הדפס עמוד זה
חמישי, 08 נובמבר 2012 08:39

חגיגת פטפטת כחול-לבן - ועידת אנרגיה מתחדשת באילת

עוד וועידת סרק המתכנסת באתר נופש, במלונות יוקרה, שפע  קוקטיילים, ערבי גאלה, טיולים ושיזוף על החוף לפי מיטב המסורת האקלימית. יש גם הרצאות ותערוכות. 98% מהמשתתפים הם פקידי ממשלה, היתר באים למטרות שנור.

 וועידת אילת-אילות החמישית לאנרגיה מתחדשת תתקיים בין התאריכים 27-29 בנובמבר באילת. מאחר ופנייתנו לחברת אקסון-מובייל, וגם לאחים קוך למימון השתתפותנו בוועידה לא נענו, אני הולך לקטול אותה מראש.
 
זו עוד וועידת פטפטת סרק המתכנסת באתר נופש, במלונות יוקרה, והינה שופעת בקוקטיילים, ערבי גאלה, טיולים ושיזוף על החוף לפי מיטב המסורת האקלימית. יש גם הרצאות ותערוכות. המטרה המוכרזת של הוועידה היא להציג את חידושי הטכנולוגיה הירוקה בישראל בפני משקיעים פוטנציאליים, ולאפשר למשתתפים להתעדכן במידע חדש. אין שום רע בלהציג חידושי טכנולוגיה ולשוחח עליהם, וגם אין שום פסול בהבאת משקיעים זרים ויצירת קשר ביניהם ליזמים ישראליים. אבל, אני חושש ש 98.2% מהמשתתפים הם פקידי ממשלה, בין אם של ממשלת ישראל או של ממשלות זרות. אלה אנשים מסוג "הממונה על קשרי חוץ במשרד התמ"ת" או "הממונה על תחום האנרגיה במשרד החוץ" או הממונה על קשרים בינלאומיים בממשלת קוריאה, ובעלי משרות דומות, בגופים ממשלתיים או באוניברסיטאות, אצלנו, ובחו"ל. כנראה שיש מעט מאד משקיעים של ממש – משקיעים פרטיים, או נציגי קרנות הון סיכון פרטיות, או אנשים שמשלמים את ההוצאות מכיסם.
 

1320

מאחר ואני קטן אמונה, חשדן, וצר אופקים, אני חושד שרוב מבין המשתתפים המעטים השייכים לקטגוריה של "יזמים פרטיים ומשקיעים" באים לוועידה, לא כל כך לשם שמים (בשביל "להתעדכן"), כמו בשביל לשכנע את השרים והפקידים הנוכחים להגדיל את הסובסידיות והתמיכות הממשלתיות לענף, כלומר – למטרות שנור.
 
בקיצור, זו וועידת כיף לפקידים ממשלתיים ולשנוררים, על חשבון הציבור.
 
מעבר לזה משתתפים בוועידה כ- 20 הזנקים (סטארט-אפ) ישראליים המציגים בה את הפרויקטים שלהם ומנסים לעניין משקיעים. אני חושד (אך איני יודע) שגם השתתפות החברות האלה מומנה על ידי הציבור, באמצעות קרן עידוד של התמ"ת או של משרד האנרגיה. הפקידים החוגגים זקוקים לעלה תאנה, להצדקה לכאורה של הבזבוזים. חברות ההזנק הם עלה התאנה.
 
שיהיה ברור: אני מכבד ומעריך את היזמים והמדענים שהקימו את חברות ההזנק, ושעובדים במרץ לפיתוח מוצרים חדשים בתחום האנרגיה (ובכל תחום אחר). אני מקווה שהוועידה תצליח והיזמים יגייסו הרבה הון להמשך פיתוח המצאותיהם. אני לא בטוח שוועידה ראוותנית ויקרה היא הדרך הנכונה ליצירת קשר עם משקיעים, אבל הביקורת שלי איננה כלפי חברות ההזנק, שמורכבות מממציאים אוטנטיים.
 
בין 20 הפרויקטים שייוצגו יש מיזמים בתחום אנרגיית הרוח, השמש, הביו-דלק, ומכשור העזר. כולם טוענים שהשיטות שהם מפתחים תהינה יעילות יותר וזולות בהרבה מהשיטות הידועות עד עתה. אם הפרויקטים ישיגו את המטרות שעליהן הם מצהירים, או אפילו רק רבע מהן, זו תהיה התפתחות משמעותית ומבורכת בתחום ייצור האנרגיה המתחדשת. אבל, כל הפרויקטים הם בשלב של רעיון ראשוני, ועוד לא הגיעו לשלב אב-הטיפוס והוכחת היתכנות. בדרך כלל, אחוז קטן של הפרויקטים בשלב התפתחות ראשוני זה מצליחים להגיע לידי מימוש.
 
אני מאחל הצלחה ליזמים, ואילו את גניבת הדעת של פקידי הממשלה החוגגים (כאמור 98% ) צריך לחשוף בעליבותה המתחסדת.
 
יעקב

עודכן לאחרונה ב שלישי, 09 אוגוסט 2016 03:28

פריטים קשורים

3000 תוים נשארו