הדפס עמוד זה
חמישי, 13 פברואר 2020 15:55

כתב ההגנה של נתניהו – תיק 1000 – גרסת "קו ישר"

כלפי מי הייתה "הפרת אמונים"? קבוצת "רק לא ביבי" – לא רחשו לו "אמונים", הם מעולם לא האמינו למילה מפיו. רק החלק בעם שתמך בנתניהו ורחש לו אמונים רשאי להתאכזב – אך הם ממשיכים להצביע "רק ביבי". אז אין "הפרת אמונים"!

2539

"תיק המתנות" לפיו נתניהו קיבל לאורך שנים מתנות מארנון מילצ'ן מזכיר לי את אימי ז"ל. אימא שלי תמיד הגיעה אל רופא המשפחה בקופת חולים עם מתנה... עוגה, בקבוק יין... מאפה. היא ידעה למה – כדי שהרופא יזכור אותה בבוא היום, לא עוד פציינטית אלמונית. זה עזר להכרות, לא בטוח שתרם לבריאות...

לארנון מילצ'ן, מעשירי ישראל, היו תמיד חברים – שמעון פרס ז"ל, אולמרט, יאיר לפיד ואחרים. קשה להניח שאיתם נהג אחרת מאשר עם נתניהו. למד מאימא שלי. המילצ'נים תמיד מפזרים מתנות, וגם תקווה למתנות, כדי שפוליטיקאים יזכרו. המילצ'נים רוצים את קרבתם של פוליטיקאים, אבל לא תמיד ולא רק כדי לקבל הטבה בתמורה. לא פחות חשובה להם הקרבה לפוליטיקאי, המיצוב החברתי כ"מקורב" למנהיג העליון, כבעל גישה ללחוש לאוזנו של הקודקוד. האפשרות לספר במסיבת חברים כי "דיברתי לפני שעה עם נתניהו..." שווה להם הרבה. זו תמורה משמעותית למילצ'נים. אני מכיר אישית לפחות שני אנשים נכבדים שאינם פוליטיקאים, אבל הם דואגים לטפח גישה ישירה אל פוליטיקאים מובילים. התנהלות שהיא חלק בלתי נפרד מאופיים ומהצדקת קיומם, סם האגו והחשיבות העצמית, ביסוס המעמד החברתי בעיני הסביבה.

בפרופורציות מתבקשות, לא בטוח אם נטל המתנה של אימא שלי לרופא המשפחה לא היה כבד מחפיסת סיגרים עבור ארנון מילצ'ן. גם כאן, כמו בכתב ההגנה שלנו בתיק 4000 מומלץ להפריד, לצורך הבנת המהלכים, בין המתנות לבין התמורה שקיבלו נותני המתנות.

"המתנות"

היקף המתנות האמיתי ייחשף כמובן בבית המשפט. הערכות מוקדמות, על פי כתב האישום, עומדות על כ- 10,000 ₪ לחודש בממוצע במשך כ-6 שנים. לא בטוח מה הסכום שיישאר ממספרים ראשוניים אלה לאחר חקירת-נגד וטיעוני הסנגורים.

נניח שהכול נכון, מתנות כאלה מידי חודש באמת גובלות בגיחוך על המקבל יותר מאשר ב"שחיתות". בכתב האישום הן מתוארות ...עד כדי כך שהפכו למעין "קו אספקה". מה היו המתנות? עיקרן, חבילות סיגרים ומארזי שמפניה. נתניהו הוא כנראה הפוליטיקאי היחיד בעולם שהסתפק ב"שוחד" מסוג זה... "שוחד" לפוליטיקאי שמפחד לקבל שוחד אמיתי כמקובל בעולם הנאור...

מסתבר שקופסת סיגרים של "גורקה" שמיוצרת ברפובליקה הדומיניקנית נמכרת בערך ב- 25,000 דולר (כ-90,000 ₪ בתקופה המדוברת) עם רשימת המתנה של שלוש שנים לדברי היצרן. גם ביל קלינטון לדבריו חובב "גורקה" (כמובן שלא מכיסו הפרטי). מחירם של בקבוקי שמפנייה ייחודיים יכול בקלות להגיע למחיר מחסיר-פעימת-לב של חצי מיליון שקל לבקבוק גדול. כך, מספר קטן של "מתנות קלאסה" ממשפחה זו מגיע לסכומים גבוהים מאד. בהחלט ייתכן שלא מדובר ב"שיירות [של מתנות] שעשו דרכן לירושלים" כגרסת ידיעות אחרונות.

"הפרת אמונים" כלפי מי? "רק לא ביבי" מול "רק ביבי"

טענות קבוצת "רק לא ביבי" רוויות צביעות. הפוליטיקאים שביניהם מביטים במראה ומגחכים בינם לבין עצמם על "שוחד" השמפניה והסיגרים... הם יודעים בינם לבין עצמם שחיתות אמיתית מהי: מעטפות, פרויקטים של נדל"ן, "ייצוג" יצרני נשק, מינוי קציני צה"ל פורשים כ"יועצים" וכ"מנהלים" בחברות כלכליות רק כדי "לפתוח דלתות" ומחסומים (בחלק מהמקרים הם היו שותפים ליצירת המחסום בעת שרותם הצבאי).

גם לקבוצת "רק ביבי" יכולות להיות טענות כבדות משקל כנגד המנהיג. ראש הממשלה המשכיל בתולדות המדינה, העתיר הישגים בינלאומיים, מאופק במלחמות, מבין בתקשורת ואשף פוליטי (עד כה), מוביל המדינה לשגשוג כלכלי. כיצד האיש המוכשר הזה, כך רשאים לתהות חסידיו, שיחק לידי יריביו ונתן בידיהם כלי אידיוטי כזה... שמפניה וסיגרים. הרי הוא ידע כי בוחנים אותו ברזולוציה מיקרוסקופית... כיצד לא נזהר בשטויות? כיצד בישל את הדייסה הדלוחה לעצמו? כאמור, תמיהת האוהדים.

ייתכן שנתניהו לא זיהה בסוג זה של מתנות הטבה כלכלית. ואכן, קשה לראות את נתניהו מוכר סיגרים ובקבוקי שמפניה כדי לעשות "אקזיט" מהמתנות. שהרי, אין דין קופסת סיגרים לשימוש עצמי כדין "מעטפה" או קניית בית מטייקון בהנחה מפליגה. ייתכן שביבי לא העלה בדעתו את פוטנציאל הנפץ הטמון בערבוב של סיגרים ושמפניות יחד עם המותג נתניהו. טעות רשלנית בהערכה. נתניהו ידע שסיגרים+שמפניה אינם בעיה בפוליטיקה הישראלית, אך כנראה לא הביא בחשבון שאם מוסיפים לתערובת קמצוץ "ביבי" – נוצרת תגובת שרשרת בלתי צפויה.

לדעתי, אין לראות כעברה פלילית מתנה שנועדה לשימוש אישי ללא סבירות להפקת רווח כלכלי ממנה. אז נתניהו נהנה מעישון סיגר בחצר הבית ולגם שמפניה עם החבר'ה. ביג דיל. אם היו 40 מתנות כאלה אולי זה "לא יפה", התנהגות שאינה הולמת – אולי.

"הפרת אמונים"

קבלת סוג זה של מתנות, קשה שתיחשב ל"הפרת אמונים". העם נתן "אמון" בנתניהו בעצם הבחירה בו; גוש גדול מאד של מצביעים אומר: אנחנו סומכים עליו למרות שקיבל מתנות של סיגרים ושמפניה. "אמון", כמו אהבה, הם תכונות אנושיות. תאגיד, מוסד כמו הביטוח הלאומי, או מדינה – לא יכולים לאהוב, לשנוא או להאמין. אז מי נתן "אמון" בנתניהו? אותו "אמון" שהוא חשוד בהפרתו?

ברור שאין "הפרת אמונים" כלפי קבוצת "רק לא ביבי" – הם מעולם לא רכשו לו "אמונים". הפוך – הוא לא יכול היה להפתיע ולאכזב אותם, הם הרי לעולם לא האמינו למילה שיוצאת מפיו. אפילו לא להתרעות שלו על הסכנה מאירן.

במקרה הגרוע ביבי הפר את אמון תומכיו. לכן, "הפרת אמון" צריכה לעמוד לשיפוטם של אלה שאת אמונם הפר לכאורה – הכרעת הבוחר, לא שופטים שאינם חוקרי כליות ולב. הם לא יכולים להחליף או לייצג את תחושות החלק בעם שתמך בנתניהו, שרכש לו אמונים.

איך עזר נתניהו לארנון מילצ'ן?

הנה "הרשימה" (מתוך תמצית כתב האישום):

1. ב- 2014 הסכים נתניהו לשאת דברים ב"חוג בית" בביתו של מילצ'ן בארצות הברית בפני חבריו מעולם הקולנוע.
על כך נאמר: "או ואבוי".

2. ב-2015 הסכים נתניהו לצרף את מילצ'ן לפמליה שלו לארה"ב לקראת נאומו בקונגרס.
פשוט נורא, כך חסך מילצ'ן הוצאות דלק במטוסו הפרטי.

3. בשנת 2009 הבטיח נתניהו בשיחה עם מילצ'ן שינסה להגביל בחוק את גובה העמלות שגובות חברות הפרסום מאמצעי התקשורת (מילצ'ן היה מבעלי ערוץ 10).
כאן מתעוררות לפחות שלוש בעיות: זה קרה שנים לפני שנתניהו קיבל אפילו סיגר בודד ממילשטיין; שנית, זה אינו אירוע חריג – כך מבלה כל פוליטיקאי בכל מדינה את עיקר זמנו: מאזין לבקשות ומבטיח. שלישית, חוק כזה לא הוגש – זה מה שקורה לרוב ההבטחות מסוג זה של פוליטיקאים.

4. בשנת 2010 ניסה נתניהו לקדם (לבקשת מילצ'ן) מיזם עם איש עסקים ההודי טאטא להקמת אזור סחר חופשי משותף עם ירדן והרשות הפלסטינית בו אמור היה לקום מפעל ענק להרכבת רכב.
אשמה באמת "חמורה", עוד ניסיון ל"מזרח תיכון חדש" נוסח שמעון פרס. האשמה מוזרה – זה קרה הרבה לפני שנתניהו קיבל "מתנות". חבל לכולנו שהמיזם לא יצא לפועל, מי אם לא ראש ממשלה צריך להתערב במיזמים כאלה?

5. בשנת 2013 עזר נתניהו למילצ'ן להאריך את הוויזה שלו לארצות הברית.
גם אני הייתי עוזר לוּ יכולתי. ישראלים רבים מקבלים וויזה לארה"ב ל-10 שנים. ארנון מילצ'ן כנראה נמצא בארה"ב ב"רשימת מוגבלים" בגלל היותו במשך שנים רבות סוכן של הלשכה לקשרי מדע (לק"ם – שם רשמי לגוף מודיעין חשוב) והשתתף ברכש ובמימון, לעיתים עקלקל, של רכיבים לתוכנית הגרעין הישראלית. מילצ'ן גויס ללק"ם על ידי שמעון פרס. על הארכת הוויזה צריך לברך את נתניהו. מילצ'ן קיבל לבסוף וויזה לעשר שנים כפי שאני קיבלתי לאחרונה...

6. בשנת 2013 שוחח נתניהו עם שר האוצר לפיד על הארכת הפטור ממס הכנסה לתושבים חוזרים (כמו מילצ'ן). מילצ'ן נפגש בעניין עם לפיד ועם נתניהו. הארכת הפטור היא בסמכות שר האוצר ולא ראש הממשלה. ראש הממשלה יכול רק לבקש משר האוצר שרשאי לסרב. החוק התקבל בשנת 2008 בתקופת אהוד אולמרט כראש ממשלה.

מאז קום המדינה נעשו מאמצים גדולים להקל על יהודים עשירים להשתקע ולהשקיע בישראל. כך השקיעו בישראל שאול אייזנברג, תד אריסון (בנק הפועלים ועוד), דוד עזריאלי (קניונים), דייויד לואיס (בתי מלון ישרוטל) ואחרים – וחבל שלא הרבה יותר. צריך לזכור שהשקעה בישראל נחשבה, בעבר הלא-רחוק, לטרוף עסקי בגלל הכלכלה הסוציאליסטית הריכוזית. כל משקיעי החוץ הגדולים בישראל מאז קום המדינה קיבלו "הטבות" שלעיתים נתפרו אישית עבורם. פתרון עקום אבל הכרחי במשק מעוות לחלוטין.

כמעט כל חוק כלכלי משמעותי בישראל מתקבל בעקבות יוזמה ולחץ לוביסטי "של מישהו". תיקון לחוק, או חוק, לא נולדים בחלל ריק – חפשו תמיד מי "דוחף" את החוק ומה מניעיו. נתניהו לא עשה דבר שלא עשו לפניו ושכל ראשי הממשלה בעתיד יעשו.

7. מיזוג חברות התקשורת "קשת" ו"רשת". לא נלאה את הקורא בפרטים – סיפור ארוך ושגרתי של יוזמה כלכלית בישראל. כדי להוציאה לפועל צריך אישורים וחתימות של פקידי מדינה ופוליטיקאים. בכל עסקה מסוג זה פונים אנשי העסקים המעורבים אל רשת קורי העכביש הממשלתית שתפקידה להכשיל ולעכב עסקאות בין אנשים פרטיים בשם "טובת העם".

כאשר רוצים לממש עסקה כזאת, אנשי העסקים המעורבים מנסים לגייס את כל מי שמסוגל להתיר את סבך קורי העכביש הנודע בשם החיבה "רגולציה". מגייסים לוביסטים, מאכערים (רובם בעלי תואר בעריכת דין), מכרים וידידי ידידים – בכוחות משותפים יוצרים קשר עם כל פוליטיקאי שנוגע לעניין – "משכנעים", מפתים, מאיימים. במדינת חופש אידיאלית אין הצדקה להתערבות ממשלתית בעסקאות פרטיות כאלה. אנחנו לא שם.

אם נתניהו אשם בתיק זה, צריך להעמיד לדין את רוב המדינה ובמיוחד את כל הפוליטיקאים. אנחנו רשאים לקבוע בביטחון מלא – כמעט כל "עובד ציבור" מדרג בינוני ומעלה במדינת ישראל, סייע או "סידר" משהו למישהו ביום מהימים. כמעט כל אחד מאתנו ינסה בעת מצוקה (גם קלה) לברר בין מכריו "עם מי אפשר לדבר".

האם זו "שחיתות"? לא, זה אורח חיים בלתי נמנע במדינה סוציאליסטית או ביורוקרטית לעייפה, עשירה בחוקים, תקנות ורגולציה. ככל ששלטון ריכוזי ו"חזק", ככל שירבו הצעות החוק כן תרבה ה"שחיתות" (כ-6000 בכנסת היוצאת, כולל הצעות החוק הממשלתיות).

פרופ' רון שפירא שהיה דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן, משפטן יוצא דופן, אבחן את המציאות: "...אני לא ממליץ על מתן שוחד או קבלתו, אבל אני רוצה לומר שאם יש דבר שהוא גרוע יותר ממדינה ביורוקרטית ומושחתת, זו מדינה ביורוקרטית וישרה, מכיוון שהשחיתות היא במידה רבה תוצר של חוסר היעילות הביורוקרטית. השוחד, למשל, תורם לריכוך התוצרים של חוסר היעילות הנובע מחקיקה ביורוקרטית... כלומר, השיתוק הביורוקרטי גרוע יותר מהשוחד ...מתן שוחד והעלמת מס הם התרופות היעילות ביותר נגד חוקים אבסורדיים."

לסיכום תיק 1000: גם אם יסתבר שאכן ניתנו מתנות "מוגזמות" צריך להעמיד את מידת הנאותות לשיקולו של הבוחר, ובאשר לתמורה שנתניהו החזיר למילצ'ן... צריך לצרף לנתבעים את כל הפוליטיקאים בעבר, בהווה וגם בעתיד – כי לא נראה באופק סיכוי לשינוי מבני באופי המשטר בישראל – שינוי ליתר חופש ולהפרדה בין כלכלה למדינה. להיפך.

מוטי היינריך

את גרסת "קו ישר" לכתב ההגנה בתיק 4000 "הנורא" ניתן לקרוא כאן.

הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה באתר

עודכן לאחרונה ב חמישי, 13 פברואר 2020 18:07

פריטים קשורים

יעקב
סעיף האישום
אני מסכים לשנות את סעיף האישום מ"הפרת אמונים" ל "חזירות".
0
יעקב
הפרת אמונים
מוטי, נדמה לי שפספסת את המשמעות של "הפרת אמונים".הנה דוגמה. נניח שאתה מנהל רכש בחברה ואתה רוכש בשם החברה ועבורה מוצר מבן דוד שלך. בן דודך לא שילם לך שוחד, המוצר שלו טוב, הכול בסדר, אין שחיתות. בכול זאת מתעורר חשש שהעדפת אותו בגלל שהוא בן דוד שלך, ושילמת מחיר גבוה, או קיבלת מוצר פחות טוב. אתה חייב אמונים לחברה מתוקף משרתך. אתה חייב לפעות אך ורק לטובת החברה. פה מתעורר החשש שהיה לך שיקול זר בהעדפת הבן דוד שלך. כלומר - הפרת את האמון שהחברה נתנה בך, ולא פעלת אך ורק לטובת החברה. יכול להיות שלא הפרת, אבל זה נראה ככה.במקרה זה מנהל הרכש צריך להודיע על ניגוד אינטרסים לכאורה, ולהביא את ההכרעה על הרכש הזה למנהל אחר בחברה. אם הוא לא עושה זאת - הוא "מפר אמונים".אם ביבי מצהיר שמילצ'ן חבר שלו (הנותן לו מתנות יקרות) היה עליו להמנע מלטפל בעיניניו, ולהצהיר על קשריו עם מילצ'ן בטופס הנדרש על פי חוק. הוא סירב להצהיר כאשר הוזהר.
0
יעקב
"כולם עושים זאת"
זה לא תירץ שמנקה אותך מאשמה בעבירה.
0
רונית
תשאיר את ההגנה לסנגורים שלו.
:-*
0
משפטן
הפרת אמונים - מושג עמום
לא פעלת לטובת החברה בה אתה עובד - זה ניגוד עניינים שנגרר למרמה. קשרת קשר נגד החברה בה אתה עובד. הפרת אמונים זה מושג ערכי עמום. אפשר לצרף אותו בקלות לכל עברה אחרת כדי להוסיף נופך לכתב האישום. נתון לשיקול דעת הפרקליטות אם להוסיף אישום זה.גם שופטים מתקשים להחליט היכן הגבול בין הפרת אמונים לבין עברה משמעתית. מושג נזיל מאד שצריך להשאיר אותו לביקורת ציבורית. וזו לא חסרה לביבי.
0
מוטי היינריך
"חזירות" – אולי
יעקב, ייתכן שנתניהו אכן התנהג ב"חזירות". ישפוט הבוחר. רבים מחזיקים בדעה שרוב הפוליטיקאים נוהגים בחזירות מסוגים שונים – הם כנראה מעדיפים את החזירות של נתניהו על זו של מועמדים אחרים. המלאך גבריאל לא מתמודד בבחירות הפעם.
0
יעקב
שונא מתנות יחיה
כול עובד מדינה זוטר (גם כאלה שלא קוראים במשלי) יודע שאסור לעובדי מדינה לקבל מתנות.הטיעון של ביבי "מותר לקבל מתנות מחברים" הוא אבסורדי.
0
יעקב
בחירה קשה
מה עדיף? מועמד קצת חזיר וקצת מושחת לעומת מועמד אידיוט?
0
יעקב
לרונית מס' 4: צודקת
אכן
0
יעקב
התמודדות
ההתמודדות מול הפרקליטות, המשטרה, בתי המשפט ושאר זרועות התמנון הבירוקרטי היא חלק מהגדרת התפקיד של כול שר וראש ממשלה. של כול אדם בישראל.אל לביבי להתלונן...גם בפרקליטות לא משרת המלאך גבריאל. אתה חי עם הפרקליטות שיש לך.
0
משה
פרקליטות
ומי שעדיין מאמין שהפרקליטות היא שה תמים תועה לאור העובדות של החבאת מיסמכים , הוצאת עדיות בכוח
שבית המשפט נתן עליהים את הדין וגם במקרים אחרים

0
יעקב
דוגמה נוספת
משפטן אמריקאי הביא דוגמה נוספת למקרה (היפוטטי) של הפרת אמונים.נניח שטראמפ פונה לנשיא אוקראינה ומבקש עזרה כדי שהרשויות באוקראינה יאשרו בניית מלון "טראמפ" בקייב.לא היה כאן שוחד...יחד עם זאת טראמפ צריך לפעול למען האינטרסים של ארה"ב לא של חברת "טראמפ".
0
יעקב
טוב שיש פרקליטות
מאחר ומרבית הפוליטיקאים הם מושחתים ממש (מעטפות) - טוב שיש פרקליטות שתטיל עליהם מורא. גם אם לפעמים הם שוגים ואתה לא מסכים עם פעולה זו או אחרת שלהם.
0
ס.דוד
חוזר: כתב ההגנה של נתניהו – תיק 1000 – גרסת "קו ישר"
הכותב הנכבד הוא עוד אחד מחסידיו השוטים של ביבי. טוב עשה שבמקום לעסוק בעריכת דין, משם היה נזרק מכל המדרגות לאחר הדיון המשפטי הראשון, בחר לכתוב מאמר דעה . אתה אינך מבין שהפרת האמונים של ביבי היא לא כלפי או כלפיך אלא כלפי המדינה, שלה נשבע ביבי אמונים ביום התמנותו לתפקידו.הפרת אמונים אינה חמורה פחות מקבלת שוחד. ראה לדוגמא את פרשת הצוללות וספינות הסער. שם רכש ביבי כלי שיט שאין בהם צורך, רק בגלל קשריו העקיפים עם החברה הבונה את כלי השיט. במקרה הזה הפרת האמונים גובלת במעשה בגידה וזאת משום שרכישת הצוללות והספינות באה על חשבון רכישת ציוד צבאי שחסר לצה"ל, כמו נגמ"שים ממוגנים ומסוקים חדשים, במקום אלה הישנים, המתפרקים באוויר.
0
יעקב
חוזר: כתב ההגנה של נתניהו – תיק 1000 – גרסת "קו ישר"
"רכש ביבי כלי שיט שאין בהם צורך"מזל שיש לנו מומחה בטחוני גדול שיגיד לנו אם יש או אין צורך בצוללות או ספינות סער.אתה לא יודע אם יש או אין צורך בספינות אלה. גם המומחים האמתיים לא ממש יודעים. זה עניין של דעה והערכה, יש כאלה שחושבים שצריך, ויש כאלה שחושבים שלא.מה שמדבר מגרונך היא שנאה אישית, ריגשית, לביבי בלתי מבוססת על עובדות.גם אם אתה מעריך שאין צורך בספינות אלה - אין לך שום אפשרות לדעת מה באמת צריך ומה לא.אז תגובתך לא לעניין.
0
יעקב
כן ביבי חייב אמונים למדינה
כול עובד מדינה, כולל ראש הממשלה לא אמור לנצל משרתו בשרות המדינה כדי להתעשר. הוא חייב להסתפק במשכורתו (הבלתי מבוטלת) ובשאר ההטבות הרשמיות של המשרה.את העשייה לביתו הוא צריך להשאיר לתקופה בה פרש ממשרתו וחדל להיות עובד מדינה. אתה לא צריך לנצל מעמדך כראש הממשלה כדי לקבל סיגרים ושמפניה בחינם בשווי 700 אלף שקל.מותר לקבל מתנות מחברים, כמו למשל בקבוק יין לפסח... לא 700 אלף ש"ח.
0
אירופאי
חוזר: כתב ההגנה של נתניהו – תיק 1000 – גרסת "קו ישר"
יעקב אמר/ה :
מה עדיף? מועמד קצת חזיר וקצת מושחת לעומת מועמד אידיוט?
על פי ההגדרה שלך,רוב אם לא כל הפוליטיקאים מושחתים. כך שהבחירה היא בין פוליטקאי מושחת שהעיתונות מחפשת, לזה שהיא רק משבחת. אני מעדיף את הראשון כך אני לפחות מודע לקיום בעיה גם אם לא ידועה לי אומדנה. יעקב אמר/ה :
כול עובד מדינה, כולל ראש הממשלה לא אמור לנצל משרתו בשרות המדינה כדי להתעשר. הוא חייב להסתפק במשכורתו (הבלתי מבוטלת) ובשאר ההטבות הרשמיות של המשרה.את העשייה לביתו הוא צריך להשאיר לתקופה בה פרש ממשרתו וחדל להיות עובד מדינה. אתה לא צריך לנצל מעמדך כראש הממשלה כדי לקבל סיגרים ושמפניה בחינם בשווי 700 אלף שקל.מותר לקבל מתנות מחברים, כמו למשל בקבוק יין לפסח... לא 700 אלף ש"ח.
מסכים ב 100%, רק שבכל ה"עולם הנאור", שאני מכיר. פוליטיקאי מקצועי הוא אדם עשיר. לא כל כך ברור איך ממשכורת של עובד ציבור, אך זה עובדה. או כמו שאמר מוטי, המלאך גבריאל הוא לא אחד מהמתמודדים. לגיטימי לא לאהוב את התנהלותו של נתניהו אך הבעיה לא תיפתר ע"י סילוקו, להפך, אם ראש הממשלה הבא יהיה "אהוד" על התקשורת הבעיה עלולה להחריף, כי לא תהיה ביקורת.

1
בצלאלי
התיק במהותו -אכיפה בררנית
כהרגלה מתקופת הסזון, במשך 13 שנה עוסקת הפרקליטות והתקשורת ברדיפה אחר מנהיגי הימין והפעם נתניהו ומשפחתו הם המטרה. ולדוגמא המספר 700 אלף המופיע כאן, המיוחס לנתניהו, למרות שלמעשה בדובר בכל הקבלות של רכישות מילצ'ן בתחום הטבק והאלכהול, במשך 6 שנים, בלי תלות האם זה לצריכה אישית, מתנות ללפיד, אולמרט, נתניהו או אחרים. הפרקליטות גזלה מהמדינה והשקיעה מעל רבע מליארד שקל בהפללת נתניהו. וכל זאת תוך ביצוע חקירות בלתי חוקיות, האזנות סתר, איומים וסחיטת עדי מדינה וכדומה.אין לי שום ספק שהייתה וקיימת אג'נדה מאחורי הפללה זאת, והיא אותה תפיסת עולם שהביאה להפגנות בקריאה "בגין רוצח", ולהפללתו של דרייפוס (וכן גם מרדכי) היהודי, והאשמת הימין ברצח ארלוזרוב וכדומה.
0
יעקב
שמפניה וסיגרים
ביבי אמר "מותר לקבל מתנות מחברים" - בזה הודה שקיבל שמפניות וסיגרים. לא היו 700 אלף? נשמח לשמוע גירסת ביבי עם הסכום הנכון והוכחות.כול סכום מעל 100 ש"ח הוא שחיתות. העסק מסריח. כולם עושים זאת ואף יותר גרוע מזה? עדיין מסריח.לא הפרקליטות קיבלה שמפניה וסיגרים אלא ביבי.הם רודפים את ביבי? יכול להיות... אבל... מי קיבל סיגרים ושמפניה במאות אלפי שקלים?
0
יעקב
הצבעה לנתניהו
אתם חושבים (כמו מוטי) שנתניהו ראש ממשלה טוב, שהחזירות והשחיתות שלו לא חמורות ולא פוגעות בתפקודו, ושניפחו את הפרשות מעבר לפרופורציות? בסדר, זה נכון.אבל אל תנסו לסנגר עליו ולטעון "אין כלום כי לא היה כלום", "ברור שיצא זכאי", "מותר לקבל מתנות מחברים" רודפים אותו רדיפה פוליטית, נשאיר את ההכרעה לבוחרים...יש פה חזירות ממדרגה ראשונה, זחיחות, חוסר מודעות לנורמות מינימליות. בקיצור - גועל נפש.
0
לוי @
פרנק סינטרה
"לא פחות חשובה להם הקרבה לפוליטיקאי, המיצוב החברתי כ"מקורב" למנהיג העליון, כבעל גישה ללחוש לאוזנו של הקודקוד. האפשרות לספר במסיבת חברים כי "דיברתי לפני שעה עם נתניהו..." שווה להם הרבה. זו תמורה משמעותית למילצ'נים."פעם, בראיון עיתונאי, סיפר פרנק סינטרה מהו הדבר הכי מביך שקרה לו ...ישב פרנק סינטרה במסעדה, ומהשולחן הסמוך ניגש אליו בחור צעיר וחביב, ואמר: מיסטר סינטרה, שמי ג'וני, אתה לא מכיר אותי, אבל יש לי אליך בקשה ענקית - בעוד 5 דקות יש לי דייט ראשון עם בחורה. אני מאד מעוניין לעשות עליה רושם. כאשר היא תתיישב, האם תוכל לגשת לשולחני ולאמר לי "היי ג'וני, מזמן לא נפגשנו".אמר סינטרה, בוודאי, למה לא ? ואכן, מייד לאחר שהבחורה הגיעה, והתיישבה לשולחן ליד הבחור, ניגש פרנק סינטרה לשולחנם, וכמוסכם אמר: "היי ג'וני, מזמן לא נפגשנו". הסתכל בו ג'וני במבט נוקב וענה: "פרנק, יא חתיכת נודניק, כמה פעמים אמרתי לך להפסיק לרדוף אחרי !"
0
יעקב
סוף הסיפור
הבחורה הלכה עם פרנק.(לדור הנוכחי: אפשר לעיין ערך "פרנק סינטרה בוויקיפדיה).
0
שפירול
חוזר: כתב ההגנה של נתניהו – תיק 1000 – גרסת "קו ישר"
יעקב אמר/ה :
אתם חושבים (כמו מוטי) שנתניהו ראש ממשלה טוב, שהחזירות והשחיתות שלו לא חמורות ולא פוגעות בתפקודו, ושניפחו את הפרשות מעבר לפרופורציות? בסדר, זה נכון.אבל אל תנסו לסנגר עליו ולטעון "אין כלום כי לא היה כלום", "ברור שיצא זכאי", "מותר לקבל מתנות מחברים" רודפים אותו רדיפה פוליטית, נשאיר את ההכרעה לבוחרים...יש פה חזירות ממדרגה ראשונה, זחיחות, חוסר מודעות לנורמות מינימליות. בקיצור - גועל נפש.
מצחיק שדווקא עורך של אתר זה שקובל ימים ולילות על חוסר ההיגיון שבמערכת הבירוקרטית מחזיק בדעות שכאלה. פוליטיקאי לא חי על רצון טוב וטוב ליבם של הבוחרים , פוליטיקאי חי על רצונם הטוב של תורמים שתורמים המון המון כסף על מנת להשאיר אותו בתפקיד.. מה לעשות בכל העולם הדמוקרטי הנאור , פוליטיקאים חייבים לשמור על קשרים טובים טובים עם תורמים נדיבים שיעזרו להם לשמור על משרתם.. אני לא מת על השיטה הזאת , אבל , לגייס מיליונים על מנת לקדם את המפלגה ולזהם את הכבישים שלו באלפי עלונים זה בסדר גמור ,אבל לקחת מאותו תורם חברי גם איזה שמפניה ורודה , זה חזירות לשמה .. מה אני אגיד לך .. זוהי חשיבה של סוציאליסט שלא מבין אין המערכת עובדת

0
יעקב
חוזר: כתב ההגנה של נתניהו – תיק 1000 – גרסת "קו ישר"
"אבל לקחת מאותו תורם חברי גם איזה שמפניה ורודה""תורם חברי" - כמו שאני צינצנת. הנכון: מתחכך בפוליטיקאים תמורת תשלום."איזה שמפניה ורודה" או איזה 10,000 שמפניות ורודות.. מה רע?
0
שפירול
חוזר: כתב ההגנה של נתניהו – תיק 1000 – גרסת "קו ישר"
יעקב אמר/ה :
"אבל לקחת מאותו תורם חברי גם איזה שמפניה ורודה""תורם חברי" - כמו שאני צינצנת. הנכון: מתחכך בפוליטיקאים תמורת תשלום."איזה שמפניה ורודה" או איזה 10,000 שמפניות ורודות.. מה רע?
אני מסכים איתך לחלוטין שבעולם אידיאלי - מדובר בהתנהגות פסולה .ממש כמו שאני אסכים עם סוציאליסט שבעולם אידיאלי סוציאליזם אכן שיטה טובה הרבה יותר מקפיטליזם , כל איש תורם ככל יכולתו ומקבל לפי צרכו , מה יותר יפה מזה ??? אבל , אנחנו חיים במציאות, ובמציאות פוליטיקאי צריך את אותם עשירים בשביל להיות פוליטיקאי. כל הפוליטיקאים עושים את זה , אז נכון .. אם כולם עושים את זה אז בעולם אידיאלי זה לא הופך לנכון . אבל כמו שרשם מוטי "בעולם בירוקרטי ,צריך שחיתות מסוימת"הרבה יותר חמור בעיני מהמעשים של ראש הממשלה , הניסיון לאכיפה סלקטיבית , רק ראש הממשלה אשם , נכון הוא קיבל יותר מרוב האנשים , אבל זה גם בגלל שהוא בפוליטיקה בתפקידים בכירים כבר יותר מרבע מאה ... כמה פוליטיקאים בעולם יכולים לטעון לכך ..האכיפה הסלקטיבית היא נסיון הפיכה , לא פחות מכך, וכל מי שאכפת לו מהחופש האישי שלו חייב להיות עירני למצב.כמובן שסוציאליסט רומנטיקן יעדיף לדבוק באידיאלים נשגבים , סופם של אותם סוציאליסטים שיתמכו ברודנים ואובדן חופש.

0
שמעון
בנט
למה לא חוקרים את בנט על שיפוץ ביתו ברעננה על חשבון המדינה ללא אישור
0
יעקב
חוזר: כתב ההגנה של נתניהו – תיק 1000 – גרסת "קו ישר"
"כמו שאני אסכים עם סוציאליסט שבעולם אידיאלי סוציאליזם אכן שיטה טובה הרבה יותר מקפיטליזם , כל איש תורם ככל יכולתו ומקבל לפי צרכו , מה יותר יפה מזה ???"אז אתה לא מבין את העניין כלל.סוציאליזם היא שיטה מושחתת מבחינה מוסרית כי היא שודדת אנשים.היפה והנכון הוא:כול איש נהנה מהעושר שהוא יוצר, ומוגן משוד על ידי אחרים.זה ה א' - ב'.
0
יעקב
אכיפה לא סךקטיבית היא אוטופיה.
"כמובן שסוציאליסט רומנטיקן יעדיף לדבוק באידיאלים נשגבים"ורומנטיקן כמוך יעדיף לדבור באוטופיה של "אכיפה אחידה" או "אכיפה אובייקטיבית". (אין דבר כזה).(סוציאליסט רומנטיקן דבק ב"אידיאלים" או רעיונות מושחתים של שוד העושר).
0
יעקב
האידיאל הקפיטליסטי
דבק ביצירת העושר בדרך של עבודה ויצירה ולא בדרך של קבלת כספים מ"חברים" תמורת הבטחות (מעורפלות) של "טובות" פוליטיות - כלומר תמורת מכירת עמדת הכוח הפוליטי שלך שנותנת לך אפשרות לשדוד מאחרים ולהעביר ל"חברים".
0
יעקב
חוק מילצ'ן
באשר לחוק מילצ'ן: אני לא בקי בפרטים אבל נראה לי משהו לא תקין.זה לא נראה תקין שתושב חוזר לא ישלם מיסים לא בישראל ולא בארה"ב.אינני בקיא בחוקי המיסוי, ואיפה וכמה ישראלי משלם מיסים על עסקים שהוא מנהל בחו"ל.נראה לי סביר שתושב חוזר יקבל אופציה לשלם לפי שיעורי המס בישראל או לפי שיעורי המס בארץ בה מתנהלים עסקיו - הנמוך מבין השניים.לא נראה לי הגיוני שלא ישלם מיסים לא כאן ולא שם.
0
יעקב
שחיתות
מישהו יכול להסביר לי ? לקבל סיגרים ושמפנייה זאת קבלת שוחד ? אני חשבתי ששוחד זה קבלת נדלן סכומי כסף שותפות בפרוייקטים שותפות בחברות .אני לא מבין את הסיגרים והשמפניות ? אם נתן תמורה הוא כל כך טיפש ביבי לקבל בתמורה שוחד סיגרים ושמפניות ? זה אבסורד .בעולם מנהיגים מושחתים הופכים למילרדרים ולא לחוביב סיגרים שמפניות ??????? האמת אני לא מביןמ!!!!!
0

3000 תוים נשארו