הדפס עמוד זה
שלישי, 08 פברואר 2011 06:00

רמטכ"ל מעולה

הרמטכ"ל החדש, בני גנץ, הוא קצין מעולה, מוכשר, מנוסה וישר. מועמד מעולה, בחירה ראויה. כל רמטכ"ל הוא מעולה, גאון ומשכמו ומעלה, עד שפורצת מלחמה... עד שהוא עומד במבחן האמיתי.

אתמול התבשרנו שאלוף בני גנץ נבחר להיות הרמטכ"ל החדש.

בני גנץ קצין מעולה, מוכשר, מנוסה וישר. מועמד מעולה, בחירה ראויה.

לפניו, התבשרנו לפני כמה חודשים על מינויו של יואב גלנט. קצין טוב, מעולה, מנוסה ומוכשר. רמטכ"ל ראוי.

לפניו היה גבי אשכנזי. קצין מנוסה, מוכשר, חכם, ממש בחירה מעולה, אדם משכמו ומעלה.

לפניו היה דן חלוץ. טייס, מפקד חיל אוויר, אדם מבריק, קצין מעולה, בחירה גדולה.

לפניו היה בוגי יעלון. צנחן, קצין מנוסה, חכם, ישר, ממש רמטכ"ל מעולה.

לפניו היה שאול מופז. קצין מנוסה, חכם, ישר, מעולה. בחירה מצויינת.

לפניו היה... מי ? כנראה אמנון ליפקין-שחק. קצין מעולה, קרבי, מנוסה, ממש בחירה טובה.

לפניו... לא אכתוב את השם... קצין מעולה, רב עיטורים, ממש מבריק, חריף, גאון, רמטכ"ל יוצא מן הכלל.

לפניו....


כל קצין שנבחר לתפקיד הרמטכ"ל הוא ממש מעולה, גאון ומשכמו ומעלה. כך אומרים פה אחד כל העיתונאים, כל הפרשנים, וכל השרים וראשי הממשלות בעת בחירת רמטכ"ל חדש. התמזל מזלנו שאנו חיים בישראל, בה יש שרים מושחתים וראשי ממשלה הממתינים למשפט, ונשיאים אנסים, אבל הרמטכ"לים - זה דבר אחר. כולם מעולים, גאונים, ומשכמם ומעלה.

עד שפורצת מלחמה.

אחרי המלחמה יש בעיות. למה לא שמו לב? למה לא חשבו? למה לא התכוננו? למה לא נלחמו טוב? למה לא ניצחו? מקימים מהר וועדת חקירה ממלכתית לבדיקה של הכשלים בהכנת הצבא וניהול המלחמה. מהר. ולתקן. מהר.

כל רמטכ"ל הוא מעולה, גאון ומשכמו ומעלה, עד שפורצת המלחמה...

בניגוד לאלה שמפחדים ממגמות מיליטריסטיות - אצלנו הצבא (או לפחות הרמטכ"ל) הוא פציפיסט. תשמור על השלום, ויש לך סיכוי לסיים תפקידך בצורה טובה, וגם להכנס לפוליטיקה ולהפוך אח"כ לראש ממשלה. אם פורצת מלחמה - לך תדע איך זה ייגמר, מרבית הסיכויים שהיא תחסל את הקריירה של הרמטכ"ל. לכן, הרמטכ"לים שלנו פציפיסטים, בניגוד מוחלט למה שהיה בהיסטוריה. שב ואל תעשה כלום, ותתפלל לשלום. זו הטקטיקה המנצחת עבור הרמטכ"ל.

יעקב

הרחבה על חוליי המערכת הצבאית ועל המבנה הרצוי לצבא לדעת האתר קו ישר - ניתן לקרוא בפרק "צבא" - קישור ב"כשל ופתרונו" בעמוד הבית.

עודכן לאחרונה ב שני, 01 ינואר 2018 05:17

פריטים קשורים

יוסי היים
מילים כדורבנות יעקב. ח"ח
0
דורון
Excelent Choice...הכותב שכח להזכיר את הכישורים העיקריים של הרמטכ"ל שהיה לפני ליפקין שחק ושהכותב התבייש לכתוב את שמו המפורש - הוא הצטיין בעיקר בפירוק שעונים ואפילו בנגינה בפסנתר... לגבי השאר - טוב, לא את הכל צריך להזכיר (ממילא כולם יודעים)...
2
ליברטי
שנוןהאם קראת את המאמר על קלמן ליבסקינד שהועף משירות מילואים על כך שהעזר לבקר את גלנט במסגרת עבודתו האזרחית כעיתונאי?תגובתו הייתה יפה: לא התגייסתי כדי לשרת את גלנט.אבל בפועל, זהו צבא הגנה לגלנט. או צבא הגנה לרמטכ"ל [הכנס שם כאן].הצבא אינו אלא זרוע נוספת של מנגנון בירוקראטי משומן ושמן שמטרתו היא הישרדות ניצחית על צוואר האזרחים היצרניים, ההולכים והמתמעטים. הוא עוד יותר מסוכן מפקידים רגילים, כי לא ניתן באמת לדעת עד כמה הוא מושחת, שכן ערפל ה"שיקולים הבטחוניים" מאפשר לחונטה להסתיר כל דבר. לא לחינם מסרב הצבא כבר שנים לגלות לביקורת חיצונית אובייקטיבית איזה היקף מתקציב הבטחון האדיר הולך למטוסים, ואיזה למימון האחוזות של הקצונה הבכירה.זו חונטה, בדיוק כמו במיאנמאר, כי גם אחרי שחרור רשת ה- old boys מושכת את ה"מוכשרים" וה"מעולים" לג'ובים המתוקים, ולפנסיה כפולה ומשולשת בגיל 40+.
0
אאא
הבט נוסףבטורכיה כבר ברור כי צמרת הצבא לא נאמנה לטורכיה אלא לבית הלבן.זה שמספק את כל הצעצועים היקרים ומצ'פר את צמרת הצבא.במצרים,חשפה ההפיכה תופעה דומה.האם צמרת צהל נאמנה למדינה או לבית הלבן שמספק את כל הנק ואת כל טובות ההנאה ?
0
אאא
הערות1) גנץ הוא מעולה מבחינת החונטה המשפטית והתקשורת.2) אשכנזי היה בדיחה לטעמי.3) מבחן התוצאה הוא מבחן שלא ניתן להתעלם ממנו אבל הוא לא המבחן העליון האולטימטיבי.לעתים לא ניתן לנצח מלחמה לא חשוב כמה הרמטכל טוב.4) אני לא מקבל את הטיעונים של מוטי לפיו צבא מקצועי של אנשי קבע יהיה עדיף על הצבא הקיים.אתה מוכן למות עבור מקום העבודה שלך,מוטי ?
0

3000 תוים נשארו