שישי, 03 מרס 2017 04:12

אופטימיות בארצות הברית

למרות הזעזוע הגדול של חוגי השמאל באמריקה, "הרוב הדומם" אופטימי, בייחוד לגבי הכלכלה.

אופטימיות בארצות הברית

היבחרו של טראמפ לנשיאות הייתה הפתעה, אבל גם, זעזוע גדול מאד לחוגי השמאל, ה"ליברלי" (במובן האמריקאי – שפירושו סוציאליסטי). הממסד הפוליטי הדמוקרטי, והאליטות ה"אינטלקטואליות" (דהיינו האוניברסיטאות) נכנסו לפאניקה. הפגנות סוערות נגדו פרצו ברחבי ארה"ב, מלוות במעשי אלימות, השחתת רכוש וביזה. הסיסמה הרווחת: "הוא לא נשיא שלי"...

התקשורת הראשית פתחה במסע חריף של השמצות נגד טראמפ – גזען, אנטישמי, נאצי, שקרן, טיפש – אין קללה שלא קיללו אותו. זה, כמובן, לא יוצא דופן בכלל. לא היה נשיא או מועמד רפובליקאי שלא קולל בכל הקללות הרגילות בתקשורת (טיפש, גזען, אנטישמי, נאצי). אני זוכר את זה אישית לפחות החל ממועמדותו של ברי גולדוואטר ב- 1964. ולמרות זאת, החריפות והעוצמה של השתלחות התקשורת – עבר הפעם את גבול השפיות.

בניגוד ל"עליהום" הזה של התקשורת והשמאל, ה"רחוב" בארה"ב, או "הרוב הדומם", ובייחוד אנשי העסקים דווקא אופטימיים, בייחוד לגבי הכלכלה.

סקר שגרתי של 1400 מנהלי עסקים שערך ג'"פ מורגן מראה ש- 80% מהם אופטימיים לגבי ההתפתחויות הכלכליות, וזה פי שניים מאשר לפני שנה, והאחוז הגבוה ביותר ב- 77 השנים בהן נערך סקר זה עד כה.

 

2362

 

מנהלים אלה אמרו שהם צופים שיפור בכלכלה העולמית, הארצית, המקומית, ובעסקים שלהם – זאת בזכות מדיניות תומכת עסקים של טראמפ, קיצוץ צפוי (או מקווה) במיסים וברגולציה. סקר אחר, שערכה התאחדות בעלי עסקים קטנים, מצאה אינדקס אופטימיות של 105.9, הרמה הגבוהה ביותר מזה 12 שנים.

מדד הדאו-ג'ונס של מניות התעשייה בארה"ב עלה, מאז הבחירות בנובמבר ב -13%. לא ניתן לפרש זאת אלא כתמיכה של קהילת העסקים במדיניות טראמפ, ודחיית מודל אובמה: "יותר מיסים, יותר הוצאות ממשלתיות, יותר רגולציה".

אינדקס אחר, של אופטימיות כלכלית (מדד IDB/TIP עומד כעת על 56.4 נקודות), 10% גבוה מאשר לפני הבחירות, וברמה הגבוהה מאז 2004. בימי נשיאות אובמה הרמה הממוצעת של אינדקס זה עמדה על 46.6 - כלומר פסימיות. אינדקסים נוספים, של גופי מחקר אחרים, מראים כולם עלייה של כ-10% מאז אוקטובר 2016.

האופטימיזם הרחב של אנשי העסקים מתבטא, בדרך כלל, מעשית, בגברת ההשקעות, הרחבת הפעילות העסקית, צמיחה.

הנשיא טראמפ, לפני שעשה צעד מעשי משמעותי בנושא כלשהו, כבר חולל שינוי גדול לטובה, באופטימיזם של שכבות רחבות בציבור האמריקאי.

יעקב

 

יוסי ברנע
השמצות
האם טראמפ אינו גזען? שקרן? הרי הוא גם ירש מיליונים ופשט רגל 7 פעמים כך שהוא לא בדיוק איש עסקים מוכשר למדי. זה עדין לא אומר שהוא לא יכול להצליח כלכלית כנשיא. יש להפריד בין מה שנאמר עליו לבין הצלחות כלכליות אפשריות.
0
fake news
חבלי משיח הנה זה בא
הדאו ג'ונס עלה בכל אחת מכהונותיו של אובמה במעל 50% . "הכל בזכות מדיניות תומכת עסקים של אובמה ". נו באמת. נשיא לא צריך מדיניות תומכת בכלום .
0
יעקב
שטיפת מוח תקשורתית
"האם טראמפ אינו גזען? שקרן? "כולנו יודעים הרי שטראמפ גזען ושקרן, לא? איך מעז מישהו לפקפק בכך? זה היה כתוב בעיתון, לא?הנה התוצאות של שטיפת מוח אינטנסיבית ושקרית של התקשורת הראשית.טראמפ אינו יותר שקרן או יותר גזען מכול פוליטיקאי אחר.אחד הגזענים הגדולים בארה"ב היה הנשיא אובמה, שמינה כחצי מהמינויים שלו אנשים שחורים. אם אתה ממנה אנשים לתפקידים על סמך צבע עורם אתה גזעני (גם אם אתה ממנה שחורים).באשר להצלחה או אי הצלחה של טראמפ בעסקים - מספיק לציין שרכושו הפרטי מוערך בערך 10 מיליארד דולר. הלוואי ונכשלנו כולנו בעסקים כמו טראמפ.בקשר לפשיטות רגל - גם זה קורה בעסקים. מי שלא עושה עסקים אף פעם לא פושט את הרגל... דרך אגב: טראמפ לא פשט את הרגל אישית - אחת החברות שהוא היה מעיקרי יזמיה ומשקיעיה פשטה את הרגל. יש הבדל בין פשיטת רגל של חברה בע"מ לבין פשיטה אישית. הוא הקים והיה שותף בעשרות אם לא מאות חברות. אז אחת או שתיים מהן גם פשטו את הרגל... אני בטוח שיוסי ברנע מעולם לא פשט את הרגל.
0
fake news
הרוב הדומם עסוק ואופטימי.
כרגע הוא מחלל מצבות של יהודים , משתלח במוסלמים ובשחורים . אכן סיבה לאופטימיות.
0
יוס
חי בסרט
בנתיים הכל דיבורים.עם התנהלות כזאת לא מגיעים לשום מקום.
0
יוסי ברנע
חוזר: אופטימיות בארצות הברית
יעקב, טראמפ לא רק פשט את הרגל אלא גם קיבל פטור ממס על סמך הצהרות שיקריות, ונכון שפשיטת רגל כשלעצמה אינה אינדיקציה לטיעון. לגבי גזענות. האם מי שמצדד באפליה מתקנת הוא גזען כמו מי שהוא גזען? כנראה לדעתך כן, משום שכך אתה רואה אפליה מתקנת. וחוץ מזה לפי מה אתה קובע שאדם הינו גיזען? זה שזה כתוב בעיתון (ואולי גם מבוסס) לא פוסל אותו שחור על גבי עיתון? לא שמעת נאומים שלו? איך הוא מתייחס למהגרים? מהו פמניסט מוצהר?
0
יעקב
מי שמתייחס לאדם
לפי צבע עורו הוא גזען.טראמפ אינו גזען.באשר למהגרים (לא חוקיים - כלומר מסתננים) - איך אתה מתייחס למסתננים?
0
יעקב
השקרים של התקשורת מוצאים הד כאן
"כרגע הוא מחלל מצבות של יהודים , משתלח במוסלמים ובשחורים . אכן סיבה לאופטימיות.ציטוט."מי מחולל מצבות? טראמפ? אתה קוקו?יותר מצבות חוללו בימי אובמה, אבל אז התקשרות (ובראשה ניו יורק טיימס, בבעלות יהודית) לא טרחה לדווח כדי שלא יחשב הדבר חו"ח השמצה נגד הנשיא האהוב.
0
fake news
טראמפיזם - עובדות אלטרנטיביות
לא יעקב . לא כתבתי שטראמפ מחולל מצבות . כתבתי שמה שאתה קורא לו " הרוב הדומם האופטימי " מחלל מצבות . מה שאתה קורא לו "רוב דומם " בשם אידיאולוגיית העבודות האלטרנטיביות מבית מדרשם של קליאן קונווי ,טראמפ וגבלס- הוא הרי מיעוט זוכר ? במלחמת רוב מיעוט טראמפ הפסיד בבחירות ב 2 מליון קולות - אבל מה , הרוב הדומם איתו...
0
יעקב
קוקו בריבוע
"מבית מדרשם של קליאן קונווי ,טראמפ וגבלס- "עם אדם שכותב משפטים כאלה אני לא מנהל דו שיח.
0
נתן
חוזר: אופטימיות בארצות הברית
צר לי על טראמפ- עד שסוף סוף בא מישהו וניתץ את מורשת אובמה, הוא הולך להיות מואשם כמי שהביא למשבר הגדול שיפרוץ בכהונתו.יעקב- אל תפול במלכודת האופטימיות. אופטימיות לבד לא תעזור כטראמפ רוצה להגדיל הוצאות, להמנע מקיצוץ תקציבי, ויש לו חוב ענק שתלוי מעל צווארו. אני חושש שבפרוץ במשבר טארמפ יודח, או יתיישר לפי הקו הממסדי ושוב יורה על הדפסת כסף מסיבית.
0
יעקב
אופטימיות - לא שלי
אני דיווחתי על אופטימיות של הבורסה ושל אנשי העסקים בארה"ב, כפי שמשתקפת בסקרים. מה יהיה ומתיי בוא המשבר הגדול - איש אינו יודע
0

3000 תוים נשארו