הדפס עמוד זה
שלישי, 20 ספטמבר 2016 12:52

כולם כאן הולכים יחפים...

מדוע התעלמו הציבור והתקשורת מדברי שרת המשפטים איילת שקד: "עודף החקיקה... פוגע בחופש"?

ב-30 לאוגוסט 2016 נישאו בכנס לשכת עורכי הדין שני נאומים חשובים. האחד –  של המפכ"ל אלשיך, שהתייחס ליוצאי אתיופיה. השני –  של שרת המשפטים איילת שקד, שאמרה: "עודף החקיקה בישראל הגיע לרמה מסוכנת והוא פוגע בחופש של כולנו"

 

1661

 

מה היתה התגובה הציבורית – של כלי התקשורת, פרשנים, פוליטיקאים, ו"עמך" בטוקבקים – לנאומים?

כצפוי, המפכ"ל אלשיך קיבל מספר רב של תגובות. נאומו חולל את הסערה התקשורתית התורנית. האם הוא "הרוויח" זאת בצדק כי דבריו היו לא לעניין, או שזו היתה התנפלות, מתוך הפוזיציה, של מה שמכונה "הסמול"?  האמת היא ...  שהתשובה כלל לא חשובה.

הדבר החשוב באמת היא התגובה הציבורית לנאומה של שרת המשפטים איילת שקד: קול דממה דקה!

להלן מעט ציטוטים מנאום שרת המשפטים:

·   "... זו הצבעת נגד חדה וברורה נגד החירות שלנו, שהחל מאותו הרגע שבו התקבל החוק החדש הולכת ומצטמצמת."

·   "זו הצבעת אי אמון ביכולת שלנו כיחידים וכקהילות לנהל את עצמנו באופן שהוא טוב דיו; זו הצבעת אי אמון בחכמתו של העם והאדם ליצור ולשמר מנגנונים מוצלחים מאלה המעוצבים באופן מלאכותי באמצעות מומחים; זו הבעת אי אמון עמוקה בכוחן של קהילות משפחתיות, חברתיות וכלכליות לנהל את חייהן בכוחות עצמן ולחתור בהצלחה להשגת מטרותיהן."

·   "פעם אחר פעם, אלף וחמש מאות פעמים, התבקשנו, כממשלה, לשלול עוד קצת מחירותם של האזרחים. מהחירות שלכם!"

נראה כי לדברים אלה אין מתאים יותר מדברי שלמה המלך בספר משלי: "שפתיים יישק". מוטי כותב כך. ג'ון גאלט נואם ברוח דומה. אבל פוליטיקאי? שר בממשלת ישראל?!  האם מישהו מצליח להזכר, אי פעם, בדברים דומים שנאמרו ע"י חברת כנסת בכירה, שרה בממשלה, ועוד בתפקיד שרת המשפטים?  

נשאלת השאלה: איך יתכן שדברים מדהימים כאלה עוברים מתחת לרדאר של התגובה הציבורית?

היכן הפרשנים במוספי השבת? היכן הטוקבקים הסוערים, בעד ונגד? הכיצד כל חברי הכנסת סכרו את פיהם? הרי זו לא סוגיה חוצת מחנות של ימין-שמאל, או של דתיים-חילוניים, או של אשכנזים-מזרחיים. צמצום החירות מהווה פגיעה אישית גורפת, בכל אחד ואחד במדינה.

תשובה אפשרית: נושא החירות לא קיים על סדר היום הציבורי. החירות בכלל לא נמצאת במודעות של אף אחד. אולי אף חמור מכך: השחתת הדעת חילחלה כה עמוק עד שהדברים הם מחוץ לתחום ההבנה.

מייאש. ממש מייאש! ואולי...

מנכ"ל חברת נעליים בינלאומית קיבל מברק מסוכן המכירות הבכיר ששלח לג'ונגלים באפריקה: אין לנו מה לחפש כאן. כולם הולכים יחפים! במקרה, באותו הרגע, עמד לידו סוכן מכירות חדש, צעיר ורעב לפעולה, שהתחנן: שלח אותי לשם, תן לי צ'אנס. והמנכ"ל הטוב נעתר לבקשה. אחרי יומיים מגיע מברק מהסוכן הצעיר: שלח 10 קונטיינרים. כולם כאן הולכים יחפים!

לוי.

עודכן לאחרונה ב שלישי, 20 ספטמבר 2016 13:08

פריטים קשורים

שמואל שטרסבורג
יפה לוי
נהנתי לקרוא את המאמר וכמובן להזדהות איתו
0
יואל
חוזר: כולם כאן הולכים יחפים...
הציניקן שבי יטען ששרת המשפטים פשוט מעדיפה פחות עבודה... חקיקת יתר יוצרת עומס של תיקים וחקירות.גב' שקד מעולם לא הייתה ח"כית לפני שנכנסה לכנסת אז היא לא מכירה את הצורך של הח"כ המצוי "להוכיח עצמו" באמצעות חקיקה, היא נמצאת בצד שצריך לאכוף וליישם את כל אותם חוקים מיותרים.
0
אפרים
טובלת ושרץ בידה
מעניין מי יזם את חוק ישראל היום ועוד חוקים הזויים .לרשימת הצעות החוק שיזמה איילת שקד :https://oknesset.org/bill/?member=904&stage=proposed&page=7חוסר ההתייחסות הוא מכיוון שלא באמת מאמינים לה...
0
@ לוי.
לאפרים
לא גב' שקד היא הנושא. הנושא הוא התגובה הציבורית לנאום חריג בנושא החירות האישית. אמנם כן, גם הח"כ והשרה איילת שקד, וגם מפלגתה 'הבית היהודי', לא חשודים בחברות עם 'קו ישר' או איין ראנד. עם זאת, כאשר היא נושאת נאום מדהים בנושא החירות, דומני שניתן להניח בצד, לפחות לאותו הרגע, את "חטאיה" האחרים.לגבי סיבת חוסר ההתייחסות ...נניח שלא מאמינים לה, האם זו סיבה להתעלמות מוחלטת מתוכן הדברים ?ואיילת שקד היא הפוליטיקאית היחידה שלא מאמינים לה ? בוודאי יש עוד כמה פוליטיקאים נטולי אמון. האם גם דבריהם, בכל נושא שיהיה - החל מהשלום וכלה בהצעות חוק הפוגעות בחירות - זוכים לאפס תגובה ?
0
אשר
כתבה לא רצינית
אפשר לדעת באיזה הקשר היא אמרה את זה, לפני שאני מתלהב ממנה ?!אולי התכוונה שהחוק נגד זיוף שיקים פוגע בחופש שלנו לזייף ? עכשיו כבר לא מתלהבים ממנה כמו קודם....
0
@ לוי.
לאשר
באיזה הקשר השרה שקד אמרה את הדברים ? בטוח שתוכל למצוא את התשובה בעצמך, בגוגל למשל, לאחר הפעלת מאמץ מינימלי. דומני שאחת הנגזרות של להיות אדם חופשי, היא גם להיות בלתי תלוי. עצמאי.עשית כך ? כעת תוכל לקבוע האם הכתבה רצינית או לא.
0
רבי דוד
יישר כח, לוי
באמת שהמחשבה הזו חלפה בראשי! cry
0

3000 תוים נשארו