רביעי, 22 דצמבר 2010 00:00

משרד החינוך זקוק לאִבְחון

אל להורים לסמוך על מערכת החינוך. החינוך הממשלתי לא מוצלח יותר משרותי הכבאות הממשלתיים. סיפורו של אבחון "ליקוי למידה".

שמעו סיפור מהחיים:

מכרים ביקשו ממני לעזור בחשבון לילד שלהם, הלומד בכתה ח'. הילד בא, והתחלנו לפתור משוואות אלגברה עם נעלם אחד. תוך כדי פתרון אני רואה שהילד שוקע בהירהורים כאשר הוא צריך לעשות 3 כפול 6. הילד לא יודע את לוח הכפל. רשמנו מיד את טבלת הכפל, ואמרתי לו שישב בבית וילמד את לוח הכפל. את המשוואות הוא דווקא ידע לפתור, רק לוח הכפל היה הבעיה.

צילצלנו לאמא שלו, אישה משכילה ועשירה למדי, בוודאי לא מהשכבה ה"סוציאו-אקונומית" החלשה. שאלנו "מה זה? איך זה שהילד לא יודע את לוח הכפל? האם את יודעת את לוח הכפל? מדוע אינך מלמדת אותו?" וכאן באה התשובה המפתיעה: "בבית הספר עשו לו 'איבחון' והוא קיבל אישור להשתמש במחשבון." כלומר קיבל פטור מלוח הכפל! הוא יכול ללמוד בבית ספרנו, ואינו חייב לדעת את לוח הכפל!

אתם מתארים לעצמכם בן אדם נורמלי שלא יודע את לוח הכפל? ועוד מתהלך עם תעודות של בוגר בית ספר? הדבר מטורף לחלוטין.

משרד החינוך שמאפשר "איבחונים" כאלה הוא מטורף. בית הספר, על מוריו, שמקבל קביעות כאלה מטורף. הפסיכולוג שקבע את ה"איבחון" זקוק להסתכלות. והאימא שקיבלה את קביעת בית הספר והסכימה איתה ונמנע מללמד את בנה את לוח הכפל גם היא לא נורמלית.

מערכת החינוך הממשלתית שלנו לא שווה כלום.

הורים שרוצים שילדיהם יצאו מוצלחים חייבים לקחת להם מורים פרטיים, חוגי העשרה, או ללמדם בעצמם את החומר. מבית הספר לא מקבלים כלום.

והילד? הוא בסדר גמור. הוא הביע הבנה ורצון והבטיח ללמוד את לוח הכפל בעצמו. אין לי ספק שהוא ילמד אותו בקלות. מערכת החינוך הלכה להרוס אותו עם "איבחונים", וההורים שלו סמכו על מערכת החינוך. טעות חמורה. אל תסמכו על שום מערכת ממשלתית. (ראה הכבאות).

יעקב



עודכן לאחרונה ב שני, 18 דצמבר 2017 05:57
יעקב
האם במגזר החרדי יש "איבחונ ים"?או שמא "ליקויי למידה" הם נחלתם הבלעדית של החילונים? נדמה לי שבבתי ספר פרטיים ובמגזר החרדי פשוט מלמדים את הילדים, ולא מחפשים לעשות להם "איבחונים".
0
בתיה אבן
בעירי יש שני בתי ספר - פרטי וממלכתיבית הספר הפרטי בו ההורים נדרשים לשלם, קולט אליו את "המקרים הקשים" - תלמידים שנפלטו מבתי הספר הממלכתיים - חינוך חינם.לפי נתוני משרד החינוך, עלות שנת תלמיד בבית הספר הממלכתי בחישוב כולל היא כ 25 אלף שח. ואילו בית הספר הפרטי גובה מההורים סך של 11 אלף שח לשנה בלבד.אך ראה זה פלא, בבית הספר הממלכתי שיעור מקבלי תעודת הבגרות הוא כ 50 אחוז, ואילו בבית הספר הפרטי שיעור מקבלי הבגרות הוא כ 85 אחוז.משמע כל שקל פרטי שווה בערכו פי 4 לעומת שקל שהמדינה משקיעה בבית הספר הממלכתי, זאת ועוד, בבתי הספר הפרטיים המורים משתכרים יותר.חשוב להסתייג, בבתי ספר של המגזר הדתי חרדי, שיעורי ההצלחה גבוהים גם ללא צורך בתמריצי הפרטה.
0
גרי
בתיהכתבת שני דברים מעניינים:1. עלות שנת תלמיד בבית הספר הממלכתי בחישוב כולל היא כ 25 אלף שח2. בית הספר הפרטי גובה מההורים סך של 11 אלף שח לשנה בלבד (מדברייך גם משתמע שזה כל תקציבו)אודה לך מאוד אם תצרפי אסמכתאות.
0
בלדד השוחי
לא להגזיםלא צריך להגזים ולא צריך להתלהם. מי שלא אובחן ולא קיבל פטור, כן למד את לוח הכפל בע"פ... צריך לראות תמיד גם את חצי הכוס המלאה ואת ההשגים המפוארים של מערכת החינוך הממלכתית בארץ בשנים האחרונות, שלימדה הרבה דמוקרטיה, רב תרבותיות והזדהות עם האחר, במקום לוח הכפל...
0
דוד
מה שמטורף לחלוטין זו הגישה שלך,יעקבתסלח לי יעקב, אבל, הילד לא ידע את לוח הכפל, *כי זה לא עניין אותו*. גם לפתור משוואות אלגברה עם נעלם אחד כנראה לא עניין אותו. מי שהיה מעוניין שהוא ילמד היו הוריו -- וכנראה גם אתה -- לא הוא. אין לכפות למידה ! הוא ילמד מה שהוא צריך ללמוד, מתי שהוא צריך ללמוד, וכיצד שהוא יראה לנכון ללמוד -- כאשר הוא יראה צורך ויהיה משוכנע בכך. לדעת את לוח הכפל הוא *כורח המציאות* -- לא "כורח הוריו", "כורח מוריו", "כורח יעקב", או "כורח כל איש אחר". חופש בחירה, חופש לימוד וויסות עצמי זה מה שצריך בבתי הספר שלנו. לא תכתיבים כלשהם ממישהו אחר. הורים שרוצים שילדיהם יצאו מוצלחים -- *וגם שפויים* -- חייבים להימנע מלכפות למידה (ועוד כמה דברים) על ילדיהם. מה שאני מסכים אתך הוא שמערכת החינוך הממשלתית שלנו לא שווה כלום. *בזבזנית* ומשופעת, בין היתר ב..ביורוקרטיה, שרי חינוך, פקידי משרד החינוך, מפקחי משרד החינוך, מנהלים, מורים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, מורים טיפוליים, ריטלין, אבחונים - ומאבחנים, מבחנים - ובוחנים, ציונים - ונותני ציונים...והורים טמבלים -- אסון לאומי !
0
דוד
ל- בתיה אבן (1)את כותבת: "בתי ספר של המגזר הדתי חרדי, שיעורי ההצלחה גבוהים גם ללא צורך בתמריצי הפרטה."מה זאת הצלחה? בגרות? או ערכים? בתי ספר של המגזר הדתי חרדי, הם, הלכה למעשה, "בתי ספר פרטיים". מה שנקרא: "מערכת חינוך אוטונומית". הרי הם אינם נשמעים לתכתיבים של הפוליטיקאים...רק של הרב (פוליטיקאי מסוג אחר). הלוואי אוטונומיה כזאת [ללא תכתיבים של פוליטיקאים בדרך כלל מושחתים] למגזר החילוני ! במהרה בימינו [עוד מעט, כאשר המשיח יבוא ! ... (-; ] !!
0
דוד
ל- יעקב (2)""ליקויי למידה"?" "נחלתם הבלעדית של החילונים"? דע לך, דא עקא ("זאת הצרה"): "ליקויי למידה" הם המצאה של *מערכת החינוך הקונבנציונלית (לרבות מורים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, מורים טיפוליים, ועוד, ועוד) בכל העולם*, מאז המהפכה התעשייתית ועד היום. אני רוצה לראות אותך יושב "על התחת", כאשר מכריחים אותך לשבת שעות על גבי שעות, בהפסקות של חמש דקות, או עשר דקות, או רבע שעה ועוד ללמוד משהו שאולי מעניין אותך, או אולי לא. ומה שאתה רוצה לעשות באותו רגע הוא לשחק כדורגל, או לצאת לטייל, או לקרוא ספר, או לנגן בפסנתר, או כל דבר אחר שאתה אוהב לעשותו, במקום לשבת ולשמוע את ההרצאה ו/או את ההטפות המשעממות של המורה -- והכל בכוח -- גם אתה היית לוקה ב"ליקוי למידה" !!
0
דוד
ל- בלדד השוחי (4): סיפורי סבתא.בלדד השוחי כתב: "לא צריך להגזים ולא צריך להתלהם. מי שלא אובחן ולא קיבל פטור, כן למד את לוח הכפל בע"פ... צריך לראות תמיד גם את חצי הכוס המלאה ואת ההשגים המפוארים של מערכת החינוך הממלכתית בארץ בשנים האחרונות, שלימדה הרבה דמוקרטיה, רב תרבותיות והזדהות עם האחר, במקום לוח הכפל..."
0
יעקב
דמוקרטיה אחרי לוח הכפלבית הספר צריך ללמד קודם כול את שלושת ה R ים (Read, write, arithmetic)הצרה היא שמרוב שמשלמדים דמוקרטיה יוצאים הילדים בורים מבית הספר ולא יודעים לקרוא, לכתוב ואת לוח הכפל.מוחל טובות.עזבו אותי עם דמוקרטיה, ערכים וקישקושים דומים. צריך ללמוד קרוא וכתוב וחשבון, קודם כול.(אני מניח ש"דמוקרטיה" היתה בדיחה שמטרתה להרגיז אותי. הצלחתם)וזה לא אופציונלי.ילד אין לו את האופציה ללמוד מה שבא לו. אם הוא הולך לבית הספר עליו ללמוד את החומר שמלמדים שם. ילד זקוק להנחיה וגם אילוץ - אחרת הוא גדל פושע. ההנחה שאם אומרים לו מה לעשות הוא יוצא מופרע היא עוד אחת מהשטויות המודרניות. אם לא אומרים לו מה לעשות - אז הוא יוצא מופרע.הבעיה היא עם "חינוך חובה" - מכריחים את הילד לשבת 12 שנה בבית הספר, גם אם הוא לא רוצה או לא יכול ללמוד. שימו לב: מכריחים אותו לבוא לבית הספר - לא ללמוד. כי הרי קשה להכריח ללמוד, אז מערכת החינוך שלנו מסתפקת ברישום נוכחות ויצאה ידי חובתה. הם "חינכו".לא חייבים כול הילדים ללמוד 8 או 12 שנים. לימוד מקצוע תוך כדי עבודה, במעמד של שוליה - היא קריירה טובה ומכובדת. שטות היא להכריח את כול הילדים לחמם ספסל בית ספר במשך 12 שנה (ואח"כ הם עוד הולכים לאוניברסיטה...).
0
דוד
דמוקרטיה לא פחות חשובה מלוח הכפלדמוקרטיה היא צורת המשטר של מדינת ישראל. לא נאה לך? תפדל, שנה אותה. כדי לחיות במשטר דמוקרטי, צריך להבין מה זאת דמוקרטיה. וכדי ללמוד דמוקרטיה וכדי לשפר אותה חייבים להתנסות בה מגיל צעיר. כווווללללנו -- ובראש ובראשונה הילדים והנוער. ללמוד ולהבין את צורת המשטר במדינה בה אתה חי -- "ערכים וקישקושים דומים", כדבריך -- הוא לא פחות חשוב מללמוד את שלושת ה R ים (Read, write, arithmetic). וילד ונער אין להם את האופציה ללמוד מה שבא להם כי "חינוך חובה" הוא צרה צרורה ! הקביעה שילד זקוק להנחיה וגם אילוץ. שאם אומרים לילד ולנער מה לעשות ומקשים עליו הוא יוצא אזרח נורמטיבי, תורם, בונה ושפוי היא עוד אחת מהשטויות הישנות והמיושנות המקובלות שלא הוכיחה את עצמה. אם אומרים להם מה לעשות כל הזמן, הסיכויים שרבים מהם ייצאו תלותיים, מתרפסים ומדוכאים וזקוקים לעתים קרובות לתמיכה נפשית ולטיפול. או עבריינים, כפי שקורה בחברה בכל מקום בעולם כיום, מחד. מאידך, אילוצים יש מספיק בחיים מבלי להוסיף אילוצים ו/או מכשולים מלאכותיים נוספים בדרך.
0
דורון
הבהרה, למי שצריך אותה, למען הסר ספקהייתי בטוח שכולם יבינו שתגובה מס. 4. (של "בלדד השוחי") היא לא יותר מסרקאזם ואירוניה... הופתעתי לקרא בתגובות שהדברים נלקחו כפשוטם... On face value...ובכן, למען הסר ספק - נא לקרא שוב, הפעם בין השורות בבקשה...
0
דוד
למיכאל (12) -- כנראה שזה גם סרקאזם.על איזה משרד חינוך אתה מדבר? "משרד החינוך, עסוק בלהבין, לאהוב, ולקבל כל אדם צעיר באשר הוא"? לא, הם לא כופים למידה. רק מכתיבים, בין היתר, תכנית לימודים חובה. ועל איזה ילדים ונוער הסתכלת לאחרונה? בטח על התוצר של משרד החינוך.
0
מיכאל
תגובות לדוד וליעקבליעקב ,בתחום הלשון חסר לך פרק"הבנת הסרקאזם"לדוד ,אתה אמיתי?לא לכפות למידה?!?!?!שיטתך לצערנו כבר משמשת את משרד החינוך,שבמקום ללמד עסוק בלהבין ,לאהוב ,ולקבל כל אדם צעיר באשר הוא(גם אם הוא מופרע ישרוף את בית הספר)וכך יצא לנו דור של אנלפבתיםשבטוחים שהכל מגיע להם
0
דוד
שלושת ה R יםבית הספר צריך ללמד קודם כול את שלושת ה R ים (Rules, Respect, Responsibility)
0
דוד
אל תסמכו על שום מערכת ממשלתית.תדרשו בתי ספר דגם סדברי: http://www.sudval.org/http://he.wikipedia.org/wiki/דגם_סאדבריhttp://en.wikipedia.org/wiki/Sudbury_Valley_Schoolhttp://sudburyschool.com/the-three-rs-rules-respect-responsibility
0

3000 תוים נשארו