שבת, 21 אפריל 2018 19:45

רגולציה מיותרת במרכולים

הבעיה אינה שעות הפתיחה והסגירה של הסופרמרקטים, אלא השאלה היסודית: מדוע הממשלה צריכה בכלל להתעסק בשעות פתיחה של חנויות?

2445

 

עוד ישיבה דרמטית של הכנסת לתוך הלילה, עוד מבול של מלל ריקני, וחוק המרכולים עבר בתחילת השנה בשעה טובה, ב"ה. האופוזיציה הפריחה את פטפוטי הסרק הרגילים: "הורסים את השבת"…"ישראל הפסידה"… בכייה לדורות… יו"ר הקואליציה קרוב יותר למציאות: "אין צורך להיכנס לפאניקה. אחרי שהחוק הזה יעבור, ייראו שהוא לא ישנה דבר, הכול יישאר כשהיה".

אז בשביל מה הקרקס הזה?

הבעיה היסודית והעמוקה היא בשביל מה מתעסקת ממשלת ישראל בשעות פתיחת המרכולים? הנה עוד רגולציה מיותרת. שיפתחו אנשים את מרכוליהם מתי שרוצים. זה לא עניינה של הממשלה. לא יקרה שום אסון אם הממשלה לא תתערב, ותניח לאנשים לנפשם. יהיה תירוץ אחד פחות לדתיים לאיים בהפלת הממשלה, פחות ישיבות ליליות דרמטיות וגורליות של הכנסת, פחות בלגן. הממשלה צריכה פשוט לא להתערב. אם הממשלה מנסה לעשות יותר מדי היא שורפת את המרץ שלה על מלחמות סרק בנושא המרכולים (נושא לא חשוב).

בסוף, כמובן, כמו שאמר ח"כ אמסלם, שום דבר לא ישתנה. לא היה שום צורך בשינוי, והכול התנהל לשביעות רצון כולם עד שבא הבג"ץ והתערב ושבר את הכלים. עד אז הייתה בתוקף קומבינה עקומה אבל המצב בפועל היה לשביעות רצון כולם (מרכולים פתוחים). בא בג"ץ והרגיש צורך דחוף לדחוף את האף, ולהפוך החלטה של בית משפט נמוך יותר, ולהורות על "יישור" המצב, והורה לפתור בעיה שלא הייתה קיימת כלל כי כולם חיו טוב מאד עם המצב העקום הקודם. בג"ץ אוהב להיות צודק, אבל לא חכם, והרעיון של לשבת בצד ולא להתערב שלא לצורך ולתת לחיים לזרום לא עולה בדעתו. אגב – רעיון זה זר גם לממשלה.

ואז מגיעים לנושא האכיפה. לכולם ברור שהחוק הזה (לא חשוב מה החוק אומר בדיוק) לא ניתן לאכיפה. אז לא ייאכף ולא יהיה שינוי, והמרכולים יהיו פתוחים… העיקר שהחוק עבר, והקואליציה ניצלה, והדתיים "הצילו" את השבת ואת כבודם, עד הפרשה הבאה… לו היו מאמצים את העיקרון של דה-רגולציה – כלומר אי התעסקות המדינה בנושאים שאינם מסמכותה, כמו שעות הפתיחה של החנויות, היו החיים פשוטים וטובים יותר.

יעקב

הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה באתר

עודכן לאחרונה ב שני, 02 יולי 2018 04:00
שחרורון
חוזר: רגולציה מיותרת במרכולים
הנה הצעה - שופט (קרא "אפסנאי אלימות") או מחוקק (קרא "פושע") מנסה להכתיב את הדעות שלו וליצר victim-less crime אותו אדם צריך לעשות לפחות אחד מהשניים: לממן את האכיפה או לעסוק לפחות שנה בצד השני.למשל במקרה הזה - השופט צריך להרים את החשבון ולשלם על האכיפה מכיסו או להיות הבעלים של מרכול לפני שהוא ראשי ל"פסוק" את ה"פסיקה"SKIN IN THE GAME OR GO HOME
0
המופתי
כמה אי דיוקים
כמה אי דיוקים אפשר לחשוב שמי שכותב באתר הוא ערבי."הקואליציה לשבת שוויון" היא זו שעתרה לבגץ כנגד פתיחת עסקים בתל אביב בשבת. בגץ לא סתם התערב כי בא לו.מספר אנשי עסקים ופעילים חברתיים חברי מרכז ליכוד חברו יחד במטרה לדחוף הליכי חקיקה שיאכפו את יום השבת כיום מנוחה לדוגמא אבי כץ שאף אמר "אני זועק את כאבי כמקופח" במהלך מסיבת עיתונאים שבה הוצגה הקואליציה.על הקואליציה נמנים אבי כץ, מבעלי קופיקס וסופר קופיקס, יהודה לניאדו, מנכ"ל רשת השיווק "אושר עד", צביקה אורן, נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר, עו"ד יובל אלבשן, הדיקן לפיתוח חברתי בקריה האקדמית אונו, עו"ד יצחק מירון, ד"ר מאיר בוזגלו, יו"ר תנועת תיקון ויאיר קורח, יו"ר התאחדות הסוחרים.כולם אנשי ליכוד ידועים!!!מציע לכותב לרשום גילוי נאות שהוא פעיל ליכוד מצביע ביבי.גילוי נאות: אני המופתי הוא זה ששיכנע את היטלר לרצוח יהודים בתאי גזים.
0
יעקב
בג"ץ והקואליציות
""הקואליציה לשבת שוויון" היא זו שעתרה לבגץ כנגד פתיחת עסקים בתל אביב בשבת."יש "קואליציות" (או קבוצות) בעד ונגד כול דבר... ליכודניקים ומערכניקים ושסניקים וערבים. בארץ חופשית יש הרבה קואליציות. בג"ץ יש רק אחד (ב"ה), ועליו להתרחק מ"קואליציות", ולהשתדל להתערב כמה שפחות, פן יסתבך בקילקולים.תפסת מרובה לא תפסת. מרוב שהבג"ץ מנופח מהרגשת כוח וחשיבות עצמית הם מסתבכים בכול שטות שנקרית בדרכם.
0
יוסי ברנע
ממתי היה בדר ולגבי מי?
האם טרם החלטת בית המשפט כל אחד יכול היה לפתוח את עסקיו כרצונו בשבת? באיזה פלנטה חי יעקב?
0
יעקב
באיזו פלנטה חי ברנע?
יש אנשים שחיים בעולם דמיוני של ספרים ועיניהם אטומות למה שמתרחש סביבם. המציאות - עבורם - זה מה שכתוב בספרים, העיניים והראש שלהם קבורים בספרים ולא מסוגלים להבחין במה שמתרחש באמת - דבר שגם לא נחשב בעיניהם לחשוב...יוסי ברנע קרא בספרי החוקים שאסור לפתוח עסקים בשבת. אבל הוא לא יצא מהבית כדי לראות מה קורה בצומת בילו, למשל, או בשפיים, או ברחובות ת"א, שלא לדבר על העיר ה"אדומה" חיפה, שבה אפילו אוטובוסים אגד נוסעים בשבת.אבל, יוסי כנראה בחברה טובה - החברה של שופטי בג"ץ שחיים באותו עולם דמיוני של ספרים.
0
יוסי ברנע
סטאטוס קוו?
אכן יש מרכזי קניות פתוחים. אז בחיפה שהיתה האדומה חלק מקווי האוטובוסים נוסעים בשבת. זה עדין לא מכתיר את המצב כמצב שבו כל בעל עסק יכול לקבוע אם הוא עובד או לא בשבת. המצב נוצר כפשרה ,כמה שידוע "סטאטוס קו". אם יעקב חושב שפשרה זו מבטאת מדינה חופש, אז שימשיך לחיות בסרט בפלנטת החופש. ישראל מעולם לא הייתה דמוקרטיה ליברית. גב, אם היא הייתה כזו ספק אם הייתה קמה תנועת עצמאות.
0
יעקב
לא ליברלית אבל פתוח
מדינת ישראל מעולם לא הייתה ליבראלית במיוחד. חבל.אבל, המרכולים פתוחים בשבת. נסתפק בנחמות קטנות. ונבקש מבג"ץ קצת צניעות ולהשאיר את האגו שלהם בצד, ולא להפריע יותר מדי.דרך אגב - הסטטוס-קוו הקדוש זכה אי פעם לאישור הבג"ץ??? נדמה לי שהוא מצליח להתקיים מפני שבג"ץ, בינתיים, נמנע מלהתערב בסוגייה (וזה טוב!, אבל לא לעולם חוסן).
0
יוסי ברנע
יחי הסטאטוס קוו הקדוש
המונע נישואין אזרחיים, כופה את הדת על הפרהסיה כפי שציינתי, כמו גם מקיים מערך כשרות מטעם המדינה שהיה כמעט מונופול למרות שאין לו זכות קיום.
0
יעקב
נסתפק בנחמות קטנות.
אפשר להתחתן בקפריסין, או אצל עו"ד, או בכלל לוותר על התענוג... כנ"ל כשרות...יש גם מסעדות לא כשרות למי שדווקא מחפש..."דת בפרהסיה" - מה זה? בינתיים יש מצעדי גאווה בפרהסיה.
0
יוסי ברנע
חוזר: רגולציה מיותרת במרכולים
יעקב הוא ליברל אמיתי. אפשר לקיים זכויות לא צריך במיוחד מדינה שלנו לצורך זה.
0

3000 תוים נשארו