חמישי, 02 יולי 2020 16:45

לנתץ את שער טיטוס ברומא?

אמריקה השתגעה. שיגעון באמריקה מדביק לרוב את העולם – הנה הצעה לגרסה יהודית: נקים תנועה JLM – Jewish Life Matter – חיי יהודים חשובים. ננפץ את שער טיטוס ברומא לרסיסים (מחריב בית המקדש)!

במרכזה של רומא ניצב שער ניצחון שהוקדש למפקד הצבא הרומאי טיטוס (מאוחר יותר קיסר) מדכא המרד הגדול ברומאים. טיטוס החריב את ירושלים, שרף את בית המקדש והגלה לוחמים יהודים שבויים שהוצעדו במצעד ניצחון והשפלה ברומא. תשעה באב.

2558 1

השער מתעד את מנורת המקדש מירושלים נישאת על ידי שבויים יהודים. כמקובל באימפריה – השבויים היו לעבדים. התחריט משפיל יהודים ומרומם את העבדות היהודית – עדות משפילה לשעבוד יהודים.

טיטוס הגדיל להשפיל, וטבע מטבעות לקיבוע התודעה של חיסול יהודה. הנה מטבע – יהודי כורע ברך ומעליו חייל רומאי. כריעת ברך היא אלמנט מרכזי במחאת השחורים באמריקה היום, גם את זה יהודים המציאו... מטבע אחר מתאר את יהודה כאישה שנשבתה (עם הכיתוב ג'ודיאה קפטה – יהודה השבויה). השימוש במוטיב האישה כנחותה לציון הכנעת יהודה – ראוי לגינוי. צריך להחרים כל מוזיאון שמציג מטבע כה מביש ומשפיל נשים ועוד יהודיות.

2558 3


2558 4

 

 הגיע הזמן להקים תנועה עולמית תחת דגל JLM – Jewish Life Matter – חיי יהודים חשובים. ננפץ את שער טיטוס ברומא לרסיסים! ליהודים יש חשבון ארוך עם פסלים נוספים בעולם, הנה עוד אחד מרבים אחרים שראויים לניפוץ: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 אמריקה השתגעה

אמריקה השתגעה ללא ספק. אמריקה היא מפיצת-על של הוירוס הזה. שיגעון באמריקה בדרך כלל מדביק את העולם, יש כבר ניצנים של גרסה מקומית אצלנו (בהמשך).

יצרן המותג המפורסם להכנת פנקייק בצרות. אנט ג'מימה (Aunt Jemima) היא תערובת הקמח וסירופ המייפל המוכרים. שם המותג ודמות האישה השחורה על האריזות "גזעניים" ולא מתאימים לרוח התקופה. המותג מזוהה עם אמריקה כבר 130 שנים. השם והדמות המקורית ייצגו "מאמי", אומנת שחורה שעובדת בבית משפחה לבנה, המקבילה הנשית ל"דוד טום". למרות שה"מאמי" השחורה הוחלפה מזה שנים בסתם אישה שחורה, חברת האם פפסיקו הודיעה כי מתנהלים דיונים על שינוי שם המותג והאריזה.

יצרן גלידות (Dreyer) הודיע כי ישנה את לוגו השלגון הידוע כבר למעלה מ- 100 שנים בשם "אסקימו". השלגון עלול לפגוע בילידים האסקימוסים של צפון אמריקה... המנכ"ל הודיע כי החברה תמתג מחדש את המוצר "כדי לוודא שמוצריה מייצגים את ערכי החברה".

2558 2

מרצה באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס (ULCA), פרופ' גורדון קליין, הושעה לשלושה שבועות בגלל תגובתו "המזלזלת" ו"חסרת הרגישות" (extremely insensitive, dismissive, and woefully racist response) לדרישות סטודנטים לדחות את מבחן הגמר לסטודנטים שחורים תוך התחשבות בתנועת המחאה. קליין השיב במייל בו כתב בין היתר כי "לנוכח ההרצאות המתקיימות און-ליין אני מתקשה לזהות לפי השם מי מהסטודנטים שחור, מי שחור למחצה ומי אסייתי, ואולי יש גם סטודנטים לבנים שנפגעו קשה מהרצח של ג'ורג' פלויד"... בעקבות דבריו חתמו סטודנטים על עצומה לפיטוריו. כאמור, הוא רק "הושעה".

גם פרופ' הארלד אוליג מבית הספר לכלכלה באוניברסיטת שיקגו הושעה כי "הביע זלזול במפגינים" ובין היתר הציע למפגינים "לא לשבור שום דבר ולחזור הביתה עד שמונה בערב".

יש גם דרישה לשנות את השפה. חברות מחשוב ותוכנה נדרשות לנטוש את המונח slave/master (עבד/אדון) שמתאר יחס הירארכי בין רמות מידע וגישה, או חיבור בין שני התקנים ראשי ומשני. אסור גם להשתמש במונח "רשימה שחורה" (black list). מתחילות להישמע גם טענות נגד הכלל בשחמט – למה הכלים הלבנים תמיד מתחילים במשחק – האין זו גזענות?

מאז תחילת ההפגנות הביעו שורה של מותגים תמיכה במחאה, כך נוצר לחץ על מותגים אחרים, נטפליקס פרסמה הצהרה, HBO הסירה את הסרט "חלף עם הרוח", אמזון הודיעה כי "בחברה ניצבים לצד הקהילה השחורה", לגו הודיעה כי לא תמכור יותר דמויות של שוטרים, IBM התחייבה לא למכור למשטרה תוכנות לזיהוי פנים, חנויות קמעונאיות כמו טארגט או וולמארט שנבזזו במספר ערים כרעו ברך והגיבו בהודעות תמיכה ואמפתיה; מרק צוקרברג מפייסבוק עומד להיכנע ולוותר על חופש הביטוי ברשת לנוכח חרם מפרסמים ובראשם קוקה קולה; שורה של גופים התחייבו לתרום לתנועת המחאה; ומי שהעז לא להצטרף לשאגות ההמון – חטף.

גרג גלסמן הוא הבעלים והמנכ"ל של רשת מועדוני הכושר, מהגדולות בעולם, "קרוספיט" (חברה פרטית). בעקבות ציוצים "שנויים במחלוקת" על תנועת המחאה, הוגבל חשבונו בטוויטר והסערה פרצה: לחץ מצד ספונסורים כמו ריבוק ומחאות של סלבס שמתאמנים במועדונים גררו פרישה מתפקידו כמנכ"ל. גרג "חזר בתשובה", התנצל, התפתל, זחל – אבל דבר לא עזר. תוך שבועיים, ממש לפני יומיים, דיווחה CNN כי גלסמן מכר את הרשת. סערה מושלמת.

2558 5

הסערה מתפשטת גם מחוץ לארצות הברית ואופנת הפסלים המנותצים הגיעה גם לבריטניה. ג'סטין וולבי, הארכיבישוף של קנטרברי וראש הכנסייה האנגליקנית, הכנסייה הרשמית בבריטניה מאז המאה ה-16, אמר שהכנסייה צריכה לשקול מחדש את הצגת ישו כגבר לבן.

ואצלנו: גדעון לוי, מהכתבים הבכירים של "הארץ" ("הפסלים שלנו" 25.06.20), מקווה שיום יבוא וגם בישראל ינתצו את זיכרונם של דמויות כמו אורד וינגייט שמכונה אצלנו "הידיד" והקים את פלוגות הלילה המיוחדות של ארגון ההגנה בזמן מאורעות שנות השלושים. גדעון לוי מקווה ששמות רחובות ומוסדות שנקראו על שמו יימחקו כי האיש "הצליף בשוט בערבים" (לוי השמיט את המונח "פלסטינאים" וקרא להם בטעות "ערבים"... מעידה של לוי אל אמת היסטורית. כך הם ראו עצמם אז...). גם השם של יגאל אלון, מפקד הפלמ"ח, צריך להימחק לדברי לוי כי "גרש ערבים".

ניפוץ פסלים הוא אלימות נגד רכוש פרטי או ציבורי ואינו מוסרי גם אם הפסל מסמל תקופה זוועתית. לא להרוס את הפירמידות במצרים כי מאות אלפי עבדים מתו בהקמתן, לא את הפסל של תיאודור רוזוולט בניו יורק, לא את שרידי מחנה ההשמדה אושוויץ; ולא צריך להרוס את שער טיטוס ברומא. מורים, ומדריכי תיירים רשאים לעמוד למרגלות הפסל ולהשמיע את דעתם לחיוב או לשלילה.

מוטי היינריך

הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה

עודכן לאחרונה ב חמישי, 02 יולי 2020 17:12
שמוליק
זה מה שיהודים עשו עשרות שנים
זה מה שיהודים עשו עשרות שנים. שחורים רק אמצו את הידעולוגיה של "מסכנות" (בעזרת יהודים ה"נאורים" כמוון)
-1
בולבול
דוגמה?
שמוליק אמר/ה :
זה מה שיהודים עשו עשרות שנים. שחורים רק אמצו את הידעולוגיה של "מסכנות" (בעזרת יהודים ה"נאורים" כמוון)
מתי היהודים עשו זאת בדיוק?אני מצליח לחשוב על הדרישה להקמת מדינה אבל מלבד זאת...?

0
לוי @
כריעת ברך
יש דברים שלא עושים. לעולם. לא משנה מה התמורה עבורם. אינך אמור להפקיר את ביתך לאונס, גם אם יציעו לך הון. אלעזר בן יאיר, וכל אנשי מצדה, סרבו להיות עבדים לרומאים, גם בתמורה להצלת חייהם. האנק רירדן סרב "למכור" את מתכת רירדן למדינה, גם כשזו הציעה לו תשלום יותר גבוה ממה שיוכל להשיג מכל מכירותיה בשוק. כאשר רוצים להגיע לשלטון, האם גם כאן יש דברים שלא עושים ?מסתבר שאצל הדמוקרטים כנראה אין. הכל תקין. אפילו לכרוע ברך בקונגרס ולהכות על חטא ... שלא ביצעת.ננסי פלוסי וצ'אק שומר, למשל - מה הם באמת הרגישו, בליבם פנימה, כאשר כרעו ברך ? האם היה שם איזשהו שבריר של בוז עצמי ? מה חושב כל אמריקאי "סביר" על כורעי ברך אלה בתור מנהיגי מדינתו בעתיד ? האם הוא באמת ירצה שהם ינהיגו את ארצו ?בעוד כמה חודשים נדע האם הבוחר האמריקאי התחרפן לחלוטין.
0
יעקב
חינוך מחדש
"זה מה שיהודים עשו עשרות שנים."what the f**k ?????יהודים ניתצו פסלים של אחרים? יהודים בזזו ושרפו חנויות? יהודים התפרעו ברחובות?שמוליק - אתה זקוק לחינוך מחדש.אם אתה "בכיר" באיזושהי חברה עליך להתפטר בגלל השמצת היהודים.
0
יעקב
חינוך מחדש
"בעוד כמה חודשים נדע האם הבוחר האמריקאי התחרפן לחלוטין."אין צורך להמתין. התשובה מונחת לפני עינינו. ראינו מי מנהיגי אמריקה - מושלי מדינות ראשי עיר, ראשי חברות גדולות.אין אמריקה. אמריקה שהכרנו מתה. פעם היו מדינות העולם הראשון, השני והעולם השלישי. היום כולם עולם שלישי.
0
יעקב
ניו יורק עיר ללא הפסקה
בשבועות האחרונים ניו יורק אינה ישנה. זו אינה מטפורה לעיר שרואה את עצמה מרכז העולם המודרני: היא באמת לא ישנה, וגם לא תושביה. בכל יום אנחנו, התושבים הלכודים בבתיהם, משמשים קהל שבוי למטחי זיקוקים שמרעידים את הרחובות, מפעילים אזעקות של מכוניות ומצניחים את הלב מבהלה. תצוגת התכלית של האנרכיה החברתית מתחילה כבר בשעות הצהריים המאוחרים, כשעוד מואר ואין סיבה הגיונית להדליק אותם. האסון ממשיך עמוק לשעות הקטנות של הלילה, כשהמשטרה מנהלת דיאלוג תזמורתי: כל סדרת פיצוצי זיקוקים נענית בסירנות של ניידות. ותמיד המענה מגיע רגע מאוחר מדי, כשכבר אין את מי לתפוס.ביוני היו לא פחות מ־12,582 תלונות על זיקוקים בעיר ניו יורק. לשם השוואה, ביוני אשתקד המספר היה 17. ואף שבניו יורק הזינוק קיצוני במיוחד, הוא משותף לערים רבות ברחבי ארצות הברית: בשיקגו, לוס אנג'לס, פילדלפיה, בוסטון, פסדינה, סן פרנסיסקו ואחרות, דיווחו על זינוק של מאות ואלפי אחוזים בתלונות על זיקוקים מרעידי נשמות.https://newmedia.calcalist.co.il/magazine-02-07-20/m04.html
0
יעקב
עוד מעט בארה"ב
עוד מעט יתחילו בארה"ב לנתץ פסלים של אנטישמים ידועים כמו FDR או הנרי פורד.
0
שחרורון
חוזר: לנתץ את שער טיטוס ברומא?
MLB הוא אירגון טרור (בדיוק כמו kkk וחיזבאלה)רוב ההמון שמפגין הוא לא mlb. אנשים מפגינים כי הם זועמים (ובצדק), הבעיה שרוב האנשים לא מבינים למה הם זועמים או מה לדרוש. כמו מחאת האוהלים בארץ occupy walstreet בארהב, המון מפגין בלי שום דרישות והבנה למה. רק תחושת בטן מוצדקת. על זה תופסים טרמפ אירגוני טרור , נוכלים ופוליטיקאים (כלומר נוכלים מקצועים וטרוריסטים כקרירה) הפולטיקאים מונעים מהמשטרה להתערב ומאפשרים לטרוריסטים לפגוע בנפש ורכוש בתקווה לגרוף הון פוליטי. הציבור השלו (והמפגין ללא אלימות) לא מבין צה הולך. שנים של חינוך קומוניסטי בשילוב העלמות השוק החופשי יצרה אויב דמיוני. הוירוס נתן לאויב הדמיוני שם . התקווה האחרונה של ארהב, כרגיל, היא הגברים הלבנים מהפרברים. כרגע הם לא מאורגנים. אבל הם חמושים בנשק ובערכים הנכונים. אבל, אם זה יגיע לזה, זה יהיה מלחמת אזרחים
0
אלעד אלפסי
איזה פסיכים
קורא ולא מאמין... אמריקה השתגעה....
0
רציונליסט
התשובה היא כן
הכותב מנסה לעשות רדוקציה אד אבסורדום אבל אין פה בהכרח אבסורד. התשובה היא כן, מוסרית יש לנתץ את שער טיטוס. גם את פסלי חמלניצקי באוקראינה יש לנתץ בנוסף לפסלי צוררים ורבי מרצחים רבים מספור שמעטרים את רחובותיהן וכיכרותיהן של מדינות אירופה האנטישמיות.
0
יעקב
חינוך מחדש
כול העולם זקוק לחינוך מחדש.
0
שחרורון
חוזר: לנתץ את שער טיטוס ברומא?
רציונליסט אמר/ה :
הכותב מנסה לעשות רדוקציה אד אבסורדום אבל אין פה בהכרח אבסורד. התשובה היא כן, מוסרית יש לנתץ את שער טיטוס. גם את פסלי חמלניצקי באוקראינה יש לנתץ בנוסף לפסלי צוררים ורבי מרצחים רבים מספור שמעטרים את רחובותיהן וכיכרותיהן של מדינות אירופה האנטישמיות.
איפה שמנתצים פסלים, שורפים ספריםאיפה ששורפים ספרים, שורפים בניאדםיש הבדל בין הקהילה המקומית לא אוהבת את הםסל, הצביעו והחליטו להזיז או למוזיאון לבין אנשים מחוץ לעיר באים לבזוז את טרגט ולנתץ פסלים

0
יעקב
מוזיאון - שמוזיאון
מה ההבדל בין פסל ברחוב לפסל במוזיאון?למה כולם אומרים "צריך להעביר הפסלים למוזיאון"?כי המוזיאון יותר מוגן מזעם ההמון המתפרע? כי יותר קל למנוע כניסת מתפרעים למוזיאון? האם לא פרצו ההמונים המשולהבים של המהפכה הצרפתית את כול הארמונות, הכנסיות והמוזיאונים ובזזו ושרפו אותם?היית רוצה שיעבירו פסלים של לנין, סטאלין או היטלר למוזיאון?
0

3000 תוים נשארו