חמישי, 29 אוקטובר 2020 05:03

הלוואי ושרים נוספים היו עובדים כמו גילה גמליאל

תחקיר חריף ב"ידיעות אחרונות" חשף את התנהלות השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל. "קו ישר" מציין לשבח את פעילותה בתקווה שתהיה מודל חיקוי לשרים אחרים.  

2577

מוסף ידיעות אחרונות העלה כתבת ביקורת על תפקודה של גמליאל כמיניסטרית במשרד הנוכחי להגנת הסביבה ובתפקידה הקודם, במשרד חשוב אחר – המשרד לשוויון חברתי.

עיקר הביקורת:

טוענים נגדה כי המשרד מעולם לא עניין אותה (לא הנוכחי ולא הקודם): אין פגישות "מקצועיות", בפועל היא נמצאת במשרד שעות ספורות בלבד וגם בהן אינה עוסקת ב"תכנים", אלא מרבה בפגישות עם עסקני המפלגה. בבוקר פילאטיס ושיאצו, אחר הצהריים ובערבים היא לוקחת חלק באירועים מפלגתיים חתונות, בריתות, ניחומי אבלים. חמש שנים כיהנה הגברת במשרד לשוויון חברתי, "הלשכה בירושלים הייתה נוצצת, כי לא היה שם אף אחד אף פעם", אומר אחד העובדים. "גמליאל הייתה מגיעה למשרד שלה בתל־אביב, ושם מנהלת את רוב הפגישות, בעיקר שרבות מהן היו פגישות שלא קשורות מקצועית למשרד".

"בזמנה הפנוי", וכנראה שלא במהלך פגרת הכנסת, מרבה השרה גמליאל לטוס לחו"ל (לא במחלקת תיירים), לנה בסוויטות יוקרה ומצ'פרת בכירים-מלווים במשרדה. בשלוש השנים 2015-2018 שהתה השרה לשוויון חברתי 123 יום בחו"ל (24 טיסות)... לא על חשבונה. ב-2017 שהתה במצטבר כחודש וחצי בחו"ל... כמעט כמו ראש הממשלה באותה שנה. אולי זה ההסבר לרשימה המכובדת של תורמים מחו"ל לקמפיין הבחירות המקדימות בליכוד של גמליאל...

החוק מחייב חשיפת יומני פגישות של שרים. "היומנים של גמליאל מלאים בפגישות, פעילות שוקקת וראיונות לתקשורת. אז מה קורה פה? איך יכול להיות שמצד אחד, עובדים מספרים שמדובר בשרה שמיעטה להתעסק בענייני המשרד, אבל מצד שני, היומנים מספרים סיפור שונה?...".

"במבט ראשון ביומני הפגישות של גילה גמליאל נשקפת דמותה של שרה עסוקה ופעלתנית. אולם מתברר כי פעם בשנה, לפני הצגת היומנים לציבור, עמלו במשרדיה להוסיף ליומן פגישות שלא התרחשו מעולם. בנוסף, עובדים טוענים שהיא מעדיפה לפעול בעיקר עבור עצמה ומקורביה. ואם צריך, זה כולל להפעיל אנשי משרד לצורך הסעת בעלה או הרצת אחיה למועצת גדרה".

גם בעלה של גמליאל, חובב דמרי, מעורב במינוי מקורבים ל"משרות אמון" במשרד: "...חלק גדול מהצוות הכאילו־מקצועי של גמליאל, זה אנשים שהוא מביא. הוא מגיע איתה לאירועים יחד עם הצוות, ואז אתה רואה אותם".

הביקורת מסתירה דוגמה לעשייה מבורכת של גמליאל: היא שינתה את שם "המשרד לאזרחים וותיקים" (שנתפר בזמנו כג'וב עבור נציג מפלגת הגמלאים ז"ל) ל"משרד לשוויון חברתי".

שני המשרדים בהם "כיהנה" מיותרים

המשרד לאיכות הסביבה מיותר. החוק אוסר לזהם סביבה ציבורית, חוק נכון ומוסרי – לכן גם צריך כמה שפחות "סביבה ציבורית". צריך להעביר חלק ניכר מה"ציבורית" לבעלות פרטית ואז הבעלים יתבעו את גורמי הנזק. במדינת חופש ירבו עמותות להגנת הסביבה – גם הן יתבעו עבריינים מזהמים. המערכה הגדולה והמוצלחת ביותר בישראל בהגנה על איכות הסביבה התנהלה בשנות השישים – הגנה על פרחי הבר. תודעת פרח הבר המוגן הוטמעה בכולנו. כל זאת שנים רבות לפני שהוקם המשרד לאיכות הסביבה...

המשרד מתמחה בהעתקת חוקים מגבילים ממדינות אחרות כחלק מההיסטריה "הירוקה". מאות תקנות נכפות בתחומים שונים ומייקרות את חיי היום-יום בישראל. ייקור שקיות ניילון – למרות שהן מוחזרו גם לפני החוק כשקיות אשפה, מחזור מסובסד של פלסטיק ונייר – תהליך יקר לרוב מהטמנה פשוטה שהופך את נקודות האיסוף עצמן למוקדי זיהום ברחובות הערים, כפיית "בניה ירוקה" שמייקרת בנייה, ייקור תהליך רישוי בנייה בהתנכלויות הזויות ליזמים, התנגדות גורפת כמעט לכל מיזם ופיתוח חדשים. רשימת הנזק ארוכה ומגמדת את התועלת המועטה של המשרד. שאריות משרד זה יוכלו לאייש מחלקה קטנה במשרד הפנים, כפי שהיה עד להקמתו. המשרד להגנת הסביבה הוקם בשנת 1988, כאשר לא נמצא תיק פנוי לשר רוני מילוא בממשלתו של יצחק שמיר.

המשרד לשוויון חברתי גם הוא מיותר. המשרד נולד כדי לפתור בעיה קואליציונית. בבחירות 2006 זכתה באופן מפתיע מפלגה זמנית בשם "מפלגת הגמלאים" ל-7 מנדטים. במסגרת המו"מ הקואליציוני הובטח ג'וב לנציג הגמלאים. הואיל וכל המשרדים היו מאוישים, לא נותרה ברירה לנתניהו אלא להמציא משרד חדש ולמנות את שר הפנסיונרים.

משהוקמו שני המשרדים המיותרים של גמליאל, הם עשו מה שביורוקרטיה ממשלתית יודעת לעשות. המשרד האחד – מגדיל את עושק גביית המיסים בניסיון סרק להגשמת האוטופיה הבלתי מוסרית של הסוציאליזם – "שוויון". המשרד השני – פוגע בחופש הפרט, בקניין פרטי וברווחת הציבור בשם האוטופיה הירוקה לכאורה. בדרך ל"הגשמה" יוצרים מאות ג'ובים מיותרים למקורבים ועלויות כבדות נוספות לציבור. "שוויון" לא יהיה ו"משבר האקלים" ככל שקיים לא ייפתר, אבל גילה גמליאל ותואמיה ישגשגו על חשבוננו.

התקשורת הארסית מפספסת את העיקר

יש לנו שרה מיותרת במשרד מיותר וטוב שהיא לא מרבה ב"עשייה".

צריך לברך את השרה שממעיטה בעשייה "מקצועית". מצוין ששר "מכהן" בראשות משרד ולא "מנהל את המשרד" – שתמשיך "לכהן" ולא "לעשות". כמעט כל "עשייה" של שר מתורגמת לחיים קשים יותר לנו – התייקרות חיי היום יום לאזרח, הגדלת רגולציה וביורוקרטיה, תוספת "עובדי ציבור", תוספת מיסים.

טיסות לחו"ל, לשכה המפוארת, מינויים ורכב "בזבזני" הם "כסף קטן" לעומת הנזק שהיא עלולה לגרום אילו מילאה את תפקידה "ברצינות" ו"במקצועיות".

בניגוד לתקשורת, לא שמץ של ציניות, אנחנו מברכים את השרה על מיעוט ה"עשייה" – המשיכי כך. קצרה ידנו לסגור את רוב משרדי הממשלה ולשלוח את עובדיהם לחל"ת תמידי עד שיימצאו עבודה אמתית. השרה לפחות מצמצמת נזק וודאי גדול יותר.

אנחנו קוראים לשרים אחרים, קחו דוגמה מגילה גמליאל – צמצמו "פעילות", קחו את בכירי המשרד וטוסו לחו"ל – פחות "עשייה", לא מדובשכם ולא מעוקצכם.

מוטי היינריך

הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה

עודכן לאחרונה ב חמישי, 29 אוקטובר 2020 05:56
רונית
כבר חשבתי...
כבר חשבתי ש"קו ישר" התחרפן...
0
יעקב
שחיתות שלטונית
השחיתות השלטונית הולכת וגוברת כול הזמן, בכול הארצות בעולם, בייחוד בדמוקרטיות.יותר ויותר שרים ומשרדים, וארגונים ועמותות ומכוני מחקר, והכול ממומן מכספי המיסים של האנשים המעטים יחסית שעובדים ויוצרים.וזה כולל כמובן גם ארגונים בינלאומיים כמו השוק המשותף האו"מ, הבנק העולמי, ומיליון ואחד ארגונים למיניהם - הכול מכסף ששודדים מהאנשים היצרניים.הם יוצרים הרים של ניירת, מחקרים, תקנות, חוקים, רגולציה - ומפריעים עוד ועוד לחיי האנשים הנורמליים.
0
יעקב
הממשלה היא לא אלוהים
כששר או פוליטיקאי לוקח שוחד לכיס שלו אנו מתרגזים. אבל כשהוא מעסיק עשרות או מאות ממקורביו ולוקח את כול העסקנים לטיולים בחו"ל ע"ח המדינה ("סיור לימודי") - אנו נאנחים ושותקים.אין דרך להקטין את השחיתות הזאת אלא על ידי צמצום הפעילות הממשלתית. הממשלה היא לא האלוהים. הממשלה היא אולמרט וחיים כץ וגילה גמליאל וסופה לנדוור וליברמן ודוד ביטן.וגם נתניהו עם ה"חזירויות" ה"קלות" שלו.
0
יעקב
החלפת ממשלה לא תעזור
החלפת ממשלה לא תעזור. יבואו מושחתים אחרים במקום הנוכחיים.צריך לצמצם את הפעילות הממשלתית.למשל: שום תקציב ממשלתי לא יועבר לשום "עמותה" או מוסד צדקה, או ארגון "חוץ ממשלתי" ...
0
mr.globy
חוזר: הלוואי ושרים נוספים היו עובדים כמו גילה גמליאל
מדוע אי אםשר להגיב?
0

3000 תוים נשארו