הדפס עמוד זה
רביעי, 31 מרס 2021 18:15

אמריקה השתגעה – מי ישלם את המחיר?

הידיעה הבאה אינה מתיחה לקראת ה-1 באפריל!
קוקה קולה דורשת ממשרדי עריכת דין שלה להתחייב לגיוון חברתי (Diversity). משרד שירצה להמשיך לעבוד עם קוקה קולה צריך שלפחות 30% מהפרקליטים יהיו מקהילת הלהט"ב, בעלי מוגבלויות, ולפחות 15% שחורים. יש גם סנקציות.

הידיעה הבאה אינה מתיחה לקראת ה-1 באפריל!

חברת קוקה קולה הודיעה בסוף פברואר כי תדרוש מכל משרדי עריכת דין איתם היא קשורה להתחייב לגיוון חברתי (Diversity) של עורכי הדין במשרדם. פירמה של עורכי דין שתרצה להמשיך לעבוד עם קוקה קולה צריכה לדאוג שלפחות 30% מעורכי הדין יהיו מקהילת הלהט"ב LGBTQ (לסביות, הומואים, דו-מיניים, טרנסים, ובעלי מיניות בלתי מזוהה). נשים, ובעלי מוגבלויות יכללו ב"מניין". תנאי נוסף הוא שלפחות מחצית מאותם 30% יהיו שחורים.

דיווח מבלומברג מרחיב על הסנקציות שיוטלו על משרד עורכי דין שלא יציית לכללים: שכר הטרחה יופחת חד-צדדית ב-30% וגם יסכן את מערכת היחסים עם תאגיד קוקה קולה.

אמריקה משתגעת ומהר...

תאגידים מכובדים כמו עיתונים, חברות גדולות, ומוסדות אחרים החלו להעסיק מנהל/ת בכיר/ה לענייני מגוון, שוויון והכלה. בעיתונים הגדולים ממנים, לדוגמה, עורך לענייני שוויון והכלה (Inclusion Editor).

אתר חיפוש משרות אמריקני Indeed מפרסם כי יש אצלם כרגע כ-5,400 משרות פנויות למשרות ניהול כ- "מנהל שוויון, גיוון (Diversity) והכלה (Inclusion)".

2595 1

כל חברה אמריקנית שמכבדת את עצמה זקוקה היום ל- CDO
(Chief Diversity Officer) מנהל שוויון ראשי. משתמע כי בחברה מועסקים גם מנהלי שוויון זוטרים שכפופים ל"ראשי". מדובר במשרות שהן חלק מהשדרה הניהולית הראשית של העסק, מקבילות כמעט בחשיבותן למנהל הכספים הראשי CFO (Chief Financial Officer), או מנהל השיווק של החברה Chief Marketing Officer (CMO).

התהליך כה מהיר עד כי, למרות הביקוש הגואה לג'וב הזה מצד חברות, רוב אתרי האינטרנט שמסבירים מבנים של חברות, או מתארים את סוגי המנהלים בחברות – טרם הספיקו להתעדכן במשרה הפופולרית החדשה (נכון ליום כתיבת פוסט זה).

יש להניח שסביב אותו מנהל/מנהלת ראשית מתפתחת "מחלקת שוויון" בתקן מלא. שימו לב, לא מדובר רק במוסדות ציבוריים כמו סוכנויות ממשלתיות או אוניברסיטאות, אלא גם בתאגידים פרטיים שלא יכולים להרשות לעצמם לפגר אחרי "רוח הזמן".

מה עושים שם ב"מחלקת השוויון"?

אז מה עושים ב"מחלקת השוויון"? מהי שגרת העבודה היום-יומית? על פי הגדרת התפקיד מדובר ב"אחריות לפיתוח תכניות רוחב לגיוון ולהכלה בחברה, עבודה בתיאום עם מחלקת ההשמה לפיתוח טאלנטים [בעברית פשוטה: גיוס עובדים לפי צבע עורם. החברה תשקיע בהכשרה של מועמדים שעד כה לא התאימו לדרישות הסף של העסק, ותסתכן בירידה בתוצאות העסקיות בתקווה שה"מגוון" יחפה].

מחלקת השוויון שותפה בהתנהלות התאגיד מול חברות אחרות, שותפות עסקיות, ספקים ונותני שירותים [כמו בקוקה קולה]. מתפקידה לזהות תכניות או יוזמות חדשות להטמעה בחברה כדי לחזק שוויון ומגוון בארגון. מחלקות אלה גם מפקחות על הטיפול בתלונות עובדים הקשורות לאפליה, עוסקות באיסוף נתונים ודיווח להנהלה. לרבים זה נשמע כ"זיבולי שכל".

אוניברסיטאות ומכללות הבינו את הפוטנציאל ומציעות "לימודי מגוון" לתואר ראשון ושני. "ניירות עמדה" מסבירים את חשיבות ואת יתרונות "המגוון" לסביבת העבודה ולהכנסות העסק.

האמן האמריקני אדל רודריגז (Edel Rodriguez ממוצא קובני), שהתפרסם באיורי זוועה נגד טראמפ כבר ב- 2017, צייר את הפוסטר המקובל הבא שמייצג "מגוון". כמובן ששום פרצוף לבן אינו חלק מהמגוון שלו. איוריו נגד טראמפ הופיעו על שערי כתבי עת מובילים במערב, כולל דר-שפיגל, ניו יורק טיימס, טיים מגזין ועוד.

2595 2

 

מובילי "תנועת המגוון" מרבים לצטט מכתב העת Scientific American שסוקר כתבות קודמות שמעידות כי מגוון חברתי תורם להצלחת חברות וארגונים. עיון בכתבות, כמו במחקרים מתמשכים של חברת הייעוץ מקנזי, אכן מראה שחברות משגשגות מעסיקות לאורך שנים טאלנטים זרים (לא אמריקנים) שתורמים לתאגיד. מציאות זו מוכיחה את ההפך מטענות הטירוף האמריקני החדש שנועד לכפות "מגוון": ברור, גם ללא "מחקרים", כי חברות ותאגידים ששוכרים עובדים על סמך כישרון והצלחה מגיעות להישגים עסקיים. חברה אמריקנית בינלאומית שתגלה מתכנת-עילוי בפיליפינים כבר תדאג לרילוקיישן, ולא בגלל העיניים המלוכסנות.

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, הוא ממוצא הודי – סונדאר פילס דרכו בחברה בזכות כישרון והצלחה מוכחת ולא בזכות מחלקת ה- דייברסיטי. סונדאר אינו יוצא דופן; כ-70% מהמהנדסים בעמק הסיליקון (2010) הם זרים – רובם אסיאתיים ובעיקר מסין, הודו והפיליפינים. מתברר שיש גם עלייה במספר הנשים המשכילות המהגרות.

אל נטעה, התנועה ההמונית לקידום Diversity היא הגל החדש בחזית גוש השמאל האמריקני. הגל נבנה באיטיות באמריקה לאורך העשורים האחרונות ונערם לאחרונה לצונאמי חברתי שקשה לעמוד בפניו. זה התחיל כבר לפני הרפורמות ה"חברתיות" (החברה הגדולה Great Society) של הנשיא ג'ונסון בשנות ה-60, המשיך בהתבססות בעלי השקפות סוציאליסטיות באקדמיה שהכשירה בעקביות דורות של חסידים.

מטרתם המוצהרת, בדומה לשמאל הישן: "עוֹלָם יָשָׁן עֲדֵי הַיְּסוֹד נַחְרִיבה". אפילו דגל הכוכבים האמריקני נחשב לסמל "עליונות לבנה" והמניף אותו – לגזען לאומן. את תאגידי הענק שהביאו קדמה לאדם צריך לכתוש, לפצל ולבזוז – הם סמל הרוע. הצונאמי הסוציאליסטי, לפני כמאה שנים "הצליח" בגדול – רוב שטחו של העולם היה לאדום-סוציאליסטי למשך כ-70 שנים, אמלל ושעבד מיליארדי אנשים, רצח למעלה מ-100 מיליון. בינתיים, גם השמאל החדש "מצליח".

רע לאמריקה

המגוון שהשוק יוצר אינו מוצא חן בעיני "תנועת השוויון והמגוון". הם דורשים קידום על פי צבע עור ולא על פי כישרון. הדרישה מיושמת כבר שנים באוניברסיטאות מובילות באמריקה בהן נהוגות (למעשה) מכסות קבלה לאוניברסיטה שמפלות לרעה מועמדים ממוצא אסייתי בגלל "עודף הצלחה" שלהם. חטאם – הם מוכשרים ומתאמצים יותר. כך נהגו גם לחסום דרכם של סטודנטים יהודים במחצית המאה הקודמת: "יותר מידי" יהודים כישרוניים נרשמו לאוניברסיטאות באמריקה...

אכן, הגיע הזמן לשלב "מגוון" גם במועמדות לפרס נובל. אולי תכנית הכשרה לקידום שחורים ומוסלמים להגשת מועמדות – או חיוב הוועדה לזוכה שחור אחת לשנתיים. בולטת שם בהחלט "עליונות לבנה" (White supremacy) תוך התעלמות משחורים מוחלשים. ועיקר הבעיה בהרכב האנושי של זוכי הפרס – חוסר פרופורציה של אחוז הזוכים ממוצא יהודי בפרס נובל (כ-25%). הגיע הזמן להגביל אותם משיקולי "שוויון".

קוקה קולה, נייק ומיקרוסופט הן חברות פרטיות. מותר להן להחליט לירות לעצמן ברגל מפחד ההמון המוסת.

אבל ההיסטוריה הכלכלית באמריקה מראה שזה לא ייגמר בכך. כושר התחרות של חברות אלה יתדרדר; לא ירחק היום והן יתחילו לירות גם ברגל של המתחרים שסירבו לאמץ את ה-Zeitgeist ("רוח הזמן").

כלומר, החברות "המתקדמות" יגייסו פוליטיקאים כדי לכפות את החוקים שקוקה-קולה אימצה מרצון על כלל העסקים באמריקה – משהו בדומה לצו הרחבה של הסכם קיבוצי בישראל. צו ממשלתי שמאפשר לכפות הסכם עבודה שנערך בין עובדים למעסיק על כלל המעסיקים במדינה (או בענף מסוים) למרות שלא היו צד להסכם.

אנחנו מציעים לשפויים באמריקה להציב מיד דרישה נגדית לליגת הכדורסל NBA וגם לליגת הכדורסל במכללות, עקביות: חוקי המשחק השוויוניים יחייבו מעתה שיתוף של 50% שחקנים לבנים (וגם 15% יהודים...) בכל משחק כדורסל. לא ייתכן שתשלוט שם "עליונות שחורה" (Black supremacy). גם גובה השחקנים מייצג אפליה בוטה נגד שחקנים נמוכים – למה להעניש אדם בגלל מגבלה גופנית?

מוטי היינריך

הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה

עודכן לאחרונה ב רביעי, 31 מרס 2021 18:56

פריטים קשורים

שחרורון
חוזר: אמריקה השתגעה – מי ישלם את המחיר?
בוגרות (ולפעמים בוגרי) הפקולטה ללימודי מגדר, סוציולוגיה או מחקר מחול לסבי מוצאים את עצמם עם מעט מאוד אפשרויות תעסוקה והרבה חוב סטודנט.אחד המקומות הבודדים שפתוחים להם הם קבוצות השמה וכוח אדם. אבל זה לא מספיק לוקרטיבי, והתהליך כבר ברובו אטומטי ומתבצע ללא צורך ב״מנהלים בכירים״. לכן, HR witches הפכו עורם והפכו ל diversity witches. בהגדרה, לא ניתן להחליפם באוטומציה (כי אין תכלית לעבודתם) והמשכורת היא משכורת מנהל בכיר.כתוצאה מכך, הרבה חברות מאמצות מדיניות גזענית באופן ברור וגלוי (מפלים לרעה אנשים עם צבע עור בהיר), וסקסיות (מפלים לרעה אנשים עם בולבול). הם גם מתחילות לעסוק ב״סחר בפצעים״. לתת עדיפות לאנשים עם שטוענים להעדפה מינית מסויימת. אבל שחברה בסביבה אולטרה תחרותית מגייסת על סמך מאפינים לא רלוונטים, ומוותרת על 70-80 אחוז מהכישרון (לבנים הם 70% מאוכלוסית ארהב וגברים הם הרוב המוחץ בתעשיות מסויימות), בסופו של דבר, תגיע התחרות ותמחץ אותם.מגיעה תקופה קשה, אבל התוצאה צפוייה
0
יעקב
סיפור על אמזון
אני קורא ספרים באפליקציית קינדל של אמזון, ספרים שאני קונה באתר אמזון.כנהוג תמיד קיבלתי ואני מקבל המלצות לרכישת ספרים נוספים על פי הספרים שרכשתי קודם.עכשיו אני מקבל שתי שורות של המלצות. שורה ראשונה: ספרים על נשים מפורסמות ומפורסמות פחות - נשים מיוחדות (לא, לא במובן זה...) שורה שנייה: ספרים מאת סופרות.אני נשבע לכם שאני לא פמיניסט (ההיפך). כנראה שאמזון החליטה לחנך אותי מחדש - במקום לנסות למכור לי ספרים.הסוציאליסטים-קומוניסטים תמיד האמינו שהאנשים הקיימים הם מקולקלים, וכדי שהסוציאליזם יצליח צריך ליצור **אדם חדש** - כלומר לחנך את האנשים מחדש. במחנות ריכוז אם צריך.
0
שחרורון
חוזר: אמריקה השתגעה – מי ישלם את המחיר?
יעקב אמר/ה :
אני נשבע לכם שאני לא פמיניסט (ההיפך). כנראה שאמזון החליטה לחנך אותי מחדש - במקום לנסות למכור לי ספרים.הסוציאליסטים-קומוניסטים תמיד האמינו שהאנשים הקיימים הם מקולקלים, וכדי שהסוציאליזם יצליח צריך ליצור **אדם חדש** - כלומר לחנך את האנשים מחדש. במחנות ריכוז אם צריך.
אותך לגסטאפו. אני מקווה שאתה נושא טלאי ירוק (או לפחות אפלקצית חיסון)

1
לוי @
שאלה מעניינת ?
יעקב אמר/ה :
עכשיו אני מקבל שתי שורות של המלצות. שורה ראשונה: ספרים על נשים מפורסמות ומפורסמות פחות - נשים מיוחדות (לא, לא במובן זה...) שורה שנייה: ספרים מאת סופרות.
האם זה כולל גם את איין ראנד ?

0
יעקב
חס וחלילה
אם איין ראנד הייתה שחורה אולי היו מזכירים גם אותה...
0
יעקב
אין כבר תמונות
לחובבי אומנות - אל תטרחו לבקר במוזיאון לאומנות מודרנית בניו יורק MOMA - אין שם כבר אומנות.יש חמש קומות של תצוגה - של אומנים שחורים ושל נשים.אתה לא יכול להסתכל התמונה מבלי שיעבירו אותך שטיפת מוח פוליטית-אידיאולוגית.
0
יעקב
גם בצבא
מילא אומנות... גם בצבא ארה"ב חדרה התקינות הפוליטית, ה diversity ושטיפת המוח האידאולוגית. נשאר לקוות שלא יצטרכו להילחם בקרוב - כי לא למלחמה מכינים אותם.https://www.newsweek.com/soft-liberalism-iron-fisted-leftism-todays-us-military-opinion-1576950
0
אירופאי
בארה"ב מרץ - חודש ההיסטוריה הנשית
יש הרבה מה לטעון כנגד אמזון, אך המלצת ספרים על פי רלוונטיות זמנית נשמע לי כמו רעיון עיסקי נבון, לא קנית אף ספר פמיניסטי השנה, שנה הבאה האלגוריתם יכול(ומעניין לראות אם יעשה זאת) לשכלל זאת, ולא להציע לך ספרי נשים אל אף חודש ההיסטוריה הנשית.הבעיה היא במעלה הזרם, כשהחברה האנושית חולה אין לצפות מבתי עסק המשרתים אותה להיות יותר טובים.או כמו שג'ידו קרישנמורטי היה אומר It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
0
יעקב
סימפטום.
"כשהחברה האנושית חולה אין לצפות מבתי עסק המשרתים אותה להיות יותר טובים."נכון מאד. ההתנהגות של העסקים הגדולים היא סימפטום של החולי של החברה - לא מקור המחלה.מי הכריז על "חודש היסטוריה נשית?"האם ההכרזה מחייבת את אמזון? האם אמזון שואפת למכור ספרים או לציית לאלה שהכריזו על "חודש היסטוריה נשית"?או שמא - אמזון החליטה שמוטב למכור קצת פחות ספרים - כי חשוב לא להסתכסך עם התקינות הפוליטית ולא להיראות כמרדן שלא נשמע להוראות מגבוה?
0
יעקב
פוליטרוקים
כידוע - בצבא האדום היו פוליטרוקים (גם אצלנו בפלמ"ח). תרגום לעברית: קצינים פוליטיים. אלו היו שליחים של המפלגה הקומוניסטית ותפקידם היה - מצד אחד לדאוג לחינוך מחדש של החיילים ברוח האידיאולוגיה הנכונה (הקומוניסטית) ומצד שני - לדאוג לטוהר הרעיוני בצבא - כלומר לרגל אחרי החיילים ולסלק (לסיביר) כול מי שבטעות מבטא רעיון שאינו מתיישב עם האידאולוגיה הרשמית.אז עכשיו יש אותם גם בצבא ארה"ב. Diversity officers הם נקראים. קיראו את המאמר למעלה, מניוסוויק.
0

3000 תוים נשארו