חמישי, 22 פברואר 2018 05:01

המשטר הסוציאל-דמוקרטי מבוסס על שוחד להמונים

בסוציאל-דמוקרטיה, בניגוד לסוציאליזם המקורי (הקומוניזם), פוליטיקאים צריכים להיבחר מחדש. פוליטיקאים יעשו כמעט הכול כדי להיבחר. כדי להיבחר מחדש צריך לשחד את הציבור.

קרל מרקס ופרידריך אנגלס פיתחו במחצית המאה ה-19 את הרעיון המהפכני – שלטון מעמד הפועלים באמצעות ה"דיקטטורה של הפרולטריון". המשטר האידיאלי לתפיסתם כלל את ביטול הקניין הפרטי וביטול סממנים בורגניים אחרים כמו המבנה המשפחתי, דתות, לאומים. רק מעמד אחד חוצה גבולות יתקיים – מעמד הפועלים. גן עדן סוציאליסטי של שוויון מוחלט בין בני אנוש. החשבון של הגשמת הסוציאליזם הוגש במאה ה-20: למעלה ממאה מיליון קרבנות אדם. דיקטטורה חייבים לכפות וכאשר חוטבים עצים ניתזים שבבים – מאה מיליון שבבים.

המשטר בישראל ובמערב הוא סוציאל-דמוקרטי. התפיסה הסוציאל-דמוקרטית התבססה במאה ה-20, לפיה ניתן להגשים סוציאליזם באמצעות משטר דמוקרטי ואין צורך ב"דיקטטורה של הפרולטריון". ניתן להגיע לרוב בפרלמנט בבחירות חופשיות כדי להשיג את מטרות הסוציאליזם.

הסוציאל-דמוקרטיה היא נוסחה מנצחת. רוב מוחץ בציבור רוצה "מתנות חינם". גם הממסד הפוליטי מעוניין בשיטה שמעניקה כוח למי שיושב על ברז חלוקת המתנות. אבל מישהו בכל זאת צריך לשלם עבור ה"חינם" כי מדובר במוצרים ובשירותים אמיתיים.

למרבה הצער, הכישרון והידע כיצד לייצר בהצלחה מוצרים ושירותים הוא נחלתו של מיעוט קטן. אלה הם היזמים. לממשלות ולפוליטיקאים אין יכולת כזאת; ממשלה שתנסה למלא תפקיד זה תגמור כמו ברית המועצות, קובה, או וונצואלה. לכן חייב המשטר הסוציאל-דמוקרטי להשאיר בחיים את היזמים יוצרי העושר.

בסוציאל-דמוקרטיה, בניגוד לסוציאליזם המקורי (הקומוניזם), פוליטיקאים צריכים להיבחר מחדש. פוליטיקאים יעשו כמעט הכול כדי להיבחר מחדש.

נורמת שוחד להמונים

הציבור מתרגל מהר מאד לרמה מסוימת של מתנות והטבות "חינם" – שהופכות לנורמה. אבל כדי לחזור ולהיבחר צריך לשחד קבוצות רחבות של בוחרים בכל סיבוב בחירות. זהו "הבאג הדמוקרטי".

פוליטיקאים חייבים לשחד בוחרים כדי להישאר בשלטון. הטבות העבר ו"זכויות" קיימות נחשבות תודעתית, כבר מזמן, למצב הנורמאלי. לדוגמה, חינוך "חינם" או קצבת זקנה הן הטבות נורמאליות. אף פוליטיקאי לא יכול היום לזקוף אותן לזכותו, נדמה לנו שהן קיימות כבר מאז מעמד הר סיני. אם מחר יוחלט על חלוקת משכורת מינימום לכל אזרח ללא צורך לעבוד – תוך שנים ספורות המענק יהפוך למצב "הנורמאלי החדש". לכן, פוליטיקאי שרוצה לשמור על הכיסא לקדנציה הבאה, מוכרח להיות יצירתי כל פעם מחדש וליזום עוד מתנות "חינם" לציבור המצביעים.

2435 1

משה כחלון, שר האוצר, משחד סקטור של זוגות צעירים עם "מחיר למשתכן", לעשירים הוא דוחף את "נטו לתעשייה". כחלון כופה עלינו מיסים ומחלק אותם ככספי שוחד. חברת הכנסת תמר זנדברג נוקטת בשיטה קלה יותר שמתאימה לאופוזיציה – רגולציה שמעבירה כסף ישירות "מהעשירים לעם", והפעם – באמצעות תיקון חוק הגנת הצרכן. התיקון אוסר לגבות עמלה ברכישת כרטיס קולנוע באינטרנט. הרגולציה של ח"כ זנדברג מעבירה כסף בכוח מבעלי הקולנוע אל צרכני הקולנוע. התמורה לשוחד: "חובבי קולנוע, זכרו את תמר זנדברג ביום הבחירות".

2435

במשטר הקומוניסטי אין צורך לשחד את המוני העם כי הרי "העם שולט". הקומוניזם לא הוטרד מ"זכויות העובדים". מבחינתו, עם הגשמת הסוציאליזם, כפי שהיה ברוסיה, בסין וכמעט במחצית העולם– מעמד הפועלים כבר הגשים את פסגת שאיפותיו ומי שיכריז על שביתה (לדוגמה) – הוא אויב העם ומקומו בסיביר.

משטר סוציאל-דמוקרטי מבוסס על שוחד להמונים מחד ועל ביזה של יוצרי העושר מאידך. ביזה של זכות הקניין הכרחית למימון המתנות, באמצעות מיסים ורגולציה. הפגיעה בקניין הפרטי היא כמובן "מידתית" ו"למטרה ראויה". שוחד חוקי.

מוטי היינריך

 הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה באתר

עודכן לאחרונה ב שני, 02 יולי 2018 04:09
יוסי ברנע
מספר הערות לתיקון
א.הדיקטטורה של הפועלים הייתה רק שלב בדרך להגשמת הקומוניזם. ב. יש הבדל בין סוציאליזם לבין סוציאל דמוקרטיה. ג. גם פוליטיקאים שמרנים וגם ליברלים מבטחים הבטחות למצביעיהן כי בפרלמנט יושבי נציגי העם האמורים לפעל למענו. ד.יסודות מדינת הרווחה לא הוקמו ע"י השמאל אלא דווקא ע"י ביסמרק.
0
שחרורון
חוזר: המשטר הסוציאל-דמוקרטי מבוסס על שוחד להמונים
לפעמים צריך להקשיב למקצוענים האמיתיים:The goal of socialism is communism. Vladimir Leninואעמוד על כתפי ענקים ואוסיף, זה לא משנה אם הסוציאליזם מערב דחיפת חתיכות נייר קטנות לתיבת עץ פעם בכמה שנים. זה עדיין מוביל לקומוניזם
0
fakenews
כל המשטרים מאז ומעולם מבוססים על שוחד המונים
לפני 3000 שנה - " ויאמר אבשלום - מי ישימיני שופט בארץ ועלי יבוא כל איש אשר יהיה לו ריב ומשפט והיצדקתיו "וקצת אחר כך " וַיִּוָּעַץ הַמֶּלֶךְ רְחַבְעָם אֶת הַזְּקֵנִים אֲשֶׁר הָיוּ עֹמְדִים אֶת פְּנֵי שְׁלֹמֹה אָבִיו בִּהְיֹתוֹ חַי לֵאמֹר אֵיךְ אַתֶּם נוֹעָצִים לְהָשִׁיב אֶת הָעָם הַזֶּה דָּבָר. וידבר [וַיְדַבְּרוּ] אֵלָיו לֵאמֹר אִם הַיּוֹם תִּהְיֶה עֶבֶד לָעָם הַזֶּה וַעֲבַדְתָּם וַעֲנִיתָם וְדִבַּרְתָּ אֲלֵיהֶם דְּבָרִים טוֹבִים וְהָיוּ לְךָ עֲבָדִים כָּל הַיָּמִים.".בקיצור - בלי קשר לצורת המשטר - כל מנהיג שחפץ בכוח - צריך לקנות את לב הציבור . " הציבור " משתנה מצורת משטר אחת לשניה - אבל העקרון נשמר . בימי הביניים מלכי אנגליה ריצו את האבירים/הברונים ובימינו המנהיגים הנבחרים מרצים את התורמים למפלגה / בעלי ערוצי התקשורת ועוד .
0
יוסי ברנע
אז מה האלטרנטיבה?
מדינת מינימום שאין לה נבחרי ציבור כי האזרחים מקבלים החלטות במסגרת דמוקרטיה דיונית אבל ישירה? גם אתונה בפריחתה לא הושתתה רק על דמוקרטיה ישירה.
0
שחרורון
חוזר: המשטר הסוציאל-דמוקרטי מבוסס על שוחד להמונים
יוסי ברנע אמר/ה :
מדינת מינימום שאין לה נבחרי ציבור כי האזרחים מקבלים החלטות במסגרת דמוקרטיה דיונית אבל ישירה? גם אתונה בפריחתה לא הושתתה רק על דמוקרטיה ישירה.
נכון, אבל בהשוואה לחלופות באותו זמן, הם היו שנות אור לפני כולם. יש מחקר מעניין של מכון קאטו שמראה קשר הפוך בין גודל הממשלה לצמיחה (ככל שהממשלה קטנה יותר ככה הצמיחה גדולה יותר)ככל שיהיו פחות ״נבחרי הציבור״ והם יקבלו פחות החלטות ככה יטב לכולם. הדיון האם אפשר להגיע לאפס או שיש כאן אסימפטוטה הוא שונה, אבל הדרך לשם עוברת דרך הפרדת חינוך וממשלה והפרדת כלכלה וממשלה

0
יעקב
מה עוד חדש?
מה עוד חדש?כן, מדינת הסעד הסוציאל-דמוקרטית מבוססת על הטלת מיסים גבוהים (ביזה חלקית), וחלוקת חלק מהכסף לקבוצות לחץ פוליטיות...מדינה היא פיל גדול ומאד מסובך. היא הכרחית כדי לקיים מסגרת שבה תוכל הפעילות היצרנית של האנשים להתרחש. מסגרת של הגנה כלפי חוץ וכלפי פנים (פשע), מערכת משפט, תשתיות.בנוסף המדינה נטלה לעצמה (בצדק או שלא בצדק) שורה של משימות ותפקידים כמו חינוך, בריאות, סעד (עזרה לעניים), רגולציה וכו' וכו'.הניהול של פיל ענק כזה הוא מאד בעייתי. לרוב הוא רחוק מאד ממה שאנו מדיימנים כאידיאל. הפוליטיקה והשוחד הפוליטי הם חלק בלתי נפרד, וכנראה הכרחי, לקיום מנגנון ניהול של הפיל הממשלתי הענק והמסורבל.כמו שאמר שמעון פרס ז"ל: מחיר הדמוקרטיה....
0
לרקר
כתבה מצויינית
ישר כוח על הכתבה. מצויינת ואינפורמטיבית.אם זאת, יש בה בעיה אחת, והיא חוסר הניתוח של הבעיות הפרקטיות בדוגמאות השוחד שהודגמו שם. התגובה הסוציאליסטית הצפויה היא "אז מה?". אנשים בחוגים ליברליים יכולים להבין בעצמם כבר מה הבעיות עם הדברים הללו, אבל חלק ממטרת האתר היא הרי לגייס אנשים למטרת האתר (כי ידוע שעל כל ליברל קלאסי בישראל יש 100 סוציאליסטים אידאולוגיים ו1000 סוציאליסטים פופוליסטיים מהסוג הנפוץ במחוזותינו), אז יש מקום ללהסביר מדוע השוחד הנ"ל יוצר בעיות.
0
Karlo
השמאל בישראל משתמש במכבסת מילים
המציאו את המילה חברתי.הרי מי לא רוצה להיות חברתי.דומה קצת לליברלים באמריקה. מי לא רוצה להחשב ליברלי? הבעיה בישראל היא שכולם מאולפים. לכולם הגיוני שהמדינה צריכה לדאוג לכל.
0
שחרורון
חוזר: המשטר הסוציאל-דמוקרטי מבוסס על שוחד להמונים
יעקב אמר/ה :
מדינה היא פיל גדול ומאד מסובך. היא הכרחית כדי לקיים מסגרת שבה תוכל הפעילות היצרנית של האנשים להתרחש. מסגרת של הגנה כלפי חוץ וכלפי פנים (פשע), מערכת משפט, תשתיות..
דיבור של אישה מוכה. הוא מרביץ לי כי הוא אוהב אותי. הוא שם אוכל על השולחן ועובד קשה, אז מה אם הןא מגיע עצבני לפעמים ומוריד אגרוף לאף?

0
יעקב
וגם השוחד הפשוט...
"הפוליטיקה והשוחד הפוליטי הם חלק בלתי נפרד, וכנראה הכרחי, לקיום מנגנון ניהול ..."וגם השוחד הפשוט (כסף לבעלי תפקידים ציבוריים תמורת עזרה מהשלטון) - גם זה חלק בלתי נפרד והכרחי של מנגנון השלטון.
0
fakenews
עכשיו זה סופי - ביבי שמאלני
ערוץ 10 השמאלני חשף שהשופטת והתובע של רשות ניירות ערך תימו עמדות כדי להאריך את מעצר החשודים בתיק 4000 . הכל כדי להטיל כתם על הליך גביית העדויות בתיק 4000 . הכל כדי להציל את ביבי השמאלני .
0
יעקב
השופטים מתואמים עם התביעה
מה עוד חדש?השופטים הם עובדי מדינה, הנמצאים תמיד בצד המדינה, ולא בצד האזרח או האדם. 99% מהמשפטים הפליליים נגמרים בהרשעות. נדיר ביותר שאדם מזוכה בבית המשפט... כנ"ל בתביעות אזרחיות נגד מוסדות השלטון (למשל נגד מס הכנסה). אם אדם מחפש צדק מול המדינה - בית המשפט לא המקום המתאים. בית המשפט הוא המדינה.
0
שחרורון
חוזר: המשטר הסוציאל-דמוקרטי מבוסס על שוחד להמונים
יעקב אמר/ה :
מה עוד חדש?השופטים הם עובדי מדינה, הנמצאים תמיד בצד המדינה, ולא בצד האזרח או האדם. 99% מהמשפטים הפליליים נגמרים בהרשעות. נדיר ביותר שאדם מזוכה בבית המשפט... כנ"ל בתביעות אזרחיות נגד מוסדות השלטון (למשל נגד מס הכנסה). אם אדם מחפש צדק מול המדינה - בית המשפט לא המקום המתאים. בית המשפט הוא המדינה.
נכון. לכן שם מדויוק יותר ל״בתי משפט״ הוא ״מרכזי הפצת אלימות״

0

3000 תוים נשארו