שבת, 07 מאי 2011 00:00

ניהול ממשלתי - והפעם, הכישלון בשדה התעופה

תקלת דלק המטוסים המזוהם שערורייתית מאשר נראה על פני השטח. ספק אם "בעיית הריכוזיות במשק" קיימת בחברות המסחריות. אין ספק שהיא קיימת בסקטור הממשלתי המנופח והמונופוליסטי. ריכוזיות שעלולה לעלות בחיי אדם.

בימים האחרונים אירעה תקלה שערורייתית בנתב"ג. עשרות או מאות טיסות נדחו בגלל זיהום שהתגלה בדלק, המטוסים קורקעו, ואלפי נוסעים נתקעו בארץ ובעולם בדרכם מישראל ואליה. היו נזקים בעשרות או מאות מיליוני שקלים. מטוסים נאלצו לטוס לרבת עמון או קפריסין לתדלק. מעניין איך הירדנים והקפריסאים מצליחים לדאוג שיהיה מספיק דלק נקי לכולם, אבל אנחנו לא...

השערורייה כמובן עמוקה יותר מאשר נראה על פני השטח. יש עדויות שכבר ימים רבים מתדלקים את המטוסים בדלק מזוהם, ונס הוא שלא התרסק אף אחד עד כה. תקרית דומה של זיהום בדלק קרתה רק לפני 5 שנים. בנוסף אנו שומעים סיפורים רבים על "כמעט התנגשות" בין מטוסים בגלל מיכשור לקוי ומפגר בבקרת הטיסה בנתב"ג. כבר זמן מה שטייסים מתריעים שהדבר ייגמר באסון. במקומות אחרים בעולם לא שמענו על כאלה שערוריות. אפילו באפריקה נוחתים וממריאים מטוסים ללא סיפורים כאלה. איך הם עושים את זה? איך הם מצליחים במקום שישראל נכשלת ?

התשובה היא כמובן - רשות שדות התעופה הממשלתית, הסובלת משחיתות של כול גוף ממשלתי.

הממשלה כינסה וועדה כדי לבדוק את "הריכוזיות במשק" – ועדה נגד הטייקונים. הוועדה שהוקמה ממניעים פופוליסטיים, בהשפעת האידיאולוגיה הסוציאליסטית, שמחפשת כל דרך אפשרית להציק ליזמים ובעלי עסקים בישראל. במקום לחפש "ריכוזיות" אצל הטייקונים, מוטב לה לממשלה להסתכל בראי.

הרבה מערכות בישראל מנוהלות בצורה ריכוזית וכושלת על ידי ממשלת ישראל וחברות ממשלתיות מונופוליסטיות. הנה רשימה קצרה: חברת החשמל, רשות הנמלים, רשות שדות התעופה, מקורות, רכבת ישראל, מערכת הבריאות. בכל החברות האלה מתרחשות אותן תופעות: ביזבוז, ניפוח בכוח אדם לא כשיר לתפקיד (מקורבים), אי שליטה של מנהלים על החברה (בגלל וועדי עובדים), משכורות עתק, שביתות תכופות, תפעול לקוי, תקלות, תאונות, עלות גבוהה של השירות, הכול על חשבון תושבי ישראל.

ומה הקשר בין התקלה בנתב"ג לדברים שלעיל?

במדינה נורמלית - אם יש תקלה בשדה תעופה אחד, מפנים מטוסים לשדה אחר - אצלנו אין שדה אחר. המדינה לא מסוגלת להקים עוד שדה שממש חיוני לישראל. במדינה נורמלית יש כמה חברות שמספקות דלק. אצלנו יש רק חברה אחת - כי רשות שדות התעופה לא טרחה לאפשר תחרות במסגרתה יוכלו הרבה חברות לפעול בתחום השירותים לתעופה. לו היו כמה חברות, וקרתה תקלה באחת מהן - היו פונים לחברות אחרות. אצלנו נאלצו לפנות לצה"ל, למאגרי חירום, ולירדן וקפריסין.

צריך להקים בדחיפות שדה תעופה נוסף, שיוקם ויתופעל על ידי יזם פרטי, בדומה לכביש 6 שהוקם במהירות מסחררת, ופועל למופת. צריך להפריט את התפעול של כל שדות התעופה, ולמסור כל אחד מהשדות הקטנים (שדה דב, חיפה) למפעיל אחר.

וועדת הריכוזיות במשק צריכה לטפל בריכוזיות השרותים שבידי חברות ממשלתיות, והכשלים בהם.

יעקב

עודכן לאחרונה ב שני, 01 ינואר 2018 06:59
דוויד
כתבה טובה אך תהיה לגבי אפריקהגם שם מסוכן לנחות לא מאיפו ששם יותר בטוח?לליברטי: באסה ארצות הברית של אובמה נהפכת ליותר ויותר סוציאליסטית בקצב הזה הם עוד יקפו אותנו :)
0
יגאל
האם מהפכה היא הדרך היחדה לשינוי?
0
ליברטי
שפתיים תישק.אני טס מפה(אם יהיה דלק)איזה מאמר יפה ונוקב, יעקב. כרגיל, תענוג.אלא שהכלבים נובחים, והשיירה המפוטמת במקומה עומדת.אני התקבלתי לתואר שני באוניברסיטה אמריקאית, ואם ירצה השם אלוהי ישראל הקדושים, שומר עמו הנבחר יתברך זכרו עדי עד - אני עוזב את גן העדן הסוציאליסטי הזה עוד מעט. אינשאללה, לא אחזור לעולם עוד, ואחרי שהקרבתי שנים בדמי מיסים, בשירות סדיר ובמילואים - אצפה בחממת הבינוניות הסוציאליסטית הזו מגיעה לקצה ההגיוני היחיד - לא מידי הערבים, אלא מידי שאננות הנצחית של אזרחיה, המטומטמים הפאסיביים.
0
יגאל
שאפו יעקב!אי אפשר לנסח את הטענות טוב יותר.תיאור מדוייק וחד של הכשל השלטוני והספינים שמיוצרים כדי לבלבל את הציבור.
0
דורון רז
שוב השאלה הנצחיתצריך להביא את הסוגייה לאוזני ולמחשבת הרבה יותר אנשים
0
איציק
מהפכה? לאיגאל, קפיטליזם הוא חופש, אי אפשר לכפות חופש.בדמוקרטיה המהפכה היחידה היא שלילת הדמוקרטיה. כשם שאני חושב שהרוב טועה ואני רוצה לדרוש חופש, החופש הראשון שאני רוצה הוא החופש לקבוע מי יכפה עליי דברים (מידה מסוימת של כפייה הכרחית, אפילו אנרכו-קפיטלזים לא מצליח לבנות מערכת, תיאורטית, בלי כפייה).לכן המילה מהפיכה פשוט לא רלוונטית פה, אני "לוחם למען המטרה" בדרך היחידה שאני מכיר בה כלגיטימית, שאלת שאלות והצעת תשובות בכל מקום בו אנשים יסתכלו, דף הפייסבוק שלי ובלוגים.
0

3000 תוים נשארו