הדפס עמוד זה
שני, 14 נובמבר 2016 04:33

למה "מגיע" לאישה להיות נשיאת ארצות הברית?

הניו יורק טיימס (ושאר עיתוני אמריקה) מלאים בקינות איכה נפלה האישה הראשונה שהייתה מועמדת לנשיאת ארה"ב. 

הניו יורק טיימס (ושאר עיתוני אמריקה) מלאים בקינות איכה נפלה האישה הראשונה שהייתה מועמדת לנשיאת ארה"ב. למה מצליחות נשים ב- 70 מדינות להיות ראש מדינה (מרקל, טאצ'ר, גולדה מאיר, אינדירה גנדי) ורק בארה"ב לא מצליחה אישה להגיע לנשיאות? מאמר אחר מדבר על "תקרת הזכוכית" שנשים לא מצליחות לשבור, ועל הייאוש והגורל המר של הנשים נוכח ההגמוניה של הגברים.

מדוע צריכים הבוחרים להסתכל בכלל על המין כגורם בבחירת נשיא? מה משנה בכלל המין של המועמד? מדוע "מגיע" לנשים להיות נשיא? האם איבר המין שלהן תורם לניהול טוב של המדינה? מדוע בכלל עלה לדיון הסוגיה הזו (אישה או לא אישה)? עושה רושם שהפמיניסטיות טוענות "יש לנו פות, מגיע לנו".

אם נשים רוצות נשיאה שיביאו מועמדת נורמלית. במקום זה הביאו זקנה, שקרנית, מושחתת, רובוטית, מזויפת וטיפשה. אם זו המועמדת הטובה ביותר שהנשים הצליחו להעמיד – שישבו בשקט ויתחבאו מתחת לשולחן.

כולם מנתחים לעומק את הסיבות החברתיות-דמוגרפיות-כלכליות-תרבותיות שהביא לבחירת טראמפ. הם מחפשים את ההסבר מתחת לפנס... התשובה הרבה, אבל הרבה, יותר פשוטה: טראמפ נבחר מפני שהיה המועמד הטוב יותר מבין שני המועמדים הגרועים שהתמודדו. הילרי קלינטון היא בלתי נסבלת לחלוטין.

לא שיש לי משהו נגד נשים... כמה מהחברים הכי טובים שלי הן נשים... אבל המכשפה הזאת? ברוך שפטרנו.

 

ועוד... "אזהרת מסע" לארצות הברית

כידוע, הוציאה ארה"ב לפני מספר שבועות אזהרת מסע נגד טורקיה. משרד החוץ האמריקאי הורה, ב- 29 לאוקטובר, למשפחות הסגל הדיפלומטי בטורקיה לעזוב בגלל המצב הבלתי יציב. הוא גם מזהיר את אזרחי ארה"ב והתיירים שהמצב הביטחוני בטורקיה מעורער, ולכן מסוכן להסתובב שם. בחודש ספטמבר השנה היו בטורקיה 60% פחות תיירים מארה"ב מאשר לפני שנה.

כעת טורקיה השיבה לה כגמולה: היא הוציאה אזהרת מסע לארה"ב. המצב בארה"ב מסוכן, נוכח המהומות וההפגנות עקב ניצחון טראמפ. לכן, אומרת ממשלת טורקיה, מוטב לאזרחים טורקיים לא לנסוע לארה"ב.

צודקים.

יעקב

 

פריטים קשורים

איש שלום
מסכים עם הכל, חוץ מטיפשה
מסכים עם הכל, חוץ מטיפשה. טיפשה היא לא. אבל עם כל החוכמה שלה והרטוריקה של אובמה. ״ההמונם הפרמיטיבים״ חכמים יותר
0
פרץ
טראמפ הקרין ״זכר אלפא״
הרוב תפס בחושיו שעדיף גבר גבר מאשר אישה לנהל את המעצמה מספר אחד...
0
עמוס
איזה כתבה מעמיקה
"זקנה, שקרנית, מושחתת, רובוטית, מזויפת וטיפשה"משער לעצמי שאדם בעל שיעור קומה כמוך יוכל גם להוכיח כל טענה בבית משפטמזל שבחרו נשיא שהוא לא זקן לא שקרן לא מושחת לא מזויף ולא טיפש. איזה מזל.
0
דוב הקוטב
״זקנה״ ?
מדוע ״זקנה״ מופיע יחד עם ״ שקרנית, מושחתת, רובוטית, מזויפת וטיפשה.״ ? -- מה הבעיה עם זקנה? (בהנחה שבריאותה תקינה) עובדתית גם קלינטון בת 69, שנה צעירה מטרמפ, ו-6 שנים צעירה מסאנדס.
0
אביתר
"כמה מהחברים הכי טובים שלי הן נשים"
אני לא מאמין שהמשפט הזה נרשם ברצינות :-?
0
אפרים
המועמד הטוב יותר
דמיין לעצמך מועמד שאומר : " אך היהודונים האלה , כשאתה עשיר/מפורסם אתה יכול לעשות להם מה שבא לך . תמשוך להם בפיאות והם ימצצו לך , ככה זה ..." וזה היה נאמר על 1% מהאוכלוסיה בארה"ב. ואתה "מתפלא" שאנשים לא מבינים איך זה שנבחר נשיא שאמר דברים דומים על 50% מהאוכלוסיה ...אתה סתם שמח לאידה של הילארי בלי קשר לכלום...
0
שפירול
סתם למחשבה...
המלחמה הגרועה ביותר בתולדות המדינה אירעה בעת שבראשות הממשלה עמדה האישה היחידה שאי פעם כהנה כראש ממשלה ...
0
@ לוי.
גולדה ערב מלחמת יוה"כ
על גולדה אכן חלה האחריות העליונה, כזו שעומדת בראש המערכת.אבל !!!לצידה בממשלה היו מומחי הבטחון הבאים: משה דיין - שר הבטחון, חיים ברלב - הרמטכ"ל הקודם, ישראל גלילי - מפקד ההגנה, יגאל אלון - מפקד הפלמ"ח.וכן היו הרמטכ"ל דדו, וראש אמ"ן זעירא.זה לא שכל המומחים אמרו לגולדה: תהיה מלחמה, והיא צפצפה. נהפוך הוא: בהשראת ראש אמ"ן, הנחת ה'סבירות הנמוכה' למלחמה היתה נחלת הכל.זאת ועוד: הנחת העבודה הבסיסית של צה"ל היתה - אם הערבים בכל זאת יתחילו, המלחמה תהיה המשכה של מלחמת ששת הימים, ותוך יומיים-שלושה נהיה בקהיר. על רקע זה, דומני שלא נכון להאשים את גולדה במחדלי המלחמה (והיו רבים. לא רק של המודיעין).
0
יעקב
כשל יום כיפור
כשלון גדול של הוא כשל יום כיפור הוא כשלון ענק למערכת הצבאית ("הצבא הטוב בעולם") ואנשי הצבא בדימוס שהיו בממשלה. גולדה גם היא לא גילתה חוכמה יתירה, אבל היא בהחלט לא האשם העיקרי. היא אחראית, כמובן, אחראיות על - ויש לאמור לזכותה שהבינה זאת והתפטרה אחרי כמה חודשים של הירהורים. זאת אי אפשר לאמור על האחראים האחרים, כמו דיין).באשר להילרי - היא הייתה מועמדת מאד גרועה - בין השאר היא התעלמה מהעצות של בעלה ביל בקטע על ניהול מערכת הבחירות - וביל קלינטון היה פוליטיקאי הרבה יותר חריף וחכם ממנה.מועמדת מאד גרועה, וגם זקנה - כי היא לקתה באירוע מוחי ב 2012, ולא היתה בריאה.מזלה שהיא לא נבחרה, אחרת הלחץ של המשרה עלול היה להרוג אותה.
0
@ לוי.
שאלה היפוטטית לכלם ...
לו היית אזרח אמריקאי - האם הצבעתך היתה:- לדונאלד טראמפ ?- להילרי קלינטון ?- אחר ? (פרט)נא לנמק ...הערה: השאלה איננה מזוית הראיה שלנו, כאזרחי ישראל.
0
יעקב
טראמפ
ההשואה אינה בין טראמפ לאלוהים, גם לא בין הילרי לאלוהים.הנשיא האידיאלי (אלוהים) לא היה מועמד בבחירות הפעם.בין שני המועמדים - טראמפ והילרי - טראמפ עדיף במייל.(במירוצי סוסים - כאשר הסיום הוא צמוד אומרים שניצח ב"אף" (הפרש כאורך האף), אם הניצחון ברור אומרים "במייל" - ניצחון בהפרש של מייל שלם).
0
מוישה
הילרי עדיפה וגם זכתה ברוב הקולות
כל נשיא אמריקאי חייב להשען על מערכת של עוזרים ויועצים.אם נשווה את אלה שעומדים להיות המשען של טראמפ לאלה שעמדו להיות המשען של הילרי נבין בנקל שמבחינת האזרח האמריקאי, הילרי עדיפה בהרבה.הדמוקרטיה של טראמפ מסתכמת במשל הבא:שני זאבים וכבשה מצביעים על השאלה מה לאכול בארוחת הצהרים, הרוב יקבע!
0

3000 תוים נשארו