ראשון, 25 יוני 2017 06:36

כחלון: "אני איש הכלכלה החופשית".

משה כחלון, שר האוצר, טוען בראיון שהוא "איש הכלכלה החופשית": ערבוב של שקרים, שטויות, גסות ובורות.

2388

מקור: וויקיפדיה


פוליטיקאים מנסים לרצות את מירב האנשים בתקווה לזכות בתמיכתם ביום הבחירות. ברור ומובן. לעיתים מתבטא הריצוי במעשים של ממש ("רפורמת הסלולר"), לרוב מדובר בהצהרות בלבד או בקביעת "יעדים" לעתיד. הצהרות ויעדים לא עולים כסף ואפשר להרבות בהם; אפשר לומר גם דבר והיפוכו – כך כל אזרח יישמע את הסיסמה המדברת אל ליבו.

שר האוצר משה כחלון שכלל למקסימום את טקטיקת ההצהרות של דבר והיפוכו בראיון תוקפני במיוחד מול סטלה קורין ליבר בגלובס. כחלון מפגין עוינות של ממש, ובין היתר מכנה אותה: "את העיראקית הכי קפיטליסטית שראיתי בחיים שלי..." ובהמשך: "...אני קורא את השטויות שאת כותבת".

כחלון חש שצמד המילים "כלכלה חופשית" מצלצל בציבור כמושג חיובי – אז הוא בעד. לעומת זאת, חושיו הפוליטיים מאבחנים שרוב הציבור רואה ב"קפיטליזם" רוע חזירי – אז הוא נגד. לכן, הוא מדביק לסטלה קורין את הגינוי "קפיטליסטית" ומבדל אותה מיתר היהודים יוצאי עיראק שהם כידוע מרקסיסטים מושבעים. מעכשיו, הוא כנראה בטוח ששבה את לב קוראי הראיון בגלובס.

דבריו בחלקם שטויות של ממש, כגון הטענה שבסקטור הפרטי יש הרבה יותר פרזיטים מאשר בסקטור הציבורי, או שהתקשורת רוצה ש"כולם יהיו עניים", או "איפה יש שביתות בסקטור הציבורי?"

דברים אחרים הם פשוט שקרים. לדבריו הממשלה מפטרת עובדים שלא עובדים (גם אם הם בעלי קביעות)... או דבריו על שוק הדיור: "אני לא מסדר את השוק... אני לא מתערב בשוק... השוק יודע לסדר את עצמו לבד... אני איש כלכלה חופשית".

השר כל כך בעד "כלכלה חופשית" שהוא בטוח שעליו לפעול נגד המשקיעים שרכשו דירות כפנסיה לעתיד. לדעתו אסור שדירה תשמש כתוכנית פנסיה... אסור "לאסוף דירות" והוא ממליץ להשקיע בבורסה, הוא כשר אוצר יחליט בשבילנו היכן לחסוך.

כחלון מאד בעד "כלכלה חופשית" והוא בוחן מתן בטוחות למשקיעים מוסדיים שישקיעו בדיור בשכירות לטווח ארוך כדי שיוכלו להשקיע ו"להשיג תשואה" (כלומר, ההפסדים אם יהיו – יגולגלו אל הציבור). ו"בעיקרון, כן חשוב לפקח על שכר דירה". הוא גם מצדד במס ירושה.

אפילו גולת הכותרת של הישגי כחלון, "רפורמת הסלולר", אינה רפורמה של כלכלה חופשית. כחלון כשר תקשורת חילק עוד שני רשיונות לחברות חדשות להיכנס לשוק: גולן טלקום והוט מובייל. שוק התקשורת לא נפתח לתחרות חופשית, אלא נשלט באופן מוחלט על ידי המדינה באמצעות רגולציה הדוקה. הצעד של כחלון הוא דוגמית שמראה כיצד תוספת של רק שני מתחרים חדשים משנה סדרי בראשית.

טוב עשו כתבי גלובס שפרסמו את הראיון כציטוט כמעט מלא של דבריו, עם מעט משפטי קישור והסברים. נתנו לאיש להתבטא חופשי ולהתבוסס בגיחוכו. כלל לא בטוח שכחלון בכלל מודע לכך שאמר בנשימה אחת דברים והיפוכם – כנראה שהאיש אינו מבין מהי כלכלה חופשית. האיש הוא שר האוצר של מדינת ישראל.

מוטי היינריך

עודכן לאחרונה ב ראשון, 25 יוני 2017 07:00
יעקב
היו שרי אוצר גרועים ממנו...
הוא - בהערכה גסה מאד - מעל לממוצע בין האנשים שהיו שרי אוצר בישראל.
0
שחרורון
חוזר: כחלון: "אני איש הכלכלה החופשית".
If you can't do, you teachIf you can't teach, you consult If you can't consult, run for officeטוב יעשה כחלון ״איש הכלכלה החופשית״, אם ימצא עיסוק בו שכרו משולם ללא כפייה בהתאם לכישוריו. הוא יכול להפוך המבורגרים במקדונלדס למשל
0
אילן
אולי.
יעקב אמר/ה :
הוא - בהערכה גסה מאד - מעל לממוצע בין האנשים שהיו שרי אוצר בישראל.
אני בכנות לא יודע אם אתה צודק או לא כי לא התעמקתי במעשיהם של שרי אוצר קודמים מלבד לפיד, אבל אני יכול להגיד דבר אחר: הוא אחד האנשים היותר טיפשים שיצא לי לראות אותם פוצחים פה בפוליטיקה - פשוט אפס הבנה.

0
יעקב
חוזר: כחלון: "אני איש הכלכלה החופשית".
"הוא אחד האנשים היותר טיפשים שיצא לי לראות אותם פוצחים פה בפוליטיקה - פשוט אפס הבנה."אני מודה שאני לא יודע כלום על כחלון, אבל קשה לי לתאר לעצמי שמישהו יכול להיות גרוע מלפיד.
0
גל
לא יאומן כמה הוא אידיוט.
פשוט מדהים.
0
ליברל אחד
בחירות 2019
נראה שיש לנו סיכוי להיפטר ממנו הפעם, אבל האם הואהיה הרבה יותר טוב משרי אוצר אחרים? עמיר פרץ יכול להיות שר האוצר.
0

3000 תוים נשארו