הדפס עמוד זה
ראשון, 26 אפריל 2015 19:30

מאבק ירוק באמצעות שקרים והיסטריה

אצל הירוקים כל כביש צריך לבטל, אסור לבנות בפריפריה כי זה גוזל אדמה, ואסור בעיר כי הבניין מסתיר את השמש, על מפעל חדש אסור בכלל לדבר. אנשים צריכים להתקיים מיוגה ומדיטציה. כל ג'וק - מלך.

1541

אנו יודעים מזמן שהארגונים והפעילים הסביבתיים שמו לעצמם למטרה להיאבק נגד כל דבר, נגד כל תכנית פיתוח חדשה, כל מפעל חדש, כל ישוב או שכונה חדשה, כל כביש חדש. הטבע, לדידם, הוא מעל לכל, מעל לבני האדם ולצרכים שלהם. כל מה שבני אדם עושים פסול. גם התרגלנו שהמאבקים הירוקים נעשים, בדרך כלל, באמצעות הפצת הפחדה היסטרית וטענות בלתי נכונות. המאבק הקדוש שלהם חשוב בעיניהם יותר מהאמת.
 
הפיאסקו האחרון הייתה ההודעה ההיסטרית של משרד הבריאות ש"חצי ממקרי הסרטן של ילדים באזור חיפה נובעים מזיהום אוויר". שומו שמיים! רוצחים את הילדים שלנו! געוואלד! כמובן שידיעות אחרונות עשה מזה כותרות שמנות במשך יומיים, זה לחם בשבילם, זו תפוצה. גם ראש עריית חיפה עשה מזה הון פוליטי, ועשה מעשה בריונות בלתי חוקי כאשר שלח משאיות של העירייה (באקט סמלי) לחסום את המפעלים המזהמים (לדבריו), ו"להציל את ילדי חיפה".
 
אבל – מסתבר שהכול שקר. אנשים יותר שקולים במשרד הבריאות הודיעו ש"אין עדות לקשר בין זיהום אוויר לתחלואת ילדים בחיפה". המחקר שעליו כביכול התבססה ההודעה הראשונה אינו אומר את אשר משרד הבריאות הודיע – כאילו שיש עודף תחלואה בסרטן של ילדים בגלל זיהום אוויר. מסתבר שהזיהום בחיפה אינו חמור יותר או גדול יותר מאשר הזיהום בערים אחרות, וששכיחות מקרי הסרטן בחיפה אינו גדול יותר מאשר בערים אחרות. כל ההודעה הייתה מבוססת על שקרים ורצון לזרוע בהלה.
 
 
זיהום האוויר זה בוודאי לא דבר טוב, ובוודאי שצריך "להילחם" בו – כלומר – לנסות להקטינו ככל האפשר. אבל אסור שזה יהיה השיקול היחיד. ראשית, המצב אינו חמור במיוחד, מצב זיהום האוויר הוא סביר (ביחס למתרחש בעולם), זו לא הבעיה הכי חמורה שניצבת בפנינו. שנית – צריך לדאוג גם לפרנסה ולרווחה של האנשים. ושלישית: איננו יודעים מה הגורם לסרטן – הטענה שזיהום האוויר גורם לסרטן, ככל שנשמעת הגיונית, אינה מבוססת על ידע אלא על ניחושים. ניתן לציין, במאמר מוסגר, שתוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם, ותמותת התינוקות מהנמוכות בעולם – כך שמצבנו מבחינת הבריאות לא כל כך רע. צריך לראות דברים בפרופורציה, ללא היסטריה מבוססת על שמועות, ניחושים ודמגוגיה.
 
את הרקע לפרשה ההיסטרית האחרונה מסביר מור גלבוע, מנכ"ל המגמה הירוקה, במאמר בוואינט לרגל יום האדמה. בחיפה אושרו שלושה פרויקטים של פיתוח תעשייתי: 1. הרחבת בתי הזיקוק, 2. הקמת מתחם מפעלים חדש "קרקעות הצפון", ו – 3. נמל דלקים חדש בקריות. במסגרת האידיאולוגיה הקיצונית שלהם נאבקים, כמובן, הארגונים הירוקים נגד כל מעשה פיתוח חדש. פיתוח, פרנסה ורווחה חומרית אינם ערך בעיניהם. אנשים צריכים, לפי השקפתם, להתקיים מיוגה ומדיטציה. מפעלים זה פויה, זה אסור.
 
אנו צריכים, כמובן, לשמור על הסביבה, ולזהם כמה שפחות, אבל אסור לעצור כל פיתוח בטענות רגשיות בלתי מוצדקות. אי אפשר ולא צריך לחסום הקמת מפעלים חדשים. צריך להקפיד שבמפעלים חדשים (וגם בקיימים) יותקן ציוד סינון וניקוי פליטות וטיפול בשפכים, ושרמת הזיהום שהם פולטים לסביבה תהיה המינימאלית האפשרית – במסגרת הטכנולוגיה הקיימת. זו המטרה הלגיטימית למאבק של ארגונים ירוקים. המפעלים דרושים כדי לפרנס אותנו, להביא רווחה חומרית. הרווחה האנושית היא ערך חשוב.
 
הגישה של הארגונים הירוקים – כפי שמשתקפת בפרשייה אחרונה זו (ורבות אחרות) דוגלת האיסור מוחלט של כל דבר, בלי קשר לכמות הזיהום הממשית שהוא יוצר. אצלם כל מפעל הוא פויה, פסול מיסודו. כל שכונה חדשה – פסולה – כי היא תופסת קרקע שקודם לא הייתה בנויה. הפסילות הגורפות האלה, והשימוש בשקרים והפצת הפחדה היסטרית מוציאים לארגונים הירוקים שם רע כאנשים קיצוניים, היסטריים ולא הגיוניים.
 
יעקב

עודכן לאחרונה ב שישי, 27 מאי 2016 16:50

פריטים קשורים

עמי
והכסף שכחנו?
יעקב שלום, נכון למדי - עדיין חשוב גם לדאוג לסביבה. אבל החמצת העיקר - לארגונים "הירוקים" יש מטרה ברורה להגיש התנגדות לכל תכנית פיתוח ולכל תכנית בניה מתוך מטרה ליצור דיון והליכי בירוקרטיה אשר יעכבו וישהו הביצוע. ולקבלן אין ברירה ואז "תורם" לארגון הנ"ל על מנת שיסירו ההתנגדות וניתן יהיה לבנות. ראוי היה להביא השימוש הציני הזה לידיעת הכלל!
0
אשר פט
המאבק לא "ירוק" אלא "אדום"
http://www.amazon.com/Watermelons-Green-Movements-True-Colors-ebook/dp/B005BE0S02/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1430118703&sr=1-1&keywords=watermelons+the+green+movement%27s+true+colors http://www.amazon.com/Politically-Incorrect-Global-Warming-Environmentalism/dp/1596985011/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1430118630&sr=1-1&keywords=the+politically+incorrect+guide+to+global+warming+and+environmentalism
0
יעקב 1
זה לא בדיוק "אדום" - זה קרוב
אני לא חושב שהפעילים הירוקים קראו את קרל מרקס ומנהלים מאבק למען הקומוניזם.הם צעירים תמימים ששטפו את מוחם עם דמגוגיה. הם מנהלים מאבק למען מטרה שנראית להם טובה: שמירת הטבע. ואכן זו מטרה טובה. רק צריך גישה יותר מאוזנת ורציונלית, ולא להיסחף אחרי הרגש למאבק חד צדדי קיצוני נגד כול דבר.צריך גם לא לשכוח שאכן קיימים מפעלים שמזהמים, וחוסכים כסף בזה שנמנעים מלנקות את השפכים והפליטות שלהם שאותם מטילים לרשות הציבור. צריך לנקוט צעדי אכיפה נגד מפעלים כאלה, כדי שיטפלו ויטהרו את השפכים והפליטות, על מנת לזהם כמה שפחות.
0
יעקב 1
המזהם הגדול: חברת החשמל
המזהם הכי גדול במפרץ חיפה, במשך שנים ארוכות, הייתה תחנת הכוח של חברת החשמל, ששרפה מזוט.לפני שנתיים או שלוש עברה התחנה לשימוש בגז, ולכן הזיהום ירד בהרבה. אני מניח שכול הסטטיסטיקות על זיהום אוויר במפרץ לא כול כך מעודכנות.אני גם לא בטוח שכעת תחנת הכוח התקינה את כול ציוד הסינון האפשרי כדי להקטין את הזיהום. חברת החשמל, הנמצאת בשליטת הוועד שלה, דואגת רק למשכורות אסטרונומיות ותנאי מפליגים לעובדים, אבל אין לה כסף לציוד סינון והקטנה של זיהום.
0
אשר פט
יעקב, מי ששטף המוח, כן קרא את מרקס
CLUB OF ROME?
0
יעקב 1
זרם המתנגד למהפכה התעשייתית
יש זרם מחשבה ברור בקרב ה"אינטלקטואלים" השונא שנאת מוות את המהפכה התעשייתית וההתפתחות הטכנולוגית. למשל: ברבה טוכפלד (היסטוריונית אמריקאית-יהודית) כתבה פעם שהאסון הגדול ביותר שקרה לאנושות היה המצאת המכונית.הקומוניסטים דווקא אימצו את המדע והטכנולוגיה, וטענו שהקומוניסם הוא אירגון חברתי לפי שיטות מדעיות... האידיאל שהם ניסו ליישם בתכניות החומש שלהם היה תיעוש מהיר. הם נהגו להתגאות בכמויות (טונות) הפלדה שהם ייצרו.בברה"מ הקומוניסטית התרחשו גם האסונות של זיהום סביבתי הכי גדולים בעולם (שנשכחו אולי, בצדק, בצל רצח ההמונים שביצעו הקומוניסטים).אז - יש פה שני זרמי מחשבה בהחלט לא זהים. המשותף להם: התעלמות מהמציאות - שבי בידי האידאולוגיה.
0
אשר פט
קומוניזם בבריה"מ לא היה "שמאל" אלא
קומוניזם בבריה"מ לא היה "שמאל" אלא סוג של פאשיזם.קומוניזם בבריה"מ לא היה "שמאל" אלא סוג של פאשיזםיעקב, אני מסכים איתך אבל הניתוח שלך, עם כל הכבוד, אינו יורד לשורשים. כדי להבין את התופעה שאנו מדברים עליה, יש לנסות להבין מה עומד בבסיס האידיאולוגיה של השמאל. לא מה שאומרים האנשים, מתנגדים או תומכים - אלא - מה המעשים של האנשים שאנו קוראים להם שמאל? אם נוכל מתוך במעשיהם, בעמדותיהם, לגלות מטרה שאף אחת מפעולותיהם אינה סותרת אל אף שאין זו מטרה מוצהרת, אז נוכל לטעון במידה רבה של צדק שזוהי המטרה האמיתיתובכן לדעתי, אם מנסים ל"הרכיב" את ה"מבנה" של מעשי האבטיחים ואנשי השמאל האחרים, הרי שיש רק מטרה אחת שאינה סותרת (בסופו של תהליך הניתוח) את עמדותיהם: להכחיד את המין האנושי. אולי זה נשמע קיצוני ואפילו מטורף, אולי הרוב המוחלט של פעילי השמאל אינם מודעים לכך בעצמם, אך זוהי המסקנה היחידה שאינה נסתרת ע"י שום טענה ומעשה של האבטיחים. שים לב שהם מתנגדים לכל דבר (מעשי) שגורם רווחה ועונג ("אסור סוכר, אסור קולה, אסור מלח, אסור חופשות, אסור מכוניות, אסור תאורה טובה, אסור להתקלח עם ראש-מקלחת נוח - EPA) לאדם ותומכים בכל דבר המקשה את החיים על בני האדם.כל עוד יהיה בן אנוש אחד קיים, הוא יפר את ה"איזון" שאליו הם שואפים. זה השורש של העיניין.
0
בתיה אבן
המזהם העיקרי הוא החקלאות התעשייתית
עיקר הנזק הסביבתי - כלכלי, עיקר הזיהום של הקרקע, מים, אויר בארצנו נוצר ע"י 2 אחוז מהאוכלוסיה, אותם פיאודלים שמאלניים העוסקים במציצת סובסידיות באמצעות העסקת תאילנדים אך בשל "העדפות קרובים" פוליטיות שמאלניות (ע"ע תקשורת והחונטה המשפטית), אין הציבור מודע לכך, וממילא גם לא נאבק נגד הגזל וההרס.ולכן מי שיהרוג חתול יוקע ויובא למשפט, אך מי שיהרוג אלפי אפרוחים יקבל מענקים וייחשב לחלוץ מפריח שממה. לכן יעצרו את הבניה בארסוף - מאה דונם באיזור געש. אך איש לא יתלונן על כך שגעש עצמה רובצת על עשרות אלפי דונם שם.הזיהום העיקרי בערים נוצר בשל הצפיפות בהן. אך בשל העובדה שאותה חונטה פיאודלית שולטת על מרבית קרקעות ארצנו באמצעות המועצות האיזוריות שבניהולה, היא המונעת התיישבות יהודית. היא זו שבעקיפין מאלצת מאות אלפי יהודים לצאת ולהסתכן בהתיישבות בקרב אוכלוסיה ערבית, כדי להגשים חלום של בית עם 3 עצים ופיסת דשא.אם השמאל היה באמת ירוק, הוא היה פועל נגד המפגעים העיקריים. אך השמאל משתמש "בירוקות" שלו כפי שהוא משתמש בנושאי "זכויות אדם" או "דמוקרטיה", כסיסמאות כדי לפגוע ביהודי ה"קפיטליסטי", ביהודי המאמין, ביהודי המחפש פרנסה. בקיצור בכל יהודי שאינו "משלהם"
0
יעקב 1
חקלאות זו גם פרנסה לגיטימית
וזה לא הנושא של פוסט זה.זה לא נכון שחקלאות מזהמת יותר מתעשיות מסוימות...
0
יעקב 1
הזיהום בחיפה אינו חמור מאשר
במקומות אחרים בארץ.הנה הודעה של מנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה:מנכ"ל משרד להגנת הסביבה דוד לפלר אמר כי זיהום האוויר בחיפה אינו גבוה יותר מבשאר חלקי הארץ. לדבריו, ישנן דירות יוקרה במרכז הארץ שנמצאות בסמוך לצירי תנועה מרכזיים ותושביהם סובלים מזיהום אוויר חמור יותר מזה שבחיפה.פעילי התנועות הירוקות מפיצים שקרים.
0

3000 תוים נשארו