שישי, 07 פברואר 2014 19:33

חצאית הגמר

ח"כ תמר זנדברג מבקשת לעגן בחוק את ביטול מוסד המעודדות במשחקי ספורט. ממש מחמם את הלב לראות במה מתעסקים מחוקקי ישראל ובאיזו רמת פירוט הם רוצים לנהל ולפקח על חיי האזרחים.

ח"כ תמר זנדברג מבקשת לעגן בחוק את ביטול מוסד המעודדות במשחקי ספורט. ממש מחמם את הלב לראות במה מתעסקים מחוקקי ישראל ובאיזו רמת פירוט הם רוצים לנהל ולפקח על חיי האזרחים. אחרי שהמדינה כבר החליטה מה צריך להיות משקל הדוגמניות, ובאיזה מחיר ימכרו לנו ספרים חדשים – עכשיו באמת הגיע הזמן להגנה נוספת על נפשו התועה של האזרח הנבער. חברות הכנסת זנדברג ולבנת יודעות כמובן טוב יותר מהנערות המעודדות ומהוריהן מה טוב עבורן.   

======================================================================================

1443


כשרבנים מתנגדים לשירת נשים זו הדרה, אז כשחברות כנסת זועקות נגד מעודדות זה כבר צדק? לבנת "מצטמררת" אבל לא מבינה שכמו כדורסל, גם ריקוד הוא מקצוע. כמו כל שחקן, גם מעודדות חולמות על הופעה גדולה ומחיאות כפיים ביציע.
 
גם חברת הכנסת תמר זנדברג צפתה השבוע בחצאי גמר הגביע בכדורסל. סליחה, בחצאית הגמר. למחרת היא הפנתה במליאה שאילתה לשרה לימור לבנת בסוגיית המעודדות. זנדברג מבקשת לבטל את המוסד הזה כי הוא "משמר סטריאוטיפים ותפיסות סקסיסטיות אודות נשים ומביא להחפצה של גוף האישה". הרי כל המטרה היא בידור של קהל שהוא ברובו גברי.
 
במילים אחרות, לטענתה, מאחורי כל סלטה באוויר עומד כוח משיכה. אולם כששואלים את המעודדות עצמן, הן מסבירות שממש לא. וכשהן אומרות "לא" הן לא מתכוונות ל"אולי".
 
מעודדות ליגת-העל הן רקדניות מקצועיות בלהקות מחול ורובן מופיעות גם בפלטפורמות אחרות. הן מבצעות את עבודתן אך ורק מתוך בחירה ומקבלות עבורה שכר וסדנאות עם מורים וכוריאוגרפים. ממש כמו ששחקן מחכה כל השבוע לרגע בו יעלה במשחק להפגין ביצועים אתלטיים על הפרקט – כך גם הן. וכלל לא משנה להן בפני מי ההופעה, אלא אם יישב ביציע הסקאוט של הבולשוי – העיקר שיהיה הרבה קהל, מוסיקה מקפיצה ואווירה טובה. כל שפגט מתבצע אך ורק באישורם של ההורים, שבדרך כלל אפילו שמחים מאוד להגיע למגרשים כדי לראות את ההופעות, ועל הדרך גם אולי משחק כדורסל.
 
השרה לבנת "מצטמררת" כשהיא רואה את הצעירות רוקדות ואף ביקשה מהמנהלת לבטל את ההופעות. אם כבר, אז צריך לבטל גם את הריקוד במסיבת הסיום, בחוג הבלט, הסטפס ובהפקה השנתית של תנועת הנוער. שמישהו יודיע גם לרקדני הברייקדאנס ממין זכר שמעתה ואילך נאסר עליהם לדרוך על פרקט, כי אם יש יותר גרוע מ"איפה ואיפה" זה "איפה ואוֹפָה". אמנם יש פחות רקדנים כמו שיש פחות אוהדות כדורסל, אבל לא צריך לחפש למי לתת עונש לאור הסטטיסטיקה.
 
זנדברג ולבנת אמנם באות בטענות למנהלת הליגה, אך למעשה מפנות אצבע מאשימה אל אותן מעודדות, על ידי דה-לגיטימציה של שאיפותיהן כחיות במה בגיל 16 שנהנות ממחיאות כפיים וחולמות להגיע רחוק. לג'סטין ובריטני היה מותר ולהן לא?
 
אם הכוונה היא לשמור על בנות ישראל כאתרוג מכוסה בורקה, רצוי שמי שחפץ ביקרן לא יחטא בקידום ההחפצה בעצמו. באותה נשימה, הנשמות הטובות מהכנסת גם מפלילות קהל שלם שכל חטאו מחיאת כפיים לצלילי "ווי וויל רוק יו" ובכלל יותר מתעניין בגברים שמזיעים ומתעופפים על הפרקט. אז במקום לכלות זמן וכסף ציבורי על דיונים בנושא מרחק החצאית מהברך, שיתעסקו בחקיקה שתרתיע את אלה שלא מבינים שהם חצו את הגבול.  
 
טל היינריך
 
*הכותבת גמעה "קילומטראז'' פרקטים" וחלקה חדר איפור משותף עם מעודדות במשך שמונה שנים.

באדיבות אתר ערוץ ספורט5

עודכן לאחרונה ב שישי, 27 מאי 2016 20:42
יעקב 08/02/2014
בשביל מה צריך שרת ספורט?
הספורט היחידי שלימור לבנת (לבנת החבלה) יודעת היטב זה ספרוט של הנעת הלסת והשפתיים היוצרת פטפטת.אבל... זה לא יחודי לה....
0
בתיה אבן 09/2/2014
אם אוסרים על זנות, נכון להמשיך
מאחר והמחוקק החליט למנוע מהנשים והנערות את היכולת להתפרנס מהבאת אושר מיני באופן פיזי למבקשים זאת. ועל כך אין קוצף. נכון להמשיך בחקיקה ולאסור גם את הענקת שירותי המין הויזואליים - שזה בעצם מה שעושות המעודדות, ועושות זה יפה.גישתי היא אחרת, אני רואה בזנות דרך נאה וחשובה ורצויה לפרנסה, שמביאה אושר רב למבקשיה, ושאינה זקוקה למפעלים, קרקעות וסובסידיות ועשן חרושת. וממילא גם ה"כמעט" שעושות המעודדות מבורך אינו פסול בעיני.אך זו כאמור דעתי, אך אותן שתמכו בחוק האוסר זנות בצורה אחת או אחרת, הגיוני ועיקבי מצידן שיאסרו גם את הגירוי עצמו.
0
יעקב 09/2/2014
לא זכור לי שיש חוק האוסר זנות
.
0
בתיה אבן 09/2/2014
עדיין אין גם חוק האוסר על "מעודדות"
אך אותה אידאולוגיה ויוזמה חיקוקית ואותם גורמים החפצים להצר את צעדיהן של ספקיות המין הפיזי בשכר, לקוחותיהן ועסקניהן. הם שעומדים גם ברקע היוזמה לשלול את תופעת אספקת המין הויזואלי. (ע"ע "מעודדות").הבה לא ניתמם., אם נכון לפעול נגד השירות המלא, נכון לפעול גם נגד השירות החלקי
0
דוב הקוטב 09/2/2014
הארץ: הכנסת ה-19 הגישה 2200 הצעות
הארץ: הכנסת ה-19 הגישה 2200 הצעות חוק. מתוכם החכים החדשים של מרץ הגישו בממוצע 260(!) הצעות חוק.האם זה מעיד על חריצות? - אולי - ככל הנראה זה מעיד על רדידות על וחוסר הכנה (רק 30 הצעות פרטייות הפכו לחוקים מתוך 94) - והצעת החוק הנ"ל מעידה על כך - לו היו חברי הכנסת בודקות עם המעודדות קודם כל, וכן עם היועצים המשפטים, האקדמיה והמשטרה (או הרבה יותר פשוט וזול - שכל ישר) לא היו מציעים את ההצעה האוולית הזו, שנגועה גם בלא מעט צביעות כי כאשר לא התירו לבנות להופיע על גשר המיתרים בירושלים מסיבות דתיות לא זכור לי שמרץ צידדה בדתיים.
0
רבי דוד, נהריה
ברוכה הבאה טל
התחלה טובה, מצפה לקרוא עוד פוסטים משובחים שלך בעתיד..!
0
רוני אורן 10/02/14
משטרת מחשבות
משטרת מחשבות לא מקובלת עליי גם אם למחשבה הספציפית אני אולי מסכים קצת. אני מודע לזה שהבנות עושות את זה מרצון והתלהבות, אני לא אוהב את זה, זה גם מיושן - אין ספק שהמטרה המקורית של הריקודים הללו היו לגרות את הגברים שהם הקהל העיקרי של אירועי ספורט. היום זה פשוט מיושן, בעידן המודרני שאנו חיים בו היום, זה כבר לא מגרה אף אחד... נשאר מנהג מיושן ולא מעניין אף אחד (מעל גיל 13) ובכל זאת, ההתנגדות שלי לקומיסר שיושב על שאלטר תרבותי חזקה מכל זה. הקומיסרים למיניהם שהיו פה בעבר קבעו שמוזיקה מזרחית היא לא ראויה והדרו אותה מהטלויזיה הממלכתית, הם קבעו שהביטלס מסכנים את הנוער הישראלי (אבא של יוסי שריד הליברל הגדול) הם קבעו שצבע בטלוישיה מרחיב פערים בחברה (בגין והמחיקון) וכדו'. אי לכך כדי להגיע לרף שאני פוסל ארוע תרבותי כלשהוא האירוע צריך להיות מאד מאד פוגעני או שלילי או גזעני וכדו', הריקודים הללו לא מגיעים לסף הזה.
0
גרי 10/02/14
רוני, אתה כמעט צודק
אתה צודק שזה לא מגרה אף אחד, וממרחק כזה גם בביקיני זה לא היה מגרה. אבל אתה לא צודק שזה לא מעניין אף אחד, זה לא מעניין כמעט אף אחד. אף אחד מלבד המעודדות עצמן...
0
נורית סיגלר 11/02/14
אתם אמיתיים?
אין בעיה עם הריקוד. שימשיכו לרקוד. הן אמניות אמיתיות.אבל למה הן צריכות לעשות את זה כשהן כמעט ערומות? איך זה מכבד אותן או אותנו?ואיך לעזאזל הפכתם זנות למשהו שגורם אושר וסיפוק לעוסקות במקצוע? אתם אמיתיים?
0
בתיה אבן 11/02/14
לנורית, זנות זו פרנסה כמו קופאית
גם קופאית לא בהכרח נהנית מעבודתה, אך היא עושה זאת כדי להתפרנס. ובהחלט נכון ונבון לעודד עיסוקים המביאים אושר ללקוחות, ופרנסה לעובדים, זנות היא מקצוע מבורך ורצוי, ולראייה גובה הסכום שהלקוח מוכן לשלם לשעת עבודה (יותר מאשר למהנדס בכיר או פסיכולוג מהולל). ואם יסלקו את הדימוי השלילי שנוצר לעיסוק זה נביא ברכה לכולנו.כמובן שאת צודקת ברמיזתך שלבוש המעודדות (חסרונו בעצם), מוכיח שאין מדובר באמנות טהורה.
0
יעקב 11/02/14
ל 9: לא בטוח
.
0
אליהו, חיפה 13/02/14
לרונית - זהו מדרון חלקלק
כשאת שואלת למה חייבים לרקוד בתחתונים, את אולי מכוונת רק לגבי המשחקים האלו.אבל זה הסטנדרט של התעשייה. גם בארץ וגם בחו"ל.כך גם במופעי ליווי (כמו במשחקים שונים) וגם ב"מופעי אומנות" כמו תיאטרון למשל.אז אם מדובר על החלת תקני לבוש - מדובר על משהו גורף בהרבה מאשר המשחקים.אגב - אני מסכים עם השרה וחברת הכנסת שצורת הבידור הזו היא מגעילה ומבזה - ולכן לא אלך למשחק של קבוצה כזו, אפילו אם הכרטיס חינם.יש קבוצות אחרות, שבהן אין מעודדות.לצערי הרב, רוב חובבי האומנות והספורט מעדיפים לשלב גירוי מיני עם הבילוי.אבל כל עוד המדינה שלנו אינה מדינת הלכה שנוקטת עמדה עקבית וברורה במישור הציבורי - אין סיבה אמיתית לשנות מצב זה.
0

3000 תוים נשארו