רביעי, 05 אוקטובר 2011 00:00

מפטרים 30 אלף עובדי ציבור

לא אצלנו, ביוון. ולא רק פיטורים, גם קיצוץ שכר, קיצוץ פנסיות ועוד. זה רק המבוא לסרט - המשך יבוא. הכלכלה לבסוף ''סוגרת חשבון'' עם בלופים. לשם נגיע אם ניישם את דרישות "מחאת האוהלים".

לא אצלנו, ביוון. הנה כמה נתונים שימחישו את הצרות של יוון (ושל כל אירופה).

ממשלת יוון לא מצליחה למכור איגרות חוב חדשות, ופירושו הוא שהיא עלולה להיקלע למצב של חדלון פירעון באיגרות חוב שזמן פרעונן מגיע. זה יקרה עוד החודש, או בתחילת החודש הבא, אם האירופים לא יפרעו את איגרות החוב במקום היוונים, במסגרת חבילת הסיוע ליוון. חדלות פרעון פירושו שגם לממשלה לא יהיה כסף לשלם משכורות. האירופים דורשים קיצוצים בתקציב ובגירעון הממשלתי. הגירעון ירד לאחרונה, בעקבות קיצוצים שכבר נעשו, מכ- 10.5% לכ- 8.5% מהתקציב, אבל האירופים דורשים קיצוצים נוספים כתנאי למתן סיוע חרום.

הנה הגזירות שממשלת יוון הסוציאליסטית שוקלת להנהיג, כדי לעמוד בקיצוצים הנדרשים:

1. פיטורים לאלתר של כ- 30,000 עובדי מדינה. הדבר אסור לפי החוקה המתקדמת והנאורה של יוון - כלומר החוקה עצמה אוסרת במפורש לפטר עובדי מדינה. אבל החוקה לא משלמת משכורות - אז היא לא תועיל הרבה, כנראה שהעובדים יפוטרו גם אם יקראו לזה "השעיה זמנית". המספר הזה מייצג 3% מעובדי הסקטור הציבורי - כלומר, יש ביוון כמיליון עובדי ציבור, באוכלוסיה של 1 מיליון.

2. קיצוץ של כ- 20% בשכר כל העובדים בשרות הציבורי. גם זה צעד חסר תקדים, ולא ברור אם יעבור - אבל אין ברירה. לא ברור אם החוקה אוסרת קיצוץ בשכר, יכול להיות שהיא לא כל כך מתקדמת עדיין. אבל וועדי העובדים יותר חזקים מהחוקה, נראה מה הם יעשו.

3. הטלת מס רכוש על כל הדירות. מדובר על מס של כ- 50 ש"ח בממוצע למ"ר דירה, שיוטל על כל הדירות במדינה. הרעיון של הממשלה היה לגבות את המס הזה באמצעות חשבונות החשמל, אבל וועד עובדי חברת החשמל הממשלתית הודיע שהוא לא יגבה את המס. יצטרכו לחשוב על משהו אחר.

4. קיצוץ בפנסיות של כל הפנסיונרים של השרות הציבורי, בייחוד אלה שמתחת לגיל 55.

5. הורדת סף המס של מס הכנסה - כלומר גביית מס החל ממשכורת של 6,800 דולר לשנה ( בערך 2,400 ש"ח לחודש - מתחת למשכורת מינימום אצלנו).

כנראה שכל הצעדים האלה לא יעזרו. פשיטת הרגל תתרחש, אין דרך למנוע אותה. אז יהיה גם צנע עמוק וגם פשיטת רגל.

יעקב

עודכן לאחרונה ב רביעי, 03 ינואר 2018 05:32
יעקב
ביוון יש 11 מיליון תושבים
0
אאא
לא יעבור.לא בפועלאולי דקלרטיבית זה יעזור כדי לסבן את האיחוד,אבל ימסמסו את זה בפועל.למה ?כי היוונים כבר הבינו מזמן שגם האמריקאים וגם יתר האירופאים פוחדים מקריסה של יוון,יותר מהיוונים עצמם.
0
אאא
הערות1) יש ביוון גם מליוני קולוניאליסטים מוסלמים שפלשו מטורקיה.לא סתם הם בונים שם חומה.שלא נכללים בנתוני ה "11 מליון".2) כל מדינה וכל משפחה צריכה לחיות ממה שהיא מייצרת.המערב כבר 40 שנה לא מייצר כמעט כלום (מלבד גרמניה) ומבוסס על שופינג וסקטור שרותים מיותר ברובו המכריע.הקיצוצים שיוון וארה"ב ובריטניה וצרפת ויתר מדינות המערב,מלבד גרמניה,יצטרכו לעבור הם רדיקליים ביותר.שום פוליטיקאי לא יכול להוביל מהלך כזה (מה שנעשה ביוון זה בקושי גירוד הצבע) ולכן תבוא הקריסה ותעשה את זה וגרוע מזה.גם באירופה,גם בארה"ב וגם כאן.לאוסטרליה וקנדה יש לפחות מינרלים ונפט.אמנם מחירם ירד בצורה דרסטית מאד לאחר הקריסה,אבל זה לפחות כלכלה ממשית.
0

3000 תוים נשארו