רביעי, 22 מאי 2019 19:54

סוף סוף רגולציה על מדורות ל"ג בעומר

זה מה שהיה חסר לעם היושב בציון לאורך דורות: רגולטור על מדורות ל"ג בעומר.

דורות של יהודים חשו שחסר דבר מה בחג. מדורות יש... תפוחי אדמה יש... היו שנים שנהגו לשרוף דחלילים בדמות שונאי ישראל כמו היטלר, אייכמן, עבדול נאצר. לא זכור ששרפו תמונה של יאסר עראפת  – בהעדר קונצנזוס לגביו בצפון תל אביב. מכל מקום, מנהג ברברי זה פסול כיום מעיקרו ואינו פוליטיקלי קורקט. אבל משהו בכל זאת היה חסר כל השנים.

סוף סוף, היום הגדול לו ייחלנו הגיע. ביום י"ח לחודש אייר התשע"ט נפל דבר בישראל – נולדה רגולציה על מדורות ל"ג בעומר. 100 שנים חוגגים את ל"ג בעומר בארץ ישראל במתכונתו הציונית, עם מדורות בכל מקום. זה אולי החג היחיד בו דתיים אימצו מנהג שהופץ על ידי תנועות הנוער הציוניות בשנות העשרים של המאה הקודמת – מדורות המוניות.

זה מה שהיה חסר לעם היושב בציון לאורך דורות: רגולטור על מדורות ל"ג בעומר. רגולטור יהודי, בשר מבשרינו. לא פריץ פולני, לא האמיר מבוכרה, לא הצאר ולא הבישופ. נציב כבאות והצלה (בדרגת רב-טפסר) בתפקידו כרגולטור ל"ג בעומר, בתוקף סמכות שהאציל עליו השר לביטחון פנים – הוא אשר ניסח את התקנות שכה היו חסרות למעלה ממאה שנים.

"לא יבעיר יהודי מדורה בל"ג בעומר אלא אם גובה ליבת העץ של המדורה נמוך מ-150 סנטימטרים ובתנאי שקוטר מעגל הלהבות בבסיס המדורה לא יחרוג מ-300 ס"מ". חצי מיליון יהודים שמבעירים את הגליל בהילולת רבי שמעון בר יוחאי הוחרגו מהרגולציה, אחרת יהיו לנו הערב חצי מיליון עבריינים... לך תתעסק אתם. הם הוחרגו גם בגלל המו"מ הקואליציוני התקוע עם החרדים... זה מה שחסר היום לנתניהו... מחלוקת ל"ג בעומר. נמסר לנו, באופן לא-רשמי, כי לא תהיה אכיפה נגד ערבים שמבעירים מדורות כל השנה לשריפת אשפה בפאתי הכפרים.

2506בתמונה: מדורה לא חוקית

ערוץ 12 דיווח כי התקנות החדשות נאכפו, כבר משעות הצהריים, בעיקר על ילדי תל אביב ורמת גן. פקחי עירייה חדורי מוטיבציה בליווי כבאים (בעלי סמכות) מדדו ערמות עצים, צילמו, פרקו והחרימו עצים שנועדו למדורות. השמועה נפוצה לאורך גדות הירקון וקבוצות ילדים נראו מחביאות עצים בחצרות הבתים הסמוכים.

עורך דין פדואל שם טוב שרואיין בכיכר המדינה בתל אביב כשהוא פורק עצים מג'יפ ארוך, הסכים לנוח לרגע, ואמר: "מעכשיו יוכל כל הורה שילדו נכווה ממדורה בל"ג בעומר לתבוע את המדינה ולדרוש פיצוי. מרגע שהמדינה החליטה לנהל ולפקח על מדורות ל"ג בעומר, כל תאונה או תקלה ניתן לייחס להעדר פיקוח נאות ולרשלנות פושעת של רשויות המדינה". בעוד 10 שנים יהיו עורכי דין שיתמחו בדיני ל"ג בעומר.

חברת הכנסת ברת לב, פעילת הארגונים הירוקים, אמרה כי הגיע הזמן שהתחום הפרוץ של מדורות ל"ג בעומר יוסדר בחקיקה ולא במסגרת צו של נציב הכבאות. לדעתה צריך גם להגביל את מספר המדורות ולהקצות מכסת מדורות לכל אזור. בשעה שבכל העולם מצמצמים שריפת דלקים פחמימניים ועוברים לאנרגיה מתחדשת, בשעה שכל העולם הנאור נלחם בהתחממות כדור הארץ – לא ייתכן שמדינת ישראל תתמוך בהרס כדור הארץ באמצעות מדורות ל"ג בעומר.         

מוטי היינריך

הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה באתר

עודכן לאחרונה ב חמישי, 23 מאי 2019 07:20
דוד
ועיקר העיקרים
שמעכשיו ניתן לתבוע את המדינה!איזה כיף. לא צריך להזהיר את הילדים. הרי אש של מדורה עם ליבה נמוכה מ150 ס"מ לא יכולה באמת לשרוף.הזוי.
0
מיכל
אני לא מתה על המדורות
זה מסריח ואי אפשר לנשום.
0
שחרורון
חוזר: סוף סוף רגולציה על מדורות ל"ג בעומר
מיכל אמר/ה :
זה מסריח ואי אפשר לנשום.
כל מה שאני לא אוהב צריך להיות לא חוקי

0
אירופאי
לא רק היהודים שורפים עצים
המנהג הנוצרי המקביל ב 200 שנים האחרונות הינו לשרוף את עצי חג המולד אחרי christmas (וריאציה של ה Yule log)https://duckduckgo.com/?q=burning+christm as+trees&t=ironbrowser&iax=images&ia=imagesולמרות שיש מקום לדיון ציבורי בנושא, אחרי הכל למדורה יש נפגעי צד שלישי, מוטב לא לשכוח שגם רגולציה היא לא נופת צופים וגם היא מקשה על הנשימה.
0
אלעד
ל
אני אוהב את האופי הציני של הכותב, אבל לפעמים הוא מגזים וזה בא על חשבון טיעוני הנגד, קצת כמו הפעם....
0

3000 תוים נשארו