חמישי, 30 ינואר 2014 05:56

בנק ישראל המיותר מבזבז כספי ציבור

עצם קיומו של בנק ישראל גורם נזק כבד ומצטבר לאזרח הישראלי. תקציב ההוצאות שלו עומד על כ-1 מיליארד שקל בשנה, בפעילותו "הכלכלית" הפסיד כ-2 מיליארד שקל נוספים (2013), וזה לא הסוף.

העלות של בנק ישראל מסתכמת לא רק בכמיליארד ₪, שמוצאים מדי שנה על משכורות לאותם 800 חוקרים במחלקת המחקר של בנק ישראל, שכאמור קוראים מדי יום את כל העיתונות הכלכלית, וחוקרים... וחוקרים... (כמה עולות הפנסיות התקציביות של החוקרים בדימוס אינני יודע, בטח עוד מיליארד.
 
בנק ישראל הפסיד בשנה האחרונה כ 1.9 מיליארד שקל (עוד שני מיליארד...)  הפרשי ריבית בין הריבית שהוא מרוויח על יתרות מטבע החוץ, לבין הריבית שהוא משלם למפקידי מק"מ בארץ, שמממנים את רכישת המט"ח. בסה"כ הפסיד בנק ישראל, ב-3 השנים האחרונות 4.1 מיליארד ש"ח בגלל הפסדי ריבית, ועוד כ- 2.4 מיליארד הפסדים אחרים, סה"כ הפסיד, בשלוש שנים - 6.5 מיליארד ש"ח. כסף גדול.
 
כאמור – הכול מיותר. אנו לא צריכים את המשחקים המטומטמים שקל-דולר, עם שמירה (או אי שמירה) של ערך השקל, או הדולר, עם ספסרות מטבע של בנק ישראל, והימורים שלו הממומנים על ידי מיסי האזרחים. הכול מיותר לגמרי
 
יבוטל השקל! יבוטל בנק ישראל!
 
כל המחירים והמשכורות בארץ יהיו בדולרים או באירו (לפי בחירה של כל עסק או משרד). נחיה כמו איטליה, יוון, ספרד או הולנד (וגם גרמניה וצרפת) שוויתרו על מטבע לאומי.
 
עכשיו, כשפישר שלנו התמנה לסגן יו"ר הפד בארה"ב, אפשר לסמוך עליו שינהל את עניינינו משם, מארה"ב, כשמר אובמה מממן את משכורתו.
 
בנק ישראל גם עולה מיליארדים רבים, גם מפריע על ידי מניעת תחרות בתחום הבנקאות, וגם גורם נזקים לעסקים ויצואנים עם התנודתיות של השקל-דולר. הכול מיותר.
 
יעקב

עודכן לאחרונה ב שבת, 28 מאי 2016 07:41
נחמיה תנא 30/01/14
קצת פשטני
אני סבור כי לכל בר דעת צריכה להיות בקורת על בנק ישראל, המתנהל ללא כל ביקורת ומרפד את עובדיו (שחלקם אולי מיותרים) בתנאים מפליגים. עם זאת לא ניתן למדוד את תפקידו וביצועיו של בנק מרכזי על פי חשבון רווח והפסד, כיוון שתפקידו אינו להרוויח אלא לקבוע מדיניות מוניטרית ולייעץ לממשלה. ביקורת מעין זו על תפקודו צריכה להיות הרבה יותר רצינית ומעמיקה.
0
יעקב 30/01/14
מדיניות מונטרית - לשם מה?
לא הבנת את הצעתי, היא מהפכנית. אתה כותב על תפקיד בנק ישראל: "אלא לקבוע מדיניות מוניטרית ולייעץ לממשלה".בשביל מה אנו צריכין מדיניות מוניטרית ? ברגע שביטלת את השקל אין יותר מדיניות מוניטרית. כול המשחק הזה מיותר, מיותר לגמרה... אנו לא צריכים לנהל מטבע נפרד... זו ירושה מימים עברו. המציאות השתנתה.באשר ל"ליעץ לממשלה"... נו טוב... כאילו שחסר לממשלה יועצים... מה מיוחד בייעוץ של בנק ישראל? לא, זה לא פשטני להגיד שאנו לא צריכים את בנק ישראל. זה פשטני להגיד שהוא "מיעץ לממשלה"...
0
יעקב 31/01/14
יועצים לממשלה לא חסר...
יש משרד האוצר, מפוצץ בכלכלנים, ישנה המועצה הכלכלית המיעצת לראש הממשלה (יוג'ין קנדל), ישנה הכנסת עם וועדת הכספים וועדת הכלכלה. יש יועצים כמו זבל. על בנק ישראל אפשר לוותר, אין בו צורך מיוחד.
0
יופיטר 31/01/14
לא הבנתי את הטיעון של מס. 1 כי לא
ניתן לבדוק ביצועים רק על בסיס בדיקה של רווח והפסד. זה הבסיס האלמנטרי! כל השאר מילים יפות וחסרות ערך
0
אלון גולדמן 31/01/14
ביטקוין
אם הביטקוין יצליח, או יותר נכון, לא יכשל, הדיון הזה יהיה אקדמי לגמרי.אם ירצו או לא ירצו, השקל לא יהיה רלונטי.אני אישית אשמח לברך ברוך שפטרנו.
0
יעקב 31/01/14
השקל כבר לא רלוונטי 20 שנה לפחות
אנו ממשיכים בלי לחשוב ללכת בדרכים של פעם, החוסר יכולת מחשבתית להכיר בעובדות. מאז שבוטל הפיקוח על מטבע חוץ, וכול אחד יכול לקנות או למכור דולרים חופשי - השקל לא דרוש ולא רלוונטי לכלום. שער הריבית ושער החליפין פחות או יותר צמודים לדולר. אל יכול להיות אחרת. אז בשביל מה המשחק בקקה המוניטרי של בנק ישראל?
0
אליהו, חיפה 2/02/14
הביטקוין לעולם לא יהיה תחליף סביר
הוא סובל בדיוק מאותה מחלה כמו השקל והדולר (מטבע חסר ערך) - רק שאין לו גוף מאזן, והתנודות שלו חדות באופן קיצוני (מה שהופך אותו לחלופה גרועה).אם יגיע ביטקוין2 שכן יהיה מקובע למשהו (ורצוי לבסיס רחב במיוחד עם תנודתיות נמוכה) - יגיע קיצם של המטבעות חסרי הערך.6. השקל
0
אשר 2/02/14
ביטקוין
אני מסכים עם אליהו, הביטקוין במתכונתו הנוכחית הוא בעל ערך פנימי שווה לאפס, אין מה לעשות עם המטבע עצמו כלום, בניגוד לזהב למשל.למרות זאת, אני חושב שהקונספט שלו מהפכני לפחות כמו האינטרנט עצמו. הרעיון עתיד ליהיות מפותח ולשקף סחורות עם ערך פנימי חיובי. תוך 10 שנים אנחנו לא נכיר את ענף הבנקאות שישתנה מקצה לקצה,והבנק המרכזי ישחק בכסף ללא שימוש, ויהפוף ליהיות דמוי רשות השידור- גוף טפיל שאין לו שום השפעה על חיי האזרחים, אך מסרב לגווא.
0
חשבון פשוט 2/02/14
יועצים ב 600 מיליון שקל לשנה?
ומה יש לייעץ בתחום שהממשלה לא צריכה בכלל להתעסק בו?
0

3000 תוים נשארו