רביעי, 21 יוני 2017 05:13

טראמפ מקצץ בחינוך

דונאלד טראמפ מציע קיצוץ במערכת החינוך הפדראלית. רוב הציבור מאמין שהממשלה צריכה לחנך את העם וככל שתקציב החינוך הממשלתי יגדל – העם יהיה יותר "מחונך". 

כבר כתבנו על הצעת התקציב המהפכנית של הנשיא טראמפ שכוללת קיצוץ עמוק בתקציב האזרחי (והגדלת התקציב הצבאי), וכן ביטול 66 תכניות ממשלתיות.

הנה פרטים על ההצעה לקיצוץ בתקציב הפדראלי של משרד החינוך: טראמפ מציע לקצץ את תקציב החינוך מ-68.3 ל-59.1 מיליארד דולר, קיצוץ של 13.5%. הקיצוץ יתבצע בסדרה ארוכה של תכניות ממשלתיות שהוכח, בבדיקה אחר בדיקה, שהן אינן יעילות ואינן תורמות כלום לחינוך או לילדים.

מבקרי טראמפ נזעקים בקול זעקה גדול: "לקצץ בחינוך? השתגעתם?"; "מכה קשה למערכת החינוך הציבורית"; "מכה לחלום האמריקאי".

 

2387

מקור התמונה

אצל מרבית האנשים יש תגובה אינסטינקטיבית: חינוך זה טוב, חינוך זה קדוש, כמה שיותר חינוך – יותר טוב. החינוך יפתור לנו את כל בעיות החברה. הממשלה צריכה לחנך את העם, וכמה שהממשלה מחנכת יותר (כלומר מוציאה יותר כסף) – יותר טוב. צריך לשים את החינוך בראש סדרי העדיפויות. כמה שיותר כסף למשרד החינוך – כך המדינה יותר נאורה, כי הכסף של המדינה עושה רק טוב, ורק מחנך את העם הנבער.

רוב האנשים אינם מומחים בענייני חינוך. הם לא יודעים כיצד מחנכים, ועל מה מוציאים בדיוק את הכסף (על איזה תכניות חינוך) ואיך זה עובד ומה זה עושה. הם גם לא רוצים לשמוע על זה. אל תבלבלו אותם עם פרטים או עם עובדות. חינוך זה טוב. נקודה. לא ניתן להתווכח על זה.

התכניות שטראמפ (כלומר הצוות שלו) מציע לקצץ – צריך וראוי לקצץ (לדוגמה: תכנית לחוגי העשרה לילדים עניים בשעות שאחרי בית הספר). מחקר אחרי מחקר של גורמים מומחים לחינוך, שבדקו את תוצאות תכניות אלה, הוכיחו שאין להן שום השפעה חיובית. הילדים שהשתתפו בתכניות לא הראו שום שיפור בתוצאות לעומת ילדים שלא השתתפו. זהו בזבוז כסף לריק. ובכל זאת, התקציבים לתכניות אלה (שחלקן הונהגו על ידי הנשיא בוש) הלכו וגדלו עם השנים. אנשים מאמינים אמונה אידיאולוגית שחינוך זה טוב. זאת אקסיומה שלא דורשת בדיקה והוכחה. מי שפוגע בחינוך (כלומר בכסף הממשלתי לחינוך) הוא פושע.

טוב שיש בבית הלבן אדם שאינו שבוי בידי האידיאולוגיה הכוזבת שכל מה שהממשלה עושה הוא בהכרח לטובה, כי הממשלה היא האלוהים, וכמה שיותר ממשלה (כלומר יותר כסף לממשלה) כך יותר טוב. טוב שיש מישהו שטורח לבדוק מה התועלת הממשית, ומה ההישגים הממשיים וכמה זה עולה, גם בתחום החינוך. טוב שיש בבית הלבן מישהו שאינו שבוי בידי האידאולוגיה ה"ליברלית" (הסוציאליסטית) השולטת.

בכלל – כל האידיאולוגיה ה"חינוכית" היא אבסורדית. זו אידאולוגיה שדוגלת שאת כל הבעיות, הצרות והתקלות ניתן לתקן על ידי חינוך. שהכול "חניך", ש"נחנך את העם מחדש" והכול יסתדר. כל המהפכנים והפרוגרסיביים למיניהם תמיד שואפים לחנך את העם מחדש, גם בכוח, אם צריך. ומי שלא מתחנך – אוי ואבוי לו, יש לנו מחנות "חינוך מחדש" בשבילו. כי הממשלה היא האלוהים, אין דבר שאינה יכולה לעשות, והיא שתחנך את העם למצוות ומעשים טובים.

תתפקחו מאשליות טוטאליטריות אלה. בן האדם הוא מה שהוא. אולי אפשר לשפר אותו ואולי לא, זה לא ידוע. הכי חשוב – להניח לאנשים לנפשם, ולא להכות בהם עם חינוך בפקודה מלמעלה. שיתחנך כל אחד כמיטב יכולתו ורצונו, בלי כפיה ממשלתית. ושהממשלה לא תתעסק בחינוך... המדינה אינה האלוקים. תפקיד חינוך הילדים מוטל על ההורים, ואם התוצאה אינה מושלמת (לטעמם של מאמיני האוטופיות) זה בגלל שהאדם לא מושלם. תפסיקו לנסות להפוך את האדם, באמצעות כפייה מלמעלה, לייצור מושלם שאתם חולמים עליו, למשהו בלתי אפשרי. תקבלו את האדם כפי שהוא – רחוק ממושלם...

יעקב

עודכן לאחרונה ב רביעי, 21 יוני 2017 05:34
חושחש
כדאי להרחיב
צודק לגמרי ויש עוד דברים שהממשלה עושה שזה בזבוז למשל שוטרים בשביל מה צריך את זה תנו לאנשים להסתדר לבד קצת מכות קצת רציחות אבל בסוף יסתדרו. שירותי רווחה, לא חבל גם ככה אלו אנשים עניים שלא תורמים הרבה יאללה שימותו. מה לגבי בריאות תפנימו סופם של אנשים למות למה להתעסק ולבזבז כסף על זה גם ככה הם ימותו בסוף זה בדוקיעקב אם תעשה קצת מחקר תגלה שיש קשר ישיר בין חינוך ובין איכות חיים ועושר ואושר של מדינה אבל אתה כנראה רוצה להראות כמו מצריים סןדן ואחרות שחושבים בדומה לך מזל שכל תפקידך לקשקש פה ואתה לא אחראי על חינוך ילדנודרך אגב אם תלמד קצת על חינוך בארצו8ת הברית מול חינוך בסין תבין בדיוק למה אימפריה אחת שוקעת ואחת עולה
0
דוד סלוטקי
כסף ממשלתי לחינוך-כן. תכניות חינוך ממשלתיות -לא
===
0
Investor
חינוך טוב יוצר אנשים טובים
רק שחינוך טוב לא יכול להיות שירות ממשלתי אלה. שירות פפרטי שימומן על ידי קהילות ויתמך על ידי העברות מתוכננות מהקופה הממשלתית באופן בלתי שוויוני עפ"י הצרכים בכל יישוב וללא התניות אידאולוגיות בתנאי שיוקדש לכל סוג הוראה מלבד לימודי דת.
0
דוב הקוטב
השכלה - לא חינוך
למילה חינוך בהקשר שלטוני יש טעם רע ובצדק (חינוך גם רוכשים בבית או שלא..).בארה״ב ההשכלה - הפרטית - היא אחת הדרכים לשמר את המעמד העשיר הלבן בעיקר. זה מתחיל בבתי הספק ונגמר בחוגים למנהל עסקים באונברסיטאות העילית.אין עוררין שאם תוכנית מסויימת לא עובדת צריך לבטלה - השאלה היא האם לא מבטלים גם תוכניות שכן עובדות?
0
יעקב
חינוך אכן טוב, לא על ידי מדינה
אכן מצריים, סומליה, סודן והודו ארצות עניות, ויש לשער (לא ידוע לי) שהן עניות למרות שקיימת גם בהן (בייחוד הודו) מערכת חינוך ממשלתית.בסין, לעומת זאת, מערכת החינוך הגבוה היא פרטית. כלומר יש מערכת גדולה וענפה של אוניברסיטאות ומכללות פרטיות.מדינות המערב התפתחו, והתקדמו, והתעשרו הרבה לפני שהייתה בהם מערכת חינות ממשלתית-ציבורית שהחלה בסוף המאה ה 19 או תחילת המאה ה 20. כלומר - כאשר החל החינוך הממשלתי הן כבר היו מפותחות.אין ספק שחינוך (חינוך טוב) הוא דבר רצוי, אמרתי שהחינוך הוא באחריות ההורים - הם שמולידים ומגדלים את הילדים, לא המדינה.ההנחה שרק המדינה יכולה וצריכה לחנך את העם היא אבסורדית. ההנחה שכמה שהמדינה מוציאה יותר כסף על חינוך - אז יש חינוך יותר טוב במדינה היא הנחה אידאולוגית ללא סימוכין במציאות.
0
יעקב
האוניברסיטאות הטובות
בארה"ב ובאנגליה (ארצות שעליהן יש לי קצת ידע) הן פרטיות. כנ"ל בתי הספר התיכוניים הטובים ביותר.יש עוד הנחה מאחורי החינות הממשלתי: ההנחה של השיוויוניות - שכול בני האדם הם זהים ושווים, ושאם רק משקיעים מספיק כסף בחינוך ניתן להפוך את כול בני האדם לחכמים ומשכילים. זה לא ככה.
0
יעקב
יתרונות החינוך הפרוסי על פני הריטלין
אגב הציור על החינוך הפרוסי והמאמר שהוא הובא ממנו:הנה ווידוי אישי: אני תוצר של החינוך הפרוסי.בחינוך פרוסי מכבדים את המורים (בין השאר) על ידי קימה על הרגליים כאשר הם נכנסים לכתה, וגם נשמעים לקולם ושומרים על שקט ומשמעת בכתה וכללי התנהגות תרבותיים.בחינוך המודרני (הנהוג בבתי הספר הממשלתיים היום) לא מכבדים את המורים ולא שומרים על משמעת ומתנהגים כמו ברברים. המורה הוא סמרטוט, ואין בידו שום אמצעי משמעת להשלטת סדר שיאפשר לימודים תקינים. חלק מהילדים משתוללים, לא יודעים גבולות ולא מאפשרים לשאר ללמוד.האמצעי היחידי להשלטת משמעת שמקובל ואופנתי היום הוא לסמם את הילדים באמצעים כימיים (ריטלין) לדפוק את מוחם ואישיותם לצמיתות ולהפוך אותם לזומבים בלתי הפיכים.זהו פשע נגד האנושות שהפך לשיגרה במערכת החינוך הממלכתית.
0
יעקב
הרחקת תלמידים - אנטי שיוויוני
על פי הפילוסופיה השיוויונית של ימינו הונהג חינוך חובה עד גיל 18. ילדים שאינם יכולים ואינם מעוניינים ללמוד - מכריחים אותם לבוא בכול זאת לבית הספר. במקום שיעסקו בפעילות שמתאימה להם (לימוד מיקצוע, עבודה) הם נרקבים בכיתות, משתעממים מפריעים ומונעים לימודים סדירים מאלה שכן מעוניינים ללמוד.התוצאה: רמת לימודים ירודה (אחידה) לכולם לפי המכנה המשותף הנמוך ביותר, וזומביזציה כימית (ריטלין) של חלק ניכר מהילדים.זה מה שהמדינה המחכנכת יודעת לעשות, ועושה, בחסות אדיאולוגיות המתעלמות מהמציאות.ואח"כ באים ללעוג לחינוך הפרוסי...
0
יעקב
תכניות שלא עובדות
"אין עוררין שאם תוכנית מסויימת לא עובדת צריך לבטלה - השאלה היא האם לא מבטלים גם תוכניות שכן עובדות?"למי אכפת מה "עובד"?איך מודדים מה "עובד"? מה הקריטריון?האם טובת הילד או התלמיד היא שמנחה את מערכת החינוך הממשלתית? הם טוענים כך, אבל זה חלק מהשקרים המוסכמים הרבים.מערכת החינוך הממשלתית (והאיגודים המקצועיים של המורים) רוצים יותר כסף לעצמם. כמה שיותר יותר טוב. זה מה שמעניין אותם. זה קריטריון.טובת התלמיד? למי איכפת??? (חוץ מלהורים)?הטענה שהם דואגים לטובת הילדים היא שקר, הם דואגים לטובת עצמם. (הסימום של ילדים בריטלין היא עוד הוכחה שטובת המערכת חשובה מטובת התלמיד).
0
שחרורון
חוזר: טראמפ מקצץ בחינוך
נפתח בדבריו של לנין: Give me four years to teach the children and the seed I have sown will never be uprooted.״חינוך״ ממשלתי הוא תוכנית שנועדה ליצר קשר (בונדינג) של הילדים עם ה״מדינה״ במקום עם המשפחה. כל זה כדי להוציא חיילים צייטנים, משלמי מיסים והמון שטוף מוח וקל לשליטה (כ״כ קל לשליטה שהאדם ברחוב אוטומטית תוקף את כל מי שמערער ברעיון)אין לזה שום קשר לרמת חיים או איכות חברה. יותר מזה בארהב בה החינוך היה פרטי רמת הקרוא וכתוב הייתה מעל 95 אחוז. כיום היא באזור ה80 אחוז״חינוך״ הוא כלי קומוניסטי. הוא מושך כי הוא טוען שכולם שווים, ומי שלא מצליח, לא מצליח בגלל חינוך. זה כמובן בולשיט, מי שמצליח מצליח באופן מופלא , למרות שבילה כמעט שני עשורים בתוכנית ממשלתית נוראה.Trigger warning יותר מזה, אנשים לא נולדים שווים. כמו שיש מישהו גבוה יותר, חזק יותר או מהיר יותר יש אנשים חכמים יותר ובעלי איקיו גבוה יותר. איקוי גבוה לא עושה אותך אדם טוב יותר זה סתם מאפיין מדיד כמו גובהבנוסף, כמו שאוכלוסיות שונות נוטות לחלוק מאפיינים פיזים מסויימים, ככה הם חולקות מאפיינים מנטלים (כמו אייקיו)דוגמא 1: גברים ונשיםאף אחד לא שואל את עצמו למה יש הרבה יותר רפי שכל והומלסים גברים מנשים. כולם עסוקים בלדחוף נשים לעבודות טכנולוגיה שדורשות איקיו גבוה. לנשים וגברים יש אותו אייקיו ממוצע, אבל סטיית התקן של גברים משמעותית יותר גבוהה. כלומר, נשים מתרכזות ליד הממוצע , גברים מפוזרים.לכן, שאתה מסתכל על עובדי הייטק, אתה ״חותך את העקומה״, כלומר צריך אייקיו גבוה מהממוצע כדי לעבוד בהייטק, ובאופן טבעי יש לך יותר גברים מנשים בקבוצה (אותו דבר לכיון השני בקבוצת רפי השכל - יותר גברים מנשים)דוגמא 2: גזעיםלאפרו-אמירקאי ממוצע יש איקיו של בערך 85לאסייתי-אמריקאי ממוצע יש 110איקיו הוא משהו שלא ידוע איך מעלים (אבל מאוד קל להוריד). למרות זאת, אנשים חושבים שבעזרת ״חינוך״ שווה לכולם יהיו לך אותו מספר שחורים בהייטק כמו אסייתים . זה כמו להסתכל על ליגת הפוטבול (80 אחוז שחקנים שחורים למרות היותם פחות מ20 אחוז מהאוכלוסיה), ולהגיד שרק אם תתן לכןלם אימון שווה יהיו לך שם מלא אסייתים.אייקיו הוא כמו כח או מהירות. לא כולם שווים. זה שאי אפשר לראות אייקיו לא אומר שהוא לא קייםבקיצור, מערכת שטיפת המח מבוססת על השקר שכולם שווים ואילו רק תשקיע עוד כסף ועוד ״חינוך״ כולם יהיו מנכלים. זה מאפשר למדינה לשטוף את מוחם ולשלוט באזרחים. היישר מהספר של לניןאת משרד ה״חינוך״ צריך לסגור. להחזיר את הכסף להורים ושהם יחנכו את ילדיהם
0
יעקב
האוטופיה של השיוויון
מה שמניע את מערכת החינוך הממשלתית היא האוטופיה של השיוויון, והדחף המיסיונרי לחנך ולשפר את ההמונים הנבערים... זו ההרגשה שהממשלה - או הקולקטיב - הם האלוהים. הם יודעים הכי טוב מה טוב לכולם, ורשאים, ואף חייבים - לכפות על הנבערים את החינוך ה"טוב".הרעיון להניח לאנשים לנפשם, שיחיו כמיטב יכולתם ולפי רצונם - הרעיון הזה לא עולה בדעת הקולקטיביסטים. הם חושבים שהקולקטיב-המדינה צריך לכפות דרכו ודעתו על כולם.
0
איתן
החינוך נועד להכין את הצעירים ליעילות ומוכנות לחיי הכלכלה של המדינה
אתה (הכותב) שבוי במושג הישן של החינוך, שנועד לחנך את האנשים להיות בני אדם וכו'. החינוך של המאה ה 21 נועד להכין את הצעירים להתמודד עם החיים ולהכנס בצורה יעילה למעגל הכלכלי של המדינה ולתרום את חלקם וגם את מיסיהם לחברה. ההורים לא מספיק טובים לחינוך הזה של המאה ה 21. שהם ילמדו את בניהם דרך ארץ, אבל שהמדינה תכין אותם כדי שיעזרו בבוא העת לכלכלה. לא הכל סוציאליזם בחינוך.
0

3000 תוים נשארו