הדפס עמוד זה
שלישי, 06 אוגוסט 2013 19:13

ליידרמן לא מתאים, גם לפיד לא.

למה ליידרמן לא ישב וחשב ביסודיות, לפני קבלת התפקיד? איך לא הגיע  למסקנה הנכונה שאינו מתאים לתפקיד הנגיד? כי הוא פרטצ'ניק. די בתכונה זו כדי להסירו מרשימת המועמדים – הוא לא מתאים להיות נגיד!

פרופסור ליידרמן עשה טובה למדינת ישראל בכך שהסיר מועמדותו ממשרת הנגיד, הוא לא היה מתאים לתפקיד. איך יודעים שלא? נתניהו שאל אותו ביום רביעי: אתה רוצה להיות נגיד, אתה מקבל על עצמך את המינוי? הוא ענה כן! ב"כף" רבתי. אחרי יומיים, ביום שישי, שינה את דעתו ואמר לא! מה נודע לו ביום שישי שלא ידע ביום רביעי? כלום. הבן אדם ישב וחשב, ושינה את דעתו. קורה. למה לא ישב וחשב ביסודיות והגיע למסקנה הנכונה והסופית קודם שנתן תשובה חיובית? כי הוא פרטצ'ניק. אז הוא לא מתאים להיות נגיד.

תגובת לפיד"נשכור משרד חקירות"? כן, לפיד. יש פה מינוי חשוב. תעשה שיעורי בית. תשכור משרד חקירות, אם צריך, מה הבעיה? מה שחשוב הוא לבחור אדם טוב לנגיד, לא לחסוך כסף על חקירות.

בארה"ב, לפני שהנשיא ממנה מישהו למשרה חשובה, הוא שולח את העוזרים שלו לחקור, לראיין ביסודיות את המועמד, לראיין את כל הממונים עליו לאורך הקריירה, את כל חבריו לעבודות השונות, בני משפחה, ומקורבים. זה נקרא בדיקת רקע. מה כל כך קשה? כעת הנשיא אובמה מחפש מועמד למשרה המקבילה (ראש הפד) – והוא הודיע שלא יפרסם את מועמדו לפני חודש ספטמבר. הוא צריך זמן, כדי לחושב טוב, לבדוק את הרקע, לעשות עבודה יסודית. לא שזה מבטיח מינוי  טוב, אבל בכל זאת צריך לעשות בדיקת רקע ולא למרוח חפיף.

אלא שלפיד פרטצ'ניק, הוא לא מבין מה לא בסדר, גם אחרי שהפאשלה התרחשה. מצבו חמור.

ומה עם נתניהו? פארטאצ'ניק לא פחות.

יעקב

 

עודכן לאחרונה ב שבת, 23 יולי 2016 17:21

פריטים קשורים

3000 תוים נשארו