שלישי, 22 ספטמבר 2015 16:25

מדיניות הפליטים ופטפוטי הסרק

יש כעת בעולם כ-59.5 מיליון פליטים (על פי דו"ח האו"מ). אחרי שנקלוט את 1000 הפליטים הסמליים שבוז'י הרצוג מציע, היכן יקלטו כל יתר 59 המיליון ו- 499 אלף הנותרים? האם יש פתרון ל"בעיית הפליטים"? 

 

סיסמאות אידיאולוגיות ופטפוטי סרק בלתי רציניים ובלתי מציאותיים הם הדרך האופיינית שבה מטפלות ממשלות המערב בכל הבעיות – הדוגמה האחרונה היא הבעיה האקטואלית של הפליטים. (דוגמאות אחרות – בעיית האקלים, או החוב היווני).

ממשלת הונגריה, ה"מפגרת" (בלתי תקינה פוליטית) סירבה לקבל את הפליטים, וטענה שהם עלולים לפגוע בצביונה התרבותי והחברתי של הונגריה (הפליטים הם מוסלמים). ממשלת יוון טענה, בצדק, שאין לה אפשרות כלכלית לקלוט את כל הפליטים. ממשלות גרמניה וצרפת ה"נאורות" הצהירו בשם עקרונות ההומניזם, שכל פליט הוא בן אדם, ויש חובה מוסרית לעזור לפליטים בלי הבדל גזע או דת. יופי של הצהרה! הם גם החליטו לקלוט את 160 אלף הפליטים
שכבר נמצאים באירופה – על ידי חלוקתם בין מדינות אירופה לפי מכסות. גרמניה קלטה 20 אלף... הנשיא אובמה שיחרר הצהרת כוונות לפיה גם ארה"ב תקלוט 10 אלפים פליטים סוריים בשנה הקרובה... יפה מאד...

 

1571

 

בתמונה: עיר טיפוסית בסוריה...

אלא, שבעולם יש 59.5  מיליון פליטים כרגע – לפי דו"ח נציב הפליטים של האו"ם. אז הבעיה של 160 אלף נפתרה, נשארה רק בעיה של עוד 59 מיליון ו- 340 אלף פליטים... בסוריה לבד יש כ- 11 מיליון פליטים, 7 מיליון בתוך סוריה, שנעקרו מבתיהם ומחייהם, ו- 4 מיליון מחוץ לסוריה, במחנות פליטים (ערי אוהלים במדבר, בחסות האו"מ) בירדן, טורקיה ולבנון. מה יהיה איתם? האו"מ מתריע שהתקציב להספקת מזון לפליטים אלה נגמר...


חכו וראו מה יקרה בשנה הבאה... אחרי שהידיעה נפוצה שמדינות אירופה קולטות פליטים: מיליונים יזרמו, בים, ביבשה ובאוויר, ויפלשו לאירופה. מה תעשה אירופה אז? זו בעיה שאין לה סוף ואין לה פתרון.

טוני אבוטט, ראש ממשלת אוסטרליה (לשעבר), השמרני והבלתי תקין פוליטית, מצא שיטה משלו לטפל בפליטים – שום פליט לא יתקבל באוסטרליה, הוא הצהיר (אוסטרליה היא מדינה ענקית המאוכלסת בדלילות). הוא הגביר את הסיורים הימיים לאורך חופיה הארוכים של אוסטרליה, והורה לצי לחסום כל ספינת פליטים, לעצור אותה מחוץ למים הטריטוריאליים, ולגרור אותה ללב ים. שום פליט לא יורשה לנחות בחופי אוסטרליה. המעטים שכן מצליחים לחדור מוגלים לאיים מרוחקים ומוחזקים במחנות מעצר (ומה עם בג"ץ?). טוני אבוטט אמר שאם ייוודע שאפשר לפלוש לאוסטרליה יגיעו לחופיה מיליונים רבים של פולשים (בעיקר מאינדונזיה הסמוכה), וייצרו בעיה שאוסטרליה לא תוכן ולא תרצה להתמודד אתה. זו גישה אכזרית, בלתי אנושית, אבל – לפחות – מציאותית – המכירה בעובדות החיים ולא מתעלמת מהן באמצעות סיסמאות ריקניות.

הפליטים הם בסך הכול בני אדם. אנחנו, היהודים, שרבים מאבותינו היו פליטים שחיפשו באופן נואש חוף מבטחים, לא יכולים להסכים לגישה האכזרית והבלתי אנושית של חסימת הפליטים וסירוב לקבלם או לעזור להם. במסגרת גישה רגשנית (נכונה, וטובה) זו שיחרר בוז'י שלנו משאלה על קליטת 1000 פליטים מסוריה בישראל. הוא לא אמר מה לעשות ב 59 מיליון 499 אלף הנותרים...

אין פתרון לבעיית הפליטים... עובדה אכזרית – אבל עובדה... פטפוטי סרק צדקניים אינם הפתרון. מה תעשה גרמניה עם מיליון הפליטים (ערבים וכושים) שימשיך לנחות בחופי אירופה כל שנה, בשנים הבאות? תיק"ו.

צריך גם לזכור שאותם 59 מיליון פליטים רשמיים הם החלק החזק, העשיר, העליון, של העניים בעולם. אלו האנשים שיש להם כוח, יוזמה, וכסף כדי לברוח מארצותיהם, לשכור ספינות מבריחים, ולחפש באופן אקטיבי גורל יותר טוב. אבל, בשכונות העוני בעולם יש מאות מיליונים, אולי מיליארדים של בני אדם שחיים בתנאי עוני חמורים. הם לא פליטים כי אין להם כוח (בגלל תת תזונה) ובטח לא כסף – כדי לנסות לברוח למקום יותר טוב.

העולם מקום קשה. פטפוטי סרק צדקניים ומחוות סמליות – זה כל מה שאפשר לעשות. בני האדם הם בני אדם – ובתור כאלה צריך לעזור להם ככל האפשר, אבל האפשרויות מוגבלות... לא לכל בעיה יש פתרון (למרבית הבעיות אין פתרון).

יעקב

עודכן לאחרונה ב שבת, 28 מאי 2016 06:52
אלון גולדמן 22/09/15
2 נקודות בעניין פליטים
1. מדינה מערבית אינה יכולה להרשות לעצמה לקבל פליטים מוסלמים בכלל. האסלאם במתכונתו הנוכחית המיליטריסטית מנהל מלחמה - חד צדדית לצערנו - נגד העולם המערבי, הוא מצהיר על כך בריש גליי. עד שהעולם המערבי לא יתעשת וישיב מחלמה שערה וימגר את התופעה הזו מן השורש, אין מה לדבר על קבלת פליטים מוסלמים, זה כמו לקבל פליטים מגרמניה שמצהירים שהם נאצים במהלך מלחמת העולם השניה.לאחר שכל השאיפות הפוליטיות הצבאיות של האסלאם ימוגרו והאידיאולוגיה הזו תחשב מוקצה בדיוק כמו הנאציזם, והאסלאם יחזור להיות עניין בין האדם הפרטי לאלוהיו ללא שאיפות פוליטיות, אז אפשר לדבר על קבלת פליטים מוסלמים.2. מדינה חופשית, לא מדינת רווחה, מדינה ללא שירותי חינוך ובריאות ציבוריים, מדינה ללא ביטוח לאומי למינהו, יכולה לקלוט פליטים מכל רחבי העולם עד אין קץ. פליטים יגיעו שלא על מנת לחלוב את הותיקים אלא על מנת לבנות את חייהם בכוחות עצמם - לא תהיה דרך אחרת להתקיים - במקום טוב יותר, מקום שיאפשר זאת.ארה"ב קלטה עשרות מליוני פליטים במאה ה - 19 ותחילת המאה ה - 20, רק טוב יצא מזה.
0
יעקב 22/09/15
גישה סטראוטיפית למוסלמים
1. לא כול המוסלמים ולא כול הפליטים הם קיצונים דתיים פאנאטיים שרוצים להשתלט על העולם. לא צריך להגזים בפארנויה. 2. בטורקיה, למשל, נקלטו כ 2 מיליון פליטים סוריים, רק כעשירית מהם נשארו במחנות פליטים ומקבלים אוכל מהאו"מ, השאר התפזרו בערי טורקיה (כ 330 אלף באיסטנבול), עובדים, פותחים עסקים, חיים חיים רגילים.3. מתן קיצבאות אוטומטיות כמו בשוודיה לפליטים זה אבסורד, אבל, מאידך, להאכיל רעבים או לסייע לחולים - זה משהו שאי אפשר למנוע גם מהפליטים. אבל, מרבית הפליטים, כמו שכתבתי, הם דווקא אנשים חזקים, ובעלי יוזמה, כך שהסיוע שהם נזקקים לו הוא מינימלי. הם רק צריכים שיניחו להם ויאפשרו להם להסתדר בכוחות עצמם. דווקא טורקיה נוקטת את המדיניות הנכונה, במקרה זה, כנראה בלית ברירה.
0
אלון גולדמן 22/09/15
ברור שלא כל המוסלמים טרוריסטים
אך כל עוד תחת המטרייה של האסלאם קיימת אידיאולוגיה רצחנית ומאיימת ששואפת ברצינות לשלוט בעולם אי אפשר לקלוט מוסלמים ללא חשש. גם מוסלמי שמעולם לא ביצע שום פשע יכול לחלום על אחרית הימים המוסלמית שבה השריעה שולטת בכל. איני יודע ואיני רוצה לדעת מה עובר בראש של כל אחד.רק לאחר שאסלאם ינחול תבוסה כואבת ביותר, שתעקור מן השורש כל שביב תקווה לשליטה בעולם. לאחר שכל מוסלמי ירגיש את התבוסה ויפנים שאסלאם פוליטי לעולם לא יקרה - כמו נאציזם בגרמניה ואימפריאליזם ביפן - רק אז האסלאם יחזור להיות אמונה לגיטימית תחת השמש.
0
יעקב 22/09/15
עיר פחונים במדבר
הנה תיאור של עיר פחונים במדבר, בירדן, בה חיים כ 80 אלף פליטים מסוריה.http://www.nytimes.com/2015/09/23/world/middleeast/as-others-flee-to-west-most-syrian-refugees-remain-in-region.html?hp&action=click&pgtype=Homepage&module=photo-spot-region®ion=top-news&WT.nav=top-newsבמחנה, הפליטים מקבלים סיוע מהאו"מ - אוכל, בתי ספר, טיפול רפואי, וגם תשתיות (חשמל, מים ביוב). חלק מהפליטים נמלטים לערי ירדן, בהן הם חיים באופן לא חוקי, ללא סיוע, אבל - כנראה - יותר טוב מאשר במחנה הפחונים והמכולות.מטורפים על כול הראש הם הגרמנים, שבמקום לתת סיוע כספי שורפים את הכסף על שדה סולארי... (במחנה אוסרים שימוש בטלוויזיות או מכונות כביסה, בגלל מחסור בחשמל, ויש אספקת חשמל רק 6-8 שעות, בערב, לא כול היום.
0

3000 תוים נשארו