הדפס עמוד זה
שבת, 07 מאי 2016 09:02

דונאלד טראמפ והבאג הדמוקרטי

התקשורת ה"ליבראלית" (שמאלנית) בארצות הברית נכשלה בהבנת התופעה. הוא נחשב לבדיחה, לגזען, פאשיסט, קל דעת ובלתי תקין פוליטית. הפרשנים ה"מומחים" היו בטוחים בכישלונו.

1627


דונלד טראמפ הוא המועמד הרפובליקני לנשיאות בארה"ב.

היה כשלון גדול בעיתונות ובתקשורת בדיווח על התופעה.
מובן מאליו שכל הפרשנים בתקשורת מזועזעים, פה אחד, כי כולם עשויים מאותו חומר אידיאולוגי "ליברלי" (שם יותר עדין ל"שמאלני"). ה"מגוונות" (diversity) האופנתית כל כך (בתחום צבע העור) נעדרת לחלוטין (בתחום הרעיונות) במקצועות התקשורת (ובהרבה תחומים אחרים – כמו האקדמיה). כבר אזלו מילות הגנאי באמתחתם של העיתונאים, בכל כבר השתמשו (כלפי טראמפ): גזען, פאשיסט, דמאגוג, קיצוני, ימני ומה לא. איש מהפרשנים גם לא האמין ולא חזה שטראמפ ייבחר למועמד. הוא יותר מדי בלתי-תקין פוליטית.
 
בבועה של התקינות-הפוליטית השמאלנית שבה הם חיים, איש כמו טראמפ היה צריך להיות מועמד להוצאה להורג, לא לנשיאות. הם מזועזעים עד עומק נשמתם מהתופעה הזו, מהכפירה בתקינות-הפוליטית-השמאלית שטראמפ מרשה לעצמו להביע בפומבי ובקולי קולות. הם גם לגמרי מופתעים. איש מהעיתונאים והפרשנים הפוליטיים לא חזה את עלייתו של טראמפ. כולם חשבו שהוא בדיחה וכתבו שהדיווח עליו מקומו במדורי הבידור שהוא ייכשל בלשונו, ישגה, יהרוס את עצמו ויעלם. כולם ניבאו נבואות מהבטן, על פי נטייתם האידיאולוגית (כרגיל), ונכשלו לחלוטין בהבחנה של המציאות סביבם. הם נכשלו גם בתפקיד הבסיסי שהם אמורים למלא בחברה: להביא מידע נכון לציבור.
 
העיתונאי ג'ים רוטנברג בניו יורק טיימס (האבא של התקינות הפוליטית), מפרט את כשלי התקשורת עד כה בכיסוי המרוץ הזה, אבל עיוור לסיבה האמיתית לכישלון: ההטיה האידיאולוגית של אנשי התקשורת. כולם עשויים מקשה אחת, כולם חושבים אותו דבר. כולם עיוורים מפני שהאידיאולוגיה שלהם מסננת את המציאות. כולם מדווחים דיווח של עדר – את הדעה הרווחת בקרב עמיתיהם – כאילו זו המציאות, איש מהם לא מעלה בדעתו להסתכל בעיניו שלו ולראות בעצמו מה קורה.
 
התקשורת נכשלה בהבנת טיבו האמיתי של טראמפ. טראמפ הוא חריף שכל יותר מכל העיתונאים ביחד, בזה הם לא הבחינו. טראמפ קלט את רחשי הלב של הציבור (שהם שונים מאלו של העיתונאים) – והם לא הבחינו בכך. מעל לכול: טראמפ הוא ליצן, ליצן גדול. גם בזה הם לא הבחינו. הבחירות אינן משחק אינטלקטואלי ברעיונות, בו נבחר האיש החכם והמעמיק ביותר, בעל הרעיונות הנשגבים. הבחירות הן קרקס, ובקרקס, הליצן הוא המלך.  הבחירות הן משחק, והשחקן הכי טוב זוכה.
נתון נוסף: דונלד טראמפ מימן את כל מערכת הבחירות שלו, עד כה, מכיסו הפרטי, והוציא הרבה פחות מכל מתחריו בשתי המפלגות.
 
בטוח שהבחירות של השנה, בארה"ב עוד יספקו לנו הרבה הזדמנויות לכתוב על טראמפ. אומר כעת רק זאת: טאראמפ איננו שמרן, וגם לא ליברטאני וכנראה גם לא אדם ישר. אינני יכול להתלהב ממנו (בלשון המעטה). אבל על יריבתו הצפויה בבחירות הכלליות – הילרי קלינטון – איני יכול אלא לאמור מילה אחת: היא בלתי נסבלת. יהיה מעניין.
 
יעקב

עודכן לאחרונה ב שני, 16 מאי 2016 09:23

פריטים קשורים

חרמב 07/05/2016
טראמפ
נקודות המבט הפוליטיות שלך הרבה יותר חכמות מאלה הכלכליות כיוון שאלה נעדרות חמלה חברתית.
0
רון וייס 07/05/2016
למה קלינטון היא בלתי נסבלת?
אין הסבר.
0
שמעון דיסקין 7/5/16
מבחן התוצאה
כתבת יפה, אבל מבחן התוצאה האמיתי זה לא ניצחון בבחירות אלא תפקוד כנשיא ארה"ב, ואם למרות הכל ייבחר כנשיא התוצאה תהיה בלתי ניתנת לחיזוי. עשוי להתגלות כנשיא מוצלח מאוד, אך גם ההיפך מזה אפשרי, ואז כישלונו כנשיא יגרוום לאסון עולמי. היתרון הגדול של הדמוקרטיה הוא דווקא בכך שבדרך כלל מנצחים אנשים אפורים ללא שאיפות להפוך את סדרי העולם.
0
יעקב 7/5/16
הבאג הדמוקרטי והליצן
הבאג הדמוקרטי הוא שתהליך הבחירה איננו מוביל לכך האיש הטוב ביותר נבחר. מי שנבחר הוא בדרך כלל מי שליצן יותר גדול, ומבטיח הבטחות שקר יותר גדולות של הרים וגבעות.
0
יעקב 7/5/16
הילרי הבלתי נסבלת
http://gregmankiw.blogspot.co.il/search?q=hillary+clinton
0
יעקב 7/5/16
הילרי הבלתי נסבלת 2
הלינק הנכוןhttp://gregmankiw.blogspot.co.il/2006/11/would-hillary-make-good-president.html
0
אשר פט 7/5/16
למה עליהום על טראמפ?
כמו שיעקב כותב, התקשורת פשוט נעמדה על הרגליים האחוריות והתגייסה כמו טרנסג'נדר אחד נגד טראמפ.לכאורה, זה לא הגיוני - טראמפ אינו באמת שמרן, יחסית לקרוז הוא סוציאליסט. לא. מה שמעביר רעד באליטות הליברליות האובדניות זה שטראמפ נובר בטבו-ים (כלומר, טבו ברבים) שפלבאים רבים חשים אך התקשורת בשרות באליטות הצליחה עד טראמפ לטטא מתחת לשטיח ולהרדים את ההורים הלבנים.למשל, טראמפ אמר "לא כל המוסלמים מחבלים מוסלמים, אך כל המחבלים מוסלמים ". אי אפשר להתווכח עם טענה זו כי זוהי האמת. או ההלעטה של האליטות שבארה"ב אי אפשר כבר לעצור הגירה ממקסיקו אז לא צריך אפילו לנסות. טראמפ: נבנה חומה!את האמת הפשוטה הזו הפכו לטאבו וזה שטראמפ מעז לנער אותה, את זה מנסים האובדניים לעצור אחרת תיפול הסומה מעינייהם של הפלבאים חפצי החיים ועוד יעזו להתנגד למות עם האליטות.
0
לוי 8/5/16
תופעה יותר מדהימה מטראמפ !
ברני סנדרס.מגדיר עצמו כס-ו-צ-י-א-ל-י-ס-ט. רץ למועמדות המפלגה הדמוקטית תחת ה"שם המפורש".במדינה שהיא סמל הקפיטליזם בעולם (אם כי לא כל כך בעיני שוחרי 'קו ישר').וזוכה להצלחה מסחררת.מדהים !
0
יעקב 8/5/16
ארה"ב לא מה שהייתה פעם
לנו יש בראש דימוי מסוים של ארה"ב. הדימוי מיושן. הדברים משתנים. האוכלוסייה משתנה. ארה"ב שונה ממה שהייתה פעם וממה שנשארה מקובעת בראש של רבים.
0
תגובה לחרמב 8/5/16
יש הבדל בן כוונות טובות לתוצאות טוב
כשהמדינה לוקחת מדויד ונותנת לאהרוןאז אתה רואה את התועלת הכלכלית לאהרון.מה שאתה לא רואה זה את התועלת הכלכלית שדויד היה מסוגל לתת לעובדים, ללקוחות ולספקים שלו אלמלא המדינה לקחה לוואת התרומה הכלכלית שאהרון היה מסוגל לתת אלמלא המדינה היתה ״משלמת״ לו לא לתרום.סוציאליזם מוביל לעוני בטווח הקצר ולמוות בטווח הארוך.
0
יעקב 9/5/16
הצלת הבנקים קוממה הרבה אנשים
האקט של הצלת הבנקים בארה"ב, ב 2008-9 מכספי הציבור היא שקוממה הרבה מהציבור. זה נתפס, בצדק, כלא צודק.זוהי פעולה ממשלתית מנוגדת לחלוטין לעקרונות השוק החופשי וזכויות האדם.זהו קאפיטליזם חזירי - התעשרות באמצעות הממשלה, על חשבון אחרים. לא שהסוציאליזם של ברני הוא הפתרון הנכון לבעיה. לא.
0
Porfirio
דונאלד טראמפ והבאג הדמוקרטי
Amazing issues here. I'm very satisfied to look your post.Thank you a lot and I'm looking forward to contact you. Will you kindly drop me a mail?My page xtreme no boost: http://s384262051.online.de/index.php?page=User&userID=342784
0

3000 תוים נשארו