שבת, 16 ינואר 2016 04:21

"רשות החשמל מכשילה טורבינות רוח"

"ירוקים" ואינטרסנטים מאשימים את רשות החשמל. האשמה שעדיין אינה נכונה לצערנו. צריך להטיל איסור מוחלט על הקמת טורבינות רוח בישראל.

1599



כך מאשים ארגון החברות לייצור
 אנרגיה "ירוקה" – דהיינו ארגון הטייקונים המתעשרים מסובסידיות ממשלתיות וסחיטת כספים מהאזרחים באמצעות הממשלה. הם מאשימים את רשות החשמל בכך שהרשות מאשרת תעריפים נמוכים מדי (סובסידיות קטנות מדי) – דהיינו – הם לא שודדים מספיק כסף מהציבור עבור ברוני הלופט-געשעפטן (עסקי הרוח). הם גם מאשימים את משרד המשפטים על שלא מאשרים הקמת מפלצות רוח בגובה 42 מ' אלא מקסימום 18 מ'. גם אלה וגם אלה הם פורונקל מכוער בטבע ובנוף. הלוואי שההאשמות מוצדקות!
 
אומר ח"כ יעקב פרי (יש עתיד): "התנהלות המשרדים כאן נעה בין חלם לטמטום". אז נשיב לו בסגנון בלתי-פרלמנטרי דומה: הדרישה לשוד הציבור למען הרס הטבע על ידי זריעת מפלצות רוח בשדות – תוך התעשרות יזמים מקורבים לצלחת על חשבון הציבור הוא שערורייה ממדרגה ראשונה ושחיתות איומה. ח"כ פרי מנסה לקדם את האינטרסים הכלכליים של מקורביו.
 
נציג רשות החשמל הגיב ואמר את הידוע והמובן מאליו: התעריף של טורבינות הרוח הוא גבוה פי חמישה, לא מחשמל רגיל (לעומתו הוא גבוה פי 10) אלא לעומת חשמל מתחדש אחר (שמש). אין הגיון לסבסד טורבינות רוח במאות מיליוני דולרים לשנה על חשבון הציבור.
 
ח"כ יעל כהן פארן ("הירוקים") אמרה: "אם רשות החשמל חושבת שלא צריך לפתח טורבינות רוח – שתגיד". צודקת! ( מקרה חסר תקדים. לא זוכר שאי פעם הסכמתי עם התבטאות של ח"כ יעל כהן פארן!). ראוי שהממשלה ורשות החשמל יגידו בפה מלא ובלשון ברורה: לא יהיו תחנות רוח בישראל. בניגוד ללוחות שמש – תחנות הרוח הם קוטלי ציפורים ומזהמי נוף והן גם רועשות. הם פגיעה בטבע ובבני האדם. (לוחות השמש הם בלתי מזיקים מבחינה סביבתית – וכול הרוצה להתקינם – יבורך – כל עוד זה לא על חשבון אחרים).
 
אנו לא חייבים להיגרר אחרי כל שטות שאופנתית בארצות אחרות. צריך להפעיל שיקול דעת עצמאי ולהטיל איסור מוחלט על הקמת תחנות רוח בישראל.
 
יעקב

עודכן לאחרונה ב שישי, 27 מאי 2016 16:46
אדיר 16/01/2016
נראה לי זה קצת סותר את הגישה שלך
בשוק חופשי יזם יכול לעשות מה שבא לו בשטח שלו, אם הוא חושב שיוכל להפיק חשמל מרוח שיהנה, כמובן שלא יפגע בסביבה אבל יש עדיין אזורים שזה יחסית אפשרי עם פגיעה מעוטה.מצד שני כמובן שאם הממשלה צריכה לממן את ההקמה ולשלם להם על החשמל מרוח הרבה יותר כסף אז באמת שלא יקשיבן להם. אבל פשוט רשות החשמל צריכה לתת להם תעריף כמה היא מוכנה לשלם על חשמל מצידה לא ישנה באיזה מקור זה מגיע.
0
יעקב 17/01/2016
איש לא מקים טורבינת רוח מרצונו
כול ה"יזמים" רצים אחרי הסובסידיה הממשלתית, כלומר ההבטחה לתעריף הזנה גבוה (נדמה לי שבמקרה זה מדובר על תעריף הזנה של 84 אג' בעוד מחיר החשמל מופק מגז עולה כ 20-25 אג'). היזמים רודפים אחרי התעשרות בטוחה על חשבון הממשלה והציבור.אז קודם כול צריך להפסיק לחלוטין את הסובסידה האבסורדית הזאת.ושנית - כן - טורבינות הרוח הם מפגע סביבתי. הן קוטלות ציפורים והורסות את הנוף. הן גם מרעישות - יש ארצות שלא מרשים בהן להקים טורבינות במרחק פחות מ 3 ק"מ מבתי מגורים.ולבסוף - בארץ שלנו אין הרבה רוח שלא לדבר על מחסור בשטחים פתוחים.טורבינות הרוח אינן אלא העתקה בלי שכל ובלי מחשבה של שטות אופנתית עולמית.
0
איל 17/01/2016
טורבינות הרוח שקטות מאד
אני מסכים כעקרון עם המאמר, רק תיקון קטן בנושא הרעש:לא פעם ולא פעמיים עמדתי ממש מתחת לטורבינות ברמת הגולן, בזמן שהטורבינות פעלו, והן היו שקטות ובקושי ניתן לשמוע אותן.לגבי מפגע נוף - זה נכון, אבל הטורבינות לא פוגעות בנוף יותר ממבנים אחרים מעשה ידי אדם.
0
יעקב 17/01/2016
גם רועשות וגם פוגעות בנוף
הרעש של הטורבינות הוא זימזום בתדר נמוך שלא נשמע חזק אבל, לאורך זמן הוא מטריד מאד. הדבר בדוק.באשר לפגיעה בנוף - טורבינה או שתיים זה לא אסון, אבל טורבינה או שתיים לא מפיקות שום דבר כי הן מפיקות מעט מאד חשמל. כדי להפיק כמות משמעותית של חמשל (באותם זמנים חלקיים - 25% מהזמן שיש רוח) צריכים אלפי טורבינות, או עשרות אלפים כמו בגרמניה. זו כבר כן פגיעה גדולה בנוף - אתה יכול לראות הרבה תמונות .חוץ מקטילת הציפורים...
0
שי 18/01/2016
זה גם גורם לשריפות מטורפות
!
0
אדיר 22/01/2016
מסכים איתכם לגבי מה שאמרתם
רק לא נראה לי יש צורך לאסור משהו בחוק, פשוט אף אחד לא יקים דבר כזה אם זה לא ימומן על ידי הממשלה.
0
אברהם יצחקי
כלכלה חופשית וחירות הפרט
במדינה שבה מתנהלת כלכלה חופשית וחירות הפרט מאפשרים לכול בעל קרקע פרטית להקים לעצמו טורבינת רוח על חשבונו, כאשר המראה האסתטי והפגיעה בנוף אינם רלוונטיים בהשוואה לזיהום אוויר הנוצר מהפעלת תחנת כוח המופעלת על ידי דלקים מאובנים.
0

3000 תוים נשארו