רביעי, 01 מאי 2024 17:53

1 במאי – יום הזיכרון לקורבנות הקומוניזם במאה ה-20

כמידי שנה, אנחנו מציינים את ה-1 במאי כיום זיכרון לקורבנות הקומוניזם במאה ה-20. הפעם נַפְנה את הזרקור אל מושג מודרני לכאורה "פייק ניוז" או בקיצור "פייק" ובעברית פשוטה – שקר.

2655

ב-1 במאי אנו מציינים את קורבנות הקומוניזם במאה ה-20. למעלה מ-100 מיליון בני אדם נהרגו – לא במהלך מלחמה נגד אויב חיצוני תוקפן, אלא נרצחו בידי ממשלתם, בני עמם – "מדינתם".

הם נרצחו בשם ניסיון-שווא ליישם אידיאולוגיה קולקטיביסטית שמתעלמת מחופש הפרט, מזכות האדם לקניין פרטי, ומזכותו לחיות על פי העדפותיו.

רבות כתבנו על עריצות הקומוניזם והסבל שגרם, על אי-המוסריות שבבסיס הרעיון הסוציאליסטי, על חוסר התוחלת שבניסיונות השווא להגשימו וכי לא קיימת דרך לנסות להגשימו ללא הפעלת כוח, גדרות תיל ומשטרה חשאית.

ביום הזיכרון הזה ננסה להבהיר זווית נוספת: מדוע ניסיונות ליישום סוציאליזם מביאים בהכרח לתרבות של פייק ניוז ממוסדת והמונית – תוצאה בלתי נמנעת של האידיאולוגיה האדומה.

נתחיל בסיפור אישי של ידידנו יעקב – שקר "אנשי פנפילוב":

עברתי קורס קצינים, במסגרת העתודה האקדמית, בבה"ד 1 בשנת 1966. מפקד בה"ד1 באותו זמן היה אלוף משנה מאיר פעיל (קומוניסט ציוני, הקים תנועה שהתאחדה עם מק"י – המפלגה הקומוניסטית הישראלית).

בדרך כלל, בבתי ספר לקצינים בעולם, קוראים ומלמדים סיפורי קרבות, כלומר – קוראים ספרים על נושאים צבאיים ולומדים מהם לקחים.

בקורס הקצינים שלי – הספר היחידי שנדרשנו לקרוא היה "אנשי פנפילוב" על הגבורה של החיילים הרוסים שנלחמו בנאצים בשערי מוסקבה, ועל המנהיגות של הקצינים הרוסים, אותה ביקש מאיר פעיל שתשמש לנו כדוגמה. אל"מ מאיר פעיל רצה שנלמד על ערכי מנהיגות של קצין מתוך ספר זה.

קראתי, כמובן, בזמנו את הספר, ומצאתיו מעניין, אם כי קצת מלא פאתוס (רגש).

לקח לי הרבה...ה זמן להתבגר.

היום קראתי בוויקיפדיה את הסיפור.

בקיצור: שקר. לא היה ולא נברא. תעמולה קומוניסטית חסרת בסיס מציאותי.

סטאלין התלהב בזמנו מסיפור הגבורה (שהמציא עיתונאי, ופרסם בעיתון "הכוכב האדום"). סטאלין העניק תואר כבוד, "גיבור ברה"מ" (פוסט מורטם – אחרי מותם) ל-28 החיילים שנפלו כביכול בקרב הגבורה וההקרבה (כל חיילי המחלקה).

לא היה ולא נברא. לא הקרב, לא הגבורה וההקרבה, לא המנהיגות. כלום. הכול סיפור אגדה. הכול תעמולה קומוניסטית שקרית.

הקרב המדובר התרחש לפי הסיפור ב 16 לנובמבר 1941, בשערי מוסקבה.

בשנת 1948 חקר הצבא הסובייטי את הפרשה והגיע למסקנה שלא היו דברים מעולם, אבל הם לא פרסמו את מסקנתם כדי לא לפגוע באגדה המופלאה על קרב הגבורה וההקרבה (וגם כי סטאלין עדיין חי).

ואני למדתי את השקר הזה ביוזמת אל"מ מאיר פעיל ב- 1966, ועד היום לא ידעתי שהכול שקר... הייתי צריך לחשוד... אין שום דבר שהקומוניסטים מפיצים שאינו שקר...

קראו את הערך "אנשי פנפילוב" בוויקיפדיה.

פייק-ניוז Fake news – ידיעות כזב

המושג נראה לרובנו כתופעה חדשה, לרוב ויראלית, מושג שנפוץ מאז המצאת הרשתות החברתיות באינטרנט. אולם, פייק-ניוז קיימים מאז ומתמיד ולכל אורך ההיסטוריה, גם אלפי שנים לפני המצאת פייסבוק...

אימפריית הרשע הקומוניסטית – 70 שנים של פייק ניוז

המרקסיזם גורס כי כל אמצעי הייצור – קרקע, הון (לא רק כסף אלא גם מיכון, מפעלים, וכל הנדרש לייצור מוצרי צריכה) יהיו בבעלות "העם". אין רכוש פרטי. גם יתר השירותים (תקשורת, עיתונות, חינוך, קולנוע וכו') – לא יהיו בבעלות פרטית. לכן, עיתונים, ערוצי רדיו וטלוויזיה היו בבעלות הממשלה והמפלגה הקומוניסטית.

מדינה שמנסה ליישם את התורה הסוציאליסטית, תוך כפיית שוויון בין תושביה, תהפוך בהכרח למדינה ענייה. הרחבנו על כך בכתבות בשנים קודמות. ביטול חופש הפרט ליזום, לייצר, לצבור רכוש וכל קניין אחר – חייב להוביל גם לביטול חירויות פרט אחרות כמו הזכות להבעת דעה, הזכות לחופש תנועה ועוד.

כדי למנוע הגירה המונית (בריחה) של תושבים מהגוש הקומוניסטי אל המערב המשגשג לא היה מנוס מסגירה הרמטית של גבולות המדינות בגדרות תיל, חיילים, משטרה חשאית, עונש מוות, חומת ברלין. אך לא די בכך, צריך גם לשטוף לעם את המוח בפייק ניוז – מצג שווא של מציאות מדומיינת כדי למנוע התקוממות עממית – צריך להמציא "הישגים", צריך להסביר כמה המערב מושחת ואומלל.

כך הפך כל נאום של פקיד-ציבור לשקר, כל ידיעה בעיתון (הממשלתי) לפייק, כל תוכנית רדיו וערוץ טלוויזיה הציגו מציאות כזב. גם כיום, צפון קוריאה הקומוניסטית של עידן האינטרנט מנותקת מהרשת העולמית, קיימת רשת פנים-מדינתית בלבד וגם היא מפוקחת באופן מלא. הגולשים חשופים למידע "מוּרשה" בלבד. הכול פייק.

בברית המועצות ("רוסיה" הקומוניסטית) היו שני עיתונים ארציים יומיים גדולים. האחד – "פראבדה" ("האמת" ברוסית), השני – "איזווסטיה" ("חדשות" או "ידיעות" ברוסית). הרוסים היו מתבדחים (בשקט כמובן...): "באמת אין חדשות, ובחדשות אין אמת".

פייק ניוז היה ההצלחה הגדולה והיחידה של הקומוניזם לאורך עשרות שנים

גם וויקיפדיה נפלו בפח. בויקיפדיה בעברית קיים ערך "פייק ניוז". ערך מפורט וארוך עם ניתוח היסטורי, הסברים על הרשתות החברתיות ודוגמאות מארצות הברית. בתוך כל המלל יש משפט אחד בלבד על ברית המועצות. ניסוחו מתחיל במילים "גם בברית המועצות"... ממש שולי – "גם".

הקומוניזם ביסס את אימפריית הפייק-ניוז הגדולה בהיסטוריה האנושית. למעלה ממיליארד אנשים בגוש הקומוניסטי הולעטו בשקרים ממוסדים יום יום. חלקם גם הופץ ל"אידיוטים השימושיים" במערב. הערך בוויקיפדיה מייצג חוסר הבנה מוחלט של אימפריית הרמייה הקומוניסטית – כ-70 שנים של רשע ושקר.

מוטי היינריך

הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה

כתבות בימי זיכרון קודמים:

1 במאי 2023   1 במאי 2022   1 במאי 2021   1 במאי 2018   1 במאי 2017   
1 במאי 2016   1 במאי 2015   1 במאי 2014   1 במאי 2013   1 במאי 2011

   
   
   

   



עודכן לאחרונה ב רביעי, 01 מאי 2024 18:28
יעקב
מאיר פעיל לא היה היחידי
מאיר פעיל לא היה היחידי שאהב את "אנשי פמפילוב". מסתבר שזו הייתה אופנה וכול הפלמח היה מאוהב בספר. מאיר פעיל לא היה הקומוניסט היחידי בארץ. הארץ הייתה מלאה אותם.
1
תחריראל
מילא שוגג. אבל בזדון??
מילא כשאנשים אוהבים פרסומים שהם מאמינים בנכונותם, למרות שבדיעבד מתברר שזה שקר וכזב.
הבעיה בימינו שאנשים צורכים ומפיצים תוכן שקרי ביודעין.

0

3000 תוים נשארו