רביעי, 10 אפריל 2019 04:51

ניצחון אישי עצום ומדהים של נתניהו

וכמו שאמרה לי השבוע התופרת הבוכרית במתפרה ברחוב בן יהודה: "אני מצביעה למי שמסוגל לקפוץ למוסקבה ולדבר עם פוטין"...

2500

אני נמנע מ"פרשנויות" פוליטיות, אך הפעם לא יכולתי להתאפק...

בנימין נתניהו מככב בשנתיים האחרונות, בכל אפיקי התקשורת, בכל הקשר שלילי אפשרי ולא רק בתיקי האלף שמתרבים ואלה שבהתהוות.

בנימין נתניהו נראה על פניו כאיש השנוא בציבור הרחב, במידה ובעוצמה ללא תקדים – "רק לא ביבי".

גם בקרב הפוליטיקאים – מעטים מחבבים את בנימין נתניהו, אפילו במפלגתו. גם אלה שמהללים אותו במפלגתו שלו, לא היו מזילים דמעה אילו היה מתאדה.

בנימין נתניהו ניהל והוביל מערכת בחירות שמבוססת אך ורק על "נתניהו". מסורת של עשרים מערכות בחירות שהתבססו על תשלומים ל"מטות בחירות", עסקנים מקומיים ו"קבלני קולות" שכונתיים – נהרסה על ידו לחלוטין (זה התחיל כבר בבחירות 2015). אלפי "פעילים" וותיקים, שמידי מערכת בחירות כאילו עבדו וגייסו, אבל בעצם רק זכו לתשלומים מעל ומתחת לשולחן – לא "נקראו לדגל" הפעם. נתניהו גדע את "המסורת" שפוליטיקאים לפניו פחדו להעמיד במבחן. ציבור גדול של עסקנים ו"פעילים", בצמרת הליכוד ב"מצודת זאב" ועד לסניף השכונתי הנידח בדימונה, הורחקו למעשה מהקמפיין, ובעיקר – נפרדו מכסף הבחירות. גם הם היו שמחים בכישלונו.

בנימין נתניהו שכל הישג מדיני שלו הפך בתקשורת הישראלית ל"שגיאה פטלית", "טעות פוליטית", "משגה דיפלומטי" ו"אסון מדיני עתידי". כל התקדמות ושיפור מדיני תוארו כנסיגה; הצלחת המאבק חסר הסיכוי נגד איראן הפך ל"קרע עם אירופה"; ההישג המדהים של הכרה אמריקאית בירושלים בעצם רק "מעמיק את הקרע עם העולם הערבי"; הכרה ברמת הגולן שאפילו לא חלמנו על היתכנותה תוארה כ"חסרת כל משמעות"; ואפילו הצלחתו לדחות מלחמה מול החמאס בעזה הפכה לדידו של "גוש השלום" למחדל בטחוני נורא שיעלה לנו ביוקר; הישגיו מול הממשל האמריקאי והרוסי הוצגו ככישלון, כאבק ואפס כי יצרנו "קרע מול המפלגה הדמוקרטית". תמיד הכוס ריקה, או חצי ריקה. ומעבר לכל השנאה והבוז "הרגילים", נושא נתניהו על כתפיו את עול הביקורת והצחוקים על חשבונה של שרה נתניהו ובנו יאיר.

למרות הכול, למרות ביקורת וגיחוך שנתניהו הרוויח פעמים רבות ביושר, ביבי הוביל את הליכוד לניצחון בהיקף שמעולם לא זכה בו – 37-36 מנדטים בכנסת. הניצחון הוא של נתניהו אישית, גם אילו זכה רק ב-30 מנדטים. גם ניצחון זה מנסים הפרשנים להעלים במסך עשן של "העתיד המשפטי" שבדרך.

הצלחתו המדהימה מעידה שציבור עממי גדול בישראל חש ש"הפשעים" המיוחסים לנתניהו אינן עברות מוסריות. איך אפשר להוסיף בכתבי האישום את הסעיף של "הפרת אמונים"? "הפרת אמונים" של מי? של 37 המנדטים?

חלק גדול אחר של ציבור מעריך את מעלותיו ואת תרומתו למדינת ישראל מעל ומעבר ל"מעידות" שלו. וכמו שאמרה לי השבוע התופרת הבוכרית במתפרה ברחוב בן יהודה: "אני מצביעה למי שמסוגל לקפוץ למוסקבה ולדבר עם פוטין"...

כנראה שצריך להחליף את העם בבחירות הבאות.

מוטי היינריך

הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה 

אבי
אתה מפגר
לביבי אין שום השגים פרט לשחיתות אישית.ועוד הרבה מזה יתגלה בקשר לצוללות
0
נוריאלי אלי
בחירות 2019
בוקר טוב.יישר כוח מוטי. מילים כדורבנות.
0
דוד ס.
חוזר: ניצחון אישי עצום ומדהים של נתניהו
"הפרת אמונים" הן מילים מכובסות לשוחד.שמפניות וסיגרים בשווי של מאות אלפי ש"ח, זה שוחד.כתבות אוהדות בתקשורת תמורת הטבות מס על חשבון הציבור, זה הן שוחד והן הפרת אמונם של משלמי המס.קבלת מניות בכמעט חינם תמורת רכישת צוללות במיליארדי שקלים, שלא לצורך , זה לא רק שוחד והפרת אמונים. זו כבר ממש בגידה במדינה. תסביר זאת לתופרת הבוכרית ברחוב בן יהודה ולעוד כמיליון מצביעים שבחרו ביבי וגרמו למדינה לבצע לעצמה חרקירי.
0
יעקב
ביב והרציונאליות של האנשים
ביבי הוא דוגמה טובה (מיני דוגמאות אינספור) לחוסר הרציונאליות של אנשים.האנושות מתחלקת לשניים: כאלה שאוהבים את ביבי (אהבה עזה) וכאלה ששונאים את ביבי (שנאה גדולה).הדבר התבטא היטב בקלפי - חצי מהציבור הצביע עבור ביבי והחצי השני עבור **אנטי-ביבי** או נגד ביבי. (איש לא הצביע עבור גנץ או לפיד בגלל הם אוהבים את גנץ או לפיד - לא יכול להעלות בדעתי שמישהו אוהב את גנץ או לפיד...).ביבי, כמו כולם יש לו מעלות וחסרונות, אוהביו יצביעו על המעלות ושונאיו על החסרונות, ואלה גם אלה צודקים.אבל - לא ניתן להסביר את האהבה או השנאה לביבי באותן מעלות וחסרונות אובייקטיביים שקיימים. העסק הוא עמוק בתחום הבלתי רציונאלי - אהבה - שנאה.
0
אבי
תוסף פרשנות פוליטית
למה לא להוסיף פרשנות פוליטית, הפרשנים באולפנים ניבאו שויון בגושים עם טעות של 3% אבל מדד השוק הוכיח מי העם רוצה שיהיה בשלטון, והטעות היא של 10%.ורוב העם צדק, כרגיל.אפילו שרוב העם הוא אספסוף כיכרות, בוטים, שין-גימלים, לא מסוגלים לחשוב, מצביעים אנבלוק, מצביעים מהבטן ולא מהראש ועוד כל מיני שמות תואר מהסוג הזה.בסוף הם יבינו שזו לא המדינה הפרטית של השמאל.
0
דוד
חוזר: ניצחון אישי עצום ומדהים של נתניהו
דוד ס. אמר/ה :
"הפרת אמונים" הן מילים מכובסות לשוחד.שמפניות וסיגרים בשווי של מאות אלפי ש"ח, זה שוחד.כתבות אוהדות בתקשורת תמורת הטבות מס על חשבון הציבור, זה הן שוחד והן הפרת אמונם של משלמי המס.קבלת מניות בכמעט חינם תמורת רכישת צוללות במיליארדי שקלים, שלא לצורך , זה לא רק שוחד והפרת אמונים. זו כבר ממש בגידה במדינה. תסביר זאת לתופרת הבוכרית ברחוב בן יהודה ולעוד כמיליון מצביעים שבחרו ביבי וגרמו למדינה לבצע לעצמה חרקירי.
"הפרת אמונם של משלמי המס"... lol

0
לוי @
"רק לא ..."
מעט הרחבה לדברים (הנכונים מאד בעיני) ...נושא הבחירות אתמול היה באופן מובהק 'רק לא ביבי'. מישהו זוכר את הסיסמא, ומסע הסטיקרים 'רק לא ליכוד' ? טוב, זה היה לפני המון המון שנים - בבחירות 1981, כאשר מנחם בגין עמד בראש הליכוד.זהו אותו מנחם בגין הצנוע, הדמוקרט, איש המשפחה, שרבב אישי מעולם לא דבק בו. אבל ! הסיסמא, והשינאה, היו אז כעתה: "רק לא ...".כנראה יש כאן משהו הרבה יותר עמוק מהאישיות של "ביבי". זהו המאבק האידאולוגי בין תפיסת הימין לתפיסת השמאל. היות ומדינת ישראל היא אולי היחידה בגלובוס שאויביה רוצים בהכחדתה, וסימן שאלה מרחף על עצם קיומה - הרי שהמאבק המרכזי בין ימין ושמאל איננו במשמעות הכלכלית-חברתית הקלאסית, אלא במובן המדיני-בטחוני. ובתמצית: הנושא הפלסטיני. האם להחזיק ביהודה ושומרון, כי זו נחלת אבות ובלעדיהם יהיה סיכון בטחוני עצום למדינה - תפיסת הימין, או להיפטר מ"השטחים", כי איתם נהפך למדינה דו-לאומית, או לא דמוקרטית - תפיסת השמאל. זהו ויכוח לגיטימי, גם במדינת החופש, בהיותו נוגע לא רק לרמת האדם-הפרט, אלא לרמת המדינה על כלל אזרחיה. ויכוח כזה צריך להיות מוכרע במשאל עם. אבל אין אצלנו משאלי עם, לכן הוא מוכרע בבחירות הכלליות.רק שלמפלגות השמאל יש בעיה: רוב הציבור היהודי נוטה לתפיסה המדינית-בטחונית של הימין, וביתר שאת מאז אוסלו וההתנתקות. לכן לשמאל אין סיכוי לזכות בבחירות אם ישים את הנושא הפלסטיני במוקד מערכת הבחירות.אז מה עושים ? מסתירים את הנושא האמיתי, ומחפשים נושאים אחרים - כלכליים, חברתיים, אישיים - שבהם יהיה יותר קל לשכנע את הבוחר. לכן המעבר מ"רק לא ליכוד" ל"רק לא ביבי". אנחנו, מוקירי החירות והקפיטליזם, יודעים שבכל הנושאים הכלכליים-חברתיים אין כל הבדל בין הימין והשמאל. אלה גם אלה דוגלים באותה שיטה כלכלית. למרות שבשוליים, הימין טיפ-טיפה אולי פחות אטטיסטי מהשמאל. את הניסוח המבריק ביותר לזה טבע מוטי, בבחירות 1981: הליכוד והמערך הם היינו הך, אבל המערך הוא עוד יותר היינו הך.בהיבט הזה, 'זהות' היתה יוצאת הדופן היחידה, בהציגה תפיסת עולם כלכלית-חברתית שונה. כ'עצמאות' בשעתה.נקווה שבגמר ספירת הקולות הסופית לא נתאכזב. בכל מקרה, הישג גדול כבר יש: תפיסת העולם של החירות עלתה לדיון בהיקף נרחב.
0
אפרים ב.
כמה הערות
לחלק מהציבור יש זכרון קצר - לשאר אין זכרון בכלל לוי @ אמר/ה :
מעט הרחבה לדברים (הנכונים מאד בעיני) ...רק שלמפלגות השמאל יש בעיה: רוב הציבור היהודי נוטה לתפיסה המדינית-בטחונית של הימין, וביתר שאת מאז אוסלו וההתנתקות. לכן לשמאל אין סיכוי לזכות בבחירות אם ישים את הנושא הפלסטיני במוקד מערכת הבחירות.
בבחירות 2006 - אחרי אוסלו וההתנתקות , ניצח בבחירות מה שמכונה היום "גוש השמאל" ב 70 מנדטים ." ביבי הוביל את הליכוד לניצחון בהיקף שמעולם לא זכה בו – 37-36 מנדטים בכנסת. "בבחירות 2003 זכה הליכוד בראשות אריק שרון ב 38 מנדטים .בבחירות 88 זכה הליכוד ברשות יצחק שמיר ב 40 מנדטיםבבחירות 84 זכה הליכוד ברשות שמיר ב 43 מנדטיםבבחירות 81 זכה הליכוד ברשות בגין ב 44 מנדטיםבבחירות 77 זכה הליכוד ברשות בגין ב 43 מנדטים .אבל מי שמסוגל לקפוץ למוסקבה ולדבר עם פוטין , יכול גם למכור למכור לציבור ש"הפעם זה הנצחון הגדול ביותר בתולדות הליכוד "

0
יעקב
משאך עם
"אבל אין אצלנו משאלי עם"...הנה היה לנו אתמול משאל עם: "ביבי כן או לא"אלו לא היו בחירות בין ביבי לגנץ. מי זה בכלל גנץ? איש אינו מכיר אותו. הבחירות היו על כן ביבי - לא ביבי.
0
אפרים ב.
הבאג הדמוקרטי
"הצלחתו המדהימה מעידה שציבור עממי גדול בישראל חש ש"הפשעים" המיוחסים לנתניהו אינן עברות מוסריות. איך אפשר להוסיף בכתבי האישום את הסעיף של "הפרת אמונים"? "הפרת אמונים" של מי? של 37 המנדטים? חלק גדול אחר של ציבור מעריך את מעלותיו ואת תרומתו למדינת ישראל מעל ומעבר ל"מעידות" שלו. וכמו שאמרה לי השבוע התופרת הבוכרית במתפרה ברחוב בן יהודה: "אני מצביעה למי שמסוגל לקפוץ למוסקבה ולדבר עם פוטין"...ואולי הצלחתו המדהימה של ביבי מעידה על כך שמה שמכונה באתר זה " הבאג הדמוקרטי" עובד לא רק על הטבות חומריות אלא גם על על מה שקרוי הזיקפה הלאומית - כי הרי מה מעורר יותר את הזיקפה הלאומית של ציבור עממי גדול מיכולתו של המנהיג "לקפוץ לפגישה עם פוטין "?
0
יעקב
גנץ והפרצוף היפה.
הגורם החשוב ביותר בבחירות זה הפרצוף של המועמד וגובה קומתו. גנץ גבוה ובעל פנים נעימות. האם יש לו עוד מעלות? איני יודע. איני יודע עליו כלום, מעולם לא פירסם דבר, ולא החזיק תפקיד ציבורי או כלכלי שאני מסוגל לשפוט (אינני יודע כלום על שירותי הצבאי).הוא גם הקפיד לא לאמור שום דבר של ממש במערכת הבחירות.בכול זאת גנץ (או אלו שמימנו אותו ודחפו אותו) זיהו הזדמנות. מחנה "לא ביבי" הוא גדול וחסר מנהיג. אז קפץ גנץ למשבצת, גרף מיליון וחצי קולות ועשה לעצמו קריירה חדשה עד הפנסיה (השנייה).בארה"ב זה דבר ידוע שהגבוה שבין שני המועמדים לנשיאות תמיד מנצח. תבדקו לאורך ההיסטוריה, מאז הטלוויזיה קיימת כלל זה לא הופר.זה טבע הבחירות הדמוקרטיות.באשר למשאלי עם - לא ברור לי כיצד יכריע הציבור במשאלי עם בהעדר דמות אנושית שיכולים להתאהב בה או לשנוא אותה.
0
יעקב
נצחון לגנץ
אני דווקא סבור שהניצחון בבחירות האלה הוא של גנץ.בא אדם לא ידוע, ללא מצע וללא נסיון פוליטי, אוסף אוסף מקרי של פרצופים לרשימה, מכול הבא ליד, תוך חודשיים וכמעט מצליח להעיף את ה"אשף הגדול" ביבי.ביבי, בעל מעל ל 35 שנות וותק בפוליטיקה, ו3 קדנציות בתור ראש ממשלה, נאלץ להתמודד מול מועמד אפסי וכמעט עף. עוד ניצחון כזה....וביבי לא ראש ממשלה (הבאה) בזכות עצמו אלא בזכות החרדים ואנשי ארץ ישראל השלמה. הוא לא עומד בכוח עצמו - הוא תלוי באחרים...אני לא חושב שביבי ניצח.
0
יעקב
נצחון נוסח אידי אמין דאדא
אידי אמין דאדא ז"ש (זכרונו לשמצה), רודן אוגנדה לשעבר היה בצעירותו אלוף איגרוף בצבא הבריטי, בו שירת בתקופה הקולוניאלית.הוא נתן עצה (בסרט) למתאגרף צעיר: "שים לב ידידי, השופטים לא תמיד אובייקטיביים, אי אפשר לסמוך עליהם. לכן - כאשר אתה עולה לקרב איגרוף - תשתדל לנצח בנוק-אוט, אז אינך תלוי בשופט".ביבי לא ניצח בנוק-אוט...
0
לוי @
"הקפיצה" לפוטין.
אפרים ב. אמר/ה :
"... כי הרי מה מעורר יותר את הזיקפה הלאומית של ציבור עממי גדול מיכולתו של המנהיג "לקפוץ לפגישה עם פוטין "?
אולי, ואולי יש הסבר אחר ...את "הזיקפה הלאומית" אולי מעוררת זכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון. אבל "הקפיצה לפגישה עם פוטין" אולי מעוררת משהו שונה לחלוטין: הכרה שיכלית שראש הממשלה של מדינה פיצפונת "שקופץ" לפגישות תדירות עם מנהיג מעצמה, ולא רק אחת אלא שתיים, הוא כנראה ראש ממשלה טוב. אם תוסיף לכך עוד הכרה שיכלית שאותו ראש ממשלה יצר יחסים חסרי תקדים למדינתו עם מדינות גדולות וחשובות בגלובוס (סין, הודו, ברזיל) - הוספת בשכלך עוד נקודות לזכותו. ותוכל להוסיף גם פתיחת קשרים, שלא היו מעולם, עם מדינות ערב שבעבר היו עויינות לישראל - אז מכל אלה תגיע להכרה שיכלית, שאין לה כל קשר ל"זיקפה לאומית", שזהו ראש ממשלה טוב.ואת זה, אפילו משמיציו לא יכולים להכחיש. ועוד משהו קטן: מהו כלי המדידה שנותן תוצאה "ציבור ע-מ-מ-י" ?

0
אפרים ב.
חוזר: ניצחון אישי עצום ומדהים של נתניהו
לוי @ אמר/ה :
[ועוד משהו קטן: מהו כלי המדידה שנותן תוצאה "ציבור ע-מ-מ-י" ?
למען הסדר הטוב , הביטוי "ציבור עממי" מופיע בפרשנות של מוטי... בכל מקרה אני מרשה לעצמי להניח שהביטוי מתייחס להנחה/נתון לגבי החתך הסוציו-אקונומי הממוצע של מצביעי ליכוד . ולעניין פוטין והזיקפה הלאומית - מי שטבע את הסיסמה "ליכוד חזק " לעומת "שמאל חלש" פורט בדיוק על המוטיב הזה , בלי שום קשר להכרה שכלית . אגב, רוב אנשי "רק לא ביבי " אינם מתכחשים ליכולות ולהישגים שלו. הם פשוט חוששים מהנזק שהוא גורם בהפצת השנאה בקרב הציבורים השונים בארץ.

0
יעקב
חוזר: ניצחון אישי עצום ומדהים של נתניהו
"הם פשוט חוששים מהנזק שהוא גורם בהפצת השנאה בקרב הציבורים השונים בארץ."כי השמאל מלא נופת צופים ורק דברי מתיקה על ביבי (פושע, רמאי, מושחת, שקרן הם רק חלק מהפנינים) ורק ביבי "מפיץ שנאה"...שכחתי "פאשיסט" הקללה הכי נפוצה במשאל.
0
יעקב
2.5 מיליארד עלות השבתון בבחירות
יום הבחירות הוא יום שבתון בישראל, לפי חוק. השבתון הזה עלה לנו 2.5 מיליארד שקל. מחיר קצת גבוה - מחיר הדמוקרטיה.https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5492918,00.htmlאפשר בהחלט לעשות יום בחירות ללא שבתון... מקסימום שיקבלו העובדים שעה חופש (ולא יום חופש) כדי להצביע... אבל למה שלא יצביעו על חשבון זמנם הפנוי?עושים יותר מדי היסטריה מיום הבחירות... ובעיקר - הזלזול התהומי הזה בכסף שלנו. עוד 2.5 מיליארד - פחות 2.5 מיליארד --- זה "לא על חשבוננו" כלומר לא על חשבון העובדים.אז על חשבון מי זה? על חשבון הברון?
0
יעקב
טכנולוגיה מיושנת...
עוד בעיה זה שמכריחים אדם להצביע בקלפי שליד מקום מגוריו. מה זאת השטות הזאת??? עוד לא המציאו מחשבים?שיצביע כול אדם היכן שבא לו.... מה רע? אפשר בהחלט להבטיח, באמצעות רשת מחשבים, שאדם לא יוכל להצביע פעמיים.
0
מוטי היינריך
שבתון הבחירות עלה 2.5 מילירד...
אף אחד לא יודע כמה באמת זה עלה. יש בערך 900 אלף עובדי ציבור (גם זה לא בטוח, יש הטוענים שמדובר ב-1.2 מיליון...).יום חופש בודד לעובדי ציבור אינו מעלה ואינו מוריד ברוב המקרים. ממש לא חשוב. לדוגמה, מורים קיבלו משכורת על אותו יום אבל לא לימדו באותו יום... אף אחד לא ניזוק. התלמידים מאושרים וזה גם משהו.נזק ממשי נגרם בעיקר בסקטור הפרטי... פיגור של יום בפיתוח התוכנה, ייצור מופחת במפעל ותשלום שעות נוספות להשלמת הפיגור.נגרם נזק שקשה למדידה. בהחלט נזק מיותר.
0
מוטי היינריך
טכנולוגיה מיושנת
חברה פרטית, במימון פרטי, שלחה את החללית הישראלית לירח, נחזיק הערב אצבעות...אבל כדי לספור את ההצבעה בבחירות, המדינה של אומת הסטארט-אפ זקוקה לפתקי נייר ול-3 ימים של ספירה ידנית...
0
לוי @
והנזק הגדול: הפגיעה בזכות הקניין.
מעביד מחוייב בחוק לשלם לעובדיו עבור יום "השבתון" הזה, כאילו עבדו. ואם באמת עבדו - הוא מחוייב לשלם להם לפי תעריף מוגדל של 200% (זה בצורה פשטנית. בפועל החוק יורד לרזולוציה יותר מורכבת).המדינה רוצה לשלם עבור החג הדמוקרטי ? אין בעיה: שתממן את יום ה"שבתון" מכספי המיסים. מובן שלשם כך יהיה צורך בהגדלה מסויימת במיסוי, או בגרעון בתקציב.היש לכך תקדים ? בוודאי. חוק מימון המפלגות. והרי לנו הפטנט הכי גדול של המחוקקים: במקום להטיל תוספת מס (פויה !), ולהקלע לבירוקרטיה של העברתו לכל בוחר ובוחר (איחס !), ואגב זאת לנפח את תקציב המדינה, ולקבל קריאות בוז מהאזרחים ... יש פטנט גאוני: נעביר חקיקה שתחייב את אזרח א' לשלם במישרין לאזרח ב'. אחלה מדינה שבעולם - יש יום "שבתון" בכיף, ללא פגיעה בתקציב המדינה, וללא תוספת מס. זה רע ?כן. זה רע ונורא, כי המדינה פגעה בזכות הקניין של אזרח א'. וזו המדינה שתפקידה להגן על זכות הקניין שלו. מיהו אזרח א' ? כל מי שמעסיק עובדים. מה גודל הפגיעה ? כפונקציה של מספר העובדים.
0
יעקב
מינה צמח: הליכודניקים שיקרו והרצפה עקומה
לא רק שיקרו אלא שיקרו בכוונה כדי לחסל את ערוץ 12!... אם עשו זאת - כול הכבוד לליכודניקים! טוב להתנקם בערוצים עוינים.כמובן הכול בול-שיט. מינה צמח מעולם לא דייקה בשום תחזית - היא לא אשמה - לא ניתן לחזות תוצאות בחירות. כול האמונה בסקרים מופרכת מיסודה. כול הסקרים אינם אלא מניפולציה של עושיהם. היא מכרה לנו לוקשים שנים רבות ואנשים קנו למרות שטעתה בכול הבחירות.מוטב למינה צמח לפרוש, סוף סוף, לגימלאות. יותר מדי זמן היא משטה בציבור בטענות שווא.מזל שמצאה עכשיו גם תירוץ טוב... הליכודניקים אשמים.
0
יעקב
מינה צמח: קישור
https://www.themarker.com/advertising/1.7109857
0
יעקב
עלות הבחירות
קח את התל"ג ותחלק ב 300 (ימים בשנה) ותקבל הערכה טובה של סדר גודל עלות השבתון.ואם לא הייתה תוספת תשלום למשכורת הרופאים או האחיות בגין יום השבתון - נזק כן היה - התור לבדיקות וטיפול נדחה.
0
אירופאי
נא לא להאשים את הטכנולוגיה
והבחירות כאן היו בטכנולוגיה חדישה הכל "אוטומטי" רק מה?!התור הראשון היה להכנס לבניין בו נערכות הבחירות, נותנים את התעודת זהות לבדיקה, וישר לתור השני עמדת סריקה של הבר קוד אשר קיבלת בדואר על מנת להנפיק שובר בחירות, עכשיו אפשר לבחור מיד אחרי שיגיע תורך בתור השלישי לעמדה ממוחשבת, מכניסים את השובר לפתח הייעודי, פעם למעלה פעם למטה עד שתפריטי בחירה מתגלים על המסך (כאן הקשישים נשברים), בחרת? העמדה תדפיס לך "חשבונית " וישר לתור הרביעי אשר בו מחליפים "החשבונית " בתעודת הזהות.לעולם אין לפקפק ביכולת של בירוקרטים להשתמש בטכנולוגיה עכשווית כדי לבזבז יותר נייר ויותר זמן. החלק היותר מעניין הוא שלמחשבים יש תקלות כך במשך היום מספר תחנות הבחירה הצטמצם.הצד החיובי הוא שבחירות הינם תמיד ביום ראשון,כך שהביזבוז למשק הינו פחות, לעומת זאת האנשים שעובדים בבחירות הינם "מנודבים" ומשכורתם סנדוויץ לארוחת צהרים, כך שהמשק (כל מי שלא נודב) ממש מרוצה.
0
יעקב
טכניקה של בחירה
המערכת שלנו היא, כללית, בסדר למרות שהיא לא ממוחשבת.הבעיה היא שצריך לבוא להצביע במקום מגוריך. בני, למשל, חי בחיפה אבל היה צריך לבוא למרכז להצביע. אין הגיון בזה...
0
אירופאי
גם כאן
הבחירה הינה בבנין וחדר ספציפי אשר נמצא באתר מיועד, בדרך כלל בית ספר, הקרוב למקום המגורים.יתכן וההחלטה שרירותית, היסטורית או פתרון לבעיה קיימת. security תחום לא פשוט ולא השקעתי מספיק מחקר לבדוק נושא זה, תחושת הבטן היא שזהו שריד היסטורי, ובירוקטיה מקומית.בכל מקרה, הטכנולוגיה העכשווית בהחלט יכולה לפתור בעיה זו, אם היא בכלל קיימת, בצורה אלגנטית יותר, או שקניות מקוונות לא היו אפשריות. אבל הייתי מסתייג מלהציג שהטכנולוגיה היא הפיתרון כאשר לאנשים שמשתמשים בה אין מושג מה הם עושים.
0
יאיר ב
לאפרים - יש לזכור ויש להבין
הצלחתו של נתניהו אינה נמדדת באותם 36 מנדטים שהצביעו ישירות לליכוד, כל שאר מצביעי המפלגות המהוות את הגוש של 65 המנדטים גם הם תמכו בנתניהו - כי כך הגדירו עצמן מפלגות אלו עוד בטרם הבחירות.היחיד שחשש להתחייב לתמוך בנתניהו היה פייגלין, ולכן אני אישית שאוהב את גישתו החברתית כלכלית של פייגלין חששתי להצביע לו וכמוני מן הסתם היו גם אחרים, ולהערכתי חוסר ההתייצבות הברורה לצד נתניהו היא שמנעה את כניסת זהות לכנסת. כמו כן ניתן להניח ברמה גבוהה של בטחון שאלמלא החשש של נתניהו שריבלין עשוי להשתמש בכוחו כדי לממש את שנאתו אליו ולהכתיר את השמאל, נתניהו היה נמנע מ"לירות בתוך הנגמ"ש", דבר שהיה מביא גם להכללת מפלגתם של שקד ובנט - תומכי נתניהו המובהקים. בקואליציה בשל כך בהחלט נכון לטעון שגוש תומכי נתניהו בקרב הציבור בארץ הוא כ 70, ובקרב האוכלוסיה היהודית התמיכה בו שוות ערך ל 80 מנדטים. ואכן מעולם לא היה הישג כזה למפלגות הימין. אך כאמור לא נתניהו עשה זאת לבדו. התמוטטות הקומוניזם בעולם (ע"ע וונצואלה) ובמקביל התמוטטות חלום ה"אביב הערבי" ומחדלי אוסלו וההתנתקות. סייעו לו רבות
0

3000 תוים נשארו