיזור עמק הסיליקון. יש פה בערך 100 אלף ישראלים. אותם ישראלים לא חיים על רווחה, הם מרויחים את לחמם. מי כמוני יודע כמה קשה זה להגר לכאן ולהשאר (ואני כנראה לא בקבוצה הטופ של הטופ). אותם קבוצת ישראלים שהצליחו להשאר עובדים, והם אלו שמוציאים לישראלים שם טוב כחכמים וחרוצים. חשבו על זה רגע תחת העיקרון של פארטו. כמה מתוך קבוצת הסופר סטארים נמצאים פה ולא בארץ?בישראל יש בערך 9 מליון אנשים. שורש ריבועי של 9 מליון זה 3000. כלומר, בערך 3000 ישראלים מיצרים 80% מתוצר של מדינת ישראל. אני לא מדבר על קרוני-קפיטליסטים כמו תשובה, או חברי ממשלה שמיצרים ערך שלילי. אני מדבר על אותם אלו שכולם מזהים מיד שהם נתקלים בהם: גיל שוייד, שלמה קרמר ועוד.מה שעצוב הוא שכנראה כמה מה "שלמה קרמרים" הבאים עברו לסיליקון ואלי. הם עברו כי בישראל לא מניחים להם לנפשם וכל יום דוחפים להם צינור חדש בקוטר גבוה יותרוזה רק עזיבה. כמה אנשים יצרניים אנחנו משמידים ע"י "חינוך" או מנטרלים ע"י רגולציות ותכנון מרכזי? אין שום סיכוי בעולם שהמתכנן המרכזי יוכל לסייע לפורצי דרך כאלה (גם אין סיבה להאמין שהוא ירצה לעשות כן).הציטוט הבא מיוחס לארנסט המניגויט “How did you go bankrupt?" Two ways. Gradually, then suddenly.”זה בדיוק זה. אנחנו מרגישים ירידה בתוצר, ביכולות, בעשייה. כל אדם פרודקטיבי שעוזב לוקח איתו הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים. כל אדם פרודקטיבי שמנוטרל ע"י הממסד הוא פוטנציאל מבוזבז שהיה יכול לעזור לכולם. הטיפטוף הזה הוא אקספנונציאלי. כלומר, הכל יהיה בדרדור איטי, עד שהכל יתפוצץ בפעם אחת שקבוצה קטנה ואחרונה של אנשים יצרניים יארזו את הלפטופ וילכו.לסיכוםסוציאליזם , בפה מלא ובאופן גלוי וישיר, הוא למעשה הכחשה של העיקרון של פארטו. כמו מכחישי כח המשיכה, גם לסוציאליזם יש נקודת סיום אחד - תחתית התהום.
0
אבי נצר
סוציאליזם
מסה נאה אבל קצת לא הגיונית.אם מתייחסים לשיטה - צריך להתייחס לתוצאות ולא רק לאסטרטגית ההגשמה. המשטר נקט בשיטות מרושעות להשגת המטרה. זה לא פוסל את המטרה. שיווין הזדמנויות ושוויון בין בני אדם הם יסודות האבולוציה ותנאי הכרחי להתפתחות אישית. בחירה חופשית ולא מאולצת במסווה של תכתיב של תאגידים היא דיקטטורה סמויה, ביטול היכולת של קבלת החלטות ושטיפת מוח באמצעות פרסומות או העברת חוקים המעצימים את כוחות התאגידים הגדולים יוצרים עבדות חדשה.הקפיטליזם יוצר עבדות למוצרים פיזיים וצבירת הון.הקפיטליזם יוצר קניבליזם חדש במסווה של חופש העיסוק ללא רגולציה.צריכים להגביל את התיאבון של הקפיטליסטים - אחרת לא יהיה מי שיקנה את המוצרים שהם מיצרים והם יאבדו את עושרם ואת כוחם .
0
דניאל
נכון מאוד
משטר סוציאליסטי וממשלה ריכוזית וכוחנית תביא רק לעריצות. אין שום דרך אחרת.לעומת זאת, קפיטליזם היא הדרך ההפוכה. חופש מוחלט. מה שהפך את ארה"ב למעצמה מס' 1 בהיסטוריה זה הקפיטליזם. קראו את הספר "קפיטליזם וחירות".
0

3000 תוים נשארו