הדפס עמוד זה
שבת, 17 דצמבר 2011 00:00

ועידות שינויי האקלים – פטפוטי סרק יקרים

כבר 17 שנה מתכנסים אלפי "נציגים" מהעולם לשבוע של פטפוטי סרק. הם שורפים טונות דלק מטוסים, אוכלים כל טוב בכמויות, גרים במלונות יוקרה, עושים חיים על חשבון הציבור וקוראים לנו להצניע לכת ולשבת בחושך.

משלחת קק"ל לועידת דורבן 

1225

הנה מאמר של ד"ר אור קרסין, ראש משלחת קק"ל לוועידת דורבן לשינויי האקלים, מומחית למדיניות שינוי האקלים, וחברת הסגל במחלקה לסוציולוגיה של האוניברסיטה הפתוחה (בעלת רקע משפטי).

זה מתאים, סוציולוגים ומשפטנים מנהלים את ענייני שינוי האקלים. אף פעם לא הבנתי בדיוק מה זה סוציולוגיה, עכשיו אני מתחיל להבין. זה דיבורים על שינוי האקלים. שינוי האקלים הוא נושא מתאים לסוציולוגים – כולו פטפטת סרק. אבל ועידת אקלים בלי משלחת ישראלית גדולה אי אפשר. אני מתפלא ששכחו לקחת את הנשיא פרס, כמו לפני שנתיים, הנשיא שלנו סוציולוג גדול. 

כבר 17 שנה מתכנסים אלפי נציגים מכל העולם (ועידת דורבן, קיוטו, קנקון, קופנהגן ועוד) לשבוע של פטפוטי סרק. הם שורפים דלק מטוסים בטונות, אוכלים אוכל טוב בכמויות, גרים במלונות יוקרה ועושים חיים. הם מונים עשרות אלפי "נציגים", כולם על חשבון ממשלותיהם – כלומר על חשבון הציבור, ומטיפים לנו להצניע לכת ולהקטין את הצריכה, וגם לשבת בחושך כדי להציל את כדור הארץ. 

הם מדברים שטויות ריקניות כמו המשפט הבא:

"... לחתום על ההסכם הנדרש לייצוב עליית הטמפרטורה, ללא יותר מ-2 מעלות במאה הקרובה. חריגה מיעד זה, כפי שמוסכם כיום באופן נרחב, תביא להשפעות הרסניות ברחבי העולם." 
כאילו שלסוציולוגים ולמשפטנים (ולמישהו בכלל) יש מושג ירוק בכמה מעלות עשויה או עלולה לעלות הטמפרטורה, ומה עושים כדי "שלא תעלה מעל 2 מעלות", ומה האסון הגדול שיקרה אם כן תעלה. הכול פטפוטי סרק.

פרוטוקול קיוטו עומד לפוג בשנה הבאה. אין שום סיכוי להשיג הסכמה חדשה. וגם לו הושגה הסכמה כלשהי – סביר שהיא הייתה מניבה את אותן תוצאות שהניבה ההסכמה הקודמת (הסכם קיוטו) – כלומר: כלום, אפס מוחלט. שום דבר לא יקרה, עם הסכם או בלי הסכם. אבל העיקר: להתראות בוועידת האקלים בשנה הבאה. בסעיף זה יש הסכמה רחבה מקיר לקיר. 

הוסכם להמשיך ולדבר

זו הנוסחה הסטנדרטית המתפרסמת בכל וועידה בינלאומית שנגמרת בכישלון מוחלט. נוסחה זו, התקבלה גם בוועידת האקלים בדורבן. כ- 10,000 נציגים מ- 200 מדינות קיימו דיונים מאד קדחתניים ואינטנסיביים במשך שבועיים. ב- 72 השעות האחרונות הם ויתרו על שינה כי היו דיונים סביב השעון. הם יכלו לחסוך לעצמם את המאמץ ולחתום על הצעת הסיכום עוד לפני פתיחת הוועידה...

בסוף הם החליטו שהדיונים לגיבוש הסכם המשך לקיוטו יימשכו, כשכרגע אין הסכמה על שום פרט או נושא.
מדינות אירופה לחצו שהסכם ההמשך יחייב גם את המדינות המתפתחות (סין, הודו, ברזיל), ויטיל מגבלות על הפליטות שלהן. המתפתחות אמרו "תשכחו מזה, אנו לא נשאיר אנשים רעבים בגלל שום הסכם אקלים. הפרנסה והאוכל של אנשינו קודמים". אז הסכימו שיהיה הסכם בלי לפרט איזה סוג של הסכם. כלומר – לא הסכימו על כלום.

סעיף שני היה החזרה על 7 החלטות קודמות – תוקם קרן של 100 מיליארד דולר לשנה לסייע למדינות מתפתחות לעבור לאנרגיה ירוקה. מה שלא הוחלט: מי ייתן את הכסף ומי יקבל, ובאיזה תנאים. העיקר, שיש כוונה להקים קרן, אי שם ב- 2020.

בינתיים הודיעה קנדה שהיא פורשת מהסכם קיוטו הישן. היא פורשת כי לא עמדה ביעדי צמצום הפליטות שלה, ואילו לא פרשה הייתה אמורה לשלם קנס. הם לא מתלהבים מהרעיון של הקנס. הממשלה הנוכחית האשימה, כרגיל, את קודמתה, שחתמה על הסכם קיוטו, שלא עשתה די לצמצום הפליטות. בוודאי שלא עשתה, כי אין הרבה שניתן לעשות, ואף אחד לא עומד ביעדי הצמצום. אבל נוח להאשים ממשלה קודמת ממפלגה יריבה.

אבל הקרקס של ועידות האקלים רבות משתתפים, במימון משלמי המיסים, בעל מסורת מושרשת של 17 שנה, יימשך. לא חשוב ההישגים, העיקר הוועידות, כל פעם באתר נופש אקסקלוסיבי חדש. 

יעקב

עודכן לאחרונה ב רביעי, 03 ינואר 2018 18:55

פריטים קשורים

קלונימוס (ה"בדיחה")
ל-9תשובה עניינית לתגובה 1 כנראה כבר לא תצליח להוציא... אבל הסגנון הבוטה, משתלח ונרגז בכל זאת חשף את כותבו... גם זה משהו בנשף המסיכות הזה...
0
קלונימוס
הוגנותמי שמתקנא "בחיים הטובים" של באי הכנס, על חשבון המדינות שהם מייצגים (ועל חשבון משלם המיסים כמובן), מוזמן לקדם כנסים בינלאומיים כאלו, אבל למטרות הפוכות... לחלופין, ליזום (כל אחד במדינתו כמובן) איסור גורף בחוק על קיום ו/או מימון כנסים של נציגי ממשלות במימון ממשלתי...ועוד שאלה מעניינת - האם הכותב היה מתנגד באותו להט גם לכנס של 200 מדינות, ול"חיים המשוגעים" של באי הכנס, גם אם מטרת הכנס הייתה ראויה בעיניו ?... (לדוגמה - כנס מחאה לבלימת "הגל הירוק" העולמי עד כדי הפסקתו וחיסולו המוחלטים ? ...).מומלץ מאד לא להתבלבל ולא לבלבל בין שתי סוגיות נפרדות, שהקשר ביניהן רופף למדי (יש ישנו בכלל). סוגיה אחת היא הנושא של הכנס וסוגיה נפרדת לחלוטין היא מקורות המימון שלו. הכותב צריך לשאול את עצמו וגם לענות:1. האם כנס דומה עם מטרה זהה, אבל הפעם במימון פרטי לחלוטין, כן היה מקובל עליו ?2. האם כנס דומה, שמטרתו בלימת "הגל הירוק" העולמי, המתקיים במימון ממשלתי ועל חשבון משלם המיסים, כן היה מקובל עליו ?גם אם תשובת הכותב היא שלילית לשתי השאלות גם יחד, על הכותב לדעת להפריד את המשתנים ולהקפיד על משמעת חשיבה לוגית ומתודית. צרות עין לשמה, על "חיים משוגעים", אינה משרתת את מטרת הפוסט ועלולה להחשיד כשרים בהטיה מראש של הפוסט לכיוון האידיאולוגי הרצוי לכותב, תוך שימוש בכלי זר לגופו של הדיון ושמו: "החיים המשוגעים על חשבון משלם המיסים".... (הסטה והסתה כבר אמרנו ?...).
0
דן
הוגנות???ככשוועידה לשיפור אקולוגי מתכנסת ולשם כך נשרפים טונות של דלק סילוני, אוכל בכמויות פסיכיות ועוד אי אלו דברים לא אקולוגיים שקורים זה אבסורד לשמו. אין פה פתיחת עיניים אלא הדגשת האבסורד. כותב תגובה מספר אחד צריך לשאול את עצמו האם הוא מגיב לשם התגובה. כותב מספר אחד צריך בשם ההוגנות לעצור רגע ולשאול את עצמו האם הוא באמת חשב ונתן את הדעת על בולשיט הכינוסים הנ"ל.
0
קלונימוס
אכן הוגנותדן היקר,לצערי, אני צריך להפנותך שוב לתגובה מס. 1 למטה ולבקשך לחזור ולקרא אותה. לא "בולשיט" הכנסים היה נושא התגובה. אם כי גם בעניין זה ניתן היה לשאול שאלה מעניינת - האם אתה ו/או כותב הפוסט הזה פוסלים כל כנס בטיעון שהוא "בולשיט" (כולל כנסים מדעיים למשל), או רק את הכנס הספציפי הזה של "החממיסטים" ? אולי נתקדם עוד צעד אחד ונקבע שלא צריך בכלל כנסים ממשלתיים ? .... ואלי עוד צעד קדימה שבו קבע שלא צריך כנסים בכלל ?...תגובה מס. 1 מדברת על העדר משמעת חשיבה מתודית ולוגית שלצערי העדרה גורר את הכותב לכיוון של הסטה והסתה שלא ממין העניין ופוגע בטיעון שהוא מבקש לטעון. תגובה מס. 1 שאלה שתי שאלות שראוי שתינתן עליהן תשובה עניינית של כן או לא, על ידי כותב הפוסט:1. האם כנס דומה עם מטרה זהה, אבל הפעם במימון פרטי לחלוטין, כן היה מקובל עליו ?2. האם כנס דומה, שמטרתו בלימת "הגל הירוק" העולמי, המתקיים במימון ממשלתי ועל חשבון משלם המיסים, כן היה מקובל עליו ?אמרנו כבר שגם אם שתי התשובות לשאלות אלו הן שליליות, מומלץ מאד לא להתבלבל ולא לבלבל בין שתי משתנים נפרדים, שהקשר ביניהם רופף למדי (יש ישנו בכלל). משתנה אחד הוא הנושא של הכנס ומשתנה נפרד לחלוטין הוא מקורות המימון שלו. תגובה מס. 1 מציעה לחשוב מחדש שוב על הביקורת לגבי "החיים המשוגעים על חשבון משלם המיסים"... הפעם מזוית מעט שונה, המחפשת גם הוגנות ויושרה בפוסט.
0
אייל
אכן מימון פרטי הוא בהחלט ראויהרבה יותר קל לבזבז כסף של אחרים. בחברה פרטית כאשר אתה נשאל אם כל דולר שביזבזת אכן תרם, אתה מתנהג ביותר זהירות.
0
קלונימוס
לאיילהשאלות בתגובות 1 ו-2 הופנו לכותב הפוסט, כחומר למחשבה. הוא טרם הגיב עליהן.
0
אזרח
קולונימוס, כל מי שקרא יותר מ 3פוסטים באתר הזה יודע בוודאות שתשובתו של כותב המאמר תהיה שכל קבוצת אנשים מוזמנים לממן מכיסם הפרטי איזה כנס שיירצו ולברבר את עצמם לדעת על כל נושא שיבחרו וזה לא עניינו של אף אחד מחוץ לאותה קבוצת אנשים.
0
קלונימוס
שלום אזרחאני רואה שהיום יש לכותב הפוסט הזה גם מליצי יושר לעת מצא וגם פרשנים ופרקליטים בהתנדבות...אשר על כן, מאחר ועל השאלות שהופנו אליו, טרם זכינו לראות תשובות ישירות ממנו, אני מעז להטיל ספק קל בסיכויים שעוד נזכה לכך...
0
קלונימוס
אכן לא התבדיתיכשהערכתי בתגובה 7 למטה שכותב המאמר יבחר להסתתר מאחורי דוברים, פרשנים ושמות עט... ופקפקתי בסיכוי לקבל לקבל ממנו תשובה גלויה לשאלות שנשאלו ולמשמעות האפשרית של התשובות (אילו אכן ניתנו)...התופעה מוכרת לנו. הדברים מדברים בעד עצמם וישפוט כל אחד לעצמו את משמעותם...
0
יואל מזרחי
תגובה לקלונימוסציטוט מתגובה 8 "התופעה מוכרת לנו" - בנתיים אתה (אתם?) מסתתר תחת איזה רוב ערטילאי, מציג האשמות של הסתתרות מאחורי כינויים שונים ובסוף מפרשן את התוצאות ומציג לקהל צופים לא ידוע.אתה פשוט בדיחה..כדי לחסוך לך את הטענות של התחמקות מתגובה לתגובה מס-1 אני אציג את דעותיי:אין ולא צריכה להיות שום מניעה שאנשים יתכנסו במימון פרטי ויבלבלו אחד לשני את השכל.הצביעות עליה מצביע כותב המאמר היא שאותם באי כנס שמטיפים לחיי דלות וצנע ומקדמים חקיקה שתוביל לכך אינם מיישמים את אורח החיים אליו הם מטיפים.הצביעות תשאר זהה בין אם הם ממומנים מכספי תורם נדיב או מכספי המיסים שלי.ההבדל הוא שאופציה היא מבחינת להוסיף מלח על הפצעים: המדינה לוקחת ממני כסף בכוח כדי לממן ועידת אקלים בה אני לא מעוניין שדנה בקטסטרופה גלובלית בה אני לא מאמין, התוצאה המעשית היחידה מהועידות היא ירידה ברמת החיים שלי. וכל זה מתבצע ע"י אנשים שחיים כמו מלכים.צביעות מכעיסה אותי, צבועים שממומנים מכספי ומתכננים דרכים לפגוע אותי מרגיזה אותי יותר.
0
המדרבן מדרבן
הציונים אשמים בהתחממות כדור הארץכרגיל, ברור שזה היהודי אשם, אולם בגלל שאנחנו בדרבן - דרום אפריקה - והצביעות פלוס הפוליטיקלי קורקט חוגגים אצלנו, אז מה שהוסכם על רובנו הוא, שהציוני הגזען והפאשיסט הוא האשם בהתחממות שהיתה והוא שיהיה אשם בהתחממות העתידית של כדור הארץ באותן 2-3 מעלות... השמש?........ שמש? אהההה, שמש בגבעון דום! (וירח בעמק איילון).
0
אאא
די מזכיר את "תהליך השלום"רק שכאן אין ערמת גוויות.שכבת אוכלי החינם עם הניירות מהאוניברסיטה תמיד מוצאת תירוץ כזה או אחר להתכנס במלונות מפוארים ולדון על משהו.
0
אאא
האם אדון קלונימוס הוא סמולן מקצועישחי מצינור הכסף שמתחבר לשמאל האירופי ?זה בהחלט יסביר את האמפטיה ואת הפלצנות.
0
קלונימוס
טוקבקים 11 עד 13האתר הזה היה אמור לשמור על רמה של דיון ועל "פאסון" של כבוד. אם לשפוט על פי ההתלהמות, השטויות והשפה הנמוכה של שלשת הטוקבקים האחרונים ניתן ללמוד שזה הולם סוג מסוים של אנשים, שניתן לפגוש באתרים עממיים כאלו ואחרים (לא "פלצניים", כלשונו הנמוכה של אאא, וכן מתלהמים כסגנונם של אלי מזרחי בתגובה 9 ושל "המדרבן מדרבן" בתגובה 11...).כדי למנוע שלא יהיו אי הבנות ולהסיר ספק - את הרפש האישי הזה ספגתי מפני שהעזתי לדרוש מבעל הפוסט משמעת חשיבה מתודית ולוגית. אכן, רק שמאלנים יימח שמם יודעים לדרוש דבר כזה... על פי חברנו החכם אאא, כשאדם הוא ימני, מה לו ולחשיבה בכלל... קל וחומר חשיבה מתודית ולוגית...חבורת דוברים ופרשנים נבונים ואינטליגנטים מצא לו כותב הפוסט הזה... ואולי בעצם כולם אדם אחד תחת הרבה שמות עט... נשף מסיכות כבר אמרנו ?...
0
יעקב
נשף המסכות היחידי זה אתה
0
קלונימוס
ליעקבהנה עוד תגובה שלך בנוסח - "עליך ועל כל משפחתך"... ועל זה נאמר - "אמרת ונשארת בחיים"...לבל תטעה, על פי התנסחות הנמוכה והתוכן המתלהם והאישי, לרגע לא היה לאיש ספק שאתה הוא זה שעומד מאחורי מקהלת הדוברים המתחזים, שתקפה אישית ללא הפסקה. הדברים מעידים כמובן עליך, אבל טוב שבסופו של דבר הזדהית בשימך ויצא המרצע מהשק, גם אם נמצא עוד מישהו שטרם הספיק לזהותך...
0
European
Derogatory attitude"ת הרפש האישי הזה ספגתי מפני שהעזתי לדרוש מבעל הפוסט משמעת חשיבה מתודית ולוגית"Nope, that's because you don't adhere to the standard of communication your demand of others.
0
קלונימוס
הנה עוד אחד...כעת קוראים לך "אירופאי"... באנגלית או בעברית - התגובה הזו אפילו לא ראויה לתגובה ממני. עייפתי ממשחק המסיכות הזה שלך.
0
אזרח
ל10: קיבלת תשובה עניינית מ 4 אנשיםשונים, בשמות הרגילים שאיתם הם נוהגים לכתוב פה מזה זמן רב.אבל זה לא מפריע לך לכתוב:"תשובה עניינית לתגובה 1 כנראה כבר לא תצליח להוציא."לכן אנשים פה מתקשים לקחת אותך ברצינות...
0
קלונימוס
חומר למחשבהההתנהלות הבעייתית של כותב הפוסט הזה, במשחק מסיכות שבו הוא משתתף בשיח המגיבים לפוסט של עצמו, תוך שתילת תגובות תחת כינויים שונים ומשונים (אזרח, אירופאי, אאא, יואל מזרחי, דן, וכ"ו) מעלה שתי נקודות מעניינות כחומר למחשבה:1. בעיה אתית - כותב פוסט אמור לדעת לעמוד מאחורי דבריו. אם אינו מסוגל לכך, גם שתיקה תתקבל בהבנה. שתילת תגובות, בשמות בדויים, תוך השתלחות במגיב ששואל שאלות, היא עניין אחר לגמרי... לא נרחיב כאן את התובנות על מה זה מעיד...2. נקודה מעניינת אחרת - תפוצת הפוסט הזה והעניין המעט מוגבל שהוא מעורר, בהתחשב בכך שמרבית התגובות לפוסט הזה היו שתולות על ידי כותב הפוסט עצמו. מרביתן ככולן....אגב, למען הסר ספק, רק הפוסטים של יעקב נגועים בבעיות אלו. לא ראיתי מעולם תופעה דומה בפוסטים של מוטי היינרייך למשל, או אצל כל כותב אחר באתר זה.
0
קלונימוס
וכעת יופיעו מיד תגובות ההכחשהלחשיפה ב-20, תחת כל הכינויים המוכרים כבר ואולי גם כאלו שעדיין אינם מוכרים... צפוי ומוכר..
0
אביתר
ועל זה נאמרנא לא להאכיל את הטרול :)
0
focus
דעתי בעניין:1. אני מסכים עם הביקורת על הפוסט בתגובה 1 מאת קלונימוס.2. לגבי הכינויים - מצער אותי לראות שקלונימוס חושד בכשרים ועושה מהומה סביב העניין.
0
קלונימוס
לפוקוסעל סמך מה אתה קובע שאני חושד בכשרים ? אם תניח לרגע שהמידע שלי אמין ומבוסס מספיק, האם תסכים גם שבמקרה כזה יש מקום "לעשות מהומה סביב העניין" , כלשונך ?
0
European
Let's focusI for one vote to follows Eviatar's advise and *not* feed the troll,I find it difficult to believe that a person that claims to come in the name of logic, and is committing numerous logical fallacies in so few sentences, is actually commenting in good faith. I would like the comment sections to be as intriguing as it usually is. and feeding the troll seems to be counter productive as it already brought this thread to a standstill due to intimidation by a would be bully.Focus, I would suggest that you rewrite your objections to the post in the great way you where doing so far.Alternatively you can just ignore me, see if I care ;)Here is a subset of fallacies that cry out when looking at Klonimus' commentsappeal to motive, appeal to ridicule ad hominem association fallacyargument um e silentio loaded questionsdebata bly , there is also a straw man and a red herring I will let them go for now.
0
focus
ל-25: באי הכנס מאמינים בחקיקה וכפיהולכן אין צורך לדרוש מהם דוגמה אישית.הם כמו מעשן שדוגל בהוצאת העישון אל מחוץ לחוק, ואומר: "אנשים פשוט לא יכולים לשלוט בעצמם ולהתאפק".- העובדה שהוא מעשן אינה מהווה סתירה לדבריו אלא - אולי - חיזוק.:)
0
focus
ל-25: כאשר אמרתישאני מסכים עם מגיב 1 התכוונתי לפסקה הבאה בפוסט:"כבר 17 שנה מתכנסים אלפי נציגים מכל העולם (ועידת דורבן, קיוטו, קנקון, קופנהגן ועוד) לשבוע של פטפוטי סרק. הם שורפים דלק מטוסים בטונות, אוכלים אוכל טוב בכמויות, גרים במלונות יוקרה ועושים חיים. הם מונים עשרות אלפי "נציגים", כולם על חשבון ממשלותיהם – כלומר על חשבון הציבור, ומטיפים לנו להצניע לכת ולהקטין את הצריכה, וגם לשבת בחושך כדי להציל את כדור הארץ".אני מסכים עם מגיב 1 שאופן המימון, העלות והסגנון של הכנס לא באמת רלוונטיים להערכת האפקטיביות שלו או צדקת דרכו (ואינני נמנה עם המאמינים).בנוסף, יש לציין שתגובה 1 כתובה בסגנון של היתול עוקצני שדי תואם את הסגנון של הפסקה הנ"ל, ולכן מהווה מענה הולם... :)אגב, אחדים מהכשלים שמצאת בתגובה 1 נמצאים כמדומני גם בפסקה הנ"ל. ("הגחכה", "אד הומינם", "אפיל טו מוטיב". ואולי עוד?).
0
focus
ל-24"על סמך מה אתה קובע שאני חושד בכשרים ?"לא על סמך מידע אלא על סמך התרשמות מהסגנון. לפי קריטריון זה אתה גדעון מאחד הפוסטים הקודמים. גדעון אשר חשד בי שאני יעקב. ואני הרי יודע שאני לא יעקב."אם תניח לרגע שהמידע שלי אמין ומבוסס מספיק, האם תסכים גם שבמקרה כזה יש מקום "לעשות מהומה סביב העניין" , כלשונך ?"לא. הייתי מנסה להתמקד בתוכן של התגובות ולא בזהות המגיב(ים).
0
קלונימוס
לפוקוסתודה פוקוס. אינני גדעון, אבל יתכן שהיו עוד כאלו לפני שחושבים כך (מעניין למה...) וגם יודעים... , גם אם באותו מקרה ספציפי שהזכרת לא כך היה.
0
European
FocusI concur that in my humble opinion Jacob(Yaacov?)'s styles leaves something to be desired. but except to appeal to ridicule I don't find other fallacies in the paragraph you sited. Jacob raised a legitimate concern,אני מסכים עם מגיב 1 שאופן המימון, העלות והסגנון של הכנס לא באמת רלוונטיים להערכת האפקטיביות שלו או צדקת דרכו (ואינני נמנה עם המאמינים).I wholly agree with that assertion providing that this was the point that Jacob was trying to express (And this is the debatable red herring), I didn't perceive that to be Jacob's point, It seemed to me that Jacob was lamenting the squander of tax money by those who are supposed to represent tax payer's interests. This would also be a more consistent argument with the rest of the this website's content. You were cynical in #26 ? RIght ?
0
קלונימוס
לפוקוס 2במסגרת החלפת דעות לגיטימית, כפי שגם הדיון בפורום כזה צריך היה להיות, לא תמיד יש הסכמה בין המשתתפים, אבל נראה שגם אתה תסכים שאסור שאי הסכמה תתלהט ותגרר למחוזות אישיים שלעיתים היא נגררת כאן.ללא קשר לתוכנן, אני רוצה לומר כאן שאני מעריך את הנועם והענייניות של תגובותיך. "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום"...
0
focus
ל-31תודה.(אבל אני לא מתחייב לעמוד בסטנדרט הזה - גם אני מתלהט לא פעם...).
0
focus
ל-30: אוקיי, זו פרשנות אפשריתלדברי יעקב (אם כי לא היחידה).- נראה לי שאין מה להוסיף בעניין.
0
focus
ל-30, לגבי 26: משועשע אבל לא ציניבוא נשנה קצת את הדוגמה כדי שזה יהיה מובן יותר.נניח שרוצח סדרתי אומר: "אני בעד החמרת הענישה נגד רוצחים. אסור לשחרר אותם חזרה לרחוב. הם לא שולטים בעצמם והם יחזרו לרצוח. וזה נכון גם לגבי".- העובדה שהוא בעצמו רוצח לא מפחיתה לדעתי מהתוקף של דבריו. אולי להיפך.(אני לא חושב שהבזבזנות של הכנס מהווה טיעון לטובת החוקים המוצעים על ידי באי הכנס - אבל היא גם לא מהווה טיעון נגד).
0
יעקב
יש שלוש נקודות נפרדותנקודה 1: הכנס בלתי יעיל - פטפוטי סרק - גם מתוך נקודת ההשקפה של האג'נדה לו.נקודה 2: הכנס בזבזני בצורה בוטה, על חשבון הציבור.נקודה 3: האג'נדה שלו לא ראויה לדעתי.אלו שלושה נושאים נפרדים, רק ב 1 ו 2 נגעתי בקטע, בנושא מס' 3 לא דנתי.כול אחד עומד בזכות עצמו בלי קשר לאחרים.
0
יעקב
רוצח שמבקש להחמיר בענישהקחו את הדוגמה של וורן באפט שמבקש להעלות את המיסים על העשירים.היה גם רוצח שנידון למוות ועתר נגד המדינה על שהם לא מבצעים את גזר הדין, ועוסקים שנים על גבי שנים בעירעורים ודחיות, באמצעות הסנגרויה הציבורית, בלי לשאול את פי הנוגע בדבר.
0
קלונימוס
ל-37 - אתה לא באמת חושב ומאמיןשדבר מסוגך ראוי לכבד בתגובה, או בהתייחסות.
0
המדרבן מדרבן
קלונימוס יקירי, אין לך חיים?אינך עובד? אין לך איזה תחביב או עיסוק מעניין?...... (מתגובותיך ברור שאינך טייקון ואפילו לא מיליונרצ'יק).וכן, עוד משהו קטן: אני, אישית, לא שייך לאף כנופייה או משחק מסכות שהזית במוחך הקודח. סתם ניסיתי להכניס קצת הומור לדיון, למרות שזה ממש לא מצחיק, כי ככה זה עבד לכל אורך ההיסטוריה וככה זה עובד ב-3 העשורים האחרונים בכל הוועידות ה"בינלאומיות".....
0
המדרבן מדרבן
קלונימוס מתוק, עם עובדות לא מתוכחיםעובדה שם הגבת, ועובדה שגם התייחסת. ועוד איך. מצחיקולו שכמוך..... לא ברור לי מניין בא הרוע שטמון בך, ומה פשר התוקפנות שלך כלפי וכלפי אחרים....גם אני יודע לקלל, איש קטן, אך לא אעשה זאת. אגב, ו"דבר" תקרא לבני משפחתך ולחבריך (אם יש לך כאלה). נקודה.
0
משה
למדרבן מדרבןתרגע. אתה נשמע כמו מוסלמי שזה עתה ראה קריקטורה של מוחמד, או קרא את פסוקי השטן. מומלץ שתחדל מהשתוללויות זעם שמבזות אותך ואת האתר הזה שאתה משתמש בו.
0

3000 תוים נשארו