שבת, 01 פברואר 2020 19:23

כתב ההגנה של נתניהו – תיק 4000 – גרסת "קו ישר"

אני, בנימין נתניהו, החלטתי לפרסם הערב כתב הגנה באשמה המיוחסת לי, הידועה בכינוי "תיק 4000". למה דווקא תיק זה? כי אומרים שהוא הכי קשה, הכי כבד ומבוסס על יחסי שוחד.

2539

החלטתי לפרסם הערב כתב הגנה באשמה המיוחסת לי, הידועה בכינוי "תיק 4000". למה דווקא תיק זה? כי אומרים שהוא הכי קשה, הכי כבד ומבוסס על יחסי שוחד. אני מואשם כי קיבלתי, או התכוונתי לקבל, תקשורת טובה – זה ה"השוחד" – שילמו לי באמצעות "תקשורת טובה" באתר וואלה. ובתמורה – הענקתי הקלות לחברות שבשליטת שאול אלוביץ' – בזכות כוחי כראש ממשלה וכשר תקשורת.

ראשית, אני מבקש לנפץ מיתוס על כוחו של ראש ממשלה בישראל:

כאשר כתוב בעיתון כי "ראש הממשלה הורה לשר התחבורה..." או "ראש הממשלה הנחה את הרמטכ"ל..." זו הודעה שנוסחה על ידי הדובר. חוקית, ראש ממשלה בישראל לא יכול "להורות" או "לדרוש". אין לו סמכות להורדת פקודות לשום שר. שר רשאי לסרב, ראש הממשלה רשאי לפטר שר.

בדמוקרטיה הישראלית אין לראש הממשלה כמעט שום סמכות ביצועית, הוא לא יכול לחתום על "צו נשיאותי" כמו נשיא אמריקני. ספק אפילו אם עובדי לשכתו וביתו סרים למרותו ללא ערעור. רק הממשלה בישראל מוסמכת לקבל החלטה מחייבת, היא "הרשות המבצעת". וזה, כמו במקרים רבים, סיפור של "תן וקח": לחצים, איומים, פיתויים, שיחות אל תוך הלילה. כמעט בכל החלטה, גם הקשה ביותר כמו בימים השחורים של מלחמת יום כיפור, שרי הקואליציה הממשלתית מביאים בחשבון את השפעת ההחלטה הצפויה על עתידם הפוליטי. החלטת ממשלה "רק לפי טובת המדינה והעם" היא פנטזיה, מציאות דמיונית שקיימת רק בספרי האזרחות. כך אצלנו, וכך בכל מדינה אחרת.

כמובן, יש משקל מעשי רב לבקשתו או לדרישתו של ראש הממשלה, ולאישיותו – הוא יכול להימנע מלהעלות נושא לדיון בממשלה וכך לתקוע אותו, הוא גם יכול להתפטר ולהטביע את כל שריו... גם מצב הפוך אפשרי ושכיח: מבנה הקואליציה יכול לשתק ראש ממשלה – כל אחד מושך את העגלה לכיוון אחר...

אנסה לשכנע את בית המשפט שלא אני הוא זה שצריך לעמוד כנאשם, אלא השיטה הפוליטית, שיטת המשטר בישראל כולל שיטת הבחירות כפי שכבר נוכחנו. שיטה זו היא שיוצרת מצג של שוחד לכאורה וכך עלולים גם השופטים לפרש זאת, כלפי או כלפי כל פוליטיקאי אחר בישראל בעבר, בהווה ובעתיד – כל שנדרש הוא פרקליטות מדינה עם די מוטיבציה "לחקור". ה"שוחד" שקיבלתי לכאורה נתון לפרשנות, כל שופט לפי האידאולוגיה שלו. זו הסיבה שהעדפתי לעמוד גם למשפט העם בבחירות ולא רק בפני 3 שופטים – למרות ההפגנות הרועשות נגדי .

להקלת החשיפה גלויית הלב שאני חושף היום, אפריד לצורך ההסבר, את הדיון בין ה"שוחד" לבין ה"תמורה": בין "התשלום" שקיבלתי כ"שוחד" (תקשורת טובה) לבין ה"תמורה" שנתתי (סיוע לשאול אלוביץ').

אין לי "חברים"

לא נולדתי בפוליטיקה כמו רבים מעמיתי ויריבי, משפחתי לא נלחמה במחתרות של טרום מדינה שהיו למפלגות פוליטיות, לא השתייכתי לצאצאי "המשפחה הלוחמת". לא הייתי רמטכ"ל ולא היה לי קשר לויאלי לפוליטיקה הצה"לית. למדתי ב-MIT ובהרווארד ולא הייתה לי קריירה אקדמית בישראל – גם משם אין לי "מעריצים". לא צמחתי מעסקנות באגודת הסטודנטים, וגם לא פילסתי דרכי בתוך המפלגה בפעילות פוליטית מפרכת בסניף נידח. מעולם לא הייתי חלק מהברנז'ה של התקשורת בישראל, או האקדמיה.

מה עוד לא הייתי? משפחתי לא הייתה מעולם חלק מעולם העסקים הישראלי, אין לנו חברים או גב חברתי גם בממסד זה.

"צנחתי" לליכוד ולראשות הממשלה ממש מבחוץ, אאוטסיידר, ללא "קבוצה" או "מחנה" מסורתי מאחורי. כל המחנות הפוליטיים והציבוריים בישראל, כולל וותיקי הליכוד ותנועת החרות, קיבלו אותי בחשדנות ובכלל זה התקשורת. מעטים, אם בכלל, היו חברי.

ניסיון החיים שלי, בעיקר כשגריר ישראל באו"ם, לימד אותי את חשיבות התקשורת. למדתי מה שכל פוליטיקאי יודע – התלות בתקשורת. השתדלתי מאד לזכות בתקשורת "אוהדת" – לרוב נכשלתי. מהרגע הראשון – אף אחד לא "ליטף" אותי, אף אחד לא "איתרג" אותי.

כמובן שעשיתי גם טעויות: אמרתי דברים שאני מתחרט עליהם, לא אמרתי לפעמים את שצריך. אני רק בן אדם וטועה לעיתים כמו כולנו. בתקשורת הוצגה כמעט תמיד חצי הכוס הריקה, גם כשהכוס הייתה מלאה היא הוצגה כריקה.

נחשו מה ראש ממשלה בישראל עושה רוב זמנו?

נחשו מה ראש ממשלה בישראל עושה רוב הזמן? כל ראש ממשלה מאז דוד בן גוריון? לא מה שאתם חושבים!

אגלה לכם סוד: ראש הממשלה לא "מנהל" את המדינה ברוב זמנו, הוא לא מקדיש את עיקר זמנו לרפורמות, לרוב אינו דן בתוכניות שמאד היה רוצה לבצע. רוב הזמן מוקדש להגנה על מושבו בכורסת ראש הממשלה. התפקיד הרם מאוים יום יום במאבקים פוליטיים מתוך הממשלה ומחוצה לה וגם בתקשורת.

ראש ממשלה צריך להילחם יום יום כדי להישאר בתפקידו. כמעט בכל צומת בה אני צריך לקבל החלטה אני בדילמה: להתעקש על עמדתי? לפרסם את דעתי "עד הסוף"? אבל אז קרוב לוודאי שאכשל בהצבעה בממשלה ובכנסת – או לוותר ולהתפשר. להתעקש על האמת שלי, או לסכן את המשך כהונתי כראש ממשלה?

זה אופי המשטר בישראל, זו מוטת כנפי המשילות – מכך סבלו כל ממשלות ישראל מיום הקמת המדינה. כמה זמן לדעתכם, בממוצע, מכהנת ממשלה בישראל מאז קום המדינה? אז בדקתי. לא תאמינו: 24 חודשים בממוצע. זה ממוצע חודשי השרידות של ממשלה בישראל מאז שדוד בן גוריון הציג את ממשלתו הראשונה. ממשלת בן גוריון הראשונה החזיקה מעמד 19 חודשים והתפזרה בגלל שבן גוריון רצה להחליף את שר התחבורה ולא הצליח...כמה זמן כיהנה הממשלה השניה של בן גוריון? 9 חודשים! למה? מחלוקת עם המפלגות הדתיות. 

זאת הסיבה העיקרית שכמעט לא הצלחתי ליישם מהפכות כלכליות חשובות מאז שפרשתי מתפקידי כשר אוצר בממשלת שרון בתחילת שנות האלפיים. הצלחנו רק בשיטת עקב בצד אגודל להעלות את רמת החיים של אזרחי ישראל.

נראה לכם שאני לא יודע שצריך לשנות את חוקי העבודה במדינת ישראל? להקטין את כוחם של וועדי העובדים וההסתדרות? לשחרר את הכלכלה מעול הרגולציה, יש לי גם תפיסת עולם מסודרת כיצד צריך לבנות מערכת חינוך או בריאות בישראל, כך גם בתחומים אחרים.

רפורמות אמיתיות שיכולות להקפיץ את רמת החיים במדינת ישראל למקום הראשון בעולם כרוכות בניתוחים שעלולים להכאיב בטווח הקצר לסקטורים רבי-כוח. אלה סקטורים נרחבים שנהנים מהכנסות כלכליות גבוהות, כבר עשרות שנים. הכנסתם הגבוהה לא נובעת מעבודתם ולא מכישרונם, אלא מכוחם הפוליטי המוגן בחקיקה – כוח להזיק, לשבש, להשבית. והכול – על חשבון רמת החיים של כלל האזרחים. ראשי ממשלה אז והיום חסרי כוח פוליטי ונתונים לסחטנות.

"רפורמות" שכן ניתן ליישם הן לא באמת "רפורמות", מדובר לרוב בהגדלת הזרמה של מתנות מטעם המדינה; גם זה תמיד על חשבון המוני אזרחים אחרים. אין בעיה להעביר "רפורמה" להגדלת שכר המינימום ל-10,000 ש"ח לחודש, להכפיל את קצבאות הזקנה והילדים ולחלק דירות מסובסדות – כולם ימחו כפיים. אבל לאחר מכן המיסים יעלו ומחיר גבינת הקוטג' יזנק. הקוטג' כמשל.

לכן, ראש ממשלה שחפץ שרידות לא יכול לבצע רפורמות, אלא מהלכים איטיים עקב בצד אגודל ולפעמים להחליק לאחור. מהלכיו של ראש הממשלה תלויים פוליטית בהסכמת שרי הקואליציה וגם בתקשורת. חלק לא מבוטל משרי הקואליציה תמיד נמצאים בניגוד אינטרסים מול ראש הממשלה.

"השוחד"

איך שומר פוליטיקאי על בסיס כוחו? רק באמצעות "שוחד": הוא תומך בכל חוק שמעניק הטבות לקבוצה שהיא בסיס כוחו הפוליטי ומתנגד לכל חוק שעלול לכרסם בהטבות הקיימות לקבוצתו. ובתמורה – זוכה לגיבוי ולשימור הכיסא. ל"הטבות" יש כמעט תמיד משמעות כלכלית – כסף מקופת המדינה, או ישירות מכיסו של הצרכן. נסו להעביר החלטה לביטול המכס על פירות וירקות ומיד תזהו את הפוליטיקאים שנשענים על האינטרסנטים שנהנים מחסימת ייבוא חקלאי.

פוליטיקאים זקוקים לתמיכת מקור הכוח שלהם, הקבוצה ממנה צמחו, אך לא די בכך – הם זקוקים לתמיכה בתקשורת. התקשורת היא הכלי באמצעותו מעביר פוליטיקאי את עמדותיו ופועלו אל הציבור. התקשורת יכולה להחליט כיצד להציג את רבע הכוס הריקה בעשייה של ראש הממשלה וראינו זאת בשנת הקורונה – כל הישג גומד. ולכן כל פוליטיקאי מוכן להשקיע הרבה כדי לזכות בתקשורת טובה.

אפשר "לשחד" עיתונאי באמצעות הבטחה לידיעות בלעדיות, אפשר לתת לו עדיפות, אפשר להבטיח לו מקום במטוס ראש הממשלה או הזמנה לקוקטייל. אפשר אפילו להבטיח לו ג'וב ממשלתי בעתיד. משרד ממשלתי יכול אפילו לאיים בניתוב פרסום מודעות ממשלתיות אל עיתון אחר, העברת תשדירי שרות לערוץ טלוויזיה מתחרה. זה המשחק, ויש כלים רבים.

לי, בנימין נתניהו, אין קבוצת לחץ מאחורי, אין לי גיבוי של "סקטור" מסוים. התמיכה בי נובעת משכבה עממית רחבה בלבד אליה אני יכול להגיע בעיקר דרך התקשורת. לעיתים אני ממש מתפלא איך בכל זאת הצלחתי לגייס אהדה לא מבוטלת, אמנם לא בצפון תל אביב...

משמיצי מאשימים שאני "אובססיבי לתקשורת", אולי. מה לעשות, אני לא יכול להיות אובססיבי לוועדי העובדים הגדולים, אני גם לא יכול להיות אובססיבי לסקטור אנשי העסקים הישראלי. אין לי גב אחר זולת התמיכה העממית, ואליה אני יכול להגיע רק באמצעות התקשורת.

כמו כל פוליטיקאי, אני ואנשי מנסים להשפיע על כל כלי תקשורת כדי לזכות באהדה. אני מוכן להיפגש עם עורך עיתון הארץ, ידיעות אחרונות, וואלה, מנהלי ערוצים ועוד – הכול כדי להשפיע עליהם לסקר אותי ואת ממשלתי באופן חיובי, וגם – כדי למחות על יחס שלילי. אני מוקיר ומודה לידידי שלדון אדלסון ז"ל שהקים את עיתון "ישראל היום" מתוך אהבת ישראל ואידאולוגיה צרופה.

כאשר אני (או כל פוליטיקאי אחר) נפגש עם בעלים של ערוץ תקשורת, עם אנשי עסקים, עם נציגי העדה האתיופית, או עם נציגי הנכים – הם לא מגיעים כדי לברך אותי ליום ההולדת. בחלל מרחפת עסקת "תן וקח" גם אם לא מביעים אותה במפורש. מקווים שיצליח. ואם אענה בחיוב, ואם הפרקליטות תחפור קצת – אפשר יהיה לאתר את "השוחד".

כך גם ניסיתי לשפר את היחס אלי באתר וואלה. ניסיתי ולצערי לא הצלחתי כל כך. אני לא אחראי ואין לי קשר לדרכים בהן שאול אלוביץ ניסה לשכנע את מנהלי וואלה לשפר את היחס לראש הממשלה באתר.

התמורה לשוחד – איך צ'יפרתי את שאול אלוביץ'

המשטר הכלכלי בישראל מאד ריכוזי – הכול תלוי בממסד הביורוקראטי המדינתי. כמעט לכל צעד משמעותי צריך אישור, כמעט לכל דבר צריך להגיש בקשה לפקידי מדינה, לבנק ישראל או לרשות התחרות. באמצעות המדינה אפשר לזכות במכרז, מענקים, סובסידיה, הטבות, רישיון, היתר, חסימת מתחרים ועוד. כראש ממשלה, לא הצלחתי לשנות זאת. שיטת מפא"י הסוציאליסטית חיה ונושמת עד עצם היום הזה בכסות "דמוקרטית" ו"טובת הציבור".

כתוצאה, ישראלים רבים מאד מכל סקטור, נכים, בעלי מוניות או אנשי עסקים – מצפים בכל פגישה עם פוליטיקאי לקבל "משהו". הם מוכנים להבטיח לפוליטיקאי תמיכה; ואם יסרב, הם מאיימים להזיק לו. כך פועלת המערכת: "שוחד" בצורת תמיכה פוליטית תמורת "הטבות" לקבוצת הלחץ. נהגי המוניות יכולים לאיים: "אם תסרב להעלאת תעריפים – נגרום לך נזק בקלפי. אם תסכים – תזכה בתמיכתנו. שוחד על חשבון אזרחי ישראל. זה אופי המשטר בישראל.

ידידי שאול אלוביץ' ורבים אחרים, גם נוני מוזס, שפונים אלי ואל פוליטיקאים אחרים – רשאים בינם לבין עצמם לקוות, לטוות חלומות, להנחות את עובדיהם כרצונם. המערכת הכלכלית בישראל כה סבוכה שראש ממשלה לבדו לא יכול לעשות כמעט דבר. צריך הסכמות, אישורים וחתימות.

בגלל מעורבותה הרבה של המדינה בכלכלה – פוליטיקאים, גם ראשי ממשלה, מקבלים החלטות כלכליות – בעקבותיהן יש מרוויחים ומפסידים. לכל מי שנמצא בצד המרוויח מהחלטה ממשלתית אפשר לייחס שוחד פוליטי, צריך רק לחקור מספיק.

שוק התקשורת במדינת ישראל תלוי לגמרי בהחלטות של פקידי מדינה, רגולטורים ופוליטיקאים. השוק הפך מזמן לפקעת סבוכה של חוקים ורגולציה, מבוך אינסופי שמשתק התפתחות ועשייה. אילו יכולתי כראש ממשלה, הייתי סוגר מחר בבוקר את כל מועצות התקשורת, מבטל את גופי הפיקוח והרגולציה על התקשורת, סוגר את משרד התקשורת, מבטל את כל הטפסים, האישורים והמגבלות, ואפילו מבטל הצורך ברישיונות.

הרגולטורים לרוב לא מגינים על הציבור – מעורבות המדינה מזיקה ומייקרת, מונעת קידום, התחדשות ועלייה ברמת החיים. והכול בשם "הגנה על הציבור". עוולות רבות מתבצעות בשם "טובת הציבור". אני בעד שכל יזם שסבור שכדאי – יקים ערוץ שידור, יזום חברת טלפון, ייסד עיתון או אתר חדשות, ימכור שרותי אינטרנט, יעניק שיחות בינלאומיות, יפרוס סיבים אופטיים היכן שהוא רוצה ומשתלם לו, ימכור את החברה או ימזג אותה עם חברה אחרת כרצונו, יבנה תשתיות תקשורת וימכור למי שהוא רוצה או יסרב למכור. ללא אישורים, ללא רישיונות והיתרים מפוליטיקאים. ללא הכתבת מחירים. הכלכלה תזנק והציבור ירוויח. צריך לנתק את כל תחומי התקשורת ממעורבות המדינה. חופש ותחרות. מיליוני אזרחים יחליטו למי יש זכות קיום באמצעות השקל שבארנקם – לא פוליטיקאים, לא פקידי מדינה.

עזרתי לשאול אלוביץ'? הלוואי ויכולתי לשחרר את כל יתר האלוביצ'ים בתקשורת, וגם בתחומי כלכלה אחרים, מעניבת החנק של הרגולציה הממשלתית. לצערי, הפרקליטות מייחסת לראש ממשלה כוחות שאין לו. ראש ממשלה לבדו לא יכול לעזור – לא לאלוביץ' ולא לאחרים. שאיפתי, אולי חלומי, שכל האלוביצ'ים בישראל לא יזדקקו כלל לפקידי מדינה ולפוליטיקאים כדי לעשות עסקים בישראל. שיתמקדו בטובת העסק, בהרחבת העסק, בשורת הרווח – שיתעשרו, יצרו מקומות עבודה וישלמו מיסים. כך נהיה למדינה העשירה בתבל.

לא בטוח שנתניהו יאמץ נאום ההגנה מטעם "קו ישר"...

מוטי היינריך

הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה באתר "קו ישר".

עודכן לאחרונה ב ראשון, 28 מרס 2021 10:31
עידן
ביבי בעצם אנטי שוק חופשי?
שם שניה את העניין הפלילי בצד.פעם אחר פעם הטענות פה באתר על רגולציה קשה ועל הפרעת ההמשלה לעסקים. סוף סוף עמדו לפתוח חלק מסוים בתקשורת לתחרות אבל ביבי עצר את זה בשביל כתבות מפנקות. להצדיק את זה זה לא לירות לעצמך ברגל?
0
אור
עשר שנות דוגמא אישית קלוקלת
מוטי, אנחנו מסכימים שממשלה גדולה ועצירת תקציבים ורגולציה היא נזק עצום לציבור. אבל כתב ההגנה שלך על נתניהו משכנע רק בכך שזה מה שצריך ואינו משכנע לגבי חפותו של נתניהו.נתניהו מסית נגד ציבורים שלמים, נתניהו כראש ממשלה פעל פחות מאריאל שרון בנושא הכלכלה החופשית, נתניהו כיוון את מערכת וואלה בפרטים הרטנים וברמת איזו כתבה להשאיר טאיזן להוריד. בנו של נתניהו פועל כשלוח שלו ונוטף ארס וחוסר כבוד ותרבות.אם שיטת הממשל קלוקלת, אדם ראוי היה שם את הונו הפוליטי על שינוי השיטה כי זה מה שנכון לציבור הישראלים. אדם ראוי היה ממנה לשרים אנשים מרשימים ומנוסים ולא מלחכי פנכה מגעילים ואופורטוניסטים. אדם ראוי היה בעל חמלה לכולם ולא רק היכן שהדבר מצטלם היטב.נתניהו עשה לנו כל כך הרבה רע מהבחינה האנושית ודחק הצידה את המושג דרך ארץ, שהלוואי שיסיים את שלטונו עלינו במהרה.עדיף שראש הממשלה הבא יבין עשירית ממנו בכלכלה ובלבד שיהיה בן אדם שדוגמתו הרישית ראויה לילדינו.הריאל פוליטיק בישראל קשה לבעלי ערכים ומידות טובות, ועדיין אני אצביע לבעלי המידות הטובות ואגרש את משחיתי המידות. הלוואי ויגיע מנהיג ראוי שישים דגש על שינוי שיטת הממשל ועל צמצום דראסטי של מעורבות הממשלה במשק. אבל התנאי הראשון לתפקיד הוא שהאדם יהיה ראוי בעיני להיות אב ומורה ומדריך לכל ילדי ישראל.
-2
אורי
כתב הגנה מצויין 100%
אני מקווה מאד שנתניהו יאמץ את נאום ההגנה מטעם "קו ישר"..
0
לוי @
מדוע ?
אור אמר/ה :
עדיף שראש הממשלה הבא יבין עשירית ממנו בכלכלה ובלבד שיהיה בן אדם שדוגמתו האישית ראויה לילדינו.... אבל התנאי הראשון לתפקיד הוא שהאדם יהיה ראוי בעיני להיות אב ומורה ומדריך לכל ילדי ישראל.
מדוע ראש הממשלה צריך להיות כזה ?האין כל אדם צריך להיות אב ומורה ומדריך לילדיו ? האם אתה חושב שאני אינני כזה לילדי ? מדוע תבקש שאדם זר יתפוס את מקומו של ההורה ?ואם בכל זאת תחפש תחליף להורות, מדוע דווקא ראש הממשלה ? מה, מדען דגול, או ראש ישיבה אינם מתאימים ? ואולי שחקנית תאטרון מצטיינת, או אלוף ישראל בטניס ? מה יש ב"ראש הממשלה" שהעיניים כה נשואות אליו ? שהוא יהיה המודל לגידול ילדים ?תשובה אפשרית: אנו הנתינים נושאים עינינו מעלה למנהיג. הוא החכם, הטוב והמיטיב, היודע מה טוב לנו. ואנו ? אנו בסה"כ אפרוחים חלשלושים הזקוקים לאמא מדינה ואבא מנהיג שינחו אותנו בחיינו. האם זו הסיבה ?קיימת דרך שונה לתפוס את תפקיד ראש הממשלה: הוא הסוכן שבחרתי לנהל עבורי את המדינה שלי. בדיוק כפי שאני בוחר את יועץ ההשקעות לנהל עבורי את תיק הנכסים שלי. מיועץ ההשקעות אינני מצפה שיהיה דמות מופת וסמל לחינוך ילדי. אני בסה"כ רוצה שיתן לי את התשואה הטובה ביותר על חסכונותי. מראש הממשלה אני מבקש שינהל עבורי את המדינה בדרך הטובה ביותר. שיביא אותה להישגים המשמעותיים ביותר עבורי, כפי שאני תופס את המשמעות של "משמעותיים". ובל נשכח, ישראל היא כנראה המדינה הקשה ביותר לניהול בגלובוס. זו אולי המדינה היחידה בעולם ששלל אויבים מבקשים למחות את קיומה, וחלק מ"ידידיה" אולי לא יצטערו אם זה יקרה.

1
בצלאלי
נתניהו כבגין בשעתו - הגון ותמים
להבדיל מהשלטון השמאלני, שמעך יריביו הפוליטיים, הסגיר אותם לידי התליינים הבריטים, הפעיל את "התותח הקדוש", מנע סרטיפיקטים ממי "שאינם משלנו". הרחיק את יהודי ארצות ערב לערי מסכנות וגזירה, מנע תעסוקה ושיכון ממי שלא החזיק בפנקס האדום, מנע ומונע קידום בצבא, בפרקליטות, בבתי המשפט ובאקדמיה מאותם שאינם אוהדי סטאלין בואכה אוסלו, הרי בגין בשעתו ונתניהו בהמשך נמנעו מכל פעולות דומות בכיוון ההפוך.כשבגין עלה לשלטון הקיבוצים חששו שמא יבולע להם = אך לא מני ולא מקצתי הסיבסוד וההטבות נמשכו והתערמו. גם נתניהו לא העז לתקן את העוולות ההיסטוריות ולא ביצע רפורמה אגררית, לא ביטל את חוסר הצדק המהותי בהעברת עיקר נכסי הקרקע והטבע של המדינה לידי קומץ בעלי החזקה "הסוציאליסטים". הכנרת התייבשה, אך לא נגעו להם במכסות המים והבזבוז. מחירי הדיור האמירו אך לא בוצע שום נסיון לתקן זאת באמצעות שינוי מדיניות "הקרקע החקלאית". בעיירות הפיתוח שם התרכזו מרבית מצביעי הימין סבלו ממצוקה, אך התקשו לבצע שינוי במתווה המועצות האיזוריות כך שחלק משמעותי מתשלומי הארנונה של המפעלים יעברו לידי העיירות בהן בעצם מתגוררים הפועלים הפעילים אותם. כמו בגין גם נתניהו המשיך להעביר תקציבי ענק ליריביו הפוליטיים המובהקים - הערבים והקיבוצנים, הוועדים וה"נאורים".בהגינותם הרבה, ויש שיגידו גם בתמימותם, לא פגעו מנהיגי הימין אלא המשיכו בטיפוח עמדות הכוח של השמאל, בצבא כמו גם בכלכלה, באקדמיה כמו גם בכנופיית החוק והתקשורת. לא הצרו את צעדי הבדואים ולא דרשו במפגיע מהערבים לנהוג כחוק.יתרה מכך, להבדיל מיריביהם השמאלנים המנאצים את מנהיגי הימין ותומכיהם, ומשמיצים ואת היהדות וההתנחלויות, ומאשימים אותם בכל הרע האפשרי, נזהרו מנהיגי הימין ועצרו כל ביטוי בוטה כנגד יריביהם הפוליטיים. אך לשווא, כפי שהיהודים נכשלו חרף כל מאמציהם להביא את הגויים לקבל אותנו כשווים וראויים. גם השמאל מסרב לקבל את זכות המרוקאים, החרדים, המתנחלים, תומכי הכלכלה החופשי, למשול.השנאה כלפי נתניהו וההשמצות נגדו או נגד משפחתו אינה ספציפית אליו, די אם נזכר במנחם בגין אשר הפלמ"חניקים התלהבו לפתוח באש מכל הכלים שברשותם כאשר סברו שהוא נמצא על האלטלנה. וקדם לכך בן גוריון שטפל עליהם את רצח ארלוזרוב כדי לסלק את הימין מהמוסדות הלאומיים, ובעקשנותו סרב בן גוריון להביא את עצמותיו של יריבו הפוליטי זאב ז'בוטינסקי לקבר ישראל, כך הם עושים למי שנמצא כעת בראש הימין, וה"תותח הקדוש" הוא הפרקליטות והתקשורת היא האצבע על ההדק.
1
רונית
בהמשך לנאומו של ראש הממשלה בקוו ישר
... תפקיד ראש הממשלה, כפי שציינתי בעל השפעה תועלתית נמוכה, המוגבלת בחוקים ותקנות, דעת קהל בין לאומית ובג"צ מקומי. אך היכולת לגרום נזק היא גדולה. לכן במקרים רבים נאלצתי לוותר על מימוש השקפת עולמי. למשל אני בהחלט בעד סילוק שלטון החמאס, וזה היה מתקבל יפה בתקשורת, אך אני יודע שמי שיבוא במקומו עשוי להיות דעאש, הג'יאהד האיסלאמי, אש"פ או אל קעידה. ולכן עדיף להשלים בשתיקה עם האויב הנוכחי.אמנם מבחינה תקשורתית פנימית עדיף היה אם הייתי מונע העברת כל מימון לרצועה. אך סביר שהדבר היה גורם להסלמה ולאובדן חיי אדם גם בצד שלנו וגם כאן עלי לגלות אחריות.אך איני צדיק, ואם רוצים לשפוט אותי על שוחד לתקשורת, יש מקום לעשות זאת בשני נושאים עקריים: הראשון כניעתי להמולה התקשורתית סביב גלעד שליט, בעקבות זאת וויתרתי על עקרונותי ועל התבונה שבי, דבר שהביא לשחרור אלף מחבלים שבחלקם בחר להמשיך ולפגוע בנו ולהביא לקורבנות.והשני: כניעתי ללחץ התקשורת סביב הפגנות רוטשילד, הקוטג' והדיור. וכניעתי זו נתנה מקום לחלומות העיוועים של לפיד בשעתו ובהמשך של כחלון, ולמעורבות ממשלתית בתחום הדיור, דבר שכצפוי (אצלי ובאתרכם כמובן), התברר כשטות ופגיעה באוצר המדינה ובציבור הרחב. הלוואי והיתה בארץ תקשורת הוגנת, כזו המאפשרת לנהוג נכון ואינה מאלצת את השליט להתקפל או להתנפל בהתאם לכותרות הצפויות. ניסיתי "ללכת בין הטיפות" כך שאוכל להמשיך להוביל את העם הרדוף הזה ולמנוע שואת יהודים נוספת המאיימת עלינו - הפעם מכיוון איראן. לכן פה ושם קצת וויתרתי, קצת התחנפתי, וקצת שיקרתי. הלוואי ויכולתי לנהוג אחרת, הלוואי ויכולתי לממש את תפיסת עולמי הכלכלית הזהה במידה רבה לגישתכם באתר הנפלא שלכם.
0
שפירול
חבל שלא טיפל במונופול הגדול ביותר
חבל שלא טיפל במונופול הגדול ביותר בזמן ..הפרקליטות ובית המשפט העליון!!!
0
lupusliber
הכוח שיש לראש ממשלה בדמוקרטיה פרלמנטרית
אור אמר/ה :
מוטי, אנחנו מסכימים שממשלה גדולה ועצירת תקציבים ורגולציה היא נזק......אבל התנאי הראשון לתפקיד הוא שהאדם יהיה ראוי בעיני להיות אב ומורה ומדריך לכל ילדי ישראל.
במחילה, אבל אתה כנראה בכלל לא מבין את הרעיון של האתר. ״עצירת תקציבים״?! כל הקטע של חופש זה שאין תקציבים בכלל. כמו כן, הקריטריונים שלך לראש ממשלה, ״שהאדם יהיה ראוי בעיני להיות אב ומורה ומדריך לכל ילדי ישראל.״ מרמזים שאתה מצפה ממנו להיות האב הרוחני שלך ושל ילדיך?? למה? צר לי, אך זו מנטליות של נתין עלוב של מונרכיה מלפני 500 שנה, לא של אדם משכיל וחופשי בעולם המערבי. כפי שמוטי היינריך הסביר, בישראל, בניגוד למשטרים רודניים או אפילו רק סמכותניים יותר כדוגמת ארה״ב, אין כוח ביצועי לראש הממשלה, ובטח שאין לו סמכות מוסרית על מישהו. האם אתה, ששנאתך כלפיו ניכרת, עלול ״להתבלבל״ ולהיות מושפע ממנו לרעה? הזלזול שלך בו (כמו של רוב רובה של התקשורת) הוא זכותך המלאה, כמובן. אבל למה להעמיד פנים שיש איזושהי ״סכנה״ שמנהגיו הקלוקלים לשיטתך ידבקו בך?

0
יעקב
ביבי אוהב שמפניה
"הלוואי ויכולתי לנהוג אחרת"....הלוואי ויכולתי לא לבקש ולא לקחת מתנות של שמפניה וסיגרים בשווי 6000 ש"ח לחודש במשך 10 שנים... אבל אני אדם חלש, ואוהב שמפניה (וגם אשתי אוהבת) וממש לא הצלחתי להתגבר על ייצרי... (וכלל לא עלה בדעתי לקנות שמפניה מכספי הפרטי)... לכן... לטובת המדינה... נאלצתי לבקש שמפניה מחברים.
0
יעקב
הרוויח ביושר
את כול הצרות שיש לנתניהו עם הפרקליטות ועם כתבי האישום הוא הרוויח ביושר. כלומר - הוא הביא את זה על עצמו. מי שמאד חפץ לשמור על כיסאו כראש הממשלה צריך לא רק להתחנף לתקשורת אלא גם להיזהר ממעשי חזירות ושחיתות. בכלל - בלי קשר למשרת ראש הממשלה - צריך אדם לנהוג ביושר וצניעות. כנאמר "שונא מתנות יחיה" (משלי ט"ו, כ"ז).נשאלת כעת השאלה מה עדיף? ראש ממשלה שהוא קצת חזיר וקצת מושחת או ראש ממשלה טמבל?מאחר ומשיח בן דוד עוד לא מועמד לראשות הממשלה, עלינו לבחור בין אלטרנטיבות קיימות, ולא לחפש ראש ממשלה דמיוני (גם חכם וגם ישר).
0
מוטי היינריך
להזכירכם...
כתב הגנה זה מטפל רק בתיק 4000. נגיע גם לתיקים האחרים... סבלנות.
0
רונית
ליעקב, לא נתניהו - לא חוקרים
לא השמפניה הבעיה, וגם לא הסיגרים, אלא היותו של נתניהו איש ימין. כפי שהתקשורת ידעה אך נזהרה לא לגעת בוויסקי או בסיגרים של רבין, או בבזבוז של המליונים הרבים בחגיגותיו של פרס, כי השנים חיבקו את ערפאת וגידפו את המתנחלים,וכפי שהעלימו עין מאחוזתו ומנוכלותו של שרון ה"אתרוג" בלשונם, כאשר זה פעל לגרש את היהודים מביתם, כך גם נהנתנותו של נתניהו היתה עוברת בשקט אם היה נוהג כמותם ופועל נגד היהודים והיהדות.כי כאן בעצם טמון "חטאו" של נתניהו. ולכן הושקעו עבור כנופיית החוק כ 250 מליון שח, ועשרות עבירות של סחיטה באיומים, פגיעה בפרטיות, האזנות סתר בלתי חוקיות וכדומה. ואין סוף כתבות והשמצות והדלפות לתקשורת.
1
יעקב
על אחת כמה וכמה
היה על נתניהו לשמור על צניעות וטוהר מידות. אם אתה יודע שמחפשים אותך אז למה ההתמכרות הזאת לשמפניה וסיגרים?אם נתניהו לא היה חוטא לא היה אפשר להגיש נגדו כתבי אישום...שמירה על התנהגות נאותה היה עוזר לו יותר לשמור על כיסאו מאשר רדיפה חסרת שחר אחרי כיסוי אוהד באתר שאף אחד לא קורא.
0
שפירול
חוזר: כתב ההגנה של נתניהו – תיק 4000 – גרסת "קו ישר"
יעקב אמר/ה :
היה על נתניהו לשמור על צניעות וטוהר מידות. אם אתה יודע שמחפשים אותך אז למה ההתמכרות הזאת לשמפניה וסיגרים?אם נתניהו לא היה חוטא לא היה אפשר להגיש נגדו כתבי אישום...שמירה על התנהגות נאותה היה עוזר לו יותר לשמור על כיסאו מאשר רדיפה חסרת שחר אחרי כיסוי אוהד באתר שאף אחד לא קורא.
אני חייב לציין שתגובה זאת עומדת בניגוד ישיר לרוח האתר .. אם אדם נהנה מצריכת שמפניה וסיגרים , מדוע עליו לכפות על עצמו סגפנות רק על מנת להתחמק ממראית העין .. לגבי המתנות , הנושא נופח מעבר לפרופורציות , נתניהו טוען שהמשטרה אספה את כל הקבלות שיכלה למצוא וייחסה את כולם לנתניהו, אני סמוך ובטוח שזה בדיוק מה שהם עשו ... עדיין , שונא מתנות יחיה ,אבל מפה ועד לדעה שלך יש מרחק רב !!

0
יעקב
אז כמה קיבל?
חשבתי שאין מחלוקת על כך שנתניהו קיבל מתנות בשווי כ 700 אלף ש"ח (אולי במשך 10 שנים שפירושו כ 6000 ש"ח לחודש).לא שמעתי את גירסת נתניהו והראיות שלו שהמספר הזה לא נכון, ומה הסכום האמתי של המתנות שקיבל. חייבים לכן לקבל את המספר הזה, המבוסס על קבלות, כאמור.חוץ מזה זה בהחלט בסדר שאדם יהיה נהנתן, ויאהב שמפניה וסיגרים. בהחלט. אבל שיקנה אותם מכספו. למה לקחת מתנות??אבל - לידיעת החברים: אני עצמי גם לא חסין לחולשות. אם מישהו מכם חפץ לתת לי מתנות (מוכן לקבל אפילו קצת פחות מ 700 אלף ש"ח) - אני אשקול זאת.
0
עמי
כמה מדוייק ככה נכון
נהניתי לקרוא
0
שחרורון
Don’t hate the player
Hate the game
0

3000 תוים נשארו