הדפס עמוד זה
רביעי, 22 אוקטובר 2014 08:16

מדינת הסעד והירידה בשיעור הנישואין

סוציולוגים שוברים את הראש בניסיון להסביר את התופעה. כרגיל יש הרבה סיבות, אך העיקרית: תרבות הקצבאות.

1499

      מקור: וויקיפדיה

בארה"ב (וכנראה בארצות רבות אחרות) 
נרשמה ירידה גדולה בשיעור הנישואין, כלומר בשיעור הקמת המשפחות. בשנת 1960, רק 1 מכל עשרה מבוגרים (מעל גיל 25) מעולם לא התחתן. בשנת 2012 השיעור היה אחד מכל חמישה.

סוציולוגים שוברים את הראש בניסיון להסביר את התופעה. כרגיל יש הרבה סיבות, ביניהן – מתירנות, פמיניזם, נישואין חד מיניים ועוד. אבל, נראה שהסיבה המרכזית היא אחרת: תרבות הקצבאות – ההרגל לחיות מקצבאות ממשלתיות. אמהות חד-הוריות מקבלות תמיכה נדיבה של קצבאות. אז קורות כמה תופעות: ישנה התופעה של בחורות צעירות מבתים עניים שמעדיפות ללדת ילד בגיל צעיר מאד, ואז הן מקבלות דירה וקצבאות מהממשלה, ויוצאות בצורה כזו לחיים "עצמאיים" – הן בורחות מבית עני ולעיתים הרוס ופוגעני של ההורים.


תופעה אחרת היא – זוגות שחיים יחד, אך מעדיפים לא להינשא רשמית כדי שיוכלו ליהנות מקצבאות של חד-הוריות, קצבאות ההולכות לאיבוד במקרה של נישואין.

גורם נוסף הוא, כאמור, הפמיניזם – או במילים אחרות: המלחמה החברתית נגד הגברים. יש אפליה נגד גברים במקומות רבים: מוסדות חינוך (כמעט כל המורים הן מורות), בחוקים הסוציאליים וחוקי הנישואין והגירושין. הגברים פשוט "שובתים", ומסרבים לקחת על עצמם התחייבויות.יש אפילו ספר על התופעה.

 

יעקב

עודכן לאחרונה ב שלישי, 26 אפריל 2016 04:41

פריטים קשורים

בתיה אבן 22/10/2014
הסיבות לירידת שיעור הנשואין
הסיבה העיקרית לירידת שיעור הנישואין היא ההתרחקות מהדת וערכי המשפחה - ובמקביל לכך האללת נושא "החופש האישי",. , והסיבה הנוספת היא הקלות של חיים ללא מחויבות ושותפות. וזאת בעקבות הגדלת כניסת הנשיים לשוק העבודה הראויה מחד, והקלות לאחזקת משק בית עם כניסת המיקרוגל, הארוחות המוכנות עבור הגברים מאידך.כאשר ההזדקקות זה לזה פוחתת, ואין לחץ דתי חברתי להקים משפחה מקובלת, רבים מעדיפים את החופש האישי
0
יעקב 22/10/2014
כול הסיבות נכונות
כול הסיבות שכתבת, בתיה, נכונות.כנו שאמרתי, יש הרבה סיבות (כולל אלה שאני ציינתי). מה המשקל של כול אחת קשה לדעת.התרופפות ערכי המשפחה היא ללא ספק סיבה חשובה.
0
דיי-לזומביות22/10/14
המצאת הפמיניזים לשרות בעלי ההון
ההון -פמניזים , הביאו דרך הרס המבנה החברתי והמשפחתי, לרווח כספי גדל יותר, מהבנה שאשה יוצאת מהבית היא לא מייצרת מזון בבית ועוד ועוד שמתחרה בהם , החחברות כך הכפילו בעשרות מונים את ריוחיהם בייצור מוצרי ם לבית ובכלל ,הצריכה הגדילה את עצמה אשה מחוץ לבית מבזבזת
0
יואל 22/10/2014
תיקון קל למאמר
תיקון לשורה שביעית - יש להוסיף מרכאות סביב עצמאיים.הקוקיה החד-הורית נמלטת מבית עני ודה-פקטו משתכנת בבתים של אנשים זרים. המדינה מחייבת אנשים זרים לממן את ה"עצמאות" שלה ואת הילד שלה.
0
יעקב 22/10/2014
החלפת "עצמאות"
אכן, הנערה המתבגרת משתחררת מהתלות בהוריה (שעלולים לפעמים לדרוש ממנה חו"ח לעזור בפרנסת המשפחה), ועוברת להיות תלויה בפקיד הסעד ובחוקי הסעד שלא מאפשרים לה להינשא (פן תאבד את ה"זכויות"). ייתכן שלפעמים (תלוי במקרה) העסק הוא טוב בשביל הנערה.
0

3000 תוים נשארו