שבת, 21 אוגוסט 2021 13:44

10 שנים חלפו ובעולם אין חדש ב"אנרגיה מתחדשת" – הגידול בהשקעות נעצר

למרות כל ההצהרות, הוועידות וה"התחייבויות" – ההשקעה העולמית ב"אנרגיה מתחדשת" – אינה צומחת. לא קיימת כיום "אנרגיה מתחדשת" כדאית שמסוגלת לספק את צרכי האנושות, אולי בעתיד תתגלה. בינתיים הכול פטפוטים.      


2612 1

מקורות אנרגיה וותיקים ("פוסיליים": פחם, נפט, גז) סיפקו בשנת 2019 80.2% מהאנרגיה, לעומת 80.3% בשנת 2009. חלקה של האנרגיה המתחדשת גדל מעט מאד לאורך עשור: מ- 8.7% ב- 2009 ל- 11.2% ב- 2019.

אל תתרשמו מחלקה של האנרגיה המתחדשת או מהעלייה הזניחה בחלקה – הנתון כולל שיטות ייצור מטורפות כמו "ביומסה" שהיא שריפת היערות בכבשני תחנות הכוח, ואתנול – שהוא שריפת המזון שלנו במנועי מכוניות (מיוצר בעיקר מתירס וקנה סוכר). המספרים כוללים גם סכרים הידרו-אלקטריים שנבנו לפני כ-50 שנה ולא בונים יותר (כי כמעט כל האתרים האפשריים כבר נוצלו).

2612 3

למרות עשור של עבודה מאומצת והשקעה גדולה, עשור התקנות של מיליארדי לוחות שמש ומאות אלפי טורבינות רוח – חלקם של הדלקים הפוסיליים באספקת האנרגיה הדרושה לאנושות נשאר ללא שינוי – מעל 80%. לא עזרו ועידות האקלים ההמוניות, הרטוריקה הלוהטת, הסכמי פריז, הכרזה על יעדים יפים, חקיקה לאפס פליטות… תכניות יפות… הכול דיבורים ריקים. מדיבורים לא יכולים להפיק אנרגיה – ולכן גם לא הפיקו, ולא תופק.

יגידו החסידים "לא עשו מספיק"... עשו כמה שאפשר… עיקר ההתקנות בעשור האחרון היו ממקורות רוח ושמש והתקינו הרבה! התקינו כ- 2.5 מיליארד לוחות שמש ומאות אלפי טורבינות רוח… השקיעו באנרגיה מתחדשת כ -3 טריליון דולר. האמת, לא משנה כמה השקיעו וכמה התקינו – ברזלים (וזכוכיות) אלה מפיקים מעט מאד חשמל. אי אפשר לרמות את חוקי הפיזיקה או לגבור עליהם באמצעות פטפטת, רטוריקה, ועידות, יעדים וחקיקה. בלתי אפשרי להפיק אנרגיה מפטפוטים, גם אם מאד משתוקקים.

התוצרת, או התפוקה בפועל, של לוחות השמש וטורבינות הרוח לא היו סוד או נעלם כבר בזמן תכנון התקנת הכמויות האדירות של מתקנים אלה. זה לא שפתאום, אחרי ההתקנה, הופתעו מהתפוקה הנמוכה.

מרוב התלהבות אידאולוגית מאנרגיה "ירוקה" – בחרו במודע להתעלם מהמספרים ומהתפוקה הנמוכה הידועה. בחרו להתעלם מהמציאות. הרגש גבר על השכל. הירידה בהשקעה במשך השנים התרחשה בגלל ש"פתאום" האידיאולוגיה נתקלה במגבלות המציאות – כמה כסף אפשר לשפוך? יש גבול. בעולם הפיסי, החומרי, המוחשי – יש מגבלות.

כל הסיפור על "אנרגיה מתחדשת" מבוסס על שקר, בורות והונאה עצמית.

יעקב

 הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה

עודכן לאחרונה ב שבת, 21 אוגוסט 2021 18:23
שחרורון
עשייה על חשבון האחר
שמדובר בנדיבות (רכוש האחר) עשייה מאומצת (זעת האחר) או הקרבת רמת חיים (של אנשים אחרים) למען הסביבה, הפעילים הסביבתים מובילים.

הם כמובן, הוגי דעות ומובילים חברתים אז הם פטורים מלשאת בתוצאוצ

1
עהושע
מידע חסר
כיון סביר שצריכת האנרגיה עלתה - והכותב לא ציין בכמה, וגם לא את מקורותיו לנתונים שהביא, אבל נניח שהכל אמיתי - הרי שגם השמירה על אותו אחוז של אנרגיה לא פוסטלית, הוא הישג, אחרת היום היה כבר 90 אחוז ויותר באנרגיה מזהמת.
0
יעקב
אל תזרוק מספרים מגוכחים
הגידול בצריכת האנרגיה הוא בסדר גודל של 2-3% לשנה. מיליוני לוחות השמש שהותקנו אצלנו לא מדביקים את הגידול בצריכת האנרגיה. התרומה שלהם היא אולי - קיטון ב 2-3% בצריכת הדלקים. המספר 90% אתה הוצאת מהדמיון הפרוע שלך.
0
דרור ישראלי
רק שהתוכנית היא להגיע ל-60% במשך 8 שנים
אז, זה יפה מאד אם ישקיעו הון וישארו על 80%, רק שהתוכנית היא להגיע ל-60%.
כלומר, כנראה שישיקיעו עוד הרבה יותר וכנראה שעדיין תכתוב בעוד 8 שנים שהיה הישג מדהים שהצליחו להישאר על 80%....

0
לוי.
הזבוב שאמר לשור: חרשנו יפה את השדה ביחד ...
אוכלוסית ישראל מהווה כ- 1.20 פרומיל מאוכלוסית העולם. נניח ש-100% מצריכת האנרגיה של ישראל תהיה על טהרת האנרגיה המתחדשת. 100%. אף לא טיפה של פליטת גזי חממה.

אז מה ?!

כיצד כמות אנשים המהווה טיפונת יותר מעשירית האחוז, תשפיע על בעיה אקלימית שהיא ברמת כלל כדור הארץ ?

מעומק בורותי מעולם לא הצלחתי להבין כיצד מדינת ישראל יכולה לסייע לבעיה הגלובלית ? ומדוע איש מהעוסקים בנושא לא מעלה קושיה זו ?

0
יעקב
כמות מזערית
לוחות שמש לעולם לא יספקו חלק משמעותי של האנרגיה שלנו. בינתיים משקיעים המון כסף בשביל קיטון זעיר מאד בצריכת הדלק. (אחוזים בודדים). כן - יש קיטון קטן. לא יכול להיות יותר גדול, לא חשוב כמה כסף תשקיע.
מעבר לזה שכמובן, לא חשוב איזה קיטון בשריפת דלק יהיה אצלנו (קטן או גדול) - על אקלים העולם זה לא ישפיע בכלל.

וזה לא רק אנחנו, ההשקעה העולמית במלחמה באקלים של משהו בסדר גודל של 3500 מיליארד דולר בין 2010 ל 2018 - הניבה קיטון בצריכת דלק של מינוס 2-3% (כלומר צריכת הדלקים בכול העולם עולה). 2.5 מיליארד לוחות שמש שהתקינו בעולם - עזרו כמו כוסות רוח למת.

0

3000 תוים נשארו